Jednostki
Skrytobójca
Surowce: żelazo 100
Budynki: warsztat płatnerski
Zwykły wojownik walczący wręcz, wyposażony w lekki żelazny pancerz i dwa miecze.
Komentarz: Najpotężniejsza z podstawowych jednostek, niestety także jedna z najdroższych. Po wynalezieniu Tańca Śmierci bardziej przydatna martwa niż żywa.
Czarownik
Surowce: aria 80
Budynki: onyksowa wieża
Ofensywny mag, wyposażony w szatę i dwuręczny kostur. Czar: cierpienie.
Komentarz: Odpowiednik szamana. Słabszy od niego w walce, aczkolwiek talenty magiczne ma większe.
Mroczne ostrze
Surowce: żelazo 70, aria 20
Budynki: warsztat płatnerski, onyksowa wieża
Wojownik walczący wręcz, wyposażony w lekki żelazny pancerz, miecz i tarczę. Czar: kradzież życia.
Komentarz: Chyba najlepsza z jednostek drugiego poziomu w armii mrocznych. Dobrze walczy i potrafi też czarować.
Nekromanta
Surowce: aria 110
Budynki: onyksowa wieża, mroczna akademia
Defensywny mag, wyposażony w szatę i kosę. Czar: przywołanie goblina-ożywieńca.
Komentarz: Fajna jednostka, która dzięki zaklęciu zwiększy liczebność naszej armii.
Rycerz śmierci
Surowce: księżycowe srebro 80, aria 40
Budynki: warsztat płatnerski, onyksowa wieża, kuźnia cienia.
Pancerny wojownik walczący wręcz, wyposażony w zbroję, miecz i tarczę - wszystko z księżycowego srebra. Czar: aura kradzieży życia.
Komentarz: Ulepszona wersja mrocznego ostrza. Jeśli wolisz aurę niż czar, wybierz go, lecz licz się z wysokim kosztem.
Wojennik
Surowce: żelazo 80, księżycowe srebro 50
Budynki: warsztat płatnerski, kuźnia księżycowego srebra
Pancerny wojownik walczący wręcz, wyposażony w ciężką żelazną zbroję i dwuręczny młot bojowy z księżycowego srebra.
Komentarz: Najsilniejszy wojownik w armii mrocznych elfów, niestety nie dysponuje specjalnymi zdolnościami, choć jego siła jest nie do przecenienia.
Czarnoksiężnik
Surowce: aria 140
Budynki: onyksowa wieża, mroczna akademia, arkanum
Silny ofensywny mag, wyposażony w szatę i dwuręczny kostur. Czar: śmierć.
Komentarz: Powodujący największe zniszczenia mag w grze. Jego czar jest naprawdę śmiercionośny, tak więc warto zainwestować.
Postrach
Surowce: księżycowe srebro 100, aria 60
Budynki: warsztat płatnerski, onyksowa wieża, kuźnia księżycowego srebra, kuźnia cienia, arkanum
Pancerny wojownik walczący wręcz, wyposażony w zbroję i dwa miecze - wszystko z księżycowego srebra. Czar: przywołanie zjawy.
Komentarz: Świetna jednostka. Może on sam nie jest tak silny jak wojennik, ale jego zjawy to bardzo duże wsparcie.
Budynki
Poziom 1.
Małe kwatery
Kwatery
Surowce: kamień 110
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 30) i jednostek bojowych (do 30) oraz budowę budynków 2. poziomu.
Warsztat płatnerski
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: kamień 80
Budynek obsługiwany przez jednego robotnika. Wymagany do przywoływania jednostek bojowych.
Kamieniołom
Budynek gospodarczy (kamień)
Surowce: kamień 40
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 niewolników, którzy będą szybciej gromadzić kamień. Wymaga obecności złóż kamienia w pobliżu.
Kopalnia
Budynek gospodarczy (żelazo)
Surowce: kamień 80
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 niewolników, którzy będą szybciej gromadzić żelazo. Wymaga obecności złóż żelaza w pobliżu.
Ubojnia
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: kamień 150
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Służy do produkcji żywności.
Wieża czarnoksięstwa
Budynek obronny
Surowce: kamień 50, aria 100
Automatycznie ostrzeliwuje pociskami czarnej magii wrogie jednostki znajdujące się w zasięgu.
Poziom 2.
Średnie kwatery
Kwatery
Surowce: kamień 300
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 40) i jednostek bojowych (do 50) oraz budowę budynków 2. poziomu.
Onyksowa wieża
Budynek militarny (magowie)
Surowce: kamień 140
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Wymagany do przywoływania jednostek posługujących się magią.
Mroczna akademia
Budynek militarny (magowie)
Surowce: kamień 250, aria 100
Budynek wymagany do przywoływania nekromantów i czarnoksiężników.
Chata kamieniarza
Budynek gospodarczy (kamień)
Surowce: kamień 130
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Przyjmuje dostawy z pobliskich kamieniołomów i podwaja produkcję kamienia w okolicy.
Huta
Budynek gospodarczy (żelazo)
Surowce: kamień 150
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Przyjmuje dostawy z pobliskich kopalni i podwaja produkcję żelaza w okolicy.
Kopalnia księżycowego srebra
Budynek gospodarczy (księżycowe srebro)
Surowce: kamień 160
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą gromadzić księżycowe srebro. Wymaga obecności złóż księżycowego srebra w pobliżu.
Onyksowa kaplica
Budynek gospodarczy (aria)
Surowce: kamień 80
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą gromadzić arię. Wymaga obecności złóż arii w pobliżu.
Farma grzybów
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: kamień 120
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą wytwarzać żywność.
Magazyn żywności
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: kamień 180
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Przyjmuje dostawy z pobliskich ubojni i farm grzybów i podwaja produkcję żywności w okolicy.
Poziom 3.
Duże kwatery
Kwatery
Surowce: kamień 550
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 50) i jednostek bojowych (do 80) oraz przywołanie Tytana.
Kuźnia księżycowego srebra
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: kamień 350
Budynek wymagany do przywoływania wojenników i postrachów.
Kuźnia cienia
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: kamień 350
Budynek wymagany do przywoływania rycerzy śmierci i postrachów.
Arkanum
Budynek militarny (magowie)
Surowce: kamień 200, aria 150
Budynek wymagany do przywoływania czarnoksiężników.
Technologie
Taniec śmierci
Budynek: warsztat płatnerski
Surowce: żelazo 300
Skrytobójca zyskuje możliwość zadawania śmiertelnego ciosu. Zanim zginie, zabije wszystkich poważnie rannych wrogów znajdujących się w pobliżu, o takim samym lub słabszym zdrowiu.
Złowrogie błogosławieństwa
Budynek: kuźnia księżycowego srebra
Surowce: żelazo 100, księżycowe srebro 300
Wojennik otrzymuje broń wyposażoną w różnorodne efekty magiczne. Może ona zadawać dodatkowe obrażenia albo odbierać zdrowie lub manę.
Zew Nora
Budynek: arkanum
Surowce: aria 500
Nekromanta otrzymuje możliwość zmartwychwstania o północy.
Ocalenie
Budynek: mroczna akademia
Surowce: aria 500
Po śmierci czarnoksiężnik będzie się zmieniać w jadowitego pająka.
Mroczna więź
Budynek: kuźnia cienia
Surowce: księżycowe srebro 400, aria 200
Postrach i rycerz śmierci otrzymują wysoką odporność na czarną magię. Każdy wróg, który zada im obrażenia podczas walki, zostanie zarażony chorobą.