Sękate Wzgórza
1. Dwóch katów i powieszony mężczyzna.
2. Kufer – wewnątrz znajdziesz trunek Erupcja lawy Hirola (prezent dla Oghrena) oraz wyrzucony list [wpis do kodeksu – Notatka Darrana Lyle].
3. Torba – spoczywa w niej Talizman Micaha, jednego z myśliwych.
4. Zasadzka – sześć głębinowców i ich przywódca.
5. Sigrun – nowa towarzyszka.
Kal’Hirol
6. Widok na Kal’Hirol – zatrzymaj się na moment w tym miejscu i porozmawiaj z Sigrun.
7. Jukka – umierający krasnolud. Niestety, nie będziesz w stanie mu pomóc.
8. Zasadzka – zaatakuje cię pięciu genloków, genlok alfa, dwa wrzeszczoty i wrzeszczot alfa.
9. Zasadzka – czyha na ciebie sześciu hurloków i jeden osobnik alfa.
10. Zamknięta skrzynia.
11. Prastara krasnoludzka skrzynia – spoczywają w niej Starożytne buty. Dostępu doń bronią dwa głębinowce i ich przywódca.
12. Zasadzka – zaatakują cię hurlok alfa i ośmiu hurloków.
13. Skrzynia – wewnątrz spoczywa Osełka, prezent dla Nathaniela.
14. Zasadzka – musisz zmierzyć się z siedmioma larwami dzieci.
15. Ukryty przełącznik – zauważysz go tylko wtedy, jeśli w drużynie znajduje się Sigrun.
Kal’Hirol, Główna sala
16. Mistrz golemów wraz z obstawą.
17. Golem – możesz go aktywować za pomocą różdżki sterowania golemem.
18. Zasadzka – zaatakuje cię hurlok emisariusz i pięciu genloków.
19. Zwoje – znajdziesz wśród nich obrysy mistrzowskiej i patronackiej runy paraliżu.
20. Sterta kości – zabierz z nich Pęknięty napierśnik. Obok leżą też zwoje, w których znajdziesz obrysy mistrzowskiej i patronackiej runy zimnego żelaza.
21. Zasadzka – zaatakują trzy Spaczone pająki [wpis do kodeksu – Olbrzymie pająki].
22. Zamknięty kufer.
23. Notatka – podnieś ją i przeczytaj Raport zwiadowczy z Kal’Hirol, a otrzymasz 50 PD [wpis do kodeksu – Raport zwiadowczy].
24. Zasadzka – rozpraw się z dwoma hurlokami i zwiadowcą Wyznawców [aktualizacja wpisu do kodeksu – Wyznawcy].
25. Zasadzka – zaatakują cię genlok, genlok alfa i dwóch genloków emisariuszy.
26. Zwoje – znajdziesz wśród nich plany pułapki grawitacyjnej.
27. Zapleśniały dziennik – można go przeczytać, by zwiększyć swą wiedzę o Kal’Hirol i zyskać 50 PD [wpis do kodeksu – Dziennik Dailana].
28. Szkielet nasycony lyrium – zabierz z niego piasek lyrium, przyda się w zadaniu Twierdza Czuwania – Bomby rzucone!. Obok stoi zamknięta skrzynia.
29. Na ścianie znajduje się płaskorzeźba – obejrzyj ją, a zyskasz 50 PD [wpis do kodeksu – Twierdza Kal’Hirol]. Tuż obok stoi kufer, w którym znajdziesz Pierścień z lyrium (prezent dla Justyniana) oraz obrysy mistrzowskiej i patronackiej runy niewrażliwości.
30. Zasadzka – uważaj na głowę, bowiem na suficie przyczaiło się sześć Spaczonych pająków.
31. Zasadzka – zaatakuje cię hurlok, genlok, hurlok alfa i emisariusz hurloków. Ten ostatni ma przy sobie Kostur Wigoru oraz Potrzaskany młot.
Kal’Hirol, Dzielnica kupców
32. Sarkofag Hirola – wewnątrz znajdziesz Pas Kal’Hirol. Dostępu doń broni dwóch hurloków oraz trzy Stalowe golemy. Tuż obok leżą zwoje – spoczywa wśród nich obrys runy żywiołów. Na ścianie grobowca znajduje się płaskorzeźba – warto dokładnie się jej przyjrzeć, zaowocuje to otrzymaniem dodatkowych 50 PD [wpis do kodeksu – Patron Hirol].
33. Sterta kości – zabierz z nich Grawerowane srebrne bransolety (prezent dla Andersa).
34. Złoże lyrium – weź z niego piasek lyrium, przyda się w zadaniu Twierdza Czuwania – Bomby rzucone!. Obok znajduje się zamknięta skrzynia.
35. Szczątki Dailana – z ciała dzielnego krasnoluda zabierz tarczę Partha i Złamany miecz. Tuż obok spoczywa Pamiątkowa tablica – weź ją ze sobą.
36. Zwoje – znajdziesz wśród nich recepturę większego wywaru wytrzymałości.
37. Zamknięta skrzynia.
38. Złoże żelaza – zabierz z niego rudę żelaza, przyda się w zadaniu Twierdza Czuwania – Elementarne wymagania.
39. Kuźnia – na podłodze spoczywa Uszkodzony topór. Tuż obok znajduje się kowadło – można na nim dokonać naprawy zniszczonego ekwipunku, na który natknąłeś się w Kal’Hirol. Dzięki temu otrzymasz: topór Zgon Dziedzica, miecz Kallak, młot Valos Atredum oraz Nagolenniki i Napierśnik Obrony Hirola.
40. Wiadro z lyrium – zwróć na nie uwagę, by porozmawiać z Andersem.
41. Zwoje – wśród nich znajdziesz obrysy mistrzowskiej i patronackiej runy ognia.
42. Więzienie – natkniesz się tu na hurloka, hurloka alfa i emisariusza hurloków. Ten ostatni dzierży Kostur Pomiotów. Po pokonaniu wrogów porozmawiaj z zamkniętym w klatce Steafanem. W zamian za ratunek mężczyzna wręczy ci mistrzowską runę ognia – nic jednak nie stoi na przeszkodzie, byś mimo otrzymania nagrody nie wypuścił go z więzienia albo zabił.
43. Kowadło – możesz na jego temat porozmawiać z Oghrenem.
44. Zasadzka – zaatakuje cię troje młodych dzieci [aktualizacja wpisu do kodeksu – Dzieci].
45. Grobowiec. Znajduje się tu pięć kamieni runicznych – trzeba zamienić je ze sobą miejscami, tak, by znak na ziemi odpowiadał temu na kolumnie. Gdy wszystkie będą na swoich miejscach, otrzymasz 750 PD, a wieko od sarkofagu podniesie się. Możesz zabrać z niego Rękawice Obrony Hirola oraz amulet Błogosławieństwo Natury.
46. Zasadzka – z kokonów wyskoczy pięć larw dzieci.
47. Kolejna zasadzka – zaatakują cztery larwy dzieci, dwie larwy dzieci alfa oraz dwa genloki.
48. Zasadzka – czyha na ciebie dwoje młodych dzieci i dwie larwy.
49. Zasadzka – uważaj na trzy larwy dzieci alfa, jedną larwę i troje młodych dzieci.
50. Sześć larw i troje młodych dzieci próbuje rozprawić się z drugą grupą mrocznych pomiotów.
51. Skarbiec – znajdziesz tu m.in. Hełm Obrony Hirola, który jest ostatnim elementem tego zestawu pancerza, oraz obrysy mistrzowskiej i patronackiej runy krzepy.
52. Dźwignia – otwiera drzwi do zbadanej już części Dzielnicy Kupców.
Kal’Hirol, Niższe poziomy
53. Ognisty golem i Zaginiony. Po rozprawieniu się z nimi zabierz Skorupę piekielnego golema, co rozpocznie zadanie Twierdza Czuwania – Potęga golema, oraz Kostur Straconego i Pas maga bojowego.
54. Wylęgarnia – to tu pomioty przetrzymują matki lęgu.
A – widok mapy świata.
B – przejście między Sękatymi Wzgórzami a Kal’Hirol.
C – przejście między Sękatymi Wzgórzami a Dzielnicą kupców.
D – ukryte przejście między Kal’Hirol a Główną salą.
E – przejście między Kal’Hirol a Główną salą.
F – przejście między Główną salą a Dzielnicą kupców.
G – przejście między Dzielnicą kupców a Niższymi poziomami.
H – widok mapy świata.
# – kufry z losową zawartością.
Główny wątek
Główny wątek – Ostatnia z Legionu
Ruszaj ścieżką prowadzącą do rozpadliny. Na twej drodze szybko stanie bereskorn, niedźwiedziopodobna bestia. Trzymaj się prawej strony i przejdź przez most. Potem zejdź po schodach, na samym dole zaatakuje cię stadko sześciu głębinowców [wpis do kodeksu – Głębinowiec], którymi dowodzi przywódca [4].
Po rozprawieniu się z potworami skieruj się do miejsca, w którym cztery hurloki i jeden hurlok alfa napadły Sigrun [5] [wpis do kodeksu – Sigrun]. Po rozmowie z krasnoludką, która z radością dołączy do twej kompanii, czas skierować się do twierdzy Kal’Hirol [B]. Warto wziąć ze sobą nową towarzyszkę.
W podziemnym mieście natkniesz się na Jukkę [6] – ciężko rannego krasnoluda. Przed śmiercią członek Legionu Umarłych opowie o matkach lęgu, które zagrażają Kal’Hirol. Twoim zadaniem będzie zgładzenie tych plugawych istot hodowanych przez mroczne pomioty. Wcześniej jednak należy dostać się do Głównej sali Kal’Hirol – skieruj więc swe kroki do północnej części kompleksu, rozprawiając się po drodze ze wszystkimi pomiotami. Szczególną uwagę należy zwrócić na ich nowy rodzaj – dzieci [14] [wpis do kodeksu – Dzieci]. Gdy pokonasz larwy, dotknij znajdującego się w pomieszczeniu ukrytego przełącznika [15], a następnie, zgodnie z sugestią Sigrun, wybierz boczne przejście [D], by dostać się do głównej części podziemnego miasta (jeśli krasnoludka nie znajduje się w drużynie, skorzystanie z sekretnego wejścia nie będzie możliwe).
Zaraz za pierwszymi drzwiami masz okazję zaskoczyć niespodziewające się ataku od tej strony mroczne pomioty [16]. W pierwszej kolejności wyeliminuj Mistrza golemów, w przeciwnym razie czeka cię dodatkowa walka z sześcioma jego podopiecznymi [wpis do kodeksu – Golem]. Poza tym do pokonania masz także kilku hurloków – sześciu na górnym poziomie i czterech na dole, przy głównym wejściu. Tam też trzeba uważać na zamontowane w podłodze pułapki ogniowe. Po skończonej walce warto zabrać z ciała Mistrza różdżkę sterowania golemem – przyda się później.
Ruszaj w głąb kompleksu. Stojącego w wąskim korytarzu golema [17] aktywuj za pomocą posiadanej różdżki, a kolos pomoże ci w walce z pomiotami w kolejnym pomieszczeniu [18]. Idź dalej i rozprawiaj się z kolejnymi wrogami, aż dotrzesz do następnej części twierdzy Kal’Hirol [F].
Po wejściu do Dzielnicy kupców spostrzeżesz niecodzienny widok – dwie grupy pomiotów walczą między sobą. W całej jaskini będziesz natykać się na wrogie oddziały, możesz więc pozwolić im wykończyć się wzajemnie. Przygotuj się jednak na potyczki z dziećmi – zarówno z larwami, jak i młodymi osobnikami. Przemierzaj korytarze, by dotrzeć do ostatniej części Kal’Hirol – Niższych poziomów [G].
Będziesz świadkiem sceny, w której dwa pomioty kłócą się między sobą, a wreszcie jeden ginie, rozerwany wpół przez ognistego golema [53]. Wówczas też usłyszysz co nieco o konflikcie między niejaką Matką a Architektem. Jako że zostaniesz uznany za pomagiera tego ostatniego, przygotuj się do walki z golemem [wpis do kodeksu – Ognisty golem] i towarzyszącym mu Zaginionym
Korytarzem dotrzesz do Wylęgarni [54], celu swojej podróży. Musisz odciąć dwa spośród znajdujących się w pomieszczeniu czterech łańcuchów przytrzymujących fragment stropu, aby ten zmiażdżył hodowane przez pomioty matki lęgu [wpis do kodeksu – Matka lęgu]. Drogę co i rusz będą zastępować ci macki, ale na tym etapie nie stanowią one zagrożenia dla twej drużyny. Gdy ci się powiedzie, nastąpi rozmowa z Sigrun. Warto przekonać krasnoludkę do dołączenia do Szarej Straży, co rozpocznie zadanie Towarzysze – Dołączenie Sigrun. Tymczasem misja Ostatnia z Legionu dobiegła końca. Możesz wydostać się z Kal’Hirol znajdującym się na tym poziomie przejściem [H] i udać wprost do Twierdzy Czuwania.
Nagroda: 6000 PD.
Zadania poboczne
Sękate Wzgórza – Dawno pogrzebana przeszłość
Zleceniodawca: brak. Przeczytaj wyrzucony list, który spoczywa w kufrze [2].
Opis: z listu dowiesz się o poszukiwaczu skarbów, który w Sękatych Wzgórzach znalazł coś cennego i ukrył w Amarancie. Znajdź więcej informacji na ten temat – udaj się do miejskiej świątyni i przeczytaj zapiski (Świątyni Naszej Pani Odkupicielki [63]). Wynika z nich, iż Darran Lyle mieszkał w domku za miastem (Miasto Amarant [2]) i tam najlepiej szukać jego dobytku – w ziemi zakopany został Pierścień Subtelności.
Nagroda: 750 PD.
Sękate Wzgórza – Talizman na szczęście
Zleceniodawca: brak. Weź z torby [3] Talizman Micaha.
Opis: odnieś myśliwemu jego naszyjnik. Mężczyzna czeka w Amarancie (Miasto Amarant [9]) i będzie niezwykle wdzięczny za zwrócenie mu zguby.
Nagroda: 250 PD.
Sękate Wzgórza – Pamięć kamienia
Zleceniodawca: brak. Zadanie zostaje aktywowane w momencie zabrania Pamiątkowej tablicy [35] w Dzielnicy kupców.
Opis: aby uhonorować pamięć poległych krasnoludów, dostarcz kamienną tablicę krasnoludom przebywającym w Twierdzy Czuwania. Porozmawiaj z Dworkinem Glavonakiem (Twierdza Czuwania [11]) i jego bratem Voldrikiem, by ukończyć zadanie.
Nagroda: brak.