Jednostki
Łowczyni
Surowce: drewno 50
Budynki: zbrojownia
Zwykła wojowniczka walcząca na dystans, wyposażona w łuk i lekki skórzany pancerz.
Komentarz: Elfi odpowiednik Zwiadowcy. Przywoływać tylko do momentu uzyskania Łuczniczki wiatru, co nastąpi dość szybko.
Gwardzistka
Surowce: drewno 60
Budynki: zbrojownia
Zwykła wojowniczka walcząca wręcz, wyposażona w dwuręczny kostur i lekki skórzany pancerz.
Komentarz: Słaba jednostka do walki wręcz, chociaż przez pewien czas będzie musiała być przywoływana. Jej wadą jest także dość wysoki koszt.
Uzdrowicielka
Surowce: lenya 55
Budynki: samotnia
Defensywna czarodziejka wyposażona w szatę i dwuręczny kostur. Czar: leczenie.
Komentarz: Konieczność w armii. Uzdrowicielki dysponują większą siłą leczącą niż ludzcy kapłani, ale za to bardzo marnie radzą sobie w boju.
Łuczniczka wiatru
Surowce: drewno 25, lenya 30
Budynki: zbrojownia, samotnia, dom łucznictwa
Wojowniczka walcząca na dystans, wyposażona w łuk i skórzany pancerz. Zdolności bojowe: celny strzał.
Komentarz: Najlepsza jednostka dystansowa w grze. Strzela szybko, celnie, i, dzięki zdolności bojowej, zadaje duże obrażenia. Poza tym możliwość ulepszenia tak, że swoimi strzałami będzie zamrażać. Rewelacja!
Strażniczka
Surowce: żelazo 80
Budynki: zbrojownia, kuźnia żelaza
Pancerna wojowniczka walcząca wręcz, wyposażona w długi miecz, tarczę i żelazny pancerz.
Komentarz: Słabsza jednostka od ludzkich i krasnoludzkich, na dodatek wymaga żelaza. Jeśli możemy współpracować z innymi rasami, lepiej postawić na ich wojowników, a w Północnych Górach wietrznych, gdzie jest to niemożliwe, mamy do dyspozycji żelazo z wozów, więc jej przywołanie nie będzie problemem.
Podróżniczka
Surowce: drewno 45, żelazo 45
Budynki: zbrojownia, kuźnia żelaza, dom łucznictwa
Pancerna wojowniczka walcząca wręcz, wyposażona w długi łuk i żelazny pancerz.
Komentarz: Kolejna jednostka, która raczej nie powinna być przywoływana. Przydatniejsze, tańsze i szybsze w przywołaniu są łuczniczki wiatru.
Lodowa czarodziejka
Surowce: lenya 70
Budynki: samotnia, dom pradawnych
Ofensywna czarodziejka wyposażona w szatę i dwuręczny kostur. Czar: wybuch lodu.
Komentarz: Nie widzę sensu jej rekrutacji - łuczniczki wiatru i strażniczki po wynalezieniu odpowiednich technologii zamrażają skuteczniej i są potężniejsze w boju.
Druidka
Surowce: lenya 100
Budynki: samotnia, dom pradawnych
Defensywna czarodziejka wyposażona w szatę i dwuręczny kostur. Czar: aura leczenia.
Komentarz: Jak wyżej. Wolę uzdrowicielki - Aura leczenia to zbyt słaby czar, by opierać na nim siłę uzdrawiania.
Budynki
Poziom 1.
Małe kwatery
Kwatery
Surowce: drewno 100
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 30) i jednostek bojowych (do 30) oraz budowę budynków 2. poziomu.
Zbrojownia
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: drewno 60
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Umożliwia przywoływanie jednostek bojowych.
Chata drwala
Budynek gospodarczy (drewno)
Surowce: drewno 40
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą szybciej gromadzić drewno. Wymaga obecności drzew w pobliżu.
Chata myśliwska
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 60
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą gromadzić żywność. Wymaga obecności zwierzyny łownej w pobliżu.
Chata zbieracza
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 50
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą gromadzić żywność. Wymaga obecności krzaków jagód w pobliżu.
Wieża łucznicza
Budynek obronny
Surowce: drewno 120
Automatycznie ostrzeliwuje wrogie jednostki znajdujące się w zasięgu.
Poziom 2.
Średnie kwatery
Kwatery
Surowce: drewno 250
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 40) i jednostek bojowych (do 50) oraz budowę budynków 3. poziomu.
Dom łucznictwa
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: drewno 300
Budynek niezbędny do przywoływania łuczniczek wiatru i podróżniczek.
Samotnia
Budynek militarny (magowie)
Surowce: drewno 200
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Wymagany do przywoływania jednostek bojowych posługujących się magią.
Tartak
Budynek gospodarczy (drewno)
Surowce: drewno 100
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Przyjmuje dostawy od pobliskich drwali i podwaja produkcje drewna w okolicy.
Chata leśnika
Budynek gospodarczy (drewno)
Surowce: drewno 50
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą sadzić nowe drzewa w okolicy.
Chata zbieracza lenyi
Budynek gospodarczy (aria)
Surowce: drewno 80
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą gromadzić lenyę. Wymaga obecności złóż lenyi w pobliżu.
Magazyn żywności
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 150
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Przyjmuje dostawy od pobliskich myśliwych, łowców i zbieraczy i podwaja produkcje żywności w okolicy. Umożliwia też samoczynną regenerację zdrowia i many.
Lodowa wieża
Budynek obronny
Surowce: drewno 20, lenya 100
Automatycznie ostrzeliwuje lodowymi pociskami wrogie jednostki znajdujące się w zasięgu.
Poziom 3.
Duże kwatery
Kwatery
Surowce: drewno 500
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 50) i jednostek bojowych (do 80) oraz przywołanie Tytana.
Kuźnia żelaza
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: drewno 400
Budynek niezbędny do przywoływania strażniczek i podróżniczek.
Akademia
Budynek militarny (magowie)
Surowce: drewno 250, lenya 100
Budynek niezbędny do przywoływania lodowych czarodziejek i druidek.
Chata mistrza drwalskiego
Budynek gospodarczy (drewno)
Surowce: drewno 150
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą jeszcze szybciej gromadzić drewno. Wymaga obecności drzew w pobliżu.
Gildia łowiecka
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 60
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą szybciej gromadzić żywność. Wymaga obecności zwierzyny łownej w pobliżu.
Technologie
Tarcza
Budynek: zbrojownia
Surowce: drewno 300
Gwardzistka otrzymuje drewniana elficką tarczę.
Uderzenie lodu
Budynek: dom łucznictwa
Surowce: drewno 100, lenya 200
Łuczniczka wiatru strzela lodowymi strzałami. Które mogą na krótko zamrozić wroga i zadawać nowe obrażenia.
Gniew Aryna
Budynek: kuźnia żelaza
Surowce: żelazo 100, lenya 300
Strażniczka otrzymuje lodowy miecz i wysoką odporność na magie lodu.
Tarcza mrozu
Budynek: kuźnia żelaza
Surowce: żelazo 100, aria 300
Podróżniczka otrzymuje zaklęcie lodowej tarczy, lodowy sztylet i wysoką odporność na magie lodu.
Dar Elen
Budynek: dom pradawnych
Surowce: lenya 500
Druidka, uzdrowicielka i lodowa czarodziejka zużywają mniej many na terenach leśnych.