Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Opisy • Przeciwnicy • INSIMILION

    SpellForce


    Przeciwnicy

    Działy gier » SpellForce » Opisy
    Autor: Tallos
    Utworzono: 03.08.2007
    Aktualizacja: 18.05.2012

    Oto spis wszystkich gatunków przeciwników, wraz z zaznaczenie ich rodzajów i miejsc, gdzie występują. Wszystkie dane uszeregowano wg alfabetu (z wyjątkiem miejsc występowania, te podane są zgodnie z kolejnością przechodzenia w kampanii). Nie gwarantuję jednak, że udało mi się zapamiętać wszystkie podgatunki. Nie opisuję tu bossów, pomijam także przeciwników występujących tylko w Bruździe, której to mapy i tak wyczyścić się nie da.

      Bandyci
    • Rodzaje: szermierz, strzelec, z buzdyganem; zachodni barbarzyńcy
    • Występowanie: Liannon, Eloni, Cień Drzew, Shiel, Dzika Przełęcz
    • Komentarz: Słabi przeciwnicy, choć czasem mogą sprawić kłopoty. Zwykle występują w grupach, w których wielu jest strzelców, i ci mogą spowodować straty, zanim pokonamy wojowników. Barbarzyńcy walczą wręcz i w sumie nawet do tej grupy nie należą, ale nie było ich gdzie wcisnąć.
      Cienie
    • Rodzaje: cień
    • Występowanie: Północne Góry Wietrzne, Ostra Skała, Dolina Szarego Zmierzchu, Kurhany Skowytu
    • Komentarz: Tych przeciwników nie spotkamy w danych lokacjach od razu, pojawią się w miarę postępu w wykonywania zadania Świat cieni. Są to stworzenia dość silne, z racji rzucanych przez siebie czarów: cierpienie, odmagicznienia i bezsilności. Mimo to, występują w takich grupach i na tyle późno, że bohater i 30-osobowa armia spokojnie sobie z nimi poradzi.
      Demony
    • Rodzaje: ognista groza, pomniejszy, władca ognia; kusicielka, niewolnik ognia; bazyliszek, mistrz umysłu
    • Występowanie: Mulandir, Bruzda
    • Komentarz: Pierwsze trzy rodzaje to dość duże czerwone stwory. Pomniejsze demony to wojownicy, więc raczej kłopotu nie sprawią. Niestety, te dwa pozostałe to magowie z silnymi czarami: falą ognia lub żywiołakiem ognia, a nawet ognistym deszczem (te z Bruzdy)! Trzeba je zabić jak najszybciej (przynajmniej zanim zdążą odpalić drugą salwę), choć w Bruździe czasem jest to niemożliwe. Drugie dwa rodzaje to małe (rozmiarowo) kobiety ze skrzydłami - rzucają czary (wbrew pozorom kusicielka nie rzuca uroków), ale na tym etapie przetrwasz je już bez problemu. Ostatnie stworzenia to wężopodobne istoty, które raczej nie sprawią Ci raczej trudności.
      Duchy
    • Rodzaje: wojownik; niewolnik duszy
    • Występowanie: Południowe Góry wietrzne, Ostra Skała, Dolina Sharrow
    • Komentarz: Pierwszy z wypisanych to duch krasnoluda. Pojawia się w dwóch pierwszych lokacjach i nie jest zbyt silnym przeciwnikiem. Z kolei niewolników duszy spotykamy w Dolinie i jedyna trudność w ich pokonaniu to duża liczebność.
      Giganci
    • Rodzaje: gigant
    • Występowanie: Lodowe Bagna
    • Komentarz: Giganci są wielcy, wytrzymali i silni. Nie występują w grupach, ale nawet jeden może sprawić trudność. Ciosy mają mocne, a wytrzymałość wysoką, dlatego zalecam ostrożność i częste leczenia. Na szczęście nie czarują.
      Gobliny
    • Rodzaje: dzikus, kolczarz, miotacz płomieni, pajęczy szept, piaskun, ratownik, rębacz, skrytobójca, szermierz, zabijaka
    • Występowanie: Szarogórze, Liannon, Eloni, Cień Drzew, Shiel, Południowe Góry Wietrzne
    • Komentarz: We wszystkich grach gobliny to jedne z najsłabszych stworów. W SpellForce sprawdza się to tylko po części. Fakt, goblińscy wojownicy to wielkie słabeusze, ale za to ofensywni magowie mogą nam nabruździć, dlatego eksterminacje proponuję zacząć właśnie od nich. Pajęcze szepty występują jako jedyne w ostatniej z wymienionych lokacji (i tylko tam) i przywołują pająki, ale jedyna trudność w ich pokonaniu to ich spółkowanie z mrocznymi elfami.
      Kamienni
    • Rodzaje: golem, skalnik, strażnik
    • Występowanie: Ostra Skała
    • Komentarz: Skalniki i golemy to wojownicy: pierwszy to słabiak, lecz drugi może Ci już napsuć trochę krwi. Strażnicy są o wiele gorsi - rzucają falę kamieni, więc trzy twoje jednostki zbiorą dość wysokie obrażenia. Odniosłem wrażenie, że czarów używają czasem także golemy, choć głowy za to nie daję.
      Kithary
    • Rodzaje: wojownik
    • Występowanie: Dolina Nocnego Szeptu, Żywy Las
    • Komentarz: Jedni z najsilniejszych przeciwników w grze, takie duże kotowate stwory Nie dysponują żadnymi zdolnościami magicznymi, ale w walce wręcz nie mają sobie równych. Dodatkowo zwykle jest ich dużo, dlatego też radzę spróbować rozdzielić wrogie siły.
      Lodowe elfy
    • Rodzaje: przywoływacz, strażnik lodu
    • Występowanie: Lodowe Bagna
    • Komentarz: Najsilniejsi przeciwnicy w grze. Nie są może jakoś specjalnie wytrzymali, ale wielkość oddziałów i lodowe zaklęcia oraz wieże czynią ich bardzo trudnymi do pokonania. Rodzajów jest trzy (nazwy jednego zapomniałem) i każdy specjalizuje się w innym rodzaju czaru: fali lodu, zamrożeniu lub przywołaniu żywiołaka lodu. Wygrana z nimi wymaga dość dużej dozy szczęścia.
      Lodowe stwory
    • Rodzaje: gobliński lodomiot, golem, lodowy stwór, żywiołak lodu
    • Występowanie: Lodowe Bagna, Południowa Godmarchia
    • Komentarz: Dość nierówna grupa. Żywiołaki są słabiutkie, pokonujemy je kilkoma ciosami. Inne rodzaje atakują lodem (zamrożeniem lub falą lodu), więc walka z nimi wymaga dużej dozy szczęścia, choć w porównaniu z elfami są i tak są dosyć słabe.
      Mantikory
    • Rodzaje: ognisty szpon
    • Występowanie: Dolina Sharrow
    • Komentarz: Nazwa w 100% ukuta przeze mnie. To taki psy ze skrzydłami, które nie sprawią nam żadnych problemów. Ogniste są tylko z nazwy, gdyż nie posługują się tym żywiołem.
      Najemnicy
    • Rodzaje: mroczny jeździec gryfa, najemnik, odstępca
    • Występowanie: Cień Drzew
    • Komentarz: Tych wrogów nie spotkamy w grze od razu, natkniemy się na nich przy wykonywaniu zadania Oszust. Największa trudność to wielkość ich oddziałów, choć pojedynczy przeciwnicy i tak potrafią zabić wiele zwykłych jednostek. Odstępcy to magowie rzucający mocne szok i falę szoku, więc są wielce niebezpieczni. Z kolei najemnicy i jeźdźcy walczą wręcz, choć ci drudzy i tak są słabsi od zwykłych ludzkich tytanów (nie rzucają czarów). Jeśli wyruszysz na nich pod koniec drugiego rozdziału, spacyfikujesz ich z małymi tylko trudnościami.
      Ogry
    • Rodzaje: berserker, miażdżyciel, rębacz, szaman
    • Występowanie: Eloni, Dolina Sharrow
    • Komentarz: Zwykli wojownicy. Nie potrafią nic innego. Wprawdzie te w eloni mogą napsuć nam trochę krwi, ale w Dolinie już z nimi problemów mieć nie będziesz.
      Orkowie
    • Rodzaje: jaskiniowy, jaskiniowy uzdrowiciel; łupieżca, pikinier, szermierz, ogniomistrz, przywoływacz, szaman, weteran, zbir; po nazwie z te drugiej grupy zawsze słówko Pięści
    • Występowanie: Szarogórze, Eloni, Cień Drze, Shiel, Dzika Przełęcz
    • Komentarz: Twoi główni przeciwnicy w pierwszym rozdziale. Orkowie są silniejsi od goblinów, a poza tym występują czasem w ogromnych grupach (bazy w Cieniu Drzew i Dzikiej Przełęczy). Dodatkowo maja uzdrowicieli i silnych magów. Te informacje dotyczyły orków z drugiej grupy - jaskiniowych spotkamy tylko w Szarogórzu i są oni nawet mniej niebezpieczni od goblinów.
      Ostrza
    • Rodzaje: arcymag, lodowładny (lub lodomiotacz, dokładnie nie pamiętam), lodowy tkacz, obrońca, sługa, szturmowiec, wielki tkacz, wojownik
    • Występowanie: Dzika Przełęcz, Lodowe Bagna, Południowa Godmarchia, Dolina Nocnego Szeptu, Żywy Las, Dolina Sharrow
    • Komentarz: Dość silni wrogowie, choć bez przesady. Zwykle poradzisz sobie z nimi bez problemu, choć są wyjątki. Najgorsi są obrońcy, którzy mają bardzo silne ciosy, a na dodatek potrafią zamrażać. A że w Dolinie Nocnego Szeptu spotykamy je, gdy nie mamy jeszcze żadnych towarzyszy, to sprawiają dość poważne problemy. Arcymag rzuca za to silne czary, a wojownik potrafi przyłożyć kamiennym pociskiem i jest nienajgorszy w walce. Jeden rodzaj ostrzy (niestety nazwy zapomniałem) stosuje też aurę kradzieży życia.
      Ożywieńcy
    • Rodzaje: nagrobiec, postrach z krypty, myśliwy, oprawca, siorbacz
    • Występowanie: Północne Góry Wietrzne, Dolina Szarego Zmierzchu, Kurhany Skowytu, Szept
    • Komentarz: Dwa pierwsze rodzaje to takie śmieszne niebieskie ludki (ale nie smerfy) i raczej nie sprawią Ci problemów, choć czasem mogą zatruć. Inaczej jest z tymi drugimi. To już silne zombiaki, które potrafią nieźle przyłożyć i dodatkowo zatruć. Samotny bohater musi się naprawdę postarać, by ujść z życiem z potyczki z nimi.
      Robactwo
    • Rodzaje: pająki: biały, bagienny, leśny, skalny; żuki: leśny, skalny; dodatkowo przed nazwą opisy w rodzaju młody, ogromny, mały itp.
    • Występowanie: Szarogórze, Liannon, Eloni, Cień Drzew, Shiel, Dzika Przełęcz, Północne Góry Wietrzne, Południowe Góry Wietrzne, Ostra Skała, Dolina Nocnego Szeptu
    • Komentarz: Najsłabsi i najczęściej występujący wrogowie w grze. Nawet magowie szatkują na plasterki wielkie zastępy pajączków i żuczków bez najmniejszych trudności. Niektóre rodzaje tych pierwszych potrafi zatruć, ale siła tych trucizn jest mniej niż żałosna.
      Smokowce
    • Rodzaje: bagienny, irvish, ognisty
    • Występowanie: Mulandir, Farlornowa Nadzieja, Lodowe Bagna, Dolina Nocnego Szeptu, Dolina Sharrow
    • Komentarz: Irvishe występują tylko w przedostatniej z wymienionych lokacji i są bardzo słabe: parę ciosów i po sprawie. Smokowce bagienne są silniejsze, ale i tak nie sprawią kłopotu. Jednak ogniste to już prawdziwi siłacze: trzy wybijają Ci nawet całą armię, choć bohaterowie sobie z nimi raczej dobrze radzą (walczyłem z nimi i tak, i tak). Dodatkowo co jakiś czas (losowo) zioną ogniem, a wtedy zbierasz bardzo wysokie obrażenia. W związku z tym najlepiej spróbować je rozdzielić i wybić pojedynczo.
      Szkielety
    • Rodzaje: szkielety: chaosu, dręczyciel, łucznik, mrozu, ognisty, wojownik, złodziej życia; popielni: czarownik, łucznik, rzeźnik, włóczęga, wojownik; generał, miażdżyczerep
    • Występowanie: Cień Drzew, Północne Góry Wietrzne, Dolina Szarego Zmierzchu, Kurhany Skowytu, Szept
    • Komentarz: To już przeciwnik, który może sprawić kłopoty. Zwłaszcza silne są te pierwsze szkielety, spotkane w Cieniu Drzew, ale potem jest już z górki. Znów największe kłopoty sprawia magowie, zwłaszcza popielni czarownicy i dręczyciele, posługują się bowiem magią śmierci, co oznacza duże obrażenia. Bardzo silne armie szkieletów stacjonują w Dolinie Szarego Zmierzchu, gdzie zalecam szczególną ostrożność. Generał i miażdżyczerep to już dość silne potwory, zwłaszcza ten pierwszy, atakujący magią śmierci.
      Uroki
    • Rodzaje: burzyciel, głazomiot, łamacz, miotacz, mocarz, osiłek, zabijaka
    • Występowanie: Południowe Góry Wietrzne, Ostra Skała, Dolina Szarego Zmierzchu
    • Komentarz: To nic innego, jak inaczej nazywające się trolle. Nie spodziewaj się więc żadnych czarów, za to spodziewaj się mocnych ciosów. A także długich walk, jako, że bestie są wytrzymałe. Gdy masz do czynienia z urokami, najlepiej postaraj się podzielić armię wroga na kilka mniejszych oddziałów, co ułatwi trudną walkę.
      Wilczarze
    • Rodzaje: kapłan, rekrut, strzelec, wiarus, zaklinacz, zbrojny, zwiadowca; kapitan, kapral, porucznik; mroczny jeździec gryfa
    • Występowanie: Boski Mur, Farlornowa Nadzieja
    • Komentarz: Jedni z silniejszych zwykłych przeciwników. Gdy z nimi walczymy po raz pierwszy, leją naszą armię praktycznie niemiłosiernie, lecz potem jest raczej odwrotnie. Szeregowi żołnierze potrafią to, co ludzkie jednostki, a w armii zwykle jest przewaga strzelców, którzy nieźle nas osłabią zanim pokonamy zbrojnych. Najsilniejsi są wiarusi i mroczni jeźdźcy gryfa - ich ciosy i wytrzymałość są wzorcowe, dobrze jednak, że Ci drudzy nie rzucają aury szybkich ciosów (a tacy sami tytani ludzi to potrafią).
      Zjawy
    • Rodzaje: wysłannik śmierci; postrach umysłów, tkacz magii, złodziej myśli
    • Występowanie: Północne Góry Wietrzne, Dolina Szarego Zmierzchu, Kurhany Skowytu, Szept
    • Komentarz: Bardziej niebezpieczna grupa nieumarłych niż szkielety. Wysłannik śmierci i tkacz magii to wojownicy i nie sprawią zbyt dużych problemów. Gorzej jest z magami: postrach umysłu rzuca szok (obrażenia), a złodziej myśli kradnie manę. Takie komando, zwłaszcza duże (Szept) potrafi sprawić olbrzymią trudność i trzeba je jak najszybciej spacyfikować.
      Zwierzoludzie
    • Rodzaje: zwierzoczłeki: biegacz, drapacz, rębajło, wyrwiszpon; minotaury: miażdżyciel, oprawca, rębacz, zbir
    • Występowanie: Eloni, Cień Drzew, Południowe Góry Wietrzne
    • Komentarz: Dość słabi przeciwnicy. Jedyną ich zaletą jest to, że zwykle występują w dużych grupach. Nie posiadają żadnych dodatkowych talentów, potrafią jedynie walczyć wręcz.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 59 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) ·

    foxbond
     

    Wędrowiec
    Temat: heh
    Dodany: 06.07.2009 o 18:56  

    <cytat<w Mulandirze nie da się przejść tych debili z łukami! zapomniałem nazwy. to te glizdy z łukami.>>
    Przeklęty strażnik, tę lokację przechodzi się przed samym końcem gry, jak ma się 35-40lvl, inaczej nie dasz rady

    AzerothKG
     

    Wędrowiec
    Temat: o.O
    Dodany: 13.08.2009 o 23:18  

    @foxbond
    Jak dasz radę wbić 35-40 lvl przed przejściem do mulandiru, albo chociaż przed końcemm gry dojść chociaż do 30 będziesz dobry xD
    Jak coś piszesz, to najpierw sprawdź, czy to prawda, a nie piszesz byle co x/

    adrian23
     

    Wędrowiec
    Temat: spis wrogów
    Dodany: 10.02.2010 o 10:55  

    No, szacun za ten text :)
    Musiałeś się nieźle namęczyć dlatego dostajesz ode mnie 7. Tak swoją drogą to giganci sprawiali mi największe kłopoty, a nie lodowe elfki-gdyby nie to że mają zazwyczaj większe levele niż nasze jednostki, to byłyby banalne.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 7
    Temat: Zwierzoludzie występują jes...
    Dodany: 14.03.2010 o 15:44  

    Zwierzoludzie występują jeszcze w Ostrej Skale i to w bardzo dużych ilościach.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 7
    Temat: Zgodzę się z Lord\'em SM. W...
    Dodany: 14.03.2010 o 15:49  

    Zgodzę się z Lord'em SM. W Cieniu Drzew nie ma zwierzoludzi, za to w Shiel i w Ostrej Skale są.

    siema
     

    Wędrowiec
    Temat: siema mam problem z przejsc...
    Dodany: 01.04.2010 o 11:18  

    siema mam problem z przejsciem na prawie samym poczatku gry takiego ducha zwiadowcy obok kopalni najpierw byly jeszce 2 slabsze ale damem rade a teraz mam 7 poziom i za nic niemoge dac sobie razy znim prosze o napisanie jakiegos doswiadczonego gracza w spell force zlota edycja o napisanie domnie na GG:5236058

    jozinzpoland
     

    Wędrowiec
    Temat: goblin kolczarz?Zwierzoludz...
    Dodany: 06.08.2010 o 19:31  

    goblin kolczarz?Zwierzoludzie występują też w Shiel

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat: Ciekawe gdzie... Chyba pomy...
    Dodany: 12.08.2010 o 21:08  

    Ciekawe gdzie... Chyba pomylili Ci się z minotaurami...

    BraciaTwonkByliFajni
     

    Wędrowiec
    Temat: ale minotaury sa w kategori...
    Dodany: 22.08.2010 o 19:54  

    ale minotaury sa w kategorii zwierzoludzie.

    tkacz ostrzy
     

    Wędrowiec
    Temat: ja nie moge przejsc ostrej ...
    Dodany: 25.08.2010 o 7:32  

    ja nie moge przejsc ostrej skały bo nie moge zdobyc zbroi uthara

    tkacz ostrzy
     

    Wędrowiec
    Temat: sorry w szepcie
    Dodany: 25.08.2010 o 7:38  

    sorry w szepcie

    tkacz miecza
     

    Wędrowiec
    Temat: wcześniej napisałem że nie ...
    Dodany: 13.11.2010 o 9:52  

    wcześniej napisałem że nie moge przejść szeptu.Teraz już cały zakon świtu przeszedłem i kto ma problem z przejściem czegoś w zakonie świtu piszcie do mnie na gg 28346968,pomoge a przynajmniej sie postaram

    tkacz ostrzy
     

    Wędrowiec
    Temat: zawsze coś pomyle xDtrzeci ...
    Dodany: 13.11.2010 o 9:54  

    zawsze coś pomyle xD
    trzeci komentarz napisał takcz ostrzy czyli ja a nie tkacz miecza

    Tormentor
     

    Wędrowiec
    Temat: PHI! Przeklętych strażników...
    Dodany: 24.12.2010 o 16:48  

    PHI! Przeklętych strażników zabija się bezczelnie łatwo :) Wystarczy wysłać najbardziej frajerskiego z bohaterów jako przynętę, a resztą stanąć w miejscu gdzie są same gargulce. Trochę pomyślunku i da radę to przejść na 19 poziomie, tak jak ja to zrobiłem :)

    Doc X
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeżeli się nie mylę, to jes...
    Dodany: 13.04.2011 o 19:59  

    Jeżeli się nie mylę, to jeszcze jest "ostrzy biegacz" czy jakoś tak ;) Chyba na Lodowych Bagnach :)

    Krzychu
     

    Wędrowiec
    Temat: Nie zgodzę się z autorem, ż...
    Dodany: 30.08.2012 o 21:23  

    Nie zgodzę się z autorem, że nie da się wyczyścić Bruzdy. Otóż samemu raz to zrobiłem, choć to nielada wyzwanie. Prawda, że na początku nie ma co się pchać do gniazd demonów, bo nas wybiją, ale jak zdobędziemy runy orków i trolli lvl15 to już tak ciężko nie jest.

    aadd
     

    Wędrowiec
    Temat: foxbond mów za siebiepokona...
    Dodany: 04.12.2012 o 18:22  

    foxbond mów za siebie
    pokonałem wszystkie sześć
    na początku trzeba znaleźć miejsce które ona przecina i jest najmniej gargulców po drugie poświecić najsłabszego bohatera jak najdalej od wybranego miejsca tym samym rozwalić te gargulce a potem z całą armią atakujemy strażników wybranym oczyszczonym miejscu

    aadd
     

    Wędrowiec
    Temat: i jest też princeps ostrzy
    Dodany: 04.12.2012 o 18:23  

    i jest też princeps ostrzy

    aadd
     

    Wędrowiec
    Temat: tkacz ostrzy to jest zbroja...
    Dodany: 04.12.2012 o 18:26  

    tkacz ostrzy
    to jest zbroja amry a nie uthara



    Ten artykuł skomentowano 59 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw