To już ostatnia lokacja w grze! Dzieli się ona na trzy części, nam oczywiście przyjdzie zwiedzić dokładnie wszystkie.
Na początku wyświetli się scenka. Po jej zakończenia uaktywnij menhir i zbadaj teren, odnajdziesz trzy monumenty mrocznych ras. Zanim z nich skorzystasz, udaj się na wschód od trollowego. Trafisz do bazy obstawionej przez dość dużą liczbę przeciwników, ale jej zniszczenie zabezpieczy Twój obóz przed częścią ataków. Staraj się wywabiać przeciwników grupkami, a na sam koniec zostaw sobie Pyrotwara - to dość silny przeciwnik, a przy jego zwłokach odnajdziesz pierwszy klin. Po walce przeszukaj skrzynkę i zniszcz obóz. Teraz wróć na pole monumentów i aktywuj je wedle uznania. Awatara przemieść na wschód, na przełęcz obok jednego ze złóż arii. Zacznij budować bazę, w sumie nie musisz zebrać jakiejś bardzo silnej armii. Przed wymarszem zabezpiecz jednak przełęcz kilkoma wieżyczkami. Z cała armią udaj się na wschód, a potem na północ. Dotrzesz do pierwszego obozu ostrzy. Zniszcz go, przy ciele przywódcy znajdziesz klin, podobny do tego już posiadanego, przeszukaj też skrzynię. Po robocie wróć do wyjścia z bazy i tym razem udaj się na wschód, następnie na południe i znowu na wschód. Dotrzesz do ostatniej w tej części mapy bazy, gdzie zdobędziesz ostatni już klin. Przeszukaj też skrzynie i udaj się na wschód (kolejna skrzynia). Teraz gnaj na północ i otwórz bramę. Za nią znajdziesz portal, który przekrocz.
W drugiej części mapy aktywuj kolejny menhir i udaj się na południe. Tym razem dotrzesz do obozu duchów, dość silnie obstawionego. Jednak, podobnie jak poprzednio, będziesz dzięki temu bezpieczniejszy. Wrogów wywabiaj w mniejszych gromadkach, przy ciele przywódcy znajdziesz połówkę klucza. Oczywiście zniszcz też wszystkie budynki. Wracaj na północ i zbadaj teren. Tym razem odnajdziesz wszystkie monumenty ras światła, tak więc aktywuj je wedle własnego uznania. Awatara ustaw na przełęczy na północnym zachodzie. Gdy już zbierzesz armię, wyrusz na wroga. Masz do zniszczenia tylko jeden obóz na zachodzie, ale jest on dość mocna broniony. Po walce odnajdziesz drugą połówkę klucza. Udaj się więc na południowy zachód i otwórz kolejną bramę. Za nią także znajdziesz teleport, którego użyj.
W trzeciej części znajdziesz monument bohaterów. Uaktywnij go, przejmij także okoliczny menhir. Na tym etapie będziesz co jakiś czas atakowany przez szturmowca ostrzy, który zadaje dość duże obrażenia, jest jednak mało wytrzymały. Twoja trasa nie jest zbyt skomplikowana, masz do wyboru tylko jedną drogę. Idąc będziesz napotykał oddziały ogrów i ostrzy (nic trudnego, nie zapomnij przeszukiwać ciał), a także bazy wroga. Schody zaczną się po dotarciu na północny kraniec wyspy. Armie spotykane od tej pory będą znacznie silniejsze, ale ja ani razu nie straciłem żadnego z bohaterów. Wkrótce dojdziesz do przedostatniego wrogiego obozu. Zniszcz go i aktywuj menhir. Na północ od tego miejsca jest brama. Otwórz ją (jeśli przeszukiwałeś wszystkie ciała, masz klucze). Za nią czeka Cię walka ze sporą ilością ostrzy, na szczęście to te najsłabsze "modele". Dalej na wschodzie jest ostatnia baza ostrzy. Teraz idź ostrożnie wzdłuż południowej krawędzi mapy, a dotrzesz do kolejnej skrzyni i monumentu, który aktywuj.
Na pewno widzisz już Kowala Dusz. Musisz go pokonać. W czasie walki obowiązują dwie zasady: pierwsza - najpierw zniszcz dwie studzienki z klejnotami, które leczą Twojego przeciwnika); druga - po ich zniszczeniu najpierw zabijaj pomniejsze ostrza, co ci będą przeszkadzać. Kowala musisz pokonać aż trzy razy - za każdym razem będzie większy, co jednak nie znaczy silniejszy. Walka nie jest jakoś specjalnie trudna. Po wygranej rozkoszuj się ostatnią animacją i... do zobaczenia w Oddechu Zimy!