Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Gullykin [4000] • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Gullykin [4000]

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 09.06.2004
    Aktualizacja: 21.12.2008

    Spokojna osada niziołków, w której ostatnimi czasy nie dzieje się najlepiej. Być może będziemy mogli i tutaj w czymś pomóc?

    Mapa lokacji


    Przeciwnicy: Koboldy, Wilki, Wściekłe wilki, Ghasty.

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Łowcy głów - kolejna banda zainteresowana zdobyciem nagrody za załatwienie naszej drużyny, tym razem nie będą to przelewki. Molkar (wojownik), Morvin (krasnolud wojownik), Drakar (kapłan) i Halacan (gnom iluzjonista/kapłan) stanowią niezły zespół, którego nie wolno lekceważyć. Taktyka zmasowanego ataku będzie tutaj najlepsza. Przywitajmy ich salwą ognistych kul oraz pajęczyną, śmierdzącą chmurą i oplątaniem. Kiedy zostaną oszołomieni taką dawką magii, w ruch idą miecze, łuki, kusze i proce. Spokojnie wykańczamy ich pojedynczo z dystansu, a dzierżącego Zgubę Pająka posyłamy do przodu. Nikt tego nie przeżyje, nie mają na to żadnych szans. Dracar i Molkar warci są po 1.200 PD za głowę, natomiast Halacan i Morvin tylko po 650 PD. Przy ich zwłokach odnajdziemy: Miksturę heroizmu, Miksturę wchłaniania, zwoje z czarami Uśpienie i Migoczące barwy, Miecz długi +1, Morgensztern +1 oraz Kolczugę +2 "Kolczugę umarłych".

    • Gandalor Szczęśliwa Stopa - Burmistrz Gullykin, który za 100 sztuk złota (można się potargować i dać 50) zdradzi nam, że w winiarni znajduje się sekretne przejście do ruin Firewine. Jeśli zagadniemy go kolejny raz, poprosi nas o przysługę - oczyszczenie tych ruin z koboldów, za co zostaniemy sowicie wynagrodzenie. Wejście znajduje się oczywiście w winiarni. Dodatkowo możemy go okraść m. in. z Eliksiru zdrowia.

    • Świątynia Yondalla i Winiarnia [Ar 4003] - Winiarnia znajduje się oczywiście w piwnicy i tam też znajdziemy sekretne drzwi prowadzące do Ruin Firewine (x-155, y-271). Na górze spotkamy Alvanhendara, kapłana, który oferuje standardowe usługi zdrowotne. Nie wchodźmy jednak do lochów, tylko udajmy się do domu Jenkala [4].

    • Dom Jenkala [Ar 4001] - Ten niziołek w przeciwieństwie do pozostałych nie przywita nas zbyt przyjaźnie, a na dodatek w jego domku śmierdzi... koboldem (odpowiedź #3). Jest on bowiem zdrajcą i wpuszcza koboldy do Gullykin. Natychmiast skracamy go o głowę, za co otrzymamy 290 PD. Przeszukajmy dokładnie jego szafki, a znajdziemy Miksturę kamiennego ciała oraz Zwój ochrony przed trucizną. Za półką (x-187, y-154) znajduje się sekretne wejście do Ruin Firewine, którędy to zdrajca wpuszczał plugawe koboldy do miasteczka. Wchodzimy do środka. Zaraz po wejściu do podziemi ukaże nam się Ogrzy Mag - szaleniec odpowiedzialny za nękanie niziołków. Szybko go atakujemy, zanim rzuci na siebie czar niewidzialności i unicestwiamy. Kawałek dalej w korytarzu czai się mag Lendarn, bardzo niebezpieczny, rzuca błyskawicami. Również szybko go atakujemy i nie pozwalamy na rzucenie czaru. Za Ogrzego Maga otrzymamy 650 PD i zdobędziemy Tchazar, Perłowy naszyjnik i Złoty naszyjnik, natomiast za Lendarna aż 1.400 PD i Miksturę kamiennego ciała, Miksturę mocy (!), Szatę ochrony przed elektrycznością i zwoje z czarami: Dotyk ghula, Kula ognia, Błyskawica i Zabójcza chmura (naprawdę zabójczy czar 5. poziomu!). Po zebraniu łupów szybko wychodzimy (ruiny zwiedzimy później) i wracamy do Gandalora Szczęśliwej Stopy [2]. Ucieszy się bardzo z rozwiązania problemu i wręczy nam 250 sztuk złota. Teraz możemy udać się do Mostu Firewine, gdzie zbadamy także ruiny.

    Poza tym pamiętajmy, aby przeszukiwać dokładnie każdy z domków niziołków - są bardzo gościnni, nie obrażą się, jeśli pozbawimy ich dobytku. A znaleźć można m. in. Procę +1, Różdżkę magicznych pocisków, Miksturę ochrony, naszyjniki, pierścienie, kamienie szlachetne, no i oczywiście trochę złota.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 28 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Patricus
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.10.2006 o 20:32  

    Landarn może wykończyć się sam - gdy rzuci błyskawicę, będzie się ona odnijać od ścian i skosi też tegoż maga. Minusem jest brak punktów doświadczeniaza takie rozwiązanie.

    Ishta
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.09.2007 o 16:52  

    Lendarn jest żałosny. Wystarczy podbiec wojownikiem w butach szybkości i po chwili jest już po nim.

    Luna
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.10.2007 o 21:29  

    ja po ich pokonaniu zdobyłam -też pełną płytową zbroję kryształową i taki hełm i miecz z jakiegoś kła smoka.

    tuti
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.02.2008 o 14:50  

    chciałam zaznaczyć, ze na wschód od wioski w górach czai się masa Ankhegów. a co do Gandalora - jesli mamy wysoką charyzmę nie weźmie od nas ani monety ;)

    LOL
     

    Wędrowiec
    Temat: Jaki znowu miecz z kła smok...
    Dodany: 01.10.2008 o 15:37  

    Jaki znowu miecz z kła smoka? Luna czy ty masz 7 lat, że czytać nie umiesz? W grze nie ma takiego miecza, o kryształowej zbroi też nigdy nie słyszałam.. Weź się zastanów zanim zaczniesz pisać takie bzdury.

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: HAhaha!
    Dodany: 28.01.2009 o 2:50  

    Uśmiałem się na dobranoc :)
    Kryształowa zbroja i miecz z kła smoka... hahaha :D
    To nie Sacred ;p to Baldur's Gate :)
    I odstaw te zioła kochana xD przynajmniej przed graniem :D

    Qba xD
     

    Wędrowiec
    Temat: LUNA ocknij się!!!
    Dodany: 20.04.2009 o 18:26  

    No właśsie odstaw zioła, weź jakiegoś procha i graj i 5 razy zastanów się zanim coś napiszesz(albo po prostu pomyliły ci się albo strony albo gry :P)

    Qba xD
     

    Wędrowiec
    Temat: Prosty sposób na Landarna
    Dodany: 21.04.2009 o 18:00  

    Mój sposób na Landarna jest taki : na sam początek poinformuję tylko, że trzeba mieć Sztylet jadu, bo inaczej cały plan się nie uda; ukrywamy się złodziejem w cieniu i dajemy mu owy sztylet i zadajemy cios w plecy magowi, wszystkimi członkami drużyny zajmujemy się Koboldami i Ogrillionami, a czarownik w końcu padnie od toksyny(ja osobiście zadałem mu Montaronem cios w plecy i zadałem 16 pkt obrażeń, więc cios w plecy nie musi być idealny bo wykończy go trucizna) UDANYCH ŁOWÓW!

    Qba xD
     

    Wędrowiec
    Temat: Łatwy sposób na dodatkowe 3000PD
    Dodany: 21.04.2009 o 18:34  

    Dla chętnych ciekawostka : Jest sposób na 3000 PD i nie trzeba się przy tym zbytnio męczyć ; no więc w winiarni zabijamy kapłana Alvanhendara i NIE TRACIMY PRZY TYM REPUTACJI!!!aby go zabić wystarczy obstawić go całą drużyną,zadać cios w plecy i nie dopuścić do rzucenia czarów(rzuca animację martwego i unieruchomienie po kilka razy oba czary)

    zenobiusz
     

    Wędrowiec
    Temat: kryształowa zbroja
    Dodany: 27.04.2009 o 14:45  

    Ona grała pewnie z dodatkiem "Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy", gdzie wprowadzono kryształową zbroję i ten miecz.
    Swoją drogą genialny stuff. Zbroja płytowa w której można rzucać czary. W ten sposób mój rzeźnik wojownik/conjurer z łukiem celności stał się rzeźnikiem z kosmosu masakrującym wszystko co się rusza.

    Silimaure
     

    Wędrowiec
    Temat: Wpuscic dziewczeta na forum...
    Dodany: 08.06.2009 o 18:07  

    Wpuscic dziewczeta na forum i mamy krzysztalowe zbroje plytowe i helmy i miecze z kła smoka ;] w ktorych jeszce mozna czarowac ;] ludzie a co wy lokacje badacie PO kniei otulisko? Lol ja zawsze cale poludnie iwszystkie lokacj robie w 2 lub 3rozdziale potem leze do Obozu,i z kopalni od razu do Wrot lub Wiezy Durgla

    P.S

    Duzo lasek gra w Bladura z tego co widac ;]

    miler
     

    Wędrowiec
    Temat: MOJA SIOSTRA TEZ
    Dodany: 11.07.2009 o 18:51  

    MOJA SIOSTRA TEZ

    Wędrowny kieł
     

    Wędrowiec
    Temat: Lendarn jest żałosny
    Dodany: 14.08.2009 o 0:21  

    Lendarn jest żałosny-owszem tyle że nie trzeba tam żadnego sposobu...wystarczy tam wejść i cała drużyną wyposażoną w łuki wybić ogrzego maga a następnie Lendarn'a....tyle-żaden z nich nie zdąży rzucić czaru ponieważ każdy trafia w nich bez żadnego problem a rzucanie czarów zostaje przerwane po każdym trafieniu eh...

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 21
    Temat: Był taki przypadek, że gdy ...
    Dodany: 14.08.2009 o 16:28  

    Był taki przypadek, że gdy mag rzucił błyskawicę równocześnie zwróciłem się do wyjścia i gdy wczytało obszar okazało się że główna postać nie żyje i nie ma filmu od śmierci! Tak w trybie sigle player! Gra się toczyła, więc poszedłem do świątyni aby wskrzesić moją postać, a tu guzik! Nic z tego! Próbowałem wiele razy, i nie pozostało mi nic jak grać samymi NPC-ami albo wczytać grę.

    1nsane
     

    Wędrowiec
    Temat: w bg jest kryształowa zbroj...
    Dodany: 23.10.2009 o 13:54  

    w bg jest kryształowa zbroja wystarczy mieć dodatek ntotsc.. swoją drogą to gra z nim jest w wiele trudniejsza choć z tym dodatkiem to ja Drizzta pokonałem na 6 poziomie dośw solo..

    Gutek
     

    Wędrowiec
    Temat: Ogrzy mag zktórego zabijamy...
    Dodany: 17.06.2010 o 22:29  

    Ogrzy mag zktórego zabijamy zaraz po wejsciu dropi losowe przedmioty. Przy pewnej dozie upartości mozna ( tak jak ja zrobiłem) po któryms tam save - loadzie wylosować na przykład 2 naszyjniki Łza lareal albo czar Przyspieszenie ruchów.

    macfly05555
     

    Wędrowiec
    Temat: Boże ale wy debile jesteści...
    Dodany: 02.07.2010 o 22:41  

    Boże ale wy debile jesteście, Luna po prostu ma NTOTSC... Jeździcie po kimś a gówno wiecie głąby. Otóż NTOTSC jest nieoficjalnym dodatkiem do BG, coś a'la TOTSC. Za łowców nagród dostajemy wlasnie kryształową zbroje i hełm, zbroje ebona oraz karabele zadającą 3k3 +2 obrażeń. Jak nie jesteście czegoś pewni to zamknijcie się :)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 17
    Temat: W dodatku NToSC przeciwnicy...
    Dodany: 06.07.2010 o 15:43  

    W dodatku NToSC przeciwnicy są bardziej wymagający, łatwo poradzić obie jednak z nimi, śmierdząca chmura, zabójcza chmura, chmura lodowa + parę ognistych kul załatwi sprawę, głupcy nawet nie wiedzą kto ich zabija, po pokonaniu dostajemy super stuffi: pierścień niezawodny odbijacz pocisków, kolczuga +2 kolczuga umarłych, kryształowy hełm, kryształowa zbroja, mała tarcza +2 tarcza blasku, tarcza średnia +1, morgersztern +1, młot bojowy +2 krasnoludzki grzmot, zbroja ebon, krasnoludzki topór bojowy +4 krzyk śmierci, karabela +2 kieł O'tokne'a, hełm ochrony i pomniejsze rzeczy

    tor22
     

    Wędrowiec
    Temat: dodatek jest bardziej wymag...
    Dodany: 10.07.2010 o 21:28  

    dodatek jest bardziej wymagający rotfl ale możesz mieć pełną płytę z czarami ...
    zrobił bym se wtedy maga/złodzieja ...
    wkurzyłem się na ten ciągły resp koboltów /ok 200 strzał ognistych do przodu po tej lokacji/ i póxniej chodzilem tylko główną postacią /solucje oblukuje by zobaczyć czy niczego nie pominąłem ;p/
    tak czy siak polazłem tam ubiłem koboldy i później stanąłem za plecami maga cios w plecy robi swoje tak samo z ogrem :)
    a żadnych butów szybkości ... sprzęt jak po wyjściu z Nashkel(miecz wilka :)

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: nie no, ten resp koboldów j...
    Dodany: 25.08.2010 o 21:28  

    nie no, ten resp koboldów jest dosłownie cudowny...żeby jeszcze te korytarze były szersze, a tak to zero opłacalności jak dla mnie, no żenada no



    Ten artykuł skomentowano 28 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw