Baldur's Gate 2 » Solucja


    Wzgórza Wichrowych Włóczni

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Mystral
    Utworzono: 23.08.2004
    Aktualizacja: 28.03.2009

    Niewinne zlecenie, okrutna prawda. Dziesiątki komnat, setki zagadek i naprawdę Wielka niespodzianka, oto co czeka nas na Wzgórzach wichrowych włóczni.

    Mapa lokacji

    Kiedy wchodzimy do lokacji atakuje nas grupa potworów [1]. Kiedy pokonamy wszystkie pojawi się Garren Wichrowa Włócznia i oznajmi, że wyglądaliśmy jak 2 grupy walczących potworów, a po śmierci ciała zamieniły się w ludzi, zostaliśmy więc wrobieni w zabójstwo. Garren zaprasza nas do siebie [2] i opowiada o zbrodniczym procederze Lord Firkraaga (wcześniej spotykamy go w Miedzianym Diademie), który jak się okazuje również nas wrobił. Kiedy Garren idzie wyjaśnić sprawę z Zakonem Promiennego serca, pojawia się grupa bandytów, która porywa jego córkę. Kiedy Wichrowa włócznia wraca, wpada w rozpacz, a nam pozostaje poprzysiąc pomoc i odbicie córki. Znajdziemy ją w podziemiach [4]. Zanim tam podążymy udajemy się jeszcze do driad, od których otrzymaliśmy orzechy jeszcze w Lochach Irenikusa. W pobliżu stawu znajdziemy ich królową - Vaelasę [3]. Kiedy damy jej orzechy driady z lochów przybędą do domu, a my otrzymamy doświadczenie.

    Mapa lokacji

    Kiedy wkraczamy do podziemnej siedziby Firkraaga, pokonujemy grupę potworów [1], a następnie udajemy się do kolejnego pomieszczenia. Tutaj sprawa wygląda nieco trudniej musimy jak najszybciej opuścić pierwszy pokój gdyż jesteśmy w pułapce. Na tym poziomie spotka nas sporo walki, np. żelazny i adamantytowy golem [9]. Udajemy się też po klucz, którego broni Upiór [4], żeby jednak się tam dostać musimy minąć pokój [3], gdzie czeka na nas dosłownie horda nieumrałych (przyda się ochrona przed negatywną energią). Kiedy zdobędziemy klucz możemy ruszać dalej. Podczas przeszukiwania podziemi trafimy na Samię, badającą grób leżącego w pobliżu króla, zleci nam ona dostanie się do jego komnaty grobowej. Żeby tego dokonać, musimy zabić sześciu strażników (każdy z nich ma część maski grobowej króla) oraz żywiołaka broniącego wstępu do grobowca [10]. Kiedy tylko wejdziemy do środka pojawi się Samia wraz ze swoją drużyną i zaatakuje nas. Kiedy ją pokonamy możemy udać się dalej. Ze studni [6] wyciągamy Smoczy Chełm. Kiedy zbliżamy się już do miejsca uwięzienia córki Garrena [8], spotykamy Tazoka, naszego znajomego z pierwszej części gry. Okazuje się, że nie możemy uwolnić dziewczyny bez specjalnego klucza, udajemy się więc do siedziby Firkraaga. Ku wielkiemu zaskoczeniu, na miejscu stoi nie człowiek, a.... Czerwony Smok wraz z magiem, który teleportuje się pod cele na wyższym poziomie, musimy teraz wrócić, żeby go zgładzić, a następnie dokończyć nasze porachunki ze smokiem... Po tej walce udajemy się z powrotem do Garrena, który dziękuje nam z całego serca.

       PORADA ( Valygar ) :
    Jeśli nie jesteś dobry, to możesz zawrzeć pakt z Firkraagiem - należy przynieść mu akt własności tych ziem, który to jest w posiadaniu Garrena. Po wykonaniu zadania dostaniesz w nagrodę Płaszcz Tarczy - słaba nagroda, a nic w końcu teraz nie stoi na przeszkodzie, aby wysłać kolejnego smoka w niebyt.

    PD: 32500 + 9750: za uwolnienie driad
    24550 - za otworzenie maski pogrzebowej
    23750 za uwolnienie córki Garrena
    44500/ członka drużyny za wykonanie zadania
    Przedmioty magiczne: Pierścień odporności na ogień: 'Paszport Batalisty', Płaszcz Tarczy, Łuski Czerwonego Smoka, Tarcza ze smoczych łusek +2, Długi miecz +2: Zabójca smoków (Peridan), Smoczy Hełm, Zbroja Deylera +2, Amulet ochrony +1: 'Protektor', Święty Mściciel: Karsomir +5
    Reputacja: +1




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 55 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · Nowsze »

    Ruby
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.07.2007 o 18:22  

    To nie byla corka tylko syn :D

    Krych
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.08.2007 o 23:21  

    Mam z nim problem. Mianowicie: poszedłem na południe nad jezioro, oddałem żołędzie Vaelassie i huzia na północ ku wejściu do podziemi. Jednak czekała mnie niespodzianka... ja tam nie mogę nijak wejść :| Jest niby to gigantyczne przejście, a nad nim posągi smoków (?) Podchodzę do tego przejścia i myszką szukam jakiejś 'strzałki przez drzwi', schodów... byle czego - by się kursor zmienił. Ale jedyna ikona jaka wyświetla mi się prócz strzałki to 'zakaz' poruszania się. Sądziłem że to bug, reinstalowalem ale nadal to samo. Wyszedłem z lokacji, powróciłem tam, nawet biwakowałem pod wejściem i nic... Jeżeli coś źle robię to niech mnie ktoś oświeci :O proszę pisać na mail albo tutaj...

    Spider
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.08.2007 o 12:15  

    Czasami w tego typu grach, wejscie ustanowione jest na baaardzo małym obszarze, mimo iz tak naprawdę jak widać - wejscie jest gigantyczne. Moim zdaniem cierpliwie szukaj tym kursorem az znajdziesz.

    Joneleth
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.08.2007 o 16:43  

    Cytat:
    Smoczy Chełm


    O Chryste. : O

    sasax15
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.08.2007 o 0:02  

    jaki mi się bug robi!!!!!! wszędzie mi się pojawia ten niedorobiny dżinn ktorego uwolniłem w lochach irenicusa!! w komnacie 9 jest dobry łuk dla mojego łucznika, ale tam się namnożyło 6 dżinnów i nie moge go wziąćś bo blokują przejscie... przesada...

    Artix
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.09.2007 o 6:06  

    LOOOOOOOOOOL
    Do Rubego:To była córka a nie syn :P

    Amadi
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.09.2007 o 21:10  

    Jak rozwalic niewidzialnego w punkcie dziesiatym? Podobno nie da sie go wykryc za pomoca nawet najpotezniejszej magii, wiec probowalem wyslac tam Nishru, ale ten ma wciaz "bron nieskuteczna"
    Do tego niewrazliwosc na magie :|

    btw - po rozwaleniu ochroniarza Firkraaga, za ktorego nie ma expa, smoka mozna rozwalic dezintegracja ;]
    I tak oto najpokazniejsze zwyciestwo Edwina zostalo dokonane w jednej turze xD

    Amadi
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.09.2007 o 17:11  

    eh... zagapilem sie i nie zauwazylem jednego nieodkrytego pokoju :P

    Valygar
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.09.2007 o 19:29  

    autor napisał(a):
    smoka mozna rozwalic dezintegracja ;]


    Ale po dezintegracji znikają też wszystkie jego itemki ;]

    krwawy_lowca
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.10.2007 o 12:57  

    To bardzo proste i nie trzeba myszą wymachiwać. Wystarczy nacisnąć "Tab", a wszystkie aktywne przedmioty podświetlą się na niebiesko. Pozdrawiam.

    Cancer0s
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.10.2007 o 0:41  

    Ja też nie mogę dostać się do tej lokacji wydaje mi się, że to jakiś bug jest...mam Edycje Kolekcjonerską, wcześniej o ile pamiętam nie miałem tego problemu...a teraz za nic w świecie nie mogę wejść...mam tak samo jak pisał Krzychu powyżej. Cały czas wyświetla mi się zakaz...wejścia tzn. to kółeczko przekreślone :P Jak ktoś zna rozwiązanie to pomóżcie...

    Rolf
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.01.2008 o 14:03  

    Też nie mogę się dostać do podziemi. W necie widziałem kody do określonych lokalizacji - może jest kod do tych podziemi? Zna ktoś?

    manfret
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.03.2008 o 16:39  

    a do czego sluzy ten klucz ktory sie zdobywa w pokoju nr.4??

    stasork
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.04.2008 o 3:05  

    Mam pewien problem. Wogule nie moge dostać się do tej lokalizacji (nie jaskini ale wogule całej lokalizacji!!!) Zna ktoś rozwiązanie problemu (patch,mod, cokolwiek); bo chyba nie ma jakiś specjalnych wymogów na wejście tam?!

    żaba
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.06.2008 o 19:52  

    Czy ktoś może podpowiedzieć jak ubić większego łakowilka?? Badziew regeneruje się jakoś jak tylko dostanie poważne obrażenia - zaraz wraca do pełni zdrowia :[ Będę wdzięczna z a jakiś koncept....

    pół-ork
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.06.2008 o 23:17  

    stasork wystarczy ze porzadnie odkryjesz bramy miasta

    Dzwonek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.07.2008 o 23:12  

    a mi kurde po pokonaniu Maga ktory ma klucz otwieram drzwi wiezienne tej laski i co ?? caly czas to samo zebym przyniosl klucz jej -.- przechodzilem wczytywalem i caly czas to samo OCB moze ktos mi powiedziec ?? bo zaraz sie wkurze :P

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Sposób na Firkraaga
    Dodany: 17.08.2008 o 15:47  

    Znalazłem chyba sposób na tego czerwonego smoka. Pewnie już o tym wiecie, zawsze.
    Trzeba go zaatakować jak jeszcze będzie neutralny. Czasami może się nie udać bo bardzo szybko zmieni się we wroga. Ale za którymś razem zanim się zmieni w czerwonego to już jest na skraju śmierci i jest już łatwo.:)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 7
    Temat: a tam - najlatwiej jest wys...
    Dodany: 18.08.2008 o 13:02  

    a tam - najlatwiej jest wysokopoziomowym zlodziejem :D 4 kolczaste pułapki i smokuś nie żyje na miejscu :P

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 8
    Temat: Bardzo \"honorowe\" wyjście...
    Dodany: 22.08.2008 o 0:39  

    [do Pablo134]
    Bardzo "honorowe" wyjście...
    Ale Ameryki nie odkryłeś xD

    Swoją droga problem z wejściem do Firkraaga to dość popularny bug , a to jego rozwiazanie:
    W pliku Baldur.ini dodajemy linijke "Debug Mode=1" pod "[Program Options]" (wczesniej skopiujcie sobie ten plik Baldur.ini na wszelki wypadek)
    Whodzimy do gry i wciskamy CTRL+Spacja , w okienku wpisujemy:
    CLUAConsole:MoveToArea("AR1201")
    i wciskamy Enter... (okienko zamykamy CTRL+Spacja ponownie)
    Jesteśmy w jaskini ktora prowadzi do Siedziby Firkraaga ;)



    Ten artykuł skomentowano 55 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw