Baldur's Gate » Solucja
Gullykin [4000]
Spokojna osada niziołków, w której ostatnimi czasy nie dzieje się najlepiej. Być może będziemy mogli i tutaj w czymś pomóc?
Mapa lokacji
Przeciwnicy: | Koboldy, Wilki, Wściekłe wilki, Ghasty. |
Miejsca godne uwagi
Opis miejsc
- Łowcy głów - kolejna banda zainteresowana zdobyciem nagrody za załatwienie naszej drużyny, tym razem nie będą to przelewki. Molkar (wojownik), Morvin (krasnolud wojownik), Drakar (kapłan) i Halacan (gnom iluzjonista/kapłan) stanowią niezły zespół, którego nie wolno lekceważyć. Taktyka zmasowanego ataku będzie tutaj najlepsza. Przywitajmy ich salwą ognistych kul oraz pajęczyną, śmierdzącą chmurą i oplątaniem. Kiedy zostaną oszołomieni taką dawką magii, w ruch idą miecze, łuki, kusze i proce. Spokojnie wykańczamy ich pojedynczo z dystansu, a dzierżącego Zgubę Pająka posyłamy do przodu. Nikt tego nie przeżyje, nie mają na to żadnych szans. Dracar i Molkar warci są po 1.200 PD za głowę, natomiast Halacan i Morvin tylko po 650 PD. Przy ich zwłokach odnajdziemy: Miksturę heroizmu, Miksturę wchłaniania, zwoje z czarami Uśpienie i Migoczące barwy, Miecz długi +1, Morgensztern +1 oraz Kolczugę +2 "Kolczugę umarłych".
- Gandalor Szczęśliwa Stopa - Burmistrz Gullykin, który za 100 sztuk złota (można się potargować i dać 50) zdradzi nam, że w winiarni znajduje się sekretne przejście do ruin Firewine. Jeśli zagadniemy go kolejny raz, poprosi nas o przysługę - oczyszczenie tych ruin z koboldów, za co zostaniemy sowicie wynagrodzenie. Wejście znajduje się oczywiście w winiarni. Dodatkowo możemy go okraść m. in. z Eliksiru zdrowia.
- Świątynia Yondalla i Winiarnia [Ar 4003] - Winiarnia znajduje się oczywiście w piwnicy i tam też znajdziemy sekretne drzwi prowadzące do Ruin Firewine (x-155, y-271). Na górze spotkamy Alvanhendara, kapłana, który oferuje standardowe usługi zdrowotne. Nie wchodźmy jednak do lochów, tylko udajmy się do domu Jenkala [4].
- Dom Jenkala [Ar 4001] - Ten niziołek w przeciwieństwie do pozostałych nie przywita nas zbyt przyjaźnie, a na dodatek w jego domku śmierdzi... koboldem (odpowiedź #3). Jest on bowiem zdrajcą i wpuszcza koboldy do Gullykin. Natychmiast skracamy go o głowę, za co otrzymamy 290 PD. Przeszukajmy dokładnie jego szafki, a znajdziemy Miksturę kamiennego ciała oraz Zwój ochrony przed trucizną. Za półką (x-187, y-154) znajduje się sekretne wejście do Ruin Firewine, którędy to zdrajca wpuszczał plugawe koboldy do miasteczka. Wchodzimy do środka. Zaraz po wejściu do podziemi ukaże nam się Ogrzy Mag - szaleniec odpowiedzialny za nękanie niziołków. Szybko go atakujemy, zanim rzuci na siebie czar niewidzialności i unicestwiamy. Kawałek dalej w korytarzu czai się mag Lendarn, bardzo niebezpieczny, rzuca błyskawicami. Również szybko go atakujemy i nie pozwalamy na rzucenie czaru. Za Ogrzego Maga otrzymamy 650 PD i zdobędziemy Tchazar, Perłowy naszyjnik i Złoty naszyjnik, natomiast za Lendarna aż 1.400 PD i Miksturę kamiennego ciała, Miksturę mocy (!), Szatę ochrony przed elektrycznością i zwoje z czarami: Dotyk ghula, Kula ognia, Błyskawica i Zabójcza chmura (naprawdę zabójczy czar 5. poziomu!). Po zebraniu łupów szybko wychodzimy (ruiny zwiedzimy później) i wracamy do Gandalora Szczęśliwej Stopy [2]. Ucieszy się bardzo z rozwiązania problemu i wręczy nam 250 sztuk złota. Teraz możemy udać się do Mostu Firewine, gdzie zbadamy także ruiny.
Poza tym pamiętajmy, aby przeszukiwać dokładnie każdy z domków niziołków - są bardzo gościnni, nie obrażą się, jeśli pozbawimy ich dobytku. A znaleźć można m. in. Procę +1, Różdżkę magicznych pocisków, Miksturę ochrony, naszyjniki, pierścienie, kamienie szlachetne, no i oczywiście trochę złota.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 28 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Landarn może wykończyć się sam - gdy rzuci błyskawicę, będzie się ona odnijać od ścian i skosi też tegoż maga. Minusem jest brak punktów doświadczeniaza takie rozwiązanie.
Landarn może wykończyć się sam - gdy rzuci błyskawicę, będzie się ona odnijać od ścian i skosi też tegoż maga. Minusem jest brak punktów doświadczeniaza takie rozwiązanie.
Lendarn jest żałosny. Wystarczy podbiec wojownikiem w butach szybkości i po chwili jest już po nim.
Lendarn jest żałosny. Wystarczy podbiec wojownikiem w butach szybkości i po chwili jest już po nim.
ja po ich pokonaniu zdobyłam -też pełną płytową zbroję kryształową i taki hełm i miecz z jakiegoś kła smoka.
ja po ich pokonaniu zdobyłam -też pełną płytową zbroję kryształową i taki hełm i miecz z jakiegoś kła smoka.
chciałam zaznaczyć, ze na wschód od wioski w górach czai się masa Ankhegów. a co do Gandalora - jesli mamy wysoką charyzmę nie weźmie od nas ani monety ;)
chciałam zaznaczyć, ze na wschód od wioski w górach czai się masa Ankhegów. a co do Gandalora - jesli mamy wysoką charyzmę nie weźmie od nas ani monety ;)
Jaki znowu miecz z kła smoka? Luna czy ty masz 7 lat, że czytać nie umiesz? W grze nie ma takiego miecza, o kryształowej zbroi też nigdy nie słyszałam.. Weź się zastanów zanim zaczniesz pisać takie bzdury.
Jaki znowu miecz z kła smoka? Luna czy ty masz 7 lat, że czytać nie umiesz? W grze nie ma takiego miecza, o kryształowej zbroi też nigdy nie słyszałam.. Weź się zastanów zanim zaczniesz pisać takie bzdury.
Uśmiałem się na dobranoc :)
Kryształowa zbroja i miecz z kła smoka... hahaha :D
To nie Sacred ;p to Baldur's Gate :)
I odstaw te zioła kochana xD przynajmniej przed graniem :D
Uśmiałem się na dobranoc :)
Kryształowa zbroja i miecz z kła smoka... hahaha :D
To nie Sacred ;p to Baldur's Gate :)
I odstaw te zioła kochana xD przynajmniej przed graniem :D
No właśsie odstaw zioła, weź jakiegoś procha i graj i 5 razy zastanów się zanim coś napiszesz(albo po prostu pomyliły ci się albo strony albo gry :P)
No właśsie odstaw zioła, weź jakiegoś procha i graj i 5 razy zastanów się zanim coś napiszesz(albo po prostu pomyliły ci się albo strony albo gry :P)
Mój sposób na Landarna jest taki : na sam początek poinformuję tylko, że trzeba mieć Sztylet jadu, bo inaczej cały plan się nie uda; ukrywamy się złodziejem w cieniu i dajemy mu owy sztylet i zadajemy cios w plecy magowi, wszystkimi członkami drużyny zajmujemy się Koboldami i Ogrillionami, a czarownik w końcu padnie od toksyny(ja osobiście zadałem mu Montaronem cios w plecy i zadałem 16 pkt obrażeń, więc cios w plecy nie musi być idealny bo wykończy go trucizna) UDANYCH ŁOWÓW!
Mój sposób na Landarna jest taki : na sam początek poinformuję tylko, że trzeba mieć Sztylet jadu, bo inaczej cały plan się nie uda; ukrywamy się złodziejem w cieniu i dajemy mu owy sztylet i zadajemy cios w plecy magowi, wszystkimi członkami drużyny zajmujemy się Koboldami i Ogrillionami, a czarownik w końcu padnie od toksyny(ja osobiście zadałem mu Montaronem cios w plecy i zadałem 16 pkt obrażeń, więc cios w plecy nie musi być idealny bo wykończy go trucizna) UDANYCH ŁOWÓW!
Dla chętnych ciekawostka : Jest sposób na 3000 PD i nie trzeba się przy tym zbytnio męczyć ; no więc w winiarni zabijamy kapłana Alvanhendara i NIE TRACIMY PRZY TYM REPUTACJI!!!aby go zabić wystarczy obstawić go całą drużyną,zadać cios w plecy i nie dopuścić do rzucenia czarów(rzuca animację martwego i unieruchomienie po kilka razy oba czary)
Dla chętnych ciekawostka : Jest sposób na 3000 PD i nie trzeba się przy tym zbytnio męczyć ; no więc w winiarni zabijamy kapłana Alvanhendara i NIE TRACIMY PRZY TYM REPUTACJI!!!aby go zabić wystarczy obstawić go całą drużyną,zadać cios w plecy i nie dopuścić do rzucenia czarów(rzuca animację martwego i unieruchomienie po kilka razy oba czary)
Ona grała pewnie z dodatkiem "Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy", gdzie wprowadzono kryształową zbroję i ten miecz.
Swoją drogą genialny stuff. Zbroja płytowa w której można rzucać czary. W ten sposób mój rzeźnik wojownik/conjurer z łukiem celności stał się rzeźnikiem z kosmosu masakrującym wszystko co się rusza.
Ona grała pewnie z dodatkiem "Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy", gdzie wprowadzono kryształową zbroję i ten miecz.
Swoją drogą genialny stuff. Zbroja płytowa w której można rzucać czary. W ten sposób mój rzeźnik wojownik/conjurer z łukiem celności stał się rzeźnikiem z kosmosu masakrującym wszystko co się rusza.
Wpuscic dziewczeta na forum i mamy krzysztalowe zbroje plytowe i helmy i miecze z kła smoka ;] w ktorych jeszce mozna czarowac ;] ludzie a co wy lokacje badacie PO kniei otulisko? Lol ja zawsze cale poludnie iwszystkie lokacj robie w 2 lub 3rozdziale potem leze do Obozu,i z kopalni od razu do Wrot lub Wiezy Durgla
P.S
Duzo lasek gra w Bladura z tego co widac ;]
Wpuscic dziewczeta na forum i mamy krzysztalowe zbroje plytowe i helmy i miecze z kła smoka ;] w ktorych jeszce mozna czarowac ;] ludzie a co wy lokacje badacie PO kniei otulisko? Lol ja zawsze cale poludnie iwszystkie lokacj robie w 2 lub 3rozdziale potem leze do Obozu,i z kopalni od razu do Wrot lub Wiezy Durgla
P.S
Duzo lasek gra w Bladura z tego co widac ;]
MOJA SIOSTRA TEZ
MOJA SIOSTRA TEZ
Lendarn jest żałosny-owszem tyle że nie trzeba tam żadnego sposobu...wystarczy tam wejść i cała drużyną wyposażoną w łuki wybić ogrzego maga a następnie Lendarn'a....tyle-żaden z nich nie zdąży rzucić czaru ponieważ każdy trafia w nich bez żadnego problem a rzucanie czarów zostaje przerwane po każdym trafieniu eh...
Lendarn jest żałosny-owszem tyle że nie trzeba tam żadnego sposobu...wystarczy tam wejść i cała drużyną wyposażoną w łuki wybić ogrzego maga a następnie Lendarn'a....tyle-żaden z nich nie zdąży rzucić czaru ponieważ każdy trafia w nich bez żadnego problem a rzucanie czarów zostaje przerwane po każdym trafieniu eh...
Był taki przypadek, że gdy mag rzucił błyskawicę równocześnie zwróciłem się do wyjścia i gdy wczytało obszar okazało się że główna postać nie żyje i nie ma filmu od śmierci! Tak w trybie sigle player! Gra się toczyła, więc poszedłem do świątyni aby wskrzesić moją postać, a tu guzik! Nic z tego! Próbowałem wiele razy, i nie pozostało mi nic jak grać samymi NPC-ami albo wczytać grę.
Był taki przypadek, że gdy mag rzucił błyskawicę równocześnie zwróciłem się do wyjścia i gdy wczytało obszar okazało się że główna postać nie żyje i nie ma filmu od śmierci! Tak w trybie sigle player! Gra się toczyła, więc poszedłem do świątyni aby wskrzesić moją postać, a tu guzik! Nic z tego! Próbowałem wiele razy, i nie pozostało mi nic jak grać samymi NPC-ami albo wczytać grę.
w bg jest kryształowa zbroja wystarczy mieć dodatek ntotsc.. swoją drogą to gra z nim jest w wiele trudniejsza choć z tym dodatkiem to ja Drizzta pokonałem na 6 poziomie dośw solo..
w bg jest kryształowa zbroja wystarczy mieć dodatek ntotsc.. swoją drogą to gra z nim jest w wiele trudniejsza choć z tym dodatkiem to ja Drizzta pokonałem na 6 poziomie dośw solo..
Ogrzy mag zktórego zabijamy zaraz po wejsciu dropi losowe przedmioty. Przy pewnej dozie upartości mozna ( tak jak ja zrobiłem) po któryms tam save - loadzie wylosować na przykład 2 naszyjniki Łza lareal albo czar Przyspieszenie ruchów.
Ogrzy mag zktórego zabijamy zaraz po wejsciu dropi losowe przedmioty. Przy pewnej dozie upartości mozna ( tak jak ja zrobiłem) po któryms tam save - loadzie wylosować na przykład 2 naszyjniki Łza lareal albo czar Przyspieszenie ruchów.
Boże ale wy debile jesteście, Luna po prostu ma NTOTSC... Jeździcie po kimś a gówno wiecie głąby. Otóż NTOTSC jest nieoficjalnym dodatkiem do BG, coś a'la TOTSC. Za łowców nagród dostajemy wlasnie kryształową zbroje i hełm, zbroje ebona oraz karabele zadającą 3k3 +2 obrażeń. Jak nie jesteście czegoś pewni to zamknijcie się :)
Boże ale wy debile jesteście, Luna po prostu ma NTOTSC... Jeździcie po kimś a gówno wiecie głąby. Otóż NTOTSC jest nieoficjalnym dodatkiem do BG, coś a'la TOTSC. Za łowców nagród dostajemy wlasnie kryształową zbroje i hełm, zbroje ebona oraz karabele zadającą 3k3 +2 obrażeń. Jak nie jesteście czegoś pewni to zamknijcie się :)
W dodatku NToSC przeciwnicy są bardziej wymagający, łatwo poradzić obie jednak z nimi, śmierdząca chmura, zabójcza chmura, chmura lodowa + parę ognistych kul załatwi sprawę, głupcy nawet nie wiedzą kto ich zabija, po pokonaniu dostajemy super stuffi: pierścień niezawodny odbijacz pocisków, kolczuga +2 kolczuga umarłych, kryształowy hełm, kryształowa zbroja, mała tarcza +2 tarcza blasku, tarcza średnia +1, morgersztern +1, młot bojowy +2 krasnoludzki grzmot, zbroja ebon, krasnoludzki topór bojowy +4 krzyk śmierci, karabela +2 kieł O'tokne'a, hełm ochrony i pomniejsze rzeczy
W dodatku NToSC przeciwnicy są bardziej wymagający, łatwo poradzić obie jednak z nimi, śmierdząca chmura, zabójcza chmura, chmura lodowa + parę ognistych kul załatwi sprawę, głupcy nawet nie wiedzą kto ich zabija, po pokonaniu dostajemy super stuffi: pierścień niezawodny odbijacz pocisków, kolczuga +2 kolczuga umarłych, kryształowy hełm, kryształowa zbroja, mała tarcza +2 tarcza blasku, tarcza średnia +1, morgersztern +1, młot bojowy +2 krasnoludzki grzmot, zbroja ebon, krasnoludzki topór bojowy +4 krzyk śmierci, karabela +2 kieł O'tokne'a, hełm ochrony i pomniejsze rzeczy
dodatek jest bardziej wymagający rotfl ale możesz mieć pełną płytę z czarami ...
zrobił bym se wtedy maga/złodzieja ...
wkurzyłem się na ten ciągły resp koboltów /ok 200 strzał ognistych do przodu po tej lokacji/ i póxniej chodzilem tylko główną postacią /solucje oblukuje by zobaczyć czy niczego nie pominąłem ;p/
tak czy siak polazłem tam ubiłem koboldy i później stanąłem za plecami maga cios w plecy robi swoje tak samo z ogrem :)
a żadnych butów szybkości ... sprzęt jak po wyjściu z Nashkel(miecz wilka :)
dodatek jest bardziej wymagający rotfl ale możesz mieć pełną płytę z czarami ...
zrobił bym se wtedy maga/złodzieja ...
wkurzyłem się na ten ciągły resp koboltów /ok 200 strzał ognistych do przodu po tej lokacji/ i póxniej chodzilem tylko główną postacią /solucje oblukuje by zobaczyć czy niczego nie pominąłem ;p/
tak czy siak polazłem tam ubiłem koboldy i później stanąłem za plecami maga cios w plecy robi swoje tak samo z ogrem :)
a żadnych butów szybkości ... sprzęt jak po wyjściu z Nashkel(miecz wilka :)
nie no, ten resp koboldów jest dosłownie cudowny...żeby jeszcze te korytarze były szersze, a tak to zero opłacalności jak dla mnie, no żenada no
nie no, ten resp koboldów jest dosłownie cudowny...żeby jeszcze te korytarze były szersze, a tak to zero opłacalności jak dla mnie, no żenada no
Ten artykuł skomentowano 28 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.