Baldur's Gate » Solucja
Świątynia Pieśni Poranka
Zanim skierujemy się do Nashkel, warto zwiedzić lokację ze Świątynią Pieśni Poranka i zdobyć tu nieco doświadczenia.
Mapa
Przeciwnicy: | Psy bojowe, Dzikie psy, Wilki, Worgi, Straszne wilki, Wilki-wampiry, Hobgobliny. |
Miejsca godne uwagi
Opis miejsc
- Świątynia Pieśni Poranka - Świątynią zarządza Keldath Ormlyr, u którego możemy skorzystać ze standardowych usług leczniczych oraz zidentyfikować przedmioty. Opowie on nam także historię Bassilusa, za którego pokonanie i przyniesienie jego świętego symbolu wyznaczono wysoką nagrodę. Keldatha można okraść z Mikstury uzdrowienia oraz Eliksiru zdrowia. W świątyni znajdują się również cztery Syreny, które z kolei warto pozbawić Pereł oraz Krótkich łuków.
- Westbul - W środku spotkamy dwóch kapłanów zajętych sprzątaniem.
- Zaraz obok zaczepi nas Pijak i zażąda wszystkich naszych pieniędzy. Jeśli odmówimy postraszy nas, że jest liczem i może nas zniszczyć. Należy go spławić, a co niecierpliwsi gracze zapewne skrócą go o głowę, co spowoduje spadek reputacji.
- Ashen - Szlachcic, któremu spieszno do Waterdeep. Wielce dystyngowany pan, który porówna nas do zwierząt...
- Tutaj natkniemy się na Galileusa, oczywiście astronoma, który z gwiazd wyczyta nam zbliżający się w przyszłości konflikt.
- Bandyci dają znać o sobie. Tym razem jest to grupa hobgoblinów, których przywódca Cattack zagrozi nam śmiercią, jeśli nie wydamy mu całego naszego złota. Nie jest on zbyt silny i wraz z całą swoją kompanią powinien szybko zapoznać się z tamtym światem. Za pokonanie Cattacka otrzymamy 120 PD, trochę złota, Miecz oburęczny, Zbroję skórzaną ćwiekowaną oraz Hełm. Pozostałe hobgobliny warte są 35 PD za sztukę i maja przy sobie m. in. Miecze półtoraręczne.
- W tym miejscu czeka nas zdecydowanie najtrudniejsza walka ze wszystkich, jakie do tej pory stoczyliśmy w grze. Natkniemy się bowiem na stado worgów i strasznych wilków, którym przewodzi wilk-wampir (mogą się zdarzyć nawet dwa). Problemem jest fakt, że wilk-wampir jest odporny na zwykłą broń, a my zbyt wiele magicznych przedmiotów na tym etapie gry nie posiadamy. Do walki należy się więc odpowiednio przygotować. Musimy mieć w drużynie Jaheirę, która będzie miała zapamiętane co najmniej dwa czary pierwszego poziomu Oplątanie, Xzara z Różdżką błyskawic, którą zdobyliśmy chwilę wcześniej w domu szlachcica w Beregoście, jednego zbrojnego z bronią magiczną +1 (toporem, sztyletem lub mieczem) oraz łucznika/kusznika wyposażonego w kilkanaście magicznych strzał +1. Taktyka jest następująca. Wyciągamy i atakujemy wilki pojedynczo i kiedy tylko pojawi się wilk-wampir, natychmiast rzucamy Jaheirą czar Oplątanie i unieruchamiamy go (jeśli się nie uda, należy załadować grę i próbować do skutku). Następnie razimy go na odległość pociskami +1 oraz Xzarem walimy ile wlezie z różdżki błyskawic. Możemy także zbrojnym podejść do niego i walczyć bezpośrednio, jednakże grozi to unieruchomieniem w przypadku trafienia naszego wojownika przez wilka-wampira. Stosując taką taktykę, szybko pokonamy potwora i zdobędziemy za niego aż 2.000 PD, co powinno zaowocować awansem naszej drużyny na następny poziom. Po udanym ataku natychmiast zapisujemy stan gry. Tak samo należy potem postąpić z drugim wilkiem-wampirem (jeśli się pojawi) oraz resztą strasznych wilków (650 PD za każdego). Walka ze sforą nie będzie oczywiście spacerkiem, lecz pozwoli praktycznie każdemu z członków drużyny awansować na drugi poziom i ułatwi nam grę w dalszym etapie.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 24 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Oplatanie lub jakikolwiek inny czar unieruchamiajacy lub usypiajacy czyni z wlaki prosta potyczke.
Oplatanie lub jakikolwiek inny czar unieruchamiajacy lub usypiajacy czyni z wlaki prosta potyczke.
A ja nie pamietam, zebym w ogole mial jakies problemy z tymi wilkami - zawsze dobrze jest przyjsc troche pozniej :)
A ja nie pamietam, zebym w ogole mial jakies problemy z tymi wilkami - zawsze dobrze jest przyjsc troche pozniej :)
Przed chwila tam wlazlem swoim wojem xP... rozwalilem wszystko w pojdynke ;) (normalnie podrozuje z imoen ale teraz wiekszy xp xP...)
Przed chwila tam wlazlem swoim wojem xP... rozwalilem wszystko w pojdynke ;) (normalnie podrozuje z imoen ale teraz wiekszy xp xP...)
...jeszcze jeno konnicy na flankach i dywizji pancernej w odwodzie brakuje ;P a wystarczy 2-poziomowy wojownik z lukiem i mieczem +1 (tudziez sztyletem, czy co kto woli). a dla w/m/z to juz w ogole bulka z maslem.
...jeszcze jeno konnicy na flankach i dywizji pancernej w odwodzie brakuje ;P a wystarczy 2-poziomowy wojownik z lukiem i mieczem +1 (tudziez sztyletem, czy co kto woli). a dla w/m/z to juz w ogole bulka z maslem.
Prosto to było zabiłem wilki-wampiry samymi różdżkami czyli różdżką Imoen i tą którą można znaleźć w Beregost...aha i Jeheirą tylko walić z oplątania (na tym obszarze oplątanie przydało mi sie 2 razy)..A i te wilki najlepiej atakować od dołu a ja to zrobiłem tak: Imoen poszła do góry i wilki po 1 za nią ganiały i najlepiej właśnie żeby 1 wilk gonił za Imoen i ona idzie do drużyny a drużyna w wilka wali i tak z resztą..
Prosto to było zabiłem wilki-wampiry samymi różdżkami czyli różdżką Imoen i tą którą można znaleźć w Beregost...aha i Jeheirą tylko walić z oplątania (na tym obszarze oplątanie przydało mi sie 2 razy)..A i te wilki najlepiej atakować od dołu a ja to zrobiłem tak: Imoen poszła do góry i wilki po 1 za nią ganiały i najlepiej właśnie żeby 1 wilk gonił za Imoen i ona idzie do drużyny a drużyna w wilka wali i tak z resztą..
Można kupic w Beregoście strały +2. Rzucamy oplątanie na wampira i strzałami go załatwimy
Można kupic w Beregoście strały +2. Rzucamy oplątanie na wampira i strzałami go załatwimy
jak któś ma płytę z opowieściami wybrzeża mieczy to wystarczy eksportować pierwszego w kolejce faceta, z różnymi artefaktami niektóre można też kupić w sklepie i eksportować kolesia z różnymi przedmiotami a poza tym to dobry wojownik więc można go przyłączyć do drużyny na stałe .
jak któś ma płytę z opowieściami wybrzeża mieczy to wystarczy eksportować pierwszego w kolejce faceta, z różnymi artefaktami niektóre można też kupić w sklepie i eksportować kolesia z różnymi przedmiotami a poza tym to dobry wojownik więc można go przyłączyć do drużyny na stałe .
niektóre pomagają
te na odkrywanie mapy i na podnioesienie doświadczenia naprawdę
niektóre pomagają
te na odkrywanie mapy i na podnioesienie doświadczenia naprawdę
hmmm... syreny ze świątyni udało mi się obskubać jedynie z pereł, żadna z nich nie miała przy sobie łuku :]
hmmm... syreny ze świątyni udało mi się obskubać jedynie z pereł, żadna z nich nie miała przy sobie łuku :]
mi tez zadnych lukow nie udalo sie ukrasc
mi tez zadnych lukow nie udalo sie ukrasc
Każda z syren ma przy sobie perłę i krótki łuk, więc każdą należy okraść 2 razy, żeby ukraść i jedno i drugie.
Każda z syren ma przy sobie perłę i krótki łuk, więc każdą należy okraść 2 razy, żeby ukraść i jedno i drugie.
Krasnolud woj, dobra zbroja i miecz, mikstura niewrażliwości zdobyta na silke, i jedziem! XP Rozwaliłem za pierwszym razem xD
Krasnolud woj, dobra zbroja i miecz, mikstura niewrażliwości zdobyta na silke, i jedziem! XP Rozwaliłem za pierwszym razem xD
Ile razy wchodzę na tę planszę, to gra mi się przycina i wypada...I dostaje komunikat o bibliotekach visuala, zarówno pod winem jak i pod linuxem... Ktoś wie, co poradzić?
Ile razy wchodzę na tę planszę, to gra mi się przycina i wypada...I dostaje komunikat o bibliotekach visuala, zarówno pod winem jak i pod linuxem... Ktoś wie, co poradzić?
no ok a czemu nikt nie pisze o jaskini ,która znajduje sie w skałach koło 5 punktu . Użędują tam wampiryczne pająki,wilki i zombie. Wie ,ktoś cos na ten temat więcej?
no ok a czemu nikt nie pisze o jaskini ,która znajduje sie w skałach koło 5 punktu . Użędują tam wampiryczne pająki,wilki i zombie. Wie ,ktoś cos na ten temat więcej?
dawno grałam w Baldura, ale ta jaskinia to nie jest droga powrotna z jakiejś podziemnej lokacji? Ulcaster czy coś
dawno grałam w Baldura, ale ta jaskinia to nie jest droga powrotna z jakiejś podziemnej lokacji? Ulcaster czy coś
Mógłbym prosić o jakiś screen gdzie ta jaskinia jest dokładnie? Gam w BG 1 TotSC nie pierwszy i nawet nie 20-sty raz i nigdy nie widziałem na tej lokacji żadnej.
Pozdrawiam
Mógłbym prosić o jakiś screen gdzie ta jaskinia jest dokładnie? Gam w BG 1 TotSC nie pierwszy i nawet nie 20-sty raz i nigdy nie widziałem na tej lokacji żadnej.
Pozdrawiam
Sprzątających kapłanów w Westbul można ,,sprzątnąć" nie tracąc przy tym reputacji :)
Sprzątających kapłanów w Westbul można ,,sprzątnąć" nie tracąc przy tym reputacji :)
Mam następujący problem: za zabicie Bassillusa wzięłam się dość późno, wcześniej nie czułam się na siłach do walki z tymi wszystkimi szkieletami naraz. Przypomniałam sobie o tym zadaniu dopiero po Kniei Otulisko. Poszłam do Keldatha, odebrałam nagrodę, ale jest problem: nie wspomina nic o wiwernach - nie mogę oddać mu głowy wiwerny, co skutkuje mi brakiem wykonanego zadania i możliwości wejścia do Wrót Baldura. Co mam zrobić? Będę wdzięczna za jakąś pomoc ;)
Mam następujący problem: za zabicie Bassillusa wzięłam się dość późno, wcześniej nie czułam się na siłach do walki z tymi wszystkimi szkieletami naraz. Przypomniałam sobie o tym zadaniu dopiero po Kniei Otulisko. Poszłam do Keldatha, odebrałam nagrodę, ale jest problem: nie wspomina nic o wiwernach - nie mogę oddać mu głowy wiwerny, co skutkuje mi brakiem wykonanego zadania i możliwości wejścia do Wrót Baldura. Co mam zrobić? Będę wdzięczna za jakąś pomoc ;)
ja również mam ten sam problem. czy ktoś mógłby pomóc?
ja również mam ten sam problem. czy ktoś mógłby pomóc?
elemmire i izzie jesli macie to wczytajcie wczesniejsze zapisy z gry...a jeslinie to nie wiem aha i wiem nie piszcie mi ze odpowiadam na pytanie sprzed prawie roku\2 m-cy
elemmire i izzie jesli macie to wczytajcie wczesniejsze zapisy z gry...a jeslinie to nie wiem aha i wiem nie piszcie mi ze odpowiadam na pytanie sprzed prawie roku\2 m-cy
Ten artykuł skomentowano 24 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.