Jednostki
Rekrut
Surowce: żelazo 50
Budynki: warsztat płatnerski
Zwykły wojownik walczący wręcz wyposażony w miecz i skórzaną zbroję.
Komentarz: Słaba jednostka do walki wręcz. Przywoływać tylko do momentu uzyskania możliwości rekrutacji zbrojnych.
Zwiadowca
Surowce: drewno 40, żelazo 15
Budynki: warsztat płatnerski
Zwykły wojownik walczący na dystans wyposażony w kuszę i skórzaną zbroję.
Komentarz: Odpowiednik Rekruta do walki na dystans. Strzelców znajdujemy szybko, więc Zwiadowców można porzucić bardzo wcześnie.
Kapłan
Surowce: żelazo 40, aria 20
Budynki: warsztat płatnerski, świątynia światła
Kapłan wyposażony w buzdygan i lekki żelazny pancerz. Czar: uzdrowienie.
Komentarz: Konieczność w każdej armii. Po pierwsze, potrafi leczyć. Po drugie, całkiem nieźle walczy wręcz, zwłaszcza po wynalezieniu Ścieżki Światła.
Strzelec
Surowce: drewno 30, żelazo 50
Budynki: warsztat płatnerski, strzelnica
Wojownik walczący na dystans wyposażony w kuszę i lekki żelazny pancerz.
Komentarz: Świetna jednostka dystansowa. Jego przywołanie trwa co prawda dość długo, ale za to zyskujemy silne wsparcie dystansowe, a po wynalezieniu Podwójnej kuszy możliwość ataku na dwóch przeciwników naraz.
Zaklinacz
Surowce: aria 65
Budynki: świątynia światła, akademia
Defensywny mag wyposażony w szatę i dwuręczny kostur. Czar: hipnoza.
Komentarz: Może być przydatny. Szkopuł w tym, że Hipnoza przestaje działać po zaatakowaniu danego przeciwnika, co może zdarzyć się naszym jednostkom nawet przez przypadek.
Mentat
Surowce: aria 100
Budynki: świątynia światła, akademia
Ofensywny mag wyposażony w szatę i dwuręczny kostur. Czar: szok.
Komentarz: Tutaj stanowczo odradzam. Kosztuje bardzo dużo arii, której w większości scenariuszów jest raczej mało. Poza tym, czar Szoku nie jest zbyt potężny.
Zbrojny
Surowce: żelazo 70
Budynki: warsztat płatnerski, główna zbrojownia
Pancerny wojownik walczący wręcz wyposażony w halabardę i ciężką stalową zbroję płytową.
Komentarz: Najsilniejsza ludzka jednostka do walki wręcz. Zbrojni są silniejsi i wytrzymalsi od paladynów i rekrutów, a poza tym tempo ich przywoływania jest bardzo zadowalające.
Paladyn
Surowce: żelazo 60, aria 30
Budynki: warsztat płatnerski, świątynia światła, główna zbrojownia
Pancerny wojownik walczący wręcz wyposażony w długi miecz, tarczę i ciężki żelazny pancerz. Czary: aura zręczności i świętość.
Komentarz: Szczerze mówiąc, nie widzę sensu jego przywoływania - czas jest dość długi, a w walce nie dorównuje zbrojnemu. Dobrze za to współdziała z Tytanem - paladyńska aura zwiększa celność, a tytania szybkość ciosów.
Budynki
Poziom 1.
Małe kwatery
Kwatery
Surowce: drewno 50, kamień 50
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 30) i jednostek bojowych (do 30) oraz budowę budynków 2. poziomu.
Warsztat płatnerski
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: drewno 40, kamień 30
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Umożliwia przywoływanie jednostek bojowych.
Chata drwala
Budynek gospodarczy (drewno)
Surowce: drewno 40
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą szybciej gromadzić drewno. Wymaga obecności drzew w pobliżu.
Kamieniołom
Budynek gospodarczy (kamień)
Surowce: drewno 30, kamień 20
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą szybciej gromadzić kamień. Wymaga obecności złóż kamienia w pobliżu.
Kopalnia
Budynek gospodarczy (żelazo)
Surowce: drewno 50, kamień 20
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą szybciej gromadzić żelazo. Wymaga obecności złóż żelaza w pobliżu.
Chata myśliwska
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 50, kamień 10
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą gromadzić żywność. Wymaga obecności zwierzyny łownej w pobliżu.
Chata rybaka
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 40, kamień 20
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą gromadzić żywność. Wymaga obecności ryb w pobliżu.
Gildia rybacka
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 90, kamień 60
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą szybciej gromadzić żywność. Wymaga obecności ryb w pobliżu.
Ferma bydła
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 100, kamień 60
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Produkuje żywność.
Wieża kusznicza
Budynek obronny
Surowce: drewno 80, kamień 50
Automatycznie ostrzeliwuje wrogie jednostki znajdujące się w zasięgu.
Poziom 2.
Średnie kwatery
Kwatery
Surowce: drewno 100, kamień 150
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 40) i jednostek bojowych (do 50) oraz budowę budynków 3. poziomu.
Strzelnica
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: drewno 150, kamień 150
Budynek niezbędny do przywoływania strzelców.
Świątynia światła
Budynek militarny (magowie)
Surowce: drewno 40, kamień 60
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Wymagany do przywoływania jednostek bojowych posługujących się magią.
Tartak
Budynek gospodarczy (drewno)
Surowce: drewno 80, kamień 20
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Przyjmuje dostawy od pobliskich drwali i podwaja produkcje drewna w okolicy.
Huta
Budynek gospodarczy (żelazo)
Surowce: drewno 75, kamień 75
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Przyjmuje dostawy z pobliskich kopalni i podwaja produkcje żelaza w okolicy.
Kaplica arii
Budynek gospodarczy (aria)
Surowce: drewno 20, kamień 60
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą gromadzić arię. Wymaga obecności złóż arii w pobliżu.
Gospodarstwo
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 100, kamień 60
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą wytwarzać żywność.
Magazyn żywności
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 60, kamień 90
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Przyjmuje dostawy od pobliskich myśliwych, rybaków, hodowców i farmerów i podwaja produkcje żywności w okolicy. Umożliwia też samoczynną regenerację zdrowia i many.
Biała dłoń
Budynek obronny
Surowce: drewno 50, kamień 80
Automatycznie leczy ranne jednostki sojusznicze znajdujące się w pobliżu.
Poziom 3.
Duże kwatery
Kwatery
Surowce: drewno 250, kamień 250
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 50) i jednostek bojowych (do 80) oraz przywołanie Tytana.
Główna zbrojownia
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: drewno 150, kamień 200
Budynek niezbędny do przywoływania zbrojnych i paladynów.
Akademia
Budynek militarny (magowie)
Surowce: drewno 100, kamień 150, aria 100
Budynek niezbędny do przywoływania zaklinaczy i mentatów.
Technologie
Podwójna kusza
Budynek: strzelnica
Surowce: drewno 300, żelazo 100
Strzelec ostrzeliwuje dwóch wrogów jednocześnie.
Ścieżka światła
Budynek: świątynia światła
Surowce: żelazo 200, aria 100
Kapłan otrzymuje tarczę. Jego zapas many i tempo jej regeneracji wzrasta.
Jasność
Budynek: akademia
Surowce: aria 400
Zapas many zaklinacza zwiększa się i rośnie tempo jej regeneracji.
Fala szoku
Budynek: akademia
Surowce: aria 600
Mentat otrzymuje zaklęcie fali szoku.
Błogosławieństwo ognia
Budynek: główna zbrojownia
Surowce: żelazo 250, aria 250
Paladyn otrzymuje miecz ognia i wysoką odporność na ten typ magii.