Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Lokacja nr 3600 • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Lokacja nr 3600

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 15.04.2004
    Aktualizacja: 21.12.2008

    Dotarliśmy na obszar, gdzie swoją siedzibę mają Syreny, bardzo niebezpieczne istoty, do tego wrogo nastawione, o czym mogliśmy przekonać się już wcześniej. Początkowo jednak musimy uporać się z hordami Hobgoblinów, które czają się na drodze.

    Mapa lokacji


    Przeciwnicy: Hobgobliny, Tasloi, Worgi, Straszne wilki, Pełzacze ścierwojady, Syreny, Golemy.

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Pallonia - wieszczka, zdenerwowana ciągłym nagabywaniem nie powie nam nic odkrywczego.

    • Safana - Kolejna złodziejka do przyłączenia do drużyny, może stanowić ciekawa odmianę. Powie nam o skarbie ukrytym przez piratów, który znajduje się na tej samej mapie w jaskini bronionej przez Syreny i Golemy.

    • Wrak - Znajdziemy w nim Pierścień szaleństwa "Dyscyplinator", ten, którego szuka szalony gnom. Jeśli odniesiemy mu go z powrotem, otrzymamy 300 PD oraz Olej wściekłego płomienia.

    • Ardrouine - Biedna kobieta drży ze strachu o życie swojego synka, którego w latarni morskiej otoczyły Worgi. Jeśli jej pomożemy, w nagrodę otrzymamy 500 PD, 60 sztuk złota i reputacja poprawi się o 1.

    • Latarnia Morska - Opuszczona latarnia, w której bawi się synek Ardrouine. Na malca czyhają trzy Worgi. Wystarczy je zabić i wrócić po nagrodę do Ardrouine, a chłopiec będzie wolny.

    • Jaskinia - W tym miejscu piraci ukryli swój legendarny skarb. Niestety, przed wejściem stoją trzy Syreny, którym przewodzi Sil. Aby wejść do środka, zmuszeni jesteśmy je zabić. Najlepsza taktyka to tym razem przywołanie szkieletów kapłanem i wysłanie ich do przodu, samemu zaś prowadzenie spokojnego ostrzału z dystansu. Szkielety są bowiem odporne na zauroczenie i Syreny nie wyrządza im żadnej krzywdy. Standardowo za każdą z nich otrzymamy po 2.000 PD oraz zdobędziemy po perle i 56 Strzał ukąszeń (jeden z najlepszych rodzajów strzał w grze). Teraz jaskinia stoi przed nami otworem. Nie wchodźmy tam jednak zbyt pochopnie - w środku jest kilka pułapek oraz aż trzy Golemy z ciała (2.000 PD), te same, które spotkaliśmy u Thalantyra. Najpierw złodziej łyka Miksturę niewidzialności, następnie zaś wchodzimy spokojnie do środka, aby rozbroić pułapki (konieczne jest około 70% umiejętności wykrywanie pułapek) - nie zapomnijmy przy tym wyłączyć AI, aby przez przypadek nasz złodziej nie zaatakował któregoś z Golemów! Spokojnie rozbrajamy wszystkie pułapki, skarbu na razie nie ruszamy. Pułapki są trzy, zaznaczone w kolejności idąc drogą w lewo od wejścia: Jak złodziej zrobi swoje, do jaskini wchodzi nasz najlepszy wojownik dopakowanym miksturą siły, heroizmu i szybkości i atakuje Golemy. Przy okazji jednemu może pomóc pożegnać się z życiem złodziej, używając ciosu w plecy. Czary odłóżmy na bok - są one całkowicie niewrażliwe na magię! Jak się już z nimi uporamy, możemy sprawdzić, co też takiego cennego ukryli tu piraci. A jest z czego się cieszyć: 312 sztuk złota, Antidotum, Eliksir zdrowia, Mikstura infrawizji, Mikstura wchłaniania, 10 strzałek zranień, Różdżka paraliżu, Płaszcz wilka "Pomyłka Relaira" i Grimuar Zdrowego Ciała, który zapewnia wzrost kondycji na stałe o 1 punkt. Dobry jest także płaszcz wilka, szczególnie dla barda lub kapłana/druida, ponieważ zamieniony w wilka uzyskuje 18 siły i 17 zręczności oraz zachowuje możliwość rzucania czarów! Dla maga też przydatny, ale będzie miał w nim TraK0 23, więc trudno będzie cokolwiek trafić (dla porównania bard, kapłan czy druid 20, a wojownik około 15).

    Podsumowując, jest to dość trudna lokacja, stanowi pewne wyzwanie, ale jak się ze wszystkim uporamy, zdobędziemy wartościowe przedmioty i nabijemy nieco doświadczenia.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 36 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 12
    Temat: w sensie ze czesc druzyny j...
    Dodany: 30.03.2010 o 17:12  

    w sensie ze czesc druzyny jest w innej lokacji niz reszta

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 17
    Temat: Nie ma Płaszcza Wilka, jest...
    Dodany: 01.07.2010 o 14:55  

    Nie ma Płaszcza Wilka, jest Płaszcz Morradina dla Barda :(

    Elessar
     

    Wędrowiec
    Temat: Czarny_fenix - gra na modzi...
    Dodany: 18.07.2010 o 17:43  

    Czarny_fenix - gra na modzie - widać to po każdej wypowiedzi jego - niestety wydaje mi sie że sam niezdaje sobie z tego sprawy bo bardzo miesza innym

    kael
     

    Wędrowiec
    Temat: A ja w tej jaskini nie miał...
    Dodany: 01.11.2010 o 15:08  

    A ja w tej jaskini nie miałem wcale pułapek. Poważnie- ani jednej. Zapewniam też, że gram bez modów.

    Draczeks
     

    Wędrowiec
    Temat: W jaskini nie ma żadnych pu...
    Dodany: 13.01.2011 o 20:54  

    W jaskini nie ma żadnych pułapek, od syren wypada znacznie mniej strzał w najlepszym wypadku 10

    erretr
     

    Wędrowiec
    Temat: Nie czaje. Obojetnie co rob...
    Dodany: 09.04.2011 o 12:08  

    Nie czaje. Obojetnie co robie nie mam w tej jaskini skarbu ani pułapek. A szkoda...

    Bukis
     

    Wędrowiec
    Temat: Mała uwaga do zadania \"Ard...
    Dodany: 19.10.2011 o 17:54  

    Mała uwaga do zadania "Ardrouine ". najlepiej przed wejściem do latarni zapisać grę, bo po zabiciu 3 worgów może okazać się ze leżą tylko 2 trupy w tym przypadku Ardrouine nie zakceptuje zadania. w tym przypadku trzeba próbować do skutku aż będą 3 trupy. Przynajmniej ja miałem taki problem.

    wesoły kaczorek
     

    Wędrowiec
    Temat: UWAGA !!! cyt. Miejsca godn...
    Dodany: 09.03.2012 o 11:01  

    UWAGA !!!
    cyt.
    Miejsca godne uwagi

    1. Pallonia
    2. Safana
    3. Ardrouine
    4. Latarnia morska
    5. Jaskinia

    Opis miejsc

    3. Wrak - TO JEST BŁĄD.
    .........

    O ile "miejsca godne uwagi" są oznaczone prawidłowo, o tyle w "opis miejsc", należy wyrzucić "Wrak" i przesunąć numerację.

    olekkks
     

    Wędrowiec
    Temat: a mi się udało rostrzaskać ...
    Dodany: 09.03.2012 o 18:51  

    a mi się udało rostrzaskać na kawałki wszystkie golemy z jaskini pod rząd :) powiem szczerze że nie mają dużo życia ale potężny atak

    Hassan
     

    Wędrowiec
    Temat: Jaskinia z golemami to jedn...
    Dodany: 18.03.2012 o 10:10  

    Jaskinia z golemami to jedna z moich ulubionych lokacji, bo fajnie się tam expi na golemach. Jak je zabić? wystarczy złodziej (Imoen) + sztylet jadu (ok 10 000 złota w kuźni w Bergost). Dwa ciosy w plecy i po golemie ;) A żeby było więcej golemów, wystarczy przenocować w jaskini (budzi was golem, trzeba szybko uciekać i zostawić w cieniu złodzieja, który sam się z nim rozprawi)

    Skarb jest w pomieszczeniu na samej górze; wysepka przy jeziorku.

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 56
    Temat: ja myśle że Koyotowi nie ch...
    Dodany: 07.04.2013 o 18:44  

    ja myśle że Koyotowi nie chodziło o 56 tylko 5-6 (czyt. 5 lub 6 ) strzał ;)

    Shakh
     

    Wędrowiec
    Temat: Syreny odradzają się na tej...
    Dodany: 24.05.2013 o 21:40  

    Syreny odradzają się na tej samej zasadzie co golemy więc exp. podwójny - zwykle nabijam tu level drużyną bo na więcej nie mam cierpliwości :D

    Albus Corvus
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja tu właśnie znalazłam cyg...
    Dodany: 19.08.2013 o 17:04  

    Ja tu właśnie znalazłam cygankę Arkushule, której dałam powróżyć z dłoni, ona opowiada mi o mojej przeszłości, a potem zobaczyła w niej coś strasznego i za nic nie chciała mi powiedzieć. Zaatakowała mnie. No i musiałam ją zabić. Nie wiem, czy to efekt jakiegoś moda, że nie widzę tej postaci w solucji, ale dodam że mam dodatek OzWM oraz BG1 Tweaks.

    Mario09997
     

    Wędrowiec
    Temat: W EE w jaskini po drzemce i...
    Dodany: 04.04.2015 o 23:24  

    W EE w jaskini po drzemce iie ma golemów tylko ścierwojady, więc nie kala się expić ;/

    szmatan
     

    Wędrowiec
    Temat: Pallonia: jeżeli wybierzec...
    Dodany: 21.04.2016 o 16:47  

    Pallonia: jeżeli wybierzecie najpierw odpowiedź nr 1, a potem spytacie o to, co dzieje się za granicami Wybrzeża Mieczy, opowie wam o "kłopotach w Amn, przy których wasze obecne są dziecinną igraszką", a także o "mieście na północy, do którego zima nie zagląda" :). Oczywiście jest to zapowiedź "BG2: Cienie Amn" oraz "Neverwinter Nights".

    szmatan
     

    Wędrowiec
    Temat: [cytat]A wiec ;) tak w skro...
    Dodany: 21.04.2016 o 18:30  

    Cytat:
    A wiec ;) tak w skrocie, walka z syrenami, rzucily zauroczenie na 3 czlonkow mojej druzyny ( w tym glowna postac), uzylem plaszczu algernona zeby ich odczarowac, po chwili oczywiscie zauroczenie syren zeszlo, ale to z plaszczu algernona zostalo ... co skonczylo sie po 16 godzinach czerownym kolkiem wokol moich 3 postaci ... nie da sie ich kontrolowac musialbym caly czas rzucac zauroczenie plaszczem algernona, ktos ma jakis pomysl jak to rozwiazac? czy moze to poprostu wielki blad gry



    Musisz ich odczarować zaklęciem "Rozproszenie magii". U mnie podziałało.



    Ten artykuł skomentowano 36 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw