<< poprzednia | SPIS | następna >> |
Dołączenie
Aby dołączyć do Mrocznego Bractwa, musisz popełnić morderstwo na niewinnym człowieku. Gdy tak się stanie, na ekranie pojawi się napis informujący o tym, że pewne tajemnicze siły obserwowały, jak zabijasz. Udaj się na spoczynek, a po przebudzeniu zastaniesz u swego wezgłowia Luciena Lachance, Mówcę Mrocznego Bractwa. Zleci ci on pierwsze zadanie.
Jeśli wahasz się nad tym, kto będzie najwłaściwszą ofiarą, oto kilka przykładów:
- każdy NPC, dla którego wykonałeś już jakieś zadanie;
- większość mieszkańców okolicznych wsi i gospodarstw;
- dowolny strażnik nie posiadający własnego imienia;
- jeden z miejskich żebraków.
Nóż w Ciemnościach
Aby stać się pełnoprawnym członkiem Mrocznego Bractwa, musisz poradzić sobie z pierwszym zleceniem. Udaj się do gospody Pod Złym Omenem i zamorduj zatrzymującego się w niej mężczyznę imieniem Rufio. Od karczmarza, Manheima Młotorękiego, dowiesz się, że Rufio mieszka w pokojach położonych w piwnicy, a dostać się do nich można przez właz w podłodze. Nocą zejdź do jego kwatery, zabij mężczyznę i udaj się na spoczynek, a zjawi się Lachance i wyjawi ci położenie głównej siedziby Bractwa oraz zdradzi hasło potrzebne do otwarcia wrót. Idź więc do Cheydinhal, znajdź Opuszczony Dom i wejdź do środka. Zejdź do piwnicy i dojdź korytarzem do Pradawnych Czarnych Drzwi. Gdy na pytanie "Jaki jest kolor nocy?" odpowiesz "Sanguine, mój Bracie", wrota do Sanktuarium Mrocznego Bractwa staną przed tobą otworem. Wewnątrz porozmawiaj z Ocheevą. Otrzymasz szykowną zbroję, a także dalsze wskazówki - kolejne zadania przydzielać ci będzie Vincente Valtieri.
Ranga: Morderca
Witamy w rodzinie
Idź do pokoju Vincente'a Valtieri i przyjmij pierwszy kontrakt.
Wodny grób
Już pierwsza misja rzuca cię na głęboką wodę... dosłownie. Musisz zabić Gastona Tussauda - kapitana pirackiego statku, Marii Eleny, który cumuje w Dzielnicy Nadbrzeżnej Cesarskiego Miasta. Valtieri zasugeruje próbę dostania się na pokład w jednej ze skrzyń z ładunkiem. Inni członkowie Bractwa zwrócą twoją uwagę na balkon w kajucie kapitana, który także może się przydać.
Jeśli zbliżysz się do stojących nieopodal statku skrzyń, pojawi się możliwość ukrycia się w jednej z nich. Dzięki temu znajdziesz się w ładowni na niższym pokładzie. Musisz dostać się na środkowy pokład, a następnie wejść do kajuty kapitana. W korytarzu natkniesz się na dwóch kłócących się marynarzy. Schowaj się w którymś z pomieszczeń, nie zapominając o zamknięciu za sobą drewnianych drzwi. Poczekaj, aż skończą rozmowę i odejdą, a wówczas zakradnij się do drabiny wiodącej do kajuty kapitana. Zaatakuj śpiącego Gastona, pamiętaj jednak - jest całkiem niezłym szermierzem. Gdy już go pokonasz, musisz się spieszyć - do drzwi zacznie pukać zaniepokojona hałasem załoga. Zabierz z jego ciała klucz, czym prędzej otwórz kufer pełen złota i szlachetnych kamieni, a następnie uciekaj przez balkon.
Zgłoś Vincente'owi Valtieri wykonanie zadania. W nagrodę otrzymasz pierścień Czarna Dłoń i trochę złota.
Krew Przeklętych
Przyjmij od Vincete'a nowe zadanie.
Wypadki chodzą po ludziach
Kolejny kontrakt polega na zaaranżowaniu wypadku. Cel - Beanlon - mieszka w Brumie i codziennie między 20 a 23 siedzi przy kominku w swym ulubionym fotelu, nad którym znajduje się niedźwiedzia głowa. Musisz zakraść się do jego domu, wejść do szybu wentylacyjnego i poluzować zaczepy trzymające myśliwskie trofeum. Członkowie Bractwa zasugerują ci wejście przez piwnicę, warto ich posłuchać.
Na tyłach domu otwórz właz i przejdź przez niego, a znajdziesz się we wspomnianej piwniczce. Ruszaj na górę. Przekradnij się przez hol i wejdź po schodach, a następnie skręć w prawo. W pokoju służącego zwróć uwagę na ścianę z obluzowaną deską - podejdź bliżej i otwórz drzwi prowadzące do szybu wentylacyjnego. Idź do samego końca korytarza i poluzuj mocowania niedźwiedziej głowy. Czym prędzej wracaj tą samą drogą. Musisz zrobić to szybko, a równocześnie niepostrzeżenie - tak, by nie zwrócić na siebie uwagi krewkiego lokaja.
Wróć do Sanktuarium po nagrodę - 200 sztuk złota i miecz Cierń Cierpienia.
Ranga: Pogromca
Licho nie śpi
Zapytaj Valtieri, czy ma dla ciebie kolejne zlecenie.
Do egzekucji
Kolejną ofiarą jest Dunmer Valen Dreth przebywający w celi więzienia cesarskiego. Będziesz musiał zakraść się tam przez kanały - ale wciąż chyba pamiętasz drogę? Vincente wręczy ci klucz do włazu, przez który dostaniesz się do ścieków. Pamiętaj, by nie zabić żadnego z cesarskich strażników.
Wejdź do kanałów i podążając przez trzy kolejne kompleksy, dojdź do Sanktuarium. Od tego momentu musisz zacząć się skradać. Poczekaj, aż strażnicy skończą rozmowę i pójdą każdy w swoją stronę. Idź prosto, przekradając się obok jednego z nich. Wejdź do pustej wnęki, wskocz na podest i przejdź do Cesarskiego Podziemia. Tam kieruj się na wprost, a później wzdłuż ściany, za kolumnadą. Poczekaj, aż strażnik z pochodnią minie cię i oddali się, a wówczas czmychnij w stronę, z której przyszedł. Idąc dalej, dotrzesz do Więzienia Cesarskiego. Będziesz świadkiem rozmowy Valena z więziennym strażnikiem - poczekaj, aż ten drugi odejdzie. Otwórz wówczas celę Dretha i zabij go.
Wracaj tą samą drogą, a później odwiedź Vincete'a. Nagrodą będzie 300 sztuk złota, a w ramach premii otrzymasz Szale Bezlitosnej Sprawiedliwości - noszone w ekwipunku zwiększą twoją siłę, inteligencję i zwinność, jednocześnie obniżając osobowość.
W służbie Sithisa
Przyjmij nowe zlecenie.
Zamordowany człowiek
Kolejne zadanie różni się od poprzednich - miast zabijać, sfingujesz śmierć obywatela Chorrol, Francoisa Motierre'a. Otrzymasz nóż, którego klinga pokryta jest languorwiną - trucizną Senne Wino - a także antidotum, mające odpowiednim czasie przywróci mężczyznę do świata żywych.
Jedź do miasta i włam się w nocy do posiadłości Francoisa. Porozmawiaj z nieszczęśnikiem, nad którym ciąży wyrok śmierci - zadłużył się nie u tych, co trzeba, a na dodatek nie oddał pieniędzy w wyznaczonym terminie. Chwilę po waszej rozmowie zjawi się Skrywa-Swe-Serce, który miał zgładzić wierzyciela. Zadaj szybko cios zatrutym sztyletem, a następnie uciekaj. Nie wdawaj się w walkę z Argonianinem, tylko dobiegnij do bramy i opuść miasto. Będąc na zewnątrz, odczekaj 24 godziny, po czym zajdź do Kaplicy Stendarra. Wejdź do Krypty. W pomieszczeniu po prawej stronie, na katafalku, spoczywa rzekomo nieżywy Francois. Podaj mu antidotum, a ocknie się. Zanim będziecie mogli opuścić grobowiec, rozpraw się z nieumarłymi członkami rodu Motierre, w postaci trzech zombie. Następnie odprowadź Franocisa do zajazdu Pod Siwą Kobyłą. Możesz wracać do Sanktuarium.
Vincente wręczy ci nagrodę oraz premię - amulet Okrutne Serce zwiększający współczynniki siła woli i siła. Otrzymasz też klucz do studni pozwalający ci na szybsze wchodzenie do siedziby gildii i opuszczanie jej, bez konieczności odbywania kolejnej wędrówki przez piwniczny korytarz.
To już ostatnie zadanie, które zlecał Valtieri. Jeśli spisałeś się dobrze, zaproponuje ci przekazanie Mrocznego Daru - innymi słowy, jeśli zechcesz, może zarazić cię hemofilią porfiryczną (patrz: Zadania poboczne, Miasta Cyrodiil, Cheydinhal - Wieczna Ciemność). Możliwość tę utracisz po wykonaniu misji "Czystka".
<< poprzednia | SPIS | następna >> |