Wprzeciwieństwie do Baldur's Gate, w Neverwinter Nights niestety nie odnajdziemy wielu towarzyszy broni. W gruncie rzeczy towarzysz nie musi być przeciwieństwem naszej klasy. O dziwo dużo lepiej poradzi sobie dwóch wojowników niż wojownik i mag. Pamiętajmy, że towarzysz może zarówno strzelać z łuku jak i używać broni białej. Zmieniamy ją przez rozmowę z nim (w Hordach Podmroku można użyć ekwipunku towarzysza co znacznie ułatwia sprawę).
W grze dostępni są następujący towarzysze. Wszystkich w pierwszym module wynajmiemy za 100 złota, w pozostałych pracują dla nas za darmo.
Tom Szubienicznik
- Łotrzyk
- Niziołek
- Statystyki:
- Siła - 12
- Zręczność - 19
- Kondycja - 16
- Inteligencja - 12
- Mądrość - 10
- Charyzma - 10
- Punkty Zdrowia: 36
- Broń: Kukri +1
- Broń Alternatywna: Krótki łuk Toma +1
- Atuty:
- Bojowe
- Finezja w walce
- Używanie broni (broń egzotyczna)
- Używanie broni (broń łotrzyka)
- Walka dwiema broniami
- Defensywne
- Uniki
- Używanie zbroi (lekka)
- Inne
- Atak z zaskoczenia (+1k6)
- Atak z zaskoczenia (+2k6)
- Niezwykłe Uniki I
- Odskok
- Odwaga
- Szczęście
- Uzdolnienie (Nasłuchiwanie)
- Uzdolnienie (Skradanie się)
- Bojowe
- Ocena:
Łotrzyk.. w ogóle potrzebny? W grze są 3 (!) miejsca gdzie łotrzyk jest potrzebny a i tak można je ominąć. Moim zdaniem - nieprzydatny w drużynie.
Sharwyn
- Bard
- Człowiek
- Statystyki:
- Siła - 15
- Zręczność - 15
- Kondycja - 12
- Inteligencja - 10
- Mądrość - 10
- Charyzma - 16
- Punkty Zdrowia: 32
- Broń: Podwójny Miecz +1
- Broń Alternatywna: Krótki łuk Shawryn +1
- Atuty:
- Aktywne Atuty Bojowe
- Rozbrojenie
- Atuty Klasowe/Rasowe
- Czujność
- Atuty Bojowe
- Używanie broni (bronie bojowe)
- Używanie broni (bronie proste)
- Używanie broni (broń egzotyczna)
- Walka dwiema broniami
- Atuty Defensywne
- Mocna budowa
- Używanie tarczy
- Używanie zbroi (lekka)
- Używanie zbroi (średnia)
- Atuty Magiczne
- Magia w walce
- Inne Atuty
- Pieśń Barda (raz dziennie)
- Pojętność
- Wiedza Barda
- Aktywne Atuty Bojowe
- Zaklęcia:
- Poziom 0
- 2 x Oszołomienie
- Poziom 1
- 1 x Leczenie Lekkich Ran
- 1 x Przerażenie
- 1 x Uśpienie
- Poziom 2
- 1 x Siła Byka
- 1 x Unieruchomienie Osoby
- Poziom 0
- Ocena:
Po prostu dobry bard. Wspaniale radzi sobie z umarlakami i przydaje się w walce. Dobra dla wojownika.
Linu La'neral
- Kapłan
- Elf
- Statystyki:
- Siła - 16
- Zręczność - 12
- Kondycja - 12
- Inteligencja - 10
- Mądrość - 16
- Charyzma - 12
- Punkty Zdrowia: 32
- Broń: Buława +1 + Duża tarcza
- Broń Alternatywna: Kusza Linu +1
- Atuty:
- Aktywne Atuty Bojowe
- Potężny atak
- Atuty Klasowe/Rasowe
- Czujność
- Atuty Bojowe
- Rozpłatanie
- Używanie broni (bronie proste)
- Atuty Defensywne
- Używanie tarczy
- Używanie zbroi (ciężka)
- Używanie zbroi (lekka)
- Używanie zbroi (średnia)
- Inne Atuty
- Moce Sfery Leczenia
- Niepodatność na Zaklinanie
- Niewrażliwość na Uśpienie
- Odpędzanie Nieumarłych
- Uzdolnienie (Nasłuchiwanie)
- Uzdolnienie (Przeszukiwanie)
- Uzdolnienie (Spostrzegawczość)
- Używanie broni (elf)
- Wyostrzone zmysły
- Aktywne Atuty Bojowe
- Zaklęcia:
- Poziom 0
- 1 x Cnota
- 1 x Leczenie Powierzchownych Ran
- 1 x Odporność
- 2 x Światło
- Poziom 1
- 1 x Błogosławieństwo
- 3 x Leczenie Lekkich Ran
- 1 x Przełamanie Strachu
- Poziom 2
- 1 x Mniejsze Przywrócenie
- 1 x Siła Byka
- 1 x Unieruchomienie Osoby
- Poziom 0
- Ocena:
Trochę niezdarna i z fajnymi tekstami (patrz ten z rozmowy w karczmie w porcie llast) - cos w stylu Jana Jansena w BG2. Dobra Kapłanka i dobry towarzysz dla wojownika i klas podobnych. Dla maga - raczej nieprzydatna.
Boddyknock Glinckle
- Czarownik
- Gnom
- Statystyki:
- Siła - 10
- Zręczność - 12
- Kondycja - 18
- Inteligencja - 12
- Mądrość - 8
- Charyzma - 16
- Punkty Zdrowia: 28
- Broń: Sztylet +1
- Broń Alternatywna: Kusza Boddyknocka +1
- Atuty:
- Atuty Bojowe
- Używanie broni (bronie proste)
- Atuty Defensywne
- Używanie tarczy
- Atuty Magiczne
- Magia w walce
- Magiczna penetracja
- Inne Atuty
- Niepodatność na Iluzje
- Przywołanie Chowańca
- Szkolenie bojowe przeciwko Goblinom.
- Szkolenie bojowe przeciwko Olbrzymom
- Szkolenie bojowe przeciwko Reptilionom
- Uzdolnienie (Koncentracja)
- Uzdolnienie (Nasłuchiwanie)
- Atuty Bojowe
- Zaklęcia:
- Poziom 0
- 1 x Oszołomienie
- 1 x Promień Lodu
- Poziom 1
- 1 x Magiczny Pocisk
- 1 x Uśpienie
- 1 x Zbroja Maga
- Poziom 2
- 1 x Kwasowa Strzała Melfa
- Poziom 0
- Ocena:
Mag. Moim zdaniem nieprzydatny - bardzo szybko umiera...
Grimgnaw
- Mnich
- Krasnolud
- Statystyki:
- Siła - 16
- Zręczność - 16
- Kondycja - 20
- Inteligencja - 10
- Mądrość - 16
- Charyzma - 4
- Punkty Zdrowia: 40
- Broń: Brak
- Broń: Alternatywna Brak
- Atuty:
- Aktywne Atuty Bojowe
- Ogłuszająca Pięść
- Potężny atak
- Atuty Bojowe
- Ulepszona walka bez broni
- Używanie broni (bronie mnicha)
- Atuty Defensywne
- Mobilność
- Odbijanie strzał
- Uniki
- Używanie tarczy
- Używanie zbroi (lekka)
- Używanie zbroi (średnia)
- Inne Atuty
- Grad Ciosów
- Kamieniarstwo
- Mnich: Premia do KP
- Mnich: Szybkość
- Niepodatność na Czary
- Niepodatność na Trucizny
- Odskok
- Spokojny Umysł
- Szkolenie bojowe przeciwko Goblinom.
- Szkolenie bojowe przeciwko Olbrzymom
- Szkolenie bojowe przeciwko Orkom
- Uzdolnienie (Wiedza)
- Widzenie w ciemności
- Aktywne Atuty Bojowe
- Ocena:
Bardzo dobry mnich. Dobry towarzysz dla maga i klas podobnych.
Daelan Czerwony Tygrys
- Barbarzyńca
- Półok
- Statystyki:
- Siła - 19
- Zręczność - 14
- Kondycja - 14
- Inteligencja - 10
- Mądrość - 10
- Charyzma - 7
- Punkty Zdrowia: 56
- Broń: Podwójny topór +1
- Broń Alternatywna: Długi łuk Daelana +1
- Atuty:
- Aktywne Atuty Bojowe
- Potężny atak
- Atuty Bojowe
- Używanie broni (bronie bojowe)
- Używanie broni (broń egzotyczna)
- Walka dwiema broniami
- Atuty Defensywne
- Uniki
- Używanie zbroi (lekka)
- Używanie zbroi (średnia)
- Inne Atuty
- Barbarzyńca: Szał (2x dziennie)
- Niezwykłe Uniki I
- Aktywne Atuty Bojowe
- Ocena:
Barbarzyńca. Dobry w walce chociaż ze smokami sobie nie radzi. Przyda się każdej klasie jaka może posiadać gracz.
UWAGA: Statystki dotyczą NPCów z pierwszego modułu - takie jakie możemy je mieć na początku gry. Potem wraz z awansami przybywa im atutów i czarów.