Dotarliśmy do wspaniałej niegdyś szkoły magii założonej przez Ulcastera. Niestety, pozostały z niej jedynie ruiny nawiedzone przez hordy martwiaków, być może jednak uda się znaleźć tu jeszcze coś wartościowego...
Mapa lokacji
![](http://images.insimilion.pl/crpg/bg1/solucja/ulcaster.jpg)
Przeciwnicy: | Szkielety, Ghasty, Hobgobliny, Koboldy, Koboldy weterani. |
Miejsca godne uwagi
Opis miejsc
- Furret - niziołek ten zaproponuje nam sprzedaż kamienia Widzenia Prawdy za 1.000 sztuk złota i nie jest skłonny ani trochę spuścić z ceny. Jeśli zgodzimy się na jego propozycję okaże się, że jest to zwykły oszust, który wcisnął nam Turkus wart... 1 sztukę złota!
- Hobgobliny - Jeden z nich ubrany w zielony strój ma przy sobie Buty ukrycia "Szepczące Trzewiki", które doskonale nadają się dla złodzieja (+35% do krycia się w cieniu).
- Icharyd - Jest to upiór żądny krwi, którego trzeba odesłać w zaświaty. Walka nie powinna sprawić na obecnym etapie żadnych kłopotów, trzeba tylko pamiętać, że jest on odporny na zwykłą broń, magowie będą więc mieli uciechę z tej walki. Jak go pokonamy, otrzymamy 950 PD, a z ciekawszych rzeczy warto zabrać mu Cep bojowy +1.
- Zejście do podziemi - W pobliżu błąka się duch samego Ulcastera. Być może spokój zapewniłoby mu kilka ksiąg znajdujących się w piwnicach szkoły, warto więc będąc na dole się za nimi rozejrzeć.
Podziemia [3901]
Mapa lokacji
![](http://images.insimilion.pl/crpg/bg1/solucja/ulcaster_podziemia.jpg)
Przeciwnicy: | Galarety, Wściekłe wilki, Straszne wilki, Wilki-wampiry, Pająki. |
Miejsca godne uwagi
Opis miejsc
- Wejście
- Galarety - Po ich pokonaniu możemy zabrać leżące tam przedmioty: Chryzoberyl, Miksturę lustrzanych oczu oraz przeklęty zwój.
- Pająki
- Pułapka #1
- Pułapka #2
- Skarb - Strzeże go Wilk-wampir (2.000 PD) oraz pułapka. Znajdziemy w nim: Księgę Historia Sióstr Światła i Ciemności, po 10 strzał lodowych i kwasowych, 2 Mikstury uzdrowienia, Olej wściekłego płomienia, Miksturę siły giganta wzgórzowego i fałszywe antidotum. Teraz możemy wracać na powierzchnię i zwrócić księgę Ulcasterowi. Zapewni to wieczny spokój zbłąkanej duszyczce, a my otrzymamy 1.000 PD za wykonanie zadania.
Do podziemi wchodzimy na początku tylko samym złodziejem, reszta drużyny czeka na powierzchni. Złodziej musi być pod wpływem zaklęcia niewidzialności lub mikstury niewidzialności. W ten sposób może spokojnie rozbroić wszystkie pułapki nie będąc wykrytym, nie może jednak podnosić żadnego przedmiotu z ziemi, otwierać skrzyń itp. albowiem natychmiast zniknie jego kamuflaż. Najpierw kierujemy się w lewą stronę, na wschód. Nie ma tam pułapek, ale poznamy rozkład korytarzy oraz rozmieszczenie i ilość przeciwników. Następnie idziemy wprawo, na zachód. Spokojnie odkrywamy sobie całą mapę, rozbrajamy 3 pułapki i wracamy w pobliże wejścia. Wiemy już teraz, ilu jest przeciwników, gdzie się znajdują i jak się z nimi rozprawić. Proponuję teraz wysłać najlepszego wojownika maksymalnie dopakowanego miksturami siły, szybkości, niewrażliwości oraz czarami, aby sam rozprawił się z wszystkimi przeciwnikami. Nie wierzycie, że da radę? Spróbujcie sami, a zobaczycie, że jesteście w błędzie. Dodatkowo musi mieć założone buty szybkości, aby z prędkością światła pokonywał korytarze labiryntu. Jak rozprawimy się już z całą grupą wilków i innych stworzeń, spokojnie możemy pozbierać wszystkie przedmioty, na jakie natknęliśmy się podczas chodzenia po podziemiach. Oprócz wymienionych wcześniej znajdziemy jeszcze leżące przy zwłokach bądź luzem przedmioty takie jak: 3 Mikstury uzdrowienia, Miksturę geniuszu, Miksturę siły, Miksturę wchłaniania, Różdżkę ognia, 3 strzały przebicia, 2 strzały ukąszeń, sztylet +1, Cyrkon, Kamień z nieba oraz złoto. Teraz możemy udać się a wschód do wioski Gullykin, gdzie odpoczniemy i zapalimy fajkę w towarzystwie miłych niziołków.