Na parterze prawie tuż przy wejściu zaczepia nas Karan i powiada o Koverasie - jednym z przybyłych wraz z kupcami z Żelaznego Tronu. Dalej stoi Theodon - możesz z nim powspominać dawne czasy - dość zabawny dialog.
Na piętrze, przy schodach łapie nas Bendalis i opowiada o Koverasie (popularna bestia), który stoi w pobliżu. Jeśli będziemy grzeczni w rozmowie, i z szacunkiem będziemy mówić o Gorionie - dostaniemy pierścień ochrony Koverasa (+1 KP, +1 rzuty obronne).
Kolejne piętro. W północno-zachodniej części debatują przywódcy Żelaznego Tronu. Można ich zwymyślać i zostawić w spokoju, lub sprowokować (nazywając bękartami i wzywając do walki) i "wyrwać chwasty". Polecam tę drugą opcję, ze względu na to, że więcej i tak ich nie spotkamy, a doświadczenia i przedmiotów - żal. Jeśli zamierzamy się tego podjąć najpierw należy rozejrzeć się po wyższych piętrach, w przeciwnym razie przedmioty ukryte na tych lokacjach bezpowrotnie przepadną. W skład drużyny wchodzą:
- Rieltar (975 PD; m. geniuszu, m. klarowności, sztylet, 510 szt. zł.)
- Tuth (4'000 PD; zb. płytowa, miecz długi +1, tarcza średnia +1, 98 szt. zł.)
- Kestor (1'200 PD; zb. skórzana ćwiekowana, strzałki +1, strzałki, 105 szt. zł.)
- Brunos (1'400 PD; kolczuga +1, tarcza średnia +1, morgenstern +1, m. siły lodowego giganta, 256 szt. zł.),
warto choćby ze względu na punkty doświadczenia pozbawić Wybrzeż tychże.
Na trzecim piętrze Shistal, znajdujący w południowej części piętra jest większym sobowtórniakiem (4'000 PD). Proponuję przygotować dobrego łucznika, który od razu zaatakuje i uniemożliwi mu rzucenie "lustrzanego dobicia" - znacznie skraca czas walki (x1659, y687 - szafa zamknięta, wewnątrz jest różdżka strachu; "L" by sprawdzić pozycję kursora).
Piętro wyżej (w komnatach magów) w pokojach przy północno-wschodniej ścianie nie ma nic, tylko w czwartym, w szafie znajdziemy złoty naszyjnik. W tych przy południowo-zachodniej znajdziemy płaszcz ochrony +1. Piato poinformuje nas o rzeczach czekających w pokoju Goriona (trzeci pokój od góry licząc, przy południowo-zachodniej ścianie). Są to: 105 szt. zł. i list wyjaśniający pokrótce nasze pochodzenie (wszystko to uważny słuchacz słyszał z ust Głosów Czterech Stroń Świata przed biblioteką co najmniej dwukrotnie).
Na ostatnie piętro powinniśmy wejść tylko ukrytym złodziejem (jeśli zależy nam na złocie). w przeciwnym razie przywita nas Strażnik Bramy (975 PD - niestety także spadek reputacji; należy sprowokować go złodziejem z cienia, potem można wprowadzić ekipę z niższego piętra), który, (jeśli wdamy się w dyskusję) przeprowadzi nas na drugą stronę świadomości jednym czarem, lub wsadzi za kratki. W pomieszczeniu przy południowo-zachodniej ścianie w komodzie spoczywa 1024 szt. zł. (!), m. zdrowia, m. leczenia, m. odporności na ogień, w pomieszczeniu naprzeciwko natomiast: pierścień ochrony +1 i różdżka magicznych pocisków. Jeśli zdecydujemy się zabić przywódców Żelaznego Tronu - robimy to teraz a następnie dajemy się złapać dowolnemu strażnikowi lub Strażnikowi Bramy na 6. piętrz (aczkolwiek martwy jest mało rozmowny).