Baldur's Gate 2 » Solucja
Piekło
Aby odzyskać naszą duszę i na dobre rozprawić się z Irenicusem, musimy przejść pięć prób, zdobywając w nich Łzy Bhaala. Łzy należy umieścić we wrotach, zamykając kolejne oczy. Przy okazji kilka współczynników głównej postaci zostanie podwyższonych. Gdy zamknie się ostatnie, rozpocznie się końcowa walka z Irenicusem. Należy pamiętać, że każdą z nich można przejść na dwa różne sposoby. Jeżeli mamy charakter dobry i wybierzemy przynajmniej raz złą opcję, nasz charakter zmieni się na zły. Podobnie, jeśli mamy neutralny charakter i dokonamy dwóch złych wyborów. Jeśli gramy złą postacią, żadna zmiana nam nie grozi.
Złość [1]
Spotykamy Sarevoka i możemy go zabić w gniewie (ścieżka zła) lub też nie (ścieżka dobra). Niezależnie od wyboru, czeka nas walka z duchem naszego brata i 20000 PD gdy już zwyciężymy. Łza ścieżki dobra daje +1 do mądrości i do charyzmy, Łza ścieżki zła daje +2 do siły.
Chciwość [2]
Napotkany demon daje nam miecz Czarna Brzytwa. Mamy przy jego pomocy uwolnić dżina. Możemy mu dać miecz (ścieżka dobra, 20000 PD) albo go zabić, niekoniecznie przy pomocy Czarnej Brzytwy (ścieżka zła, 11000 PD). Łza ścieżki dobra dodaje +2 do rzutów obronnych, Łza ścieżki zła dodaje +15 PŻ. Dodatkowo podążając ścieżką zła zatrzymujesz miecz (miecz długi, obrażenia 1k8 +3, dodatkowo regeneracja PŻ, odporność na zauroczenie i strach).
Egoizm [3]
Demon porywa jedną osobę z drużyny. Możemy się do niej dostać dwiema drogami. Lewa (dobra) powoduje ocalenie osoby i utratę przez nas -2 PŻ, -1 punktu zręczności i 75000 PD. Prawa powoduje śmierć osoby bez możliwości wskrzeszenia.
PORADA ( Vrenth ) : |
Jeśli chcesz wybrać ścieżkę zła i nie tracić nikogo z drużyny, odłącz na chwilę osobę wybieraną przez demona od drużyny - przyzwie wtedy Napotkaną Osobę. |
Łza ścieżki dobra daje +10% odporności na magię, Łza ścieżki zła +2 do KP. Dodatkowo w komnacie możemy znaleźć skrytkę z miksturami leczenia.
Strach [4]
Demon oferuje płaszcz chroniący przed strachem. Możemy go przyjąć (ścieżka zła) lub nie (ścieżka dobra). Należy teraz dotrzeć do końca komnaty, gdzie jest Łza. Lewa droga wymaga posiadania odporności na strach, prawa nie, jednak spotkamy na niej trzy Prastare Kule i dwa Gauty, których pokonanie może być problemem, jednak się opłaca - 14000 PD za Prastarą Kulę i 9000 PD za Gauta. Łza ścieżki dobra daje odporność na bronie słabsze niż +2, Łza ścieżki zła daje +2 do kondycji. Dodatkowo możemy znaleźć kilka przydatnych mikstur w skrzyni zabezpieczonej pułapką, a idąc ścieżką zła, zatrzymać płaszcz dający odporność na strach i panikę.
Duma [5]
Demon przekonuje nas do zabicia smoka, który posiada Łzę. Możemy zdecydować się walczyć (ścieżka zła) albo też przycisnąć demona, żeby powiedział, że smok może oddać Łzę bez walki (ścieżka dobra). Łza ścieżki dobra daje +20% odporności na ogień, zimno i elektryczność, Łza ścieżki zła daje +200000 PD. Dodatkowo, zabijając smoka, zdobędziemy 22000 PD, szatę złego arcymaga, pierścień ochrony +2, kilka magicznych strzał i zwojów.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 55 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Dziwne jak zabiłem Upiora Sarevoka to dostałem od razu 1 punkt do siły nie wiem czemu.
Dziwne jak zabiłem Upiora Sarevoka to dostałem od razu 1 punkt do siły nie wiem czemu.
Jeśli mam maxymalną ilość pd to za łze w 5 prubie otrzymuje doatkowo 200000 pd czy nic nie dostaje.
Jeśli mam maxymalną ilość pd to za łze w 5 prubie otrzymuje doatkowo 200000 pd czy nic nie dostaje.
Ja w jakis sposob w probie 3 przeszedlem sciezka zla bez odlaczanie postaci i moglem ja wskrzesic (aerie)=)
Ja w jakis sposob w probie 3 przeszedlem sciezka zla bez odlaczanie postaci i moglem ja wskrzesic (aerie)=)
Ja miałem charakter neutralny. Wybrałem ścieżkę zła tylko raz, a mimo to charakter mi się zmienił na zły.
Nieprawdą jest też, że jak mamy zły charakter, to nie grozi nam żadna zmiana. Jeśli zejdziemy na Ciemną Stronę Mocy to w Tronie Baala wszyscy będą nas uważać za złą postać, a rozwiązania niektórych questów będą tylko "złe".
Ja miałem charakter neutralny. Wybrałem ścieżkę zła tylko raz, a mimo to charakter mi się zmienił na zły.
Nieprawdą jest też, że jak mamy zły charakter, to nie grozi nam żadna zmiana. Jeśli zejdziemy na Ciemną Stronę Mocy to w Tronie Baala wszyscy będą nas uważać za złą postać, a rozwiązania niektórych questów będą tylko "złe".
Zauważcie, że ścieżka zła daje najlepsze premie: siła przyda się bardziej niż charyzma i mądrość. 15PŻ również jest lepsze niż +2 do rzutów obr. i dostajemy Czarną brzytwę. W 3 próbie można się spierać. W 4: +2 do kondycji jest lepsze niż ochrona przed brońmi poniżej +2. W ostatniej zależy, czy ktoś chce dostać odporności, czy exp. I tak muszę wybrać dobrą, bo gram paladynem:(
Zauważcie, że ścieżka zła daje najlepsze premie: siła przyda się bardziej niż charyzma i mądrość. 15PŻ również jest lepsze niż +2 do rzutów obr. i dostajemy Czarną brzytwę. W 3 próbie można się spierać. W 4: +2 do kondycji jest lepsze niż ochrona przed brońmi poniżej +2. W ostatniej zależy, czy ktoś chce dostać odporności, czy exp. I tak muszę wybrać dobrą, bo gram paladynem:(
Ja tam nie sam nie wiem, co teraz zrobić. Ostatnio zobaczyłem, że z paladyna zrobiłem się upadłym kawalerem. Nie mam pojęcia dlaczego, może to mieć jakieś większe konsekwencje w grze?
Ja tam nie sam nie wiem, co teraz zrobić. Ostatnio zobaczyłem, że z paladyna zrobiłem się upadłym kawalerem. Nie mam pojęcia dlaczego, może to mieć jakieś większe konsekwencje w grze?
konsekwencje - chyba tak a dlaczego? bo wybrales jedna ze sciezek zla (ktorakolwiek)
konsekwencje - chyba tak a dlaczego? bo wybrales jedna ze sciezek zla (ktorakolwiek)
a u mnie, nie wiem czemu, charakter się nie zmienił chociaż 3 razy wybrałem ścieżkę zła... a byłem neutralny dobry. Dziwne... A postać zabitą w 3 próbie mogłem wskrzesić za każdym razem jak przechodziłem BG, więc to chyba mały błąd w opisie ;)
a u mnie, nie wiem czemu, charakter się nie zmienił chociaż 3 razy wybrałem ścieżkę zła... a byłem neutralny dobry. Dziwne... A postać zabitą w 3 próbie mogłem wskrzesić za każdym razem jak przechodziłem BG, więc to chyba mały błąd w opisie ;)
niestety.. mam neutralny charakter = 1 odpowiedz na zla strone i staje sie neutralnym zlym..
ktos tu nie pomyslal nad tymi wyborami
niestety.. mam neutralny charakter = 1 odpowiedz na zla strone i staje sie neutralnym zlym..
ktos tu nie pomyslal nad tymi wyborami
jest mod w dziale download, który umożliwia ścieżkę neutralną.
jest mod w dziale download, który umożliwia ścieżkę neutralną.
Apropo solucji- skąd bierzecie do nich mapy lokacji?
Apropo solucji- skąd bierzecie do nich mapy lokacji?
w trakcie gry naciskasz klawisz 'm', a następnie robisz screena. mapa lokacji gotowa! potem tylko wycinasz i dodajesz cyferki.
w trakcie gry naciskasz klawisz 'm', a następnie robisz screena. mapa lokacji gotowa! potem tylko wycinasz i dodajesz cyferki.
No tak własnie myslalem ale zastanawiałem sie czy da sie jakoś zrobic czy znaleźć by nie było zaznaczonych postaci (tych zielonych koleczek)?
A i jeszcze jak zrobic by nie było zielonej ramki jak sie wejdzie w mape?
No tak własnie myslalem ale zastanawiałem sie czy da sie jakoś zrobic czy znaleźć by nie było zaznaczonych postaci (tych zielonych koleczek)?
A i jeszcze jak zrobic by nie było zielonej ramki jak sie wejdzie w mape?
kółeczka można zamalować na kolor sąsiadujących z nimi pikseli. a ramka zawsze będzie (bo rozumiem, że chodzi Ci teraz o grę, a nie o mapkę w solucji).
kółeczka można zamalować na kolor sąsiadujących z nimi pikseli. a ramka zawsze będzie (bo rozumiem, że chodzi Ci teraz o grę, a nie o mapkę w solucji).
A nie łatwiej zrobić jednego screena z teamem w jednym kącie lokacji, drugiego screena w drugim kącie i chociażby w paincie złożyć ten obrazek w jedną całość? :P
A nie łatwiej zrobić jednego screena z teamem w jednym kącie lokacji, drugiego screena w drugim kącie i chociażby w paincie złożyć ten obrazek w jedną całość? :P
wojjo chodzi mi o mapke pod solucje ;) jak zrobic zeby na screenie nie było tej ramki zielonej ;)
wojjo chodzi mi o mapke pod solucje ;) jak zrobic zeby na screenie nie było tej ramki zielonej ;)
to tak jak mówi valy, ew. po wejściu na mapę przesunąć tę ramkę w jakimś ciemny kąt, a potem zamalować ją na czarno
to tak jak mówi valy, ew. po wejściu na mapę przesunąć tę ramkę w jakimś ciemny kąt, a potem zamalować ją na czarno
Albo wyciągnąć samą mapkę za pomocą InfExpa, ale tego już tłumaczyć mi się nie chce. :P
Albo wyciągnąć samą mapkę za pomocą InfExpa, ale tego już tłumaczyć mi się nie chce. :P
Masz na myśli wyszukanie map w plikach gry?
Masz na myśli wyszukanie map w plikach gry?
Przy pierwszej łzie zabicie Sarevoka w gniewie (ścieżka zła) powoduje chyba natychmiastowy wzrost cechy klasowej o 1 (łza dodaje jeszcze 2 do siły). Mój zawadiaka wchodził do piekła z 18 pkt zręczności, teraz ma 19 . . . Dziś sprawdzę dokładnie kiedy dostał ten punkt ;)
Przy pierwszej łzie zabicie Sarevoka w gniewie (ścieżka zła) powoduje chyba natychmiastowy wzrost cechy klasowej o 1 (łza dodaje jeszcze 2 do siły). Mój zawadiaka wchodził do piekła z 18 pkt zręczności, teraz ma 19 . . . Dziś sprawdzę dokładnie kiedy dostał ten punkt ;)
Ten artykuł skomentowano 55 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.