Baldur's Gate 2 » Solucja
Twierdza Strażnika - poziom 4
Mapa lokacji
Miejsca godne uwagi
- Tutaj pojawiasz się po wejściu na ten poziom
- Maszyna Luma Szalonego (Carston)
- Kilka potworów i skrzyń
- Magiczne Golemy i sadzawka
- Obóz Illithidów
- Obóz Githyanki
- Zabójcze Mimiki
- Pochodnie
- Skała i Garock
Opis miejsc
Od razu po wejściu na ten poziom będziesz świadkiem walki dość dużej grupki Illithidów i Githyanki. Po chwili walka zostanie przerwana, a ty będziesz musiał porozmawiać z Carstonem, który jest sprawcą całej tej awantury. Jeśli odpowiednio poprowadzisz rozmowę, zostaniesz zraniony wyładowaniem elektrycznym, natomiast jeśli go obrazisz, przyzwie czterech Illithidów. Gdy skończysz rozmowę, udaj się do pomieszczenia oznaczonego cyfrą 3 i zabij potwory, które się tam znajdują. Jeśli chcesz, to możesz przeszukać skrzynie, ale nie znajdziesz w nich nic ciekawego. Teraz udaj się do następnego "pokoju" (numer 4) i zabij Magiczne Golemy. (Pamiętaj, że nie zranisz ich niczym poza zwykłą bronią. Kilka sztuk znajdziesz w skrzyniach koło wejścia do pomieszczenia numer 3) Z sadzawki pośrodku zabierz Niebieski olej.
Gdy to zrobisz, idź do Obozu Illithidów (5). W środku czeka na Ciebie wielu przeciwników. Pokonaj ich i porozmawiaj z umierającym Czeladnikiem zamkniętym w jednym z pokoi. Następnie przeszukaj co się da i skompletuj części Laski Illithidów, która jest potrzebna do otwarcia magicznie zamkniętych drzwi. Z sadzawki pośrodku pokoju wyjmij Czerwony olej i zabij Wampirycznych Illithidów, którzy się pojawią.
Teraz możesz wracać do sali, w której jest Carston. Gdy już w niej będziesz, idź do punktu numer 6. Wejdź do obozu Githyanki i zabij przeciwników. W jednej ze skrzyń znajdziesz hubkę i krzesiwo, które oczywiście musisz zabrać. Udaj się dalej i zabij wszystkich przeciwników, łącznie z Kapitanem Githyanki, który ma przy sobie Dziennik Carstona i wspaniały długi miecz, Angurvadala +4. Potem zabierz Fioletowy olej, który, podobnie jak poprzednie oleje, znajduje się w sadzawce. Zanim wrócisz do sali w, której jest Carston zbadaj boczne komnaty. W jednej z nich jest piekielnie silny Pół-Lisz, a w drugiej czerwony smok Saladrex. Opłaca się ich zabić, ponieważ za Pół-Lisza otrzymasz 55000 pkt. doświadczenia oraz Sztylet Gwiazdy +4, a za smoka aż 64000 pkt. doświadczenia i Kij Tarana +4. Teraz wróć do sali, w której jest Carston i pozabijaj Zabójcze mimiki udające skrzynie w pokoju numer 7. Po wejściu do następnego pomieszczenia (8), nasyć znajdujące się tam pochodnie w następującej kolejności:
Lewa strona
- Czerwona
- Czerwona
- Purpurowa
Prawa strona
- Błękitna
- Purpurowa
- Czerwona
Jeśli zrobiłeś wszystko dobrze, otworzą się drzwi do sali numer 8. Wejdź do środka, zabij Garocka i Skałę oraz Lodowe Salamandry. Z sejfu zabierz Kryształowy pobijak i wróć do Maszyny Luma Szalonego. Teraz uderz w szybę 6 razy. Daruj życie Carstonowi, a on w zamian da ci swój dziennik. Maszyna, w której był Carston, jest bardzo ciekawa. Najwyższa pora, żebyś dowiedział się, co ona potrafi. Oto wszystkie dobre kombinacje maszyny:
- Trójkątny guzik, czerwone pokrętło, średnia dźwignia - otwiera drzwi na 5 poziom
- Trójkątny guzik, zielone pokrętło, średnia dźwignia - Maczuga+3 Gwiazda Burzy
- Czerwone pokrętło, zielone pokrętło, krótka dźwignia - +1 do charyzmy na stałe
- Błękitne pokrętło, zielone pokrętło, długa dźwignia - 5% do odporności na magię na stałe
- Kwadratowy guzik, krótka dźwignia, średnia dźwignia - +1 do siły na stałe
- Okrągły guzik, błękitne pokrętło, długa dźwignia - +1 do inteligencji na stałe
- Kwadratowy guzik, błękitne pokrętło, krótka dźwignia - +1 do zręczności na stałe
- Okrągły guzik, kwadratowy guzik, trójkątny guzik - +1 do mądrości na stałe
- Okrągły guzik, czerwone pokrętło, długa dźwignia - +1 do kondycji na stałe
Teraz, gdy wejście na następny poziom Twierdzy Strażnika jest otwarte, nie pozostaje Ci nic innego, jak z niego skorzystać.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 39 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
dajcie solucję na 5 poziom twierdzy strażnika?ok/
dajcie solucję na 5 poziom twierdzy strażnika?ok/
nie moglam sobei z nim poradzic wiec wzielam edwina, nawalilam na neigo wszytskei czary ochronne jakie mialam i poszlam jak walnelam na niego oddech smoka to od razu lisz zginal :)
nie moglam sobei z nim poradzic wiec wzielam edwina, nawalilam na neigo wszytskei czary ochronne jakie mialam i poszlam jak walnelam na niego oddech smoka to od razu lisz zginal :)
kurde... ale trzeba szybko stamtad uciekac bo mimo ze lisz juz nierzyl jak edwin tam zostal to czary lisza go uwiezily :P
kurde... ale trzeba szybko stamtad uciekac bo mimo ze lisz juz nierzyl jak edwin tam zostal to czary lisza go uwiezily :P
jesli chodzi o piaty poziom twierdzy to tam chyba nie ma nci filozoficznego ejsli chodzi o te trzy proby bo dwie to nawalanka, a ostatnia z chochlikiem odpowiedz jest 7 dzieci i w tej glupiej grze musisz wziac na poczatku dwie, a gdy wezmie chochlik musisz wziac tyle zeby jemu zostalo 5 monet do wziecia.
jesli chodzi o piaty poziom twierdzy to tam chyba nie ma nci filozoficznego ejsli chodzi o te trzy proby bo dwie to nawalanka, a ostatnia z chochlikiem odpowiedz jest 7 dzieci i w tej glupiej grze musisz wziac na poczatku dwie, a gdy wezmie chochlik musisz wziac tyle zeby jemu zostalo 5 monet do wziecia.
Jesli chodzi o przeciwnikow to dobra taktyka jest: wziac kogos z butami szybkosci zeby szybko wlozyl klucz i uciec za drzwi tam gdzie ten duch byl zwabic 1-2 osoby, zamknac drzwi i zabic. nastepnie pod drzwiami rozstawiamy pulapki i zaczynamy rzucac jakies czar typu trzesienie ziemii czy oddech smoka i otwieramy drzwi gina 2 osoby pozostaje nam walka z innymijesli jest taka mozliwosc najlepiej zamknac drzwi przespac sie i powtorzyc sytuacje aby dobc pozostale swory
Jesli chodzi o przeciwnikow to dobra taktyka jest: wziac kogos z butami szybkosci zeby szybko wlozyl klucz i uciec za drzwi tam gdzie ten duch byl zwabic 1-2 osoby, zamknac drzwi i zabic. nastepnie pod drzwiami rozstawiamy pulapki i zaczynamy rzucac jakies czar typu trzesienie ziemii czy oddech smoka i otwieramy drzwi gina 2 osoby pozostaje nam walka z innymijesli jest taka mozliwosc najlepiej zamknac drzwi przespac sie i powtorzyc sytuacje aby dobc pozostale swory
Sposób na pół-lisza? Hmm, ja zmieniłem się w Zabójcę. I tyle...
Sposób na pół-lisza? Hmm, ja zmieniłem się w Zabójcę. I tyle...
w sumie tam nie ma nic takiego napisze tylko co trzeba robic. N S E W to beda strony swiata.
N, N, zaatakuj ducha, unies wieko, S, W, przeszukaj izbe, W, zaatakuj czworonoga, przeszukaj, S, E, zaatakuj humanoida, W, N, E, N, W, N, przeczytaj zwoj, E, obejrzyj skrzynie, portal, wejdz, no i czeka nas bitwa z mumia a po niej dostajemy klucz :)
w sumie tam nie ma nic takiego napisze tylko co trzeba robic. N S E W to beda strony swiata.
N, N, zaatakuj ducha, unies wieko, S, W, przeszukaj izbe, W, zaatakuj czworonoga, przeszukaj, S, E, zaatakuj humanoida, W, N, E, N, W, N, przeczytaj zwoj, E, obejrzyj skrzynie, portal, wejdz, no i czeka nas bitwa z mumia a po niej dostajemy klucz :)
Aniu moze oprowadzic Cie po promenadzie Wakueen? Odpisz 2258086 :)
Aniu moze oprowadzic Cie po promenadzie Wakueen? Odpisz 2258086 :)
warto spróbować. ja tak sprawdzając, średnio co drugi raz (oczywiście po wczytaniu) aktywując
kwadratowy, trójkątny, czerwone (2,3,4) dostawałem 100k expa. :) (choc nie wiem czy ta kombinacja ma tu cos do rzeczy?)
warto spróbować. ja tak sprawdzając, średnio co drugi raz (oczywiście po wczytaniu) aktywując
kwadratowy, trójkątny, czerwone (2,3,4) dostawałem 100k expa. :) (choc nie wiem czy ta kombinacja ma tu cos do rzeczy?)
A skąd wiadomo, ze pochodnie nalezy zapalić właśnie tak a nie inaczej? Bez solucji trzeba sprawdzać wszystkie 729 możliwości? Co ominąłem...
A skąd wiadomo, ze pochodnie nalezy zapalić właśnie tak a nie inaczej? Bez solucji trzeba sprawdzać wszystkie 729 możliwości? Co ominąłem...
kolory i uklad pochodni mozna znalezc na ziemi w 2 bocznych komnatach uklad i kolor tapicerki powie wszystko Panie Hiperon :)
kolory i uklad pochodni mozna znalezc na ziemi w 2 bocznych komnatach uklad i kolor tapicerki powie wszystko Panie Hiperon :)
do tego poziomu doszedłem w drugim rozdziale cieni amn ;) dalej już się nie dało tak szybko ;)
do tego poziomu doszedłem w drugim rozdziale cieni amn ;) dalej już się nie dało tak szybko ;)
no wiesz....powiedzenie że w drugim rozdziale Cieni może być lekko na wyrost :P przecież możesz same poboczne zadanka robić... ;D ja już od tygodnia tluke na Cieniach same poboczniaki a pozniej zobacze jak daleko w Twierdzy bede :)
no wiesz....powiedzenie że w drugim rozdziale Cieni może być lekko na wyrost :P przecież możesz same poboczne zadanka robić... ;D ja już od tygodnia tluke na Cieniach same poboczniaki a pozniej zobacze jak daleko w Twierdzy bede :)
jak się naciśnie kwadrat , niebieskie pokrętło i długą dźwignię to dostajemy również 100 000 eXp
jak się naciśnie kwadrat , niebieskie pokrętło i długą dźwignię to dostajemy również 100 000 eXp
mozna oczywiscie probowac dalej rozne kombinacje. poza uwiezieniem, czy wyssaniem poziomow, czasami trafi sie i cos dobrego:)
mozna oczywiscie probowac dalej rozne kombinacje. poza uwiezieniem, czy wyssaniem poziomow, czasami trafi sie i cos dobrego:)
kurde jak zabic tego pol lisza majac max 13 lvl maga daje wylom obnizenie odpornosci wielkie oslabienie a on nic zdejmuje mi moje czary uwiezienie i po frytkach jest jakas rada zeby zabic go z taka ekipa mins korgan edwin i ja mag nekromanta max 13 lvl
kurde jak zabic tego pol lisza majac max 13 lvl maga daje wylom obnizenie odpornosci wielkie oslabienie a on nic zdejmuje mi moje czary uwiezienie i po frytkach jest jakas rada zeby zabic go z taka ekipa mins korgan edwin i ja mag nekromanta max 13 lvl
rzuć niepodatność na czary: odrzucanie (zaklęcie poziomu 5, ochroni rzucającego przed uwięzieniem; odrzucanie to bodajże będzie pierwsza z lewej możliwość). osoba z tym czarem na sobie podchodzi jak najbliżej demi lisza, żeby na nią rzucał uwięzienie, reszta drużyny siecze.
rzuć niepodatność na czary: odrzucanie (zaklęcie poziomu 5, ochroni rzucającego przed uwięzieniem; odrzucanie to bodajże będzie pierwsza z lewej możliwość). osoba z tym czarem na sobie podchodzi jak najbliżej demi lisza, żeby na nią rzucał uwięzienie, reszta drużyny siecze.
o tym nie pomyslalem zawsze zawsze dawalem na siebie klosz pomniejsze i wieksze odrzucenie czaru przyspieszenie a korgan i minsc berserker ale jak podchodzilem on ciagle odporny byl na ataki korgana i minsca i magie a wylom etc nie pomagalo
o tym nie pomyslalem zawsze zawsze dawalem na siebie klosz pomniejsze i wieksze odrzucenie czaru przyspieszenie a korgan i minsc berserker ale jak podchodzilem on ciagle odporny byl na ataki korgana i minsca i magie a wylom etc nie pomagalo
Cytat:
ciagle odporny byl na ataki korgana
zranić go możesz jedynie bronią +4 lub silniejszą ;)
[cytat]ciagle odporny byl na ataki korgana[/cytat]
zranić go możesz jedynie bronią +4 lub silniejszą ;)
a no to teraz all jasne tylko ze ja mam jedynie karsomira +5 xd a keldorn nie ma takiego czaru zeby byl odporny na uwiezienie xd a karsomir tylko moze dzierzyc palek ale wsumie jakby pierwszych puscic korgana i minsca zeby nimi sie zajal to moze keldorn by doszedl dzieki za info xd
a no to teraz all jasne tylko ze ja mam jedynie karsomira +5 xd a keldorn nie ma takiego czaru zeby byl odporny na uwiezienie xd a karsomir tylko moze dzierzyc palek ale wsumie jakby pierwszych puscic korgana i minsca zeby nimi sie zajal to moze keldorn by doszedl dzieki za info xd
Ten artykuł skomentowano 39 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.