Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Poradniki • Granica Bezcienia • INSIMILION

    SpellForce » Solucja


    Granica Bezcienia

    Działy gier » SpellForce » Poradniki » Solucja
    Autor: Tallos
    Utworzono: 10.06.2007
    Aktualizacja: 14.03.2010

    Witamy w pierwszej prowincji Szkarłatnego Cesarstwa! Mapa ta, niewłaściwie rozegrana, okazuje się bardzo trudna. Jednak odpowiedni sposób sprawi, że będzie to łatwe.
    Po wejściu zobaczysz filmik ukazujący część atrakcji turystycznych w tej lokacji. Po nim aktywuj menhir na południu, ale pod żadnym pozorem nie ruszaj monumentu! Wprawdzie w okolicy jest mnóstwo surowców, ale ataki wroga by cię wykończyły. Przeszukaj jeszcze skrzynie przy posągu (plany i runy) i idź na wschód, a potem na północ. Na zachodzie jest baza uroków, omiń ją i idź dalej na północ. Podążaj cały czas drogą, miniesz źródło arii, a przy nim niejakiego Kerama, którego na razie zignoruj. Dojdziesz do bazy mrocznych elfów, którą wymiń, kierując się w górę mapy. Szybko dotrzesz do rozstaju. Jeśli jest noc, poczekaj na nadejście dnia i skręć na zachód. Dotrzesz do bazy ludzi. Porozmawiaj z Carvusem, a następnie wróć do Kerama i pogadaj z nim. Zaowocuje to kolejnym questem. Wróć do rozstaju i wybierz drogę na wschód, a potem na północny wschód. Jest tutaj kolejna baza trolli. Idź blisko wzgórza, żeby nie narazić się na obstrzał ze skałomiotów. Pokonaj pająki i trolla zagradzającego przejście. Przekrocz je. Zabijając robactwo idź jedyną słuszną drogą do portalu. Przekrocz go, a znajdziesz się w innej części mapy.
    Tam od razu aktywuj menhir, po czym podążaj w kierunku południowo wschodnim, następnie północnym i na końcu wschodnim. Po drodze pokonasz kilka uroków, jednak dopiero później czekają cię prawdziwe atrakcje. Monumentu bohaterów bronią ogniste gobliny. O śmierć nie jest zbyt trudno, koniecznie użyj zguby ognia, i, jeśli masz, także przedmiotów uodparniających na ten żywioł. Jeśli twoje zdrowie zacznie niebezpiecznie maleć, wycofaj się. Gdy w końcu uporasz się z wrogiem, zajmij posąg, przywołaj bohaterów i zniszcz domki. Całą drużyną wespnij się na wzgórze na wschodzie. Spotkasz tam pierwszego gargulca - pokonaj go i weź ze zwłok fiolkę krwi. Wróć na zachód i idź na północ, a potem na wschód. Po drodze czekają cię potyczki z trollami, a na końcu drogi z białymi pająkami. Uwaga na największego, potrafi zadać 100 obrażeń na raz, jednak zdarza się to rzadko. Przeszukaj zwłoki i wróć do portalu. Stamtąd idź na południowy wschód, a przy zamkniętej bramie na południe. Zniszcz stojące tam wieże. W okolicy (bardziej na zachód) jest także drugi gargulec, zabij go i odbierz mu klepsydrę. Teraz wróć do monumentu i skieruj się na południe. Zniszcz bazę trolli, potem następną i kontynuuj podróż. Trafisz do obozu krasnoludów. Aktywuj menhir, przeszukaj skrzynię (pusty kamień runiczny) i porozmawiaj z Borondirem. Krasnale przyłączą się do ciebie. Wraz z nimi udaj się bagnem na południe, a potem na zachód - w skrzyniach i przy zwłokach znajdziesz trochę przedmiotów.
    Całą drużyną (bohaterowie + krasnludy) udaj się do wspomnianej wyżej zamkniętej bramy. Zagadaj do Borondira, a otworzy przejście. Przejdź przez nie i kieruj się cały czas drogą, aż do rozstaju. Na nim skręć na północny zachód. Znajduje się tam czarna brama, chroniona przez wieże. Uważaj na niszczycieli (są delikatniejszej budowy niż twoi herosi, łatwiej giną). Po zniszczeniu bramy wycofaj się szybko do skrzyżowania i na północ, bowiem z bazy na południowym wschodzie ruszą na ciebie cesarskie oddziały. A raczej nie na ciebie, tylko na teoretycznie zajęte przez ciebie monumentu rasowe. Poczekaj, aż przejdą i uderz na ich obóz. Teraz jest on opustoszały, zostało paru przeciwników, więc łatwo go zniszczysz. W skrzyni znajdziesz czaszkę princepsa ostrzy i klejnot krwi. Wyjdź bramą na południu. Po krótkim marszu na wschód skręć do dołu mapy, tam, na wzgórzu, będzie ostatni gargulec, właściciel świecy. Wracaj na trakt i dalej na wschód. Dotrzesz do drogi do bazy trolli. Przed wejściem na nią odbij na północ, znajdziesz kolejną skrzynię. Wracaj na południe i wejdź na ścieżkę. Jest na niej sporo skałomiotów (nad nią też) i trolli. Najlepiej podzielić oddział tak, by bohaterowie zajęli się siłą żywą wroga, a krasnoludy wieżami. Po niedługim marszu dotrzesz do bazy wroga. Składa się ona z dwóch segmentów i jest dość dobrze obwarowana wieżami, ale jej zniszczenie nie stanowi problemu. Po dokonaniu dzieła destrukcji mógłbyś już opuścić Granicę Bezcienia portalem na północnym wschodzie, ale najpierw zajmiemy się rzeczami pobocznymi.
    Wróć do czarnej bramy i udaj się stamtąd na północny wschód. Znajduje się tam baza Cesarskich. Musisz ją... przebiec. Jest za silnie broniona na atak, ale jej przebiegnięcie powinno zaowocować sukcesem. Najlepiej puścić przodem krasnoludy, ich strata jest mniej bolesna niż śmierć herosa. Gdy już ci się to uda, będziesz się musiał jeszcze zmierzyć z patrolującymi zachód mrocznymi. Choć patrol jest duży poradzisz sobie. Zniszcz obie bazy trolli - tę na południu, którą minąłeś, i tę na północy. W tej drugiej jest monument elfów i menhir, aktywuj ten drugi. Najlepiej zniszczyć Cesarskich korzystając tylko z pomocy ludzi (monument na południu), gdyż trzeba wtedy będzie bronić tylko jednego obozu. Oprócz odpierania ataków mrocznych będzie się trzeba także (raz każdej nocy) zająć napaściami wilkołaków. Przy rozbudowie zwróć uwagę, czy wróg nie próbuje zniszczyć twojego menhiru przy portalu na wschodzie, w tym wypadku najlepiej teleportuj tam awatara, by zażegnać kryzys. Gdy zbierzesz około 50 jednostek, możesz wyruszyć na bazę przeciwnika. Jej zniszczenie nie będzie zbyt łatwe (wróg produkuje nowe jednostki dość szybko), ale specjalnie trudne też nie.
    Została jeszcze sprawa załatwienia klątwy. Na mapie są trzy kaplice, w których należy złożyć artefakty znalezione przy gargulcach. Kaplica klepsydry to ta najbliżej monumentu ludzi, na wschód i północ od niego. Kaplica krwi jest na wzniesieniu na północ od bazy mrocznych elfów, którą przed chwilą zniszczyłeś. Ostatnia kaplica, kaplica świecy, znajduje się na wzgórzu między czarną bramą a pierwszą zniszczoną przez ciebie bazą elfów. Po umieszczeniu artefaktów w odpowiednich miejscach, odbierz podziękowania od Carvusa i Kerama. Po tych wszystkich czynnościach idź na wschód mapy. Na północ od ostatniej bazy trolli znajduje się portal do Shal'Dun, który przekrocz.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 7 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Darusia
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.07.2008 o 16:45  

    Gargulec przy monumencie nie jest zły i nie mogę go zaatakować.Co zrobić?

    longer
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.07.2008 o 8:26  

    Witam mam taki maly problem po zabiciu kowala dusz i obejrzeniu animacji nie mam mozliwosci wejscia do oddechu zimy rozdzialu 2 :(. moze mi ktos pomoc??

    ser
     

    Wędrowiec
    Temat: Po 1 Kowal Dusz jest w Zako...
    Dodany: 14.02.2009 o 23:19  

    Po 1 Kowal Dusz jest w Zakonie Świtu a nie w Oddechu Zimy. Po 2 po zabiciu Kowala Dusz i filmiku trzeba wejść do głównego menu i ( jeśli masz wersję z dodatkami) kliknać kampania Arynai wtedy załącza się 1 rozdział a żeby przejść do 2 trzebawykonać wszystkie cele opisane w poprzednich działach

    robson
     

    Wędrowiec
    Temat: jestem w Granicy Bezcienia ...
    Dodany: 25.05.2009 o 23:47  

    jestem w Granicy Bezcienia zabilem gargulce zabralem ich przedmioty ale nie moge ich odlozyc na oltarze :-/ moze ktos pomoc ?? wogole czy te oltarze powinny sie podswietlic ??
    w jaki sposob mam wykonac tego questa ??

    piteros
     

    Wędrowiec
    Temat: mam problem
    Dodany: 09.01.2012 o 19:47  

    mam problem

    piteros
     

    Wędrowiec
    Temat: mam problem z gargulcami po...
    Dodany: 09.01.2012 o 19:48  

    mam problem z gargulcami poniewaz nie mozna ich zaatakowac; sa neutralne; co zrobic ?

    Elmirod
     

    Wędrowiec
    Temat: Granica bezcienia :3 najgor...
    Dodany: 17.12.2013 o 16:08  

    Granica bezcienia :3 najgorsza i najfajniejsza mapa w tej kampanii na niej można wbić około 3 lvl :D



    Ten artykuł skomentowano 7 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw