Ostatnia lokacja, którą zbadamy przed wyruszeniem do Kniei Otulisko, kryje w sobie wykopaliska archeologiczne i szalonego kapitana Brage'a.
Mapa lokacji

Przeciwnicy: | Psy bojowe, Dzikie psy, Niedźwiedzie, Gnolle, Flindy, Ghule. |
Miejsca godne uwagi
Opis miejsc
- Bar'uk - Hobgoblin-bandyta, który zaatakuje nas wraz z Koboldami weteranami (uwaga na ich ogniste strzały), co oznacza koniec jego żywota. Za pokonanie go otrzymamy 165 PD i w jego rzeczach znajdziemy m. in. 1 bełt polimorfii, ciekawostkę, która warto zachować na specjalną okazję.
- Wykopaliska - Grupa archeologów, którym przewodzi Charleston Nib, prowadzi tu poszukiwania. Prace toczą się wolno, ponieważ ciągle ktoś atakuje obóz. Charleston zaoferuje 50 sztuk złota za pomoc polegającą na popilnowaniu obozu. Oczywiście się zgadzamy. Za chwilę sprawa się wyjaśni - podejdzie do nas Gallor, "wspólnik" Niba i zaoferuje 900 sztuk złota za zamordowanie jego szefa i robotników oraz wyniesienie znajdującego się w jaskini skarbu. To on jest winien organizowania napadów na obóz. Propozycja nie jest warta uwagi, ponieważ znacznie spadnie nam reputacja i nie zdobędziemy doświadczenia. Lepiej pomóc robotnikom. Po rozmowie okaże się, ze w końcu robotnicy dokopali się do głównej komnaty. Zostaniemy przeniesieni do wnętrza jaskini i okaże się, że robotników opanowało jakieś szaleństwo - zaatakują swego szefa i nas. Trzeba szybko ich wybić (7 PD za każdego) i ochronić Niba. Po walce powie on nam, że winą tego wszystkiego jest znaleziony Posążek boga Kozaha, złego władcy, któremu mieszkańcy tej osady musieli oddawać cześć. Jest on obłożony silną klątwą, która tak właśnie oddziałuje na prostych ludzi. Za wykonanie zadania otrzymamy 1.000 PD, a nasza reputacja poprawi się o 1. Jeśli dodatkowo nie posłuchamy Niba i zabierzemy posążek ze sobą to po wyjściu z jaskini będzie na nas czekał Siewca Zagłady, który nas zaatakuje za wyniesienie relikwii z jaskini. Jest on bardzo mocny i zadaje dodatkowo jeszcze obrażenia od ognia. Zanim opuścimy jaskinię, standardowo dopakujmy naszych wojaków, nie zapominając o przyspieszeniu ruchów, i walmy w niego ile sił, nie zapominając o magicznych pociskach, które wyrządzą mu dużą szkodę. Za pokonanie go otrzymamy 4.000 PD i będziemy mogli zabrać posążek ze sobą, choć, jak zobaczycie, nie jest on wart zbyt wiele.
- Brage - Z tego co widać, kapitan nieźle się bawi, urządzając sobie prawdziwą rzeź niewiniątek i jeszcze gustuje w końskiej kiełbasie. Najpierw czeka nas rozmowa z jego kuzynką Laryssą, kapłanką, która poprosi nas o oszczędzenie szaleńca. Jeśli powiemy jej, że nie ma ratunku i trzeba go zabić, zaatakuje nas. Walka jest łatwa i za zwycięstwo otrzymamy 600 PD oraz zdobędziemy Małą tarczę +1. Następnie pojawi się Brage we własnej osobie i zada nam zagadkę. (Poprawna odpowiedź to "śmierć"). Jak jej nie rozwiążemy, rozpocznie się walka, niezbyt wymagająca i po jej wygraniu otrzymamy 1.400 PD oraz zdobędziemy Ciało Brage'a, Miksturę siły kamiennego giganta oraz Miecz oburęczny Przeklęty berserker +3. Teraz możemy udać się do Nashkel i od Oubleka odebrać nagrodę - 500 PD i 250 sztuk złota. Ten sposób rozwiązania tego questa nie jest jednak najlepszy. Jeśli bowiem odpowiemy prawidłowo na zagadkę, Brage wróci do rzeczywistości i dobrowolnie powróci z nami do Nashkel. Zostaniemy przeniesieni do Świątyni Helma, gdzie Brage pozostanie, aby odpokutować za swoje winy. Do szaleństwa niechybnie doprowadził go jego miecz, który najlepiej jest jak najszybciej sprzedać. Za takie rozwiązanie otrzymamy 1.000 PD, reputacja poprawi się o 1 i dodatkowo jeszcze dostaniemy 1.000 sztuk złota od kapłana za uratowanie Brage'a (5 razy więcej niż wynosi sama nagroda!).
Ogólnie lokacja nie jest trudna i po rozwiązaniu wszystkich questów powinniśmy udać się do Beregostu uzupełnić zapasy, następnie na wypoczynek do Gospody Pod Pomocna Dłonią i stamtąd wyruszyć na spotkanie przeznaczeniu do Kniei Otulisko.