Jednostki
Zbir
Surowce: drewno 40
Budynki: chata zbrojmistrza
Zwykły wojownik walczący wręcz, wyposażony w słaby skórzany pancerz i drewnianą maczugę.
Komentarz: Jedna ze słabszych jednostek walczących wręcz w grze. Słabe opancerzenia i małe walory ofensywne.
Pikinier
Surowce: żelazo 50
Budynki: warsztat płatnerski
Zwykły wojownik walczący wręcz, wyposażony w skórzany pancerz okuty żelazem i pikę.
Komentarz: Jednostka przydatna, zwłaszcza, że płacimy samym żelazem. Dzięki technologii Glewii jego przydatność znacznie się zwiększa.
Wojownik
Surowce: drewno 30, żelazo 30
Budynki: chata zbrojmistrza, warsztat płatnerski
Wojownik walczący wręcz, wyposażony w skórzany pancerz okuty żelazem, szablę i topór.
Komentarz: Tania i dobra jednostka. Wadą jest wymóg posiadania zarówno chaty zbrojmistrza, jak i warsztatu płatnerskiego.
Szaman
Surowce: drewno 15, lenya 30
Budynki: chata zbrojmistrza, chata szamana
Ofensywny mag wyposażony w słaby skórzany pancerz i totem. Czar: cierpienie.
Komentarz: Dobry czarodziej, dysponujący zadającym dużo obrażeń zaklęciem. Po wynalezieniu Tarczy żmii jego walory jeszcze wzrastają.
Bębniarz
Surowce: drewno 40, lenya 15
Budynki: chata zbrojmistrza, chata szamana, dom chwały
Wyposażony w skórzany pancerz okuty żelazem, drewnianą maczugę i orkowe bębny. Zdolności bojowe: okrzyk bojowy.
Komentarz: Podobnie jak mędrzec u ras światła, tak u ras mroku przydatny jeden na ośmiu wojowników, którym zwiększy zadawane obrażenia.
Ogniomistrz
Surowce: drewno 20, lenya 50
Budynki: chata zbrojmistrza, chata szamana, kaplica krwi
Silny ofensywny mag, wyposażony w skórzany pancerz okuty żelazem i różdżkę z czaszką. Czar: wybuch ognia.
Komentarz: Jeśli wolisz ogień od śmierci, używaj go zamiast szamana. Warto wynaleźć mu technologię Fali ognia, dzięki czemu będzie mógł atakować zaklęciem trzech wrogów na raz.
Weteran
Surowce: żelazo 80
Budynki: warsztat płatnerski, mroczna kuźnia
Pancerny wojownik walczący wręcz, wyposażony w ciężką żelazną zbroję i dwuręczny młot bojowy.
Komentarz: Najlepsza orkowa jednostka do walki wręcz. Dobry pancerz i obrażenia.
Trębacz
Surowce: żelazo 50, lenya 40
Budynki: warsztat płatnerski, chata szamana, mroczna kuźnia, kaplica krwi
Wyposażony w ciężką żelazną zbroję, metalową maczugę i orkowy róg. Zdolności bojowe: opieka.
Komentarz: Moim zdaniem jednostka nieprzydatna. Szkopuł w tym, że Azyl działa bardzo średnio.
Budynki
Poziom 1.
Małe kwatery
Kwatery
Surowce: drewno 90
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 30) i jednostek bojowych (do 30) oraz budowę budynków 2. poziomu.
Chata zbrojmistrza
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: drewno 70
Budynek obsługiwany przez jednego robotnika. Wymagany do przywoływania jednostek bojowych potrzebujących drewna.
Warsztat płatnerski
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: drewno 100
Budynek obsługiwany przez jednego robotnika. Wymagany do przywoływania jednostek bojowych potrzebujących żelaza.
Chata drwala
Budynek gospodarczy (drewno)
Surowce: drewno 40
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą szybciej gromadzić drewno. Wymaga obecności drzew w pobliżu.
Kopalnia
Budynek gospodarczy (żelazo)
Surowce: drewno 100
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą szybciej gromadzić żelazo. Wymaga obecności złóż żelaza w pobliżu.
Chata myśliwska
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 50
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą gromadzić żywność. Wymaga obecności zwierzyny łownej w pobliżu.
Chata rybaka
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 50
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą gromadzić żywność. Wymaga obecności ryb w pobliżu.
Zagroda dzików
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 150
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Służy do produkcji żywności.
Miotacz ognia
Budynek obronny
Surowce: drewno 80, lenya 60
Automatycznie ostrzeliwuje płonącymi pociskami wrogie jednostki znajdujące się w zasięgu.
Poziom 2.
Średnie kwatery
Kwatery
Surowce: drewno 200
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 40) i jednostek bojowych (do 50) oraz budowę budynków 2. poziomu.
Chata szamana
Budynek militarny (magowie)
Surowce: drewno 110
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Wymagany do przywoływania jednostek posługujących się magią.
Dom chwały
Budynek militarny
Surowce: drewno 350
Budynek wymagany do przywoływania trębaczy i bębniarzy.
Huta
Budynek gospodarczy (żelazo)
Surowce: drewno 200
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Przyjmuje dostawy z pobliskich kopalni i podwaja produkcję żelaza w okolicy.
Namiot zielarza
Budynek gospodarczy (lenya)
Surowce: drewno 70
Do tego budynku można przydzielić maksymalnie 5 robotników, którzy będą gromadzić lenyę. Wymaga obecności złóż lenyi w pobliżu.
Magazyn żywności
Budynek gospodarczy (żywność)
Surowce: drewno 140
Budynek obsługiwany przez 1 robotnika. Przyjmuje dostawy od pobliskich myśliwych, rybaków i hodowców i podwaja produkcję żywności w okolicy.
Poziom 3.
Duże kwatery
Kwatery
Surowce: drewno 450
Umożliwiają zwiększenie limitu robotników (do 50) i jednostek bojowych (do 80) oraz przywołanie Tytana.
Mroczna kuźnia
Budynek militarny (wojownicy)
Surowce: drewno 300
Budynek wymagany do przywoływania weteranów i trębaczy.
Kaplica krwi
Budynek militarny (magowie)
Surowce: drewno 200, lenya 100
Budynek wymagany do przywoływania ogniomistrzów.
Technologie
Chwała Hordy
Budynek: dom chwały
Surowce: drewno 50, lenya 100
Bębniarz i trębacz zyskują silniejszy wpływ.
Glewia
Budynek: warsztat płatnerski
Surowce: żelazo 200
Pikinier otrzymuje umiejętność zadawania ciosu koszącego, który może ranić jednocześnie trzech wrogów.
Ognista burza
Budynek: kaplica krwi
Surowce: lenya 300
Ogniomistrz otrzymuje zaklęcie fali ognia.
Tarcza żmii
Budynek: chata szamana
Surowce: drewno 100, lenya 250
Szaman otrzymuje tarczę, większą silę zaklęć i zatrutą włócznię.
Grom
Budynek: mroczna kuźnia
Surowce: żelazo 400
Broń weterana zyskuje efekt pioruna, który zadaje wrogom dodatkowe obrażenia.