Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Świątynia Pieśni Poranka • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Świątynia Pieśni Poranka

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 27.02.2004
    Aktualizacja: 21.12.2008

    Zanim skierujemy się do Nashkel, warto zwiedzić lokację ze Świątynią Pieśni Poranka i zdobyć tu nieco doświadczenia.

    Mapa


    Przeciwnicy: Psy bojowe, Dzikie psy, Wilki, Worgi, Straszne wilki, Wilki-wampiry, Hobgobliny.

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Świątynia Pieśni Poranka - Świątynią zarządza Keldath Ormlyr, u którego możemy skorzystać ze standardowych usług leczniczych oraz zidentyfikować przedmioty. Opowie on nam także historię Bassilusa, za którego pokonanie i przyniesienie jego świętego symbolu wyznaczono wysoką nagrodę. Keldatha można okraść z Mikstury uzdrowienia oraz Eliksiru zdrowia. W świątyni znajdują się również cztery Syreny, które z kolei warto pozbawić Pereł oraz Krótkich łuków.

    • Westbul - W środku spotkamy dwóch kapłanów zajętych sprzątaniem.

    • Zaraz obok zaczepi nas Pijak i zażąda wszystkich naszych pieniędzy. Jeśli odmówimy postraszy nas, że jest liczem i może nas zniszczyć. Należy go spławić, a co niecierpliwsi gracze zapewne skrócą go o głowę, co spowoduje spadek reputacji.

    • Ashen - Szlachcic, któremu spieszno do Waterdeep. Wielce dystyngowany pan, który porówna nas do zwierząt...

    • Tutaj natkniemy się na Galileusa, oczywiście astronoma, który z gwiazd wyczyta nam zbliżający się w przyszłości konflikt.

    • Bandyci dają znać o sobie. Tym razem jest to grupa hobgoblinów, których przywódca Cattack zagrozi nam śmiercią, jeśli nie wydamy mu całego naszego złota. Nie jest on zbyt silny i wraz z całą swoją kompanią powinien szybko zapoznać się z tamtym światem. Za pokonanie Cattacka otrzymamy 120 PD, trochę złota, Miecz oburęczny, Zbroję skórzaną ćwiekowaną oraz Hełm. Pozostałe hobgobliny warte są 35 PD za sztukę i maja przy sobie m. in. Miecze półtoraręczne.

    • W tym miejscu czeka nas zdecydowanie najtrudniejsza walka ze wszystkich, jakie do tej pory stoczyliśmy w grze. Natkniemy się bowiem na stado worgów i strasznych wilków, którym przewodzi wilk-wampir (mogą się zdarzyć nawet dwa). Problemem jest fakt, że wilk-wampir jest odporny na zwykłą broń, a my zbyt wiele magicznych przedmiotów na tym etapie gry nie posiadamy. Do walki należy się więc odpowiednio przygotować. Musimy mieć w drużynie Jaheirę, która będzie miała zapamiętane co najmniej dwa czary pierwszego poziomu Oplątanie, Xzara z Różdżką błyskawic, którą zdobyliśmy chwilę wcześniej w domu szlachcica w Beregoście, jednego zbrojnego z bronią magiczną +1 (toporem, sztyletem lub mieczem) oraz łucznika/kusznika wyposażonego w kilkanaście magicznych strzał +1. Taktyka jest następująca. Wyciągamy i atakujemy wilki pojedynczo i kiedy tylko pojawi się wilk-wampir, natychmiast rzucamy Jaheirą czar Oplątanie i unieruchamiamy go (jeśli się nie uda, należy załadować grę i próbować do skutku). Następnie razimy go na odległość pociskami +1 oraz Xzarem walimy ile wlezie z różdżki błyskawic. Możemy także zbrojnym podejść do niego i walczyć bezpośrednio, jednakże grozi to unieruchomieniem w przypadku trafienia naszego wojownika przez wilka-wampira. Stosując taką taktykę, szybko pokonamy potwora i zdobędziemy za niego aż 2.000 PD, co powinno zaowocować awansem naszej drużyny na następny poziom. Po udanym ataku natychmiast zapisujemy stan gry. Tak samo należy potem postąpić z drugim wilkiem-wampirem (jeśli się pojawi) oraz resztą strasznych wilków (650 PD za każdego). Walka ze sforą nie będzie oczywiście spacerkiem, lecz pozwoli praktycznie każdemu z członków drużyny awansować na drugi poziom i ułatwi nam grę w dalszym etapie.








    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 24 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 56
    Temat: ja zrobiłam tak zauroczyłam...
    Dodany: 03.04.2013 o 19:30  

    ja zrobiłam tak zauroczyłam płaszczem 2 wilki puściłam je przodem i wilk wampir atakował wilki a nie mnie i mogłam spokojnie rzucić czar oplątanie ; w tej świątyni zauraczamy wszystkich bierzemy ikonę miecza i atakujemy każdą syrenę osobno (u mnie w grze jest napisane sirina nie syrena ;/) w sumie 10.000 pd (razem z wilkiem wampirem a mogą się pojawić 2!) więc imoen i jaheira + 1 lvl a ja i khalid + 2 lvly ;) tylko oczywiście tego goscia nie zabijamy ;p

    csnrdi
     

    Wędrowiec
    Temat: ukrytym złodziejm zobacz te...
    Dodany: 04.09.2013 o 9:11  

    ukrytym złodziejm zobacz teren z wilkami,i ustaw jaheirę za polem widzenia wilków, rzuć oplątanie 2 razy i czkaj na tekst żę chwyciło w.wampira wtedy dewastuje ich z dystansu a wampira czarami,jesli jaimś cudem jaheitra ma wezwanie błyskamic to spuść je wampirowi na łeb

    Bolg
     

    Wędrowiec
    Temat: Keldatha i jego syreny możn...
    Dodany: 04.05.2014 o 17:36  

    Keldatha i jego syreny można wykończyć bez uszczerbku na reputacji (w BG:EE na 100%, w normalnym BG nie pamiętam, ale warto spróbować). Oczywiście zabijamy dopiero wtedy, gdy wykonamy quest(y) i wykupimy wszystkie miksturki.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 20
    Temat: Te wilkołaki wbrew pozorom ...
    Dodany: 09.11.2014 o 15:58  

    Te wilkołaki wbrew pozorom nie są takie trudne do pokonania. Grając solo wojownikiem podpakowałem miksturką niewrażliwości i nie było czego zbierać ze zwierzyny :)



    Ten artykuł skomentowano 24 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw