Baldur's Gate » Solucja
Lokacja nr 3600
Dotarliśmy na obszar, gdzie swoją siedzibę mają Syreny, bardzo niebezpieczne istoty, do tego wrogo nastawione, o czym mogliśmy przekonać się już wcześniej. Początkowo jednak musimy uporać się z hordami Hobgoblinów, które czają się na drodze.
Mapa lokacji
Przeciwnicy: | Hobgobliny, Tasloi, Worgi, Straszne wilki, Pełzacze ścierwojady, Syreny, Golemy. |
Miejsca godne uwagi
Opis miejsc
- Pallonia - wieszczka, zdenerwowana ciągłym nagabywaniem nie powie nam nic odkrywczego.
- Safana - Kolejna złodziejka do przyłączenia do drużyny, może stanowić ciekawa odmianę. Powie nam o skarbie ukrytym przez piratów, który znajduje się na tej samej mapie w jaskini bronionej przez Syreny i Golemy.
- Wrak - Znajdziemy w nim Pierścień szaleństwa "Dyscyplinator", ten, którego szuka szalony gnom. Jeśli odniesiemy mu go z powrotem, otrzymamy 300 PD oraz Olej wściekłego płomienia.
- Ardrouine - Biedna kobieta drży ze strachu o życie swojego synka, którego w latarni morskiej otoczyły Worgi. Jeśli jej pomożemy, w nagrodę otrzymamy 500 PD, 60 sztuk złota i reputacja poprawi się o 1.
- Latarnia Morska - Opuszczona latarnia, w której bawi się synek Ardrouine. Na malca czyhają trzy Worgi. Wystarczy je zabić i wrócić po nagrodę do Ardrouine, a chłopiec będzie wolny.
- Jaskinia - W tym miejscu piraci ukryli swój legendarny skarb. Niestety, przed wejściem stoją trzy Syreny, którym przewodzi Sil. Aby wejść do środka, zmuszeni jesteśmy je zabić. Najlepsza taktyka to tym razem przywołanie szkieletów kapłanem i wysłanie ich do przodu, samemu zaś prowadzenie spokojnego ostrzału z dystansu. Szkielety są bowiem odporne na zauroczenie i Syreny nie wyrządza im żadnej krzywdy. Standardowo za każdą z nich otrzymamy po 2.000 PD oraz zdobędziemy po perle i 56 Strzał ukąszeń (jeden z najlepszych rodzajów strzał w grze). Teraz jaskinia stoi przed nami otworem. Nie wchodźmy tam jednak zbyt pochopnie - w środku jest kilka pułapek oraz aż trzy Golemy z ciała (2.000 PD), te same, które spotkaliśmy u Thalantyra. Najpierw złodziej łyka Miksturę niewidzialności, następnie zaś wchodzimy spokojnie do środka, aby rozbroić pułapki (konieczne jest około 70% umiejętności wykrywanie pułapek) - nie zapomnijmy przy tym wyłączyć AI, aby przez przypadek nasz złodziej nie zaatakował któregoś z Golemów! Spokojnie rozbrajamy wszystkie pułapki, skarbu na razie nie ruszamy. Pułapki są trzy, zaznaczone w kolejności idąc drogą w lewo od wejścia: Jak złodziej zrobi swoje, do jaskini wchodzi nasz najlepszy wojownik dopakowanym miksturą siły, heroizmu i szybkości i atakuje Golemy. Przy okazji jednemu może pomóc pożegnać się z życiem złodziej, używając ciosu w plecy. Czary odłóżmy na bok - są one całkowicie niewrażliwe na magię! Jak się już z nimi uporamy, możemy sprawdzić, co też takiego cennego ukryli tu piraci. A jest z czego się cieszyć: 312 sztuk złota, Antidotum, Eliksir zdrowia, Mikstura infrawizji, Mikstura wchłaniania, 10 strzałek zranień, Różdżka paraliżu, Płaszcz wilka "Pomyłka Relaira" i Grimuar Zdrowego Ciała, który zapewnia wzrost kondycji na stałe o 1 punkt. Dobry jest także płaszcz wilka, szczególnie dla barda lub kapłana/druida, ponieważ zamieniony w wilka uzyskuje 18 siły i 17 zręczności oraz zachowuje możliwość rzucania czarów! Dla maga też przydatny, ale będzie miał w nim TraK0 23, więc trudno będzie cokolwiek trafić (dla porównania bard, kapłan czy druid 20, a wojownik około 15).
Podsumowując, jest to dość trudna lokacja, stanowi pewne wyzwanie, ale jak się ze wszystkim uporamy, zdobędziemy wartościowe przedmioty i nabijemy nieco doświadczenia.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 36 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
w sensie ze czesc druzyny jest w innej lokacji niz reszta
w sensie ze czesc druzyny jest w innej lokacji niz reszta
Nie ma Płaszcza Wilka, jest Płaszcz Morradina dla Barda :(
Nie ma Płaszcza Wilka, jest Płaszcz Morradina dla Barda :(
Czarny_fenix - gra na modzie - widać to po każdej wypowiedzi jego - niestety wydaje mi sie że sam niezdaje sobie z tego sprawy bo bardzo miesza innym
Czarny_fenix - gra na modzie - widać to po każdej wypowiedzi jego - niestety wydaje mi sie że sam niezdaje sobie z tego sprawy bo bardzo miesza innym
A ja w tej jaskini nie miałem wcale pułapek. Poważnie- ani jednej. Zapewniam też, że gram bez modów.
A ja w tej jaskini nie miałem wcale pułapek. Poważnie- ani jednej. Zapewniam też, że gram bez modów.
W jaskini nie ma żadnych pułapek, od syren wypada znacznie mniej strzał w najlepszym wypadku 10
W jaskini nie ma żadnych pułapek, od syren wypada znacznie mniej strzał w najlepszym wypadku 10
Nie czaje. Obojetnie co robie nie mam w tej jaskini skarbu ani pułapek. A szkoda...
Nie czaje. Obojetnie co robie nie mam w tej jaskini skarbu ani pułapek. A szkoda...
Mała uwaga do zadania "Ardrouine ". najlepiej przed wejściem do latarni zapisać grę, bo po zabiciu 3 worgów może okazać się ze leżą tylko 2 trupy w tym przypadku Ardrouine nie zakceptuje zadania. w tym przypadku trzeba próbować do skutku aż będą 3 trupy. Przynajmniej ja miałem taki problem.
Mała uwaga do zadania "Ardrouine ". najlepiej przed wejściem do latarni zapisać grę, bo po zabiciu 3 worgów może okazać się ze leżą tylko 2 trupy w tym przypadku Ardrouine nie zakceptuje zadania. w tym przypadku trzeba próbować do skutku aż będą 3 trupy. Przynajmniej ja miałem taki problem.
UWAGA !!!
cyt.
Miejsca godne uwagi
1. Pallonia
2. Safana
3. Ardrouine
4. Latarnia morska
5. Jaskinia
Opis miejsc
3. Wrak - TO JEST BŁĄD.
.........
O ile "miejsca godne uwagi" są oznaczone prawidłowo, o tyle w "opis miejsc", należy wyrzucić "Wrak" i przesunąć numerację.
UWAGA !!!
cyt.
Miejsca godne uwagi
1. Pallonia
2. Safana
3. Ardrouine
4. Latarnia morska
5. Jaskinia
Opis miejsc
3. Wrak - TO JEST BŁĄD.
.........
O ile "miejsca godne uwagi" są oznaczone prawidłowo, o tyle w "opis miejsc", należy wyrzucić "Wrak" i przesunąć numerację.
a mi się udało rostrzaskać na kawałki wszystkie golemy z jaskini pod rząd :) powiem szczerze że nie mają dużo życia ale potężny atak
a mi się udało rostrzaskać na kawałki wszystkie golemy z jaskini pod rząd :) powiem szczerze że nie mają dużo życia ale potężny atak
Jaskinia z golemami to jedna z moich ulubionych lokacji, bo fajnie się tam expi na golemach. Jak je zabić? wystarczy złodziej (Imoen) + sztylet jadu (ok 10 000 złota w kuźni w Bergost). Dwa ciosy w plecy i po golemie ;) A żeby było więcej golemów, wystarczy przenocować w jaskini (budzi was golem, trzeba szybko uciekać i zostawić w cieniu złodzieja, który sam się z nim rozprawi)
Skarb jest w pomieszczeniu na samej górze; wysepka przy jeziorku.
Jaskinia z golemami to jedna z moich ulubionych lokacji, bo fajnie się tam expi na golemach. Jak je zabić? wystarczy złodziej (Imoen) + sztylet jadu (ok 10 000 złota w kuźni w Bergost). Dwa ciosy w plecy i po golemie ;) A żeby było więcej golemów, wystarczy przenocować w jaskini (budzi was golem, trzeba szybko uciekać i zostawić w cieniu złodzieja, który sam się z nim rozprawi)
Skarb jest w pomieszczeniu na samej górze; wysepka przy jeziorku.
ja myśle że Koyotowi nie chodziło o 56 tylko 5-6 (czyt. 5 lub 6 ) strzał ;)
ja myśle że Koyotowi nie chodziło o 56 tylko 5-6 (czyt. 5 lub 6 ) strzał ;)
Syreny odradzają się na tej samej zasadzie co golemy więc exp. podwójny - zwykle nabijam tu level drużyną bo na więcej nie mam cierpliwości :D
Syreny odradzają się na tej samej zasadzie co golemy więc exp. podwójny - zwykle nabijam tu level drużyną bo na więcej nie mam cierpliwości :D
Ja tu właśnie znalazłam cygankę Arkushule, której dałam powróżyć z dłoni, ona opowiada mi o mojej przeszłości, a potem zobaczyła w niej coś strasznego i za nic nie chciała mi powiedzieć. Zaatakowała mnie. No i musiałam ją zabić. Nie wiem, czy to efekt jakiegoś moda, że nie widzę tej postaci w solucji, ale dodam że mam dodatek OzWM oraz BG1 Tweaks.
Ja tu właśnie znalazłam cygankę Arkushule, której dałam powróżyć z dłoni, ona opowiada mi o mojej przeszłości, a potem zobaczyła w niej coś strasznego i za nic nie chciała mi powiedzieć. Zaatakowała mnie. No i musiałam ją zabić. Nie wiem, czy to efekt jakiegoś moda, że nie widzę tej postaci w solucji, ale dodam że mam dodatek OzWM oraz BG1 Tweaks.
W EE w jaskini po drzemce iie ma golemów tylko ścierwojady, więc nie kala się expić ;/
W EE w jaskini po drzemce iie ma golemów tylko ścierwojady, więc nie kala się expić ;/
Pallonia: jeżeli wybierzecie najpierw odpowiedź nr 1, a potem spytacie o to, co dzieje się za granicami Wybrzeża Mieczy, opowie wam o "kłopotach w Amn, przy których wasze obecne są dziecinną igraszką", a także o "mieście na północy, do którego zima nie zagląda" :). Oczywiście jest to zapowiedź "BG2: Cienie Amn" oraz "Neverwinter Nights".
Pallonia: jeżeli wybierzecie najpierw odpowiedź nr 1, a potem spytacie o to, co dzieje się za granicami Wybrzeża Mieczy, opowie wam o "kłopotach w Amn, przy których wasze obecne są dziecinną igraszką", a także o "mieście na północy, do którego zima nie zagląda" :). Oczywiście jest to zapowiedź "BG2: Cienie Amn" oraz "Neverwinter Nights".
Cytat:
A wiec ;) tak w skrocie, walka z syrenami, rzucily zauroczenie na 3 czlonkow mojej druzyny ( w tym glowna postac), uzylem plaszczu algernona zeby ich odczarowac, po chwili oczywiscie zauroczenie syren zeszlo, ale to z plaszczu algernona zostalo ... co skonczylo sie po 16 godzinach czerownym kolkiem wokol moich 3 postaci ... nie da sie ich kontrolowac musialbym caly czas rzucac zauroczenie plaszczem algernona, ktos ma jakis pomysl jak to rozwiazac? czy moze to poprostu wielki blad gry
Musisz ich odczarować zaklęciem "Rozproszenie magii". U mnie podziałało.
[cytat]A wiec ;) tak w skrocie, walka z syrenami, rzucily zauroczenie na 3 czlonkow mojej druzyny ( w tym glowna postac), uzylem plaszczu algernona zeby ich odczarowac, po chwili oczywiscie zauroczenie syren zeszlo, ale to z plaszczu algernona zostalo ... co skonczylo sie po 16 godzinach czerownym kolkiem wokol moich 3 postaci ... nie da sie ich kontrolowac musialbym caly czas rzucac zauroczenie plaszczem algernona, ktos ma jakis pomysl jak to rozwiazac? czy moze to poprostu wielki blad gry[/cytat]
Musisz ich odczarować zaklęciem "Rozproszenie magii". U mnie podziałało.
Ten artykuł skomentowano 36 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.