Neverwinter Nights


Towarzysze

Działy gier » Neverwinter Nights » Opisy
Autor: Amelek
Utworzono: 24.08.2004
Aktualizacja: 08.08.2008

TowarzyszeWprzeciwieństwie do Baldur's Gate, w Neverwinter Nights niestety nie odnajdziemy wielu towarzyszy broni. W gruncie rzeczy towarzysz nie musi być przeciwieństwem naszej klasy. O dziwo dużo lepiej poradzi sobie dwóch wojowników niż wojownik i mag. Pamiętajmy, że towarzysz może zarówno strzelać z łuku jak i używać broni białej. Zmieniamy ją przez rozmowę z nim (w Hordach Podmroku można użyć ekwipunku towarzysza co znacznie ułatwia sprawę).
W grze dostępni są następujący towarzysze. Wszystkich w pierwszym module wynajmiemy za 100 złota, w pozostałych pracują dla nas za darmo.

Tom Szubienicznik

  • Łotrzyk
  • Niziołek
  • Statystyki:
    • Siła - 12
    • Zręczność - 19
    • Kondycja - 16
    • Inteligencja - 12
    • Mądrość - 10
    • Charyzma - 10
  • Punkty Zdrowia: 36
  • Broń: Kukri +1
  • Broń Alternatywna: Krótki łuk Toma +1
  • Atuty:
    • Bojowe
      • Finezja w walce
      • Używanie broni (broń egzotyczna)
      • Używanie broni (broń łotrzyka)
      • Walka dwiema broniami
    • Defensywne
      • Uniki
      • Używanie zbroi (lekka)
    • Inne
      • Atak z zaskoczenia (+1k6)
      • Atak z zaskoczenia (+2k6)
      • Niezwykłe Uniki I
      • Odskok
      • Odwaga
      • Szczęście
      • Uzdolnienie (Nasłuchiwanie)
      • Uzdolnienie (Skradanie się)
  • Ocena:
    Łotrzyk.. w ogóle potrzebny? W grze są 3 (!) miejsca gdzie łotrzyk jest potrzebny a i tak można je ominąć. Moim zdaniem - nieprzydatny w drużynie.

Sharwyn

  • Bard
  • Człowiek
  • Statystyki:
    • Siła - 15
    • Zręczność - 15
    • Kondycja - 12
    • Inteligencja - 10
    • Mądrość - 10
    • Charyzma - 16
  • Punkty Zdrowia: 32
  • Broń: Podwójny Miecz +1
  • Broń Alternatywna: Krótki łuk Shawryn +1
  • Atuty:
    • Aktywne Atuty Bojowe
      • Rozbrojenie
    • Atuty Klasowe/Rasowe
      • Czujność
    • Atuty Bojowe
      • Używanie broni (bronie bojowe)
      • Używanie broni (bronie proste)
      • Używanie broni (broń egzotyczna)
      • Walka dwiema broniami
    • Atuty Defensywne
      • Mocna budowa
      • Używanie tarczy
      • Używanie zbroi (lekka)
      • Używanie zbroi (średnia)
    • Atuty Magiczne
      • Magia w walce
    • Inne Atuty
      • Pieśń Barda (raz dziennie)
      • Pojętność
      • Wiedza Barda
  • Zaklęcia:
    • Poziom 0
      • 2 x Oszołomienie
    • Poziom 1
      • 1 x Leczenie Lekkich Ran
      • 1 x Przerażenie
      • 1 x Uśpienie
    • Poziom 2
      • 1 x Siła Byka
      • 1 x Unieruchomienie Osoby
  • Ocena:
    Po prostu dobry bard. Wspaniale radzi sobie z umarlakami i przydaje się w walce. Dobra dla wojownika.

Linu La'neral

  • Kapłan
  • Elf
  • Statystyki:
    • Siła - 16
    • Zręczność - 12
    • Kondycja - 12
    • Inteligencja - 10
    • Mądrość - 16
    • Charyzma - 12
  • Punkty Zdrowia: 32
  • Broń: Buława +1 + Duża tarcza
  • Broń Alternatywna: Kusza Linu +1
  • Atuty:
    • Aktywne Atuty Bojowe
      • Potężny atak
    • Atuty Klasowe/Rasowe
      • Czujność
    • Atuty Bojowe
      • Rozpłatanie
      • Używanie broni (bronie proste)
    • Atuty Defensywne
      • Używanie tarczy
      • Używanie zbroi (ciężka)
      • Używanie zbroi (lekka)
      • Używanie zbroi (średnia)
    • Inne Atuty
      • Moce Sfery Leczenia
      • Niepodatność na Zaklinanie
      • Niewrażliwość na Uśpienie
      • Odpędzanie Nieumarłych
      • Uzdolnienie (Nasłuchiwanie)
      • Uzdolnienie (Przeszukiwanie)
      • Uzdolnienie (Spostrzegawczość)
      • Używanie broni (elf)
      • Wyostrzone zmysły
  • Zaklęcia:
    • Poziom 0
      • 1 x Cnota
      • 1 x Leczenie Powierzchownych Ran
      • 1 x Odporność
      • 2 x Światło
    • Poziom 1
      • 1 x Błogosławieństwo
      • 3 x Leczenie Lekkich Ran
      • 1 x Przełamanie Strachu
    • Poziom 2
      • 1 x Mniejsze Przywrócenie
      • 1 x Siła Byka
      • 1 x Unieruchomienie Osoby
  • Ocena:
    Trochę niezdarna i z fajnymi tekstami (patrz ten z rozmowy w karczmie w porcie llast) - cos w stylu Jana Jansena w BG2. Dobra Kapłanka i dobry towarzysz dla wojownika i klas podobnych. Dla maga - raczej nieprzydatna.

Boddyknock Glinckle

  • Czarownik
  • Gnom
  • Statystyki:
    • Siła - 10
    • Zręczność - 12
    • Kondycja - 18
    • Inteligencja - 12
    • Mądrość - 8
    • Charyzma - 16
  • Punkty Zdrowia: 28
  • Broń: Sztylet +1
  • Broń Alternatywna: Kusza Boddyknocka +1
  • Atuty:
    • Atuty Bojowe
      • Używanie broni (bronie proste)
    • Atuty Defensywne
      • Używanie tarczy
    • Atuty Magiczne
      • Magia w walce
      • Magiczna penetracja
    • Inne Atuty
      • Niepodatność na Iluzje
      • Przywołanie Chowańca
      • Szkolenie bojowe przeciwko Goblinom.
      • Szkolenie bojowe przeciwko Olbrzymom
      • Szkolenie bojowe przeciwko Reptilionom
      • Uzdolnienie (Koncentracja)
      • Uzdolnienie (Nasłuchiwanie)
  • Zaklęcia:
    • Poziom 0
      • 1 x Oszołomienie
      • 1 x Promień Lodu
    • Poziom 1
      • 1 x Magiczny Pocisk
      • 1 x Uśpienie
      • 1 x Zbroja Maga
    • Poziom 2
      • 1 x Kwasowa Strzała Melfa
  • Ocena:
    Mag. Moim zdaniem nieprzydatny - bardzo szybko umiera...

Grimgnaw

  • Mnich
  • Krasnolud
  • Statystyki:
    • Siła - 16
    • Zręczność - 16
    • Kondycja - 20
    • Inteligencja - 10
    • Mądrość - 16
    • Charyzma - 4
  • Punkty Zdrowia: 40
  • Broń: Brak
  • Broń: Alternatywna Brak
  • Atuty:
    • Aktywne Atuty Bojowe
      • Ogłuszająca Pięść
      • Potężny atak
    • Atuty Bojowe
      • Ulepszona walka bez broni
      • Używanie broni (bronie mnicha)
    • Atuty Defensywne
      • Mobilność
      • Odbijanie strzał
      • Uniki
      • Używanie tarczy
      • Używanie zbroi (lekka)
      • Używanie zbroi (średnia)
    • Inne Atuty
      • Grad Ciosów
      • Kamieniarstwo
      • Mnich: Premia do KP
      • Mnich: Szybkość
      • Niepodatność na Czary
      • Niepodatność na Trucizny
      • Odskok
      • Spokojny Umysł
      • Szkolenie bojowe przeciwko Goblinom.
      • Szkolenie bojowe przeciwko Olbrzymom
      • Szkolenie bojowe przeciwko Orkom
      • Uzdolnienie (Wiedza)
      • Widzenie w ciemności
  • Ocena:
    Bardzo dobry mnich. Dobry towarzysz dla maga i klas podobnych.

Daelan Czerwony Tygrys

  • Barbarzyńca
  • Półok
  • Statystyki:
    • Siła - 19
    • Zręczność - 14
    • Kondycja - 14
    • Inteligencja - 10
    • Mądrość - 10
    • Charyzma - 7
  • Punkty Zdrowia: 56
  • Broń: Podwójny topór +1
  • Broń Alternatywna: Długi łuk Daelana +1
  • Atuty:
    • Aktywne Atuty Bojowe
      • Potężny atak
    • Atuty Bojowe
      • Używanie broni (bronie bojowe)
      • Używanie broni (broń egzotyczna)
      • Walka dwiema broniami
    • Atuty Defensywne
      • Uniki
      • Używanie zbroi (lekka)
      • Używanie zbroi (średnia)
    • Inne Atuty
      • Barbarzyńca: Szał (2x dziennie)
      • Niezwykłe Uniki I
  • Ocena:
    Barbarzyńca. Dobry w walce chociaż ze smokami sobie nie radzi. Przyda się każdej klasie jaka może posiadać gracz.

UWAGA: Statystki dotyczą NPCów z pierwszego modułu - takie jakie możemy je mieć na początku gry. Potem wraz z awansami przybywa im atutów i czarów.





Komentarze

Ten artykuł skomentowano 26 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

« Starsze · 1 · (2) ·

Edgecomb
 

Wędrowiec
Temat: Witam, powiedzcie mi proszę...
Dodany: 27.04.2011 o 15:35  

Witam, powiedzcie mi proszę jakiego towarzysza warto wybrać grając :
a) czarodziejem lub czarownikiem
b) złodziejem
c) mnichem
d) łowcą

kordi
 

Wędrowiec
Temat: Generalnie to jakiego towar...
Dodany: 18.10.2011 o 14:16  

Generalnie to jakiego towarzysza weźmiesz to kwestia gustu :) Zawsze jednak lepiej jest wziąc kogoś do walki wręcz niż maga... Ktoś gdzieś napisał że łatwiej jest grać dwoma wojami w nwn niż dwoma czarodziejami :) Podpowiedzi:

a) Daelan lub Grimgnaw
b) j.w.
c) weź tego który uzupełni Twój sposób gry
d) tu zależy czy łowca robiony pod łu czy pod 2 bronie, jeśli pod łuk to Daelan lub Grimgnaw, jeśli pod 2 bronie to ostatnio preferuję Tommiego :P

takbywa
 

Wędrowiec
Temat: Wie ktoś może dlaczego ni z...
Dodany: 24.01.2012 o 16:57  

Wie ktoś może dlaczego ni z gruszki ni z pietruszki staty sharwyn spadają mi ciągle na 8? :< To się robi irytujące...

jesczerazja
 

Wędrowiec
Temat: ni z gruszki niz pietruszki...
Dodany: 24.01.2012 o 17:02  

ni z gruszki niz pietruszki czyt. = brak choroby czy wyssanego poziomu.

Nuubi08
 

Wędrowiec
Temat: Czy można mieć więcej niż j...
Dodany: 03.06.2012 o 23:17  

Czy można mieć więcej niż jednego towarzysza? Zawsze próbuje ale bez skutku ; p

sad jester
 

Wędrowiec
Temat: @Nuubi08 Nie, w podstawce n...
Dodany: 12.07.2012 o 0:44  

@Nuubi08 Nie, w podstawce nie można mieć więcej niż jednego towarzysza (takie są skrypty). W dodatku HotU można mieć ich dwoje.

Przy pierwszym podejściu do NwN kilka dzielnic przeszłam razem z Tomem, bo sądziłam, że to jedyny dostępny towarzysz. Polubiłam go za charakter, ale w kampanii łotrzyk jest rzeczywiście mało przydatny i nie dano mu pola do popisu... Potem wypróbowałam każdego z towarzyszy. Bardzo skuteczny okazał się Grimgnaw, ale jest dosyć upiornym towarzyszem. Linu jest zabawną postacią i dosyć przydatną. Moim faworytem jest jednak Daelan :) Solidne wsparcie, otworzy każdy zamek - może nie tak subtelnie jak łotrzyk, rozbroi każdą pułapkę po prostu w nią wchodząc, jest szlachetny i honorowy i nawet portret ma ładny.



Ten artykuł skomentowano 26 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

« Starsze · 1 · (2) ·

Pseudonim
E-mail
Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw