Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Świątynia Pieśni Poranka • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Świątynia Pieśni Poranka

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 27.02.2004
    Aktualizacja: 21.12.2008

    Zanim skierujemy się do Nashkel, warto zwiedzić lokację ze Świątynią Pieśni Poranka i zdobyć tu nieco doświadczenia.

    Mapa


    Przeciwnicy: Psy bojowe, Dzikie psy, Wilki, Worgi, Straszne wilki, Wilki-wampiry, Hobgobliny.

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Świątynia Pieśni Poranka - Świątynią zarządza Keldath Ormlyr, u którego możemy skorzystać ze standardowych usług leczniczych oraz zidentyfikować przedmioty. Opowie on nam także historię Bassilusa, za którego pokonanie i przyniesienie jego świętego symbolu wyznaczono wysoką nagrodę. Keldatha można okraść z Mikstury uzdrowienia oraz Eliksiru zdrowia. W świątyni znajdują się również cztery Syreny, które z kolei warto pozbawić Pereł oraz Krótkich łuków.

    • Westbul - W środku spotkamy dwóch kapłanów zajętych sprzątaniem.

    • Zaraz obok zaczepi nas Pijak i zażąda wszystkich naszych pieniędzy. Jeśli odmówimy postraszy nas, że jest liczem i może nas zniszczyć. Należy go spławić, a co niecierpliwsi gracze zapewne skrócą go o głowę, co spowoduje spadek reputacji.

    • Ashen - Szlachcic, któremu spieszno do Waterdeep. Wielce dystyngowany pan, który porówna nas do zwierząt...

    • Tutaj natkniemy się na Galileusa, oczywiście astronoma, który z gwiazd wyczyta nam zbliżający się w przyszłości konflikt.

    • Bandyci dają znać o sobie. Tym razem jest to grupa hobgoblinów, których przywódca Cattack zagrozi nam śmiercią, jeśli nie wydamy mu całego naszego złota. Nie jest on zbyt silny i wraz z całą swoją kompanią powinien szybko zapoznać się z tamtym światem. Za pokonanie Cattacka otrzymamy 120 PD, trochę złota, Miecz oburęczny, Zbroję skórzaną ćwiekowaną oraz Hełm. Pozostałe hobgobliny warte są 35 PD za sztukę i maja przy sobie m. in. Miecze półtoraręczne.

    • W tym miejscu czeka nas zdecydowanie najtrudniejsza walka ze wszystkich, jakie do tej pory stoczyliśmy w grze. Natkniemy się bowiem na stado worgów i strasznych wilków, którym przewodzi wilk-wampir (mogą się zdarzyć nawet dwa). Problemem jest fakt, że wilk-wampir jest odporny na zwykłą broń, a my zbyt wiele magicznych przedmiotów na tym etapie gry nie posiadamy. Do walki należy się więc odpowiednio przygotować. Musimy mieć w drużynie Jaheirę, która będzie miała zapamiętane co najmniej dwa czary pierwszego poziomu Oplątanie, Xzara z Różdżką błyskawic, którą zdobyliśmy chwilę wcześniej w domu szlachcica w Beregoście, jednego zbrojnego z bronią magiczną +1 (toporem, sztyletem lub mieczem) oraz łucznika/kusznika wyposażonego w kilkanaście magicznych strzał +1. Taktyka jest następująca. Wyciągamy i atakujemy wilki pojedynczo i kiedy tylko pojawi się wilk-wampir, natychmiast rzucamy Jaheirą czar Oplątanie i unieruchamiamy go (jeśli się nie uda, należy załadować grę i próbować do skutku). Następnie razimy go na odległość pociskami +1 oraz Xzarem walimy ile wlezie z różdżki błyskawic. Możemy także zbrojnym podejść do niego i walczyć bezpośrednio, jednakże grozi to unieruchomieniem w przypadku trafienia naszego wojownika przez wilka-wampira. Stosując taką taktykę, szybko pokonamy potwora i zdobędziemy za niego aż 2.000 PD, co powinno zaowocować awansem naszej drużyny na następny poziom. Po udanym ataku natychmiast zapisujemy stan gry. Tak samo należy potem postąpić z drugim wilkiem-wampirem (jeśli się pojawi) oraz resztą strasznych wilków (650 PD za każdego). Walka ze sforą nie będzie oczywiście spacerkiem, lecz pozwoli praktycznie każdemu z członków drużyny awansować na drugi poziom i ułatwi nam grę w dalszym etapie.








    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 24 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    asthariel
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.05.2007 o 12:39  

    Oplatanie lub jakikolwiek inny czar unieruchamiajacy lub usypiajacy czyni z wlaki prosta potyczke.

    Amadi
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.06.2007 o 18:37  

    A ja nie pamietam, zebym w ogole mial jakies problemy z tymi wilkami - zawsze dobrze jest przyjsc troche pozniej :)

    JA
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.08.2007 o 20:36  

    Przed chwila tam wlazlem swoim wojem xP... rozwalilem wszystko w pojdynke ;) (normalnie podrozuje z imoen ale teraz wiekszy xp xP...)

    vil
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.09.2007 o 23:12  

    ...jeszcze jeno konnicy na flankach i dywizji pancernej w odwodzie brakuje ;P a wystarczy 2-poziomowy wojownik z lukiem i mieczem +1 (tudziez sztyletem, czy co kto woli). a dla w/m/z to juz w ogole bulka z maslem.

    Rzeziblacha
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.01.2008 o 13:41  

    Prosto to było zabiłem wilki-wampiry samymi różdżkami czyli różdżką Imoen i tą którą można znaleźć w Beregost...aha i Jeheirą tylko walić z oplątania (na tym obszarze oplątanie przydało mi sie 2 razy)..A i te wilki najlepiej atakować od dołu a ja to zrobiłem tak: Imoen poszła do góry i wilki po 1 za nią ganiały i najlepiej właśnie żeby 1 wilk gonił za Imoen i ona idzie do drużyny a drużyna w wilka wali i tak z resztą..

    Reglund
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.03.2008 o 15:46  

    Można kupic w Beregoście strały +2. Rzucamy oplątanie na wampira i strzałami go załatwimy

    tie
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.05.2008 o 18:29  

    jak któś ma płytę z opowieściami wybrzeża mieczy to wystarczy eksportować pierwszego w kolejce faceta, z różnymi artefaktami niektóre można też kupić w sklepie i eksportować kolesia z różnymi przedmiotami a poza tym to dobry wojownik więc można go przyłączyć do drużyny na stałe .

    tie
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.05.2008 o 18:31  

    niektóre pomagają

    te na odkrywanie mapy i na podnioesienie doświadczenia naprawdę

    dark mysha
     

    Wędrowiec
    Temat: hmmm... syreny ze świątyni ...
    Dodany: 03.01.2009 o 12:52  

    hmmm... syreny ze świątyni udało mi się obskubać jedynie z pereł, żadna z nich nie miała przy sobie łuku :]

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 10
    Temat: Syreny
    Dodany: 22.09.2009 o 18:26  

    mi tez zadnych lukow nie udalo sie ukrasc

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: Każda z syren ma przy sobie...
    Dodany: 22.09.2009 o 20:04  

    Każda z syren ma przy sobie perłę i krótki łuk, więc każdą należy okraść 2 razy, żeby ukraść i jedno i drugie.

    ToChybaJa
     

    Wędrowiec
    Temat: Sfora
    Dodany: 13.11.2009 o 19:16  

    Krasnolud woj, dobra zbroja i miecz, mikstura niewrażliwości zdobyta na silke, i jedziem! XP Rozwaliłem za pierwszym razem xD

    Albinos
     

    Wędrowiec
    Temat: Ile razy wchodzę na tę plan...
    Dodany: 06.07.2010 o 10:02  

    Ile razy wchodzę na tę planszę, to gra mi się przycina i wypada...I dostaje komunikat o bibliotekach visuala, zarówno pod winem jak i pod linuxem... Ktoś wie, co poradzić?

    andrew86
     

    Wędrowiec
    Temat: no ok a czemu nikt nie pisz...
    Dodany: 16.10.2010 o 17:37  

    no ok a czemu nikt nie pisze o jaskini ,która znajduje sie w skałach koło 5 punktu . Użędują tam wampiryczne pająki,wilki i zombie. Wie ,ktoś cos na ten temat więcej?

    ladyinfantille
     

    Wędrowiec
    Temat: dawno grałam w Baldura, ale...
    Dodany: 22.01.2011 o 16:06  

    dawno grałam w Baldura, ale ta jaskinia to nie jest droga powrotna z jakiejś podziemnej lokacji? Ulcaster czy coś

    Idassile
     

    Wędrowiec
    Temat: Mógłbym prosić o jakiś scre...
    Dodany: 05.11.2011 o 18:30  

    Mógłbym prosić o jakiś screen gdzie ta jaskinia jest dokładnie? Gam w BG 1 TotSC nie pierwszy i nawet nie 20-sty raz i nigdy nie widziałem na tej lokacji żadnej.

    Pozdrawiam

    Gothmog
     

    Wędrowiec
    Temat: Sprzątających kapłanów w We...
    Dodany: 03.06.2012 o 16:57  

    Sprzątających kapłanów w Westbul można ,,sprzątnąć" nie tracąc przy tym reputacji :)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Mam następujący problem: za...
    Dodany: 27.06.2012 o 13:42  

    Mam następujący problem: za zabicie Bassillusa wzięłam się dość późno, wcześniej nie czułam się na siłach do walki z tymi wszystkimi szkieletami naraz. Przypomniałam sobie o tym zadaniu dopiero po Kniei Otulisko. Poszłam do Keldatha, odebrałam nagrodę, ale jest problem: nie wspomina nic o wiwernach - nie mogę oddać mu głowy wiwerny, co skutkuje mi brakiem wykonanego zadania i możliwości wejścia do Wrót Baldura. Co mam zrobić? Będę wdzięczna za jakąś pomoc ;)

    izzie
     

    Wędrowiec
    Temat: ja również mam ten sam prob...
    Dodany: 11.02.2013 o 15:04  

    ja również mam ten sam problem. czy ktoś mógłby pomóc?

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 56
    Temat: elemmire i izzie jesli maci...
    Dodany: 03.04.2013 o 18:15  

    elemmire i izzie jesli macie to wczytajcie wczesniejsze zapisy z gry...a jeslinie to nie wiem aha i wiem nie piszcie mi ze odpowiadam na pytanie sprzed prawie roku\2 m-cy



    Ten artykuł skomentowano 24 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw