Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Klasztor Czarnego Kruka • INSIMILION

    Icewind Dale 2 » Solucja


    Klasztor Czarnego Kruka

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 23.10.2002
    Aktualizacja: 01.09.2011


    Gdy otworzysz wielkie wrota do klasztoru, poczujesz ciepło bijące z trzaskających kominków. Mnisi równie ciepło przywitają twoje zziębnięte kości. Nie myśl jednak, że odnalazłeś wreszcie spokój. Tutaj także znajduje się kilka zadań, które czekają na wypełnienie.
     

    • Wejście - Zaraz po przejściu przez próg klasztoru przywita cię Salisam Harbash, który będzie ci pomocny w kilku sprawach podczas pobytu w tym kompleksie. Salisam może być twoim wrogiem lub przyjacielem - zależy jak będziesz z nim rozmawiał. Wypytaj go o wszystko co wie. Każe ci on iść do Arumy Blane [2]. Jest ona póki co głównym Archimandrytą w świątyni. Jej poprzednik został wysłany do Odciętej Dłoni w pewnych sprawach. Salisam poinformuje cię także, że tylko od niej zależy czy dostaniesz pozwolenie na wejście do Podmroku. Aruma nie da ci zgody (jak to zwykle baby), o czym powinieneś poinformować Salisama. Podpowie ci, abyś spróbował namówić Arumę do odstąpienia swojego stanowiska w klasztorze. Teraz wybór należy do ciebie. Sprawę można załatwić na trzy sposoby:

            Pierwszy sposób - Możesz powiedzieć Arumie o planie Salisama, a ona usunie go z klasztoru. Automatycznie zaskarbisz sobie jej przyjaźń. Pozwoli ci ona także przejść test Ośmiu Komnat na poziomie niżej.

            Drugi sposób - Trzeba udowodnić, że Aruma nie nadaje się na swoje stanowisko. Wystarczy, że odnajdziesz Listy Dolona Daemby w jego pokoju. Jest on zamknięty, lecz złodziej spokojnie poradzi sobie z zamkiem. Listy są w szafce. Pokaż je Arumie, a ucieknie ona ze swoim chłopakiem, ty zaś dostaniesz doświadczenie. Teraz pójdź do Salisama, aby go poinformować, że od teraz to on jest Archimandrytą. Pozwoli ci  przejść test ośmiu komnat.

            Trzeci sposób - Polega on na wyjawieniu Arumie planów Salisama tak jak w pierwszym sposobie. Należy jednak pokazać jej także Listy Dolona Daemby. Wygna cię ona wraz z Salisamem z Klasztoru Czarnego Kruka. Spotkasz się teraz za drzwiami z Salisamem i jego kompanami. Będziesz musiał z nim walczyć, aby ponownie wejść do budynku. Jeżeli wygrasz i wrócisz, nikt cię nie zaatakuje, dopóki nie podejdziesz do Arumy. W tym momencie cały klasztor zwali się na twoją głowę.

      Na koniec chciałbym powiedzieć, którą opcję wybrać. Jeżeli z charakteru jesteś dobry, to użyj planu drugiego, jeżeli neutralny to pierwszego, a jeżeli jesteś zły to wybór trzeci będzie najlepszy. Rzecz jasna jeśli chcesz wykonać zadanie dla duergarów, cała sprawa i tak skończy się rzezią. Warto jednak wcześniej przejść test Ośmiu Komnat, gdyż zapewni ci to dodatkowe punkty doświadczenia.
       
    • Pokój Archimandrytów - W tym pokoju spotkasz dwie ważne osoby: Dolona Daembę oraz Arumę Blane. Dolon jest wysłannikiem Isaira i Madae z Odciętej Dłoni, a Aruma jest aktualnym Archimandrytą Klasztoru Czarnego Kruka. W pierwszej rozmowie z nią dowiesz się, co się tutaj dzieje i kim jest Dolon.

      Co do Dolona, to jest on kochankiem Arumy. Wcześniej był jednak jej więźniem, lecz czas robi swoje. Ma on na sobie bardzo dobry ekwipunek jak na tą część gry (m.in.: Miecz Krótki +4 i kilka innych błyskotek, które i tak za nie długo znajdziesz). Jeżeli wybierzesz trzeci sposób z punktu pierwszego, to jego ekwipunek będzie twój. Jednakże dla postaci dobrych nie polecam tego rozwiązania. Zamiast tego można spróbować go okraść albo zrobić coś jeszcze innego.
      Działamy tak: rzucamy jakiś urok na Dolona (dominacja albo zauroczenie), następnie rozmawiamy z Arumą, a gdy ta odejdzie, delikwent razem z ekwipunkiem zostanie z nami. Przechodzimy do jakiegoś pomieszczenia, gdzie nikt nas nie zobaczy (tutaj są ukryci w cieniu mnisi), zabijamy Dolona i zbieramy łupy. [autorem sposobu jest Ozzy]

    • Sypialnia Dolona Daemby - Miejsce to jest zamknięte dla zwykłych odwiedzających, lecz nie dla dobrego złodzieja. Wystarczy użyć jego zdolności otwierania zamków, a drzwi staną przed tobą otworem. Słusznie Dolon zamyka te drzwi przed obcymi. Chce on ukryć, po co tak naprawdę zjawił się w Klasztorze Czarnego Kruka. W jego sypialni ukryte są Listy Dolona Daemby, w których jasno napisane jest, że przybył on z Odciętej Dłoni, aby skorumpować aktualnego Archimandrytę. Pokazując te listy Arumie Blane ujawnisz spisek przeciw niej.
       
    • Sypialnia Dolona Daemby -
       
    • Sala treningowa -
       
    • Sypialnia Dolona Daemby -
       



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 24 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Jah
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.08.2007 o 16:11  

    Autor mówi, że przy pierwszym i drugim sposobie tracimy przedmioty Dolona bezpowrotnie. Ja polecam okraść delikwenta - nie zyskamy wszystkiego ale przynajmniej część, np. pierścień +2 do charyzmy(przynajmniej taki mi sie trafił). Pozdro

    Ozzy
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 13.08.2007 o 16:25  

    Nie moglem sie pogodzic ze taki sprzet odchodzi to zrobilem tak:
    -dajemy dominacje na Dolona
    -gadamy z Aruma
    -Aruma odchodzi ale Dolon zostaje :D
    -kultularnie zabijamy Dolona i nikt nas nie atakuje bo quest jest wykonany :D
    -zbieramy stuff

    Arek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.09.2007 o 20:05  

    Ozzy probowalem 10 razy zawsze mnie pozniej atakuja :[

    MrGonzo
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.10.2007 o 14:58  

    Mi system Ozzy'ego podziałał. Spróbuj gostka zaciągnąć do innego pokoju, np. do sypialni Dolona i tam go ubij, bo w pokoju Arumy są ukryci w cieniu mnisi.

    er
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.05.2008 o 15:54  

    U bibliotekarza warto kupić książkę Poszukiwacza Przygód czy jakoś tam. Czytamy Assimarem/Drowem/tym, co nie nadąża z poziomami za drużyną.

    GraVity
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 31.05.2008 o 0:56  

    Ja mam inne pytanie...co nalezy zrobic aby pomoc Sersie w jej treningu? I czemu autor nie napisal jakie są konsekwencje sprzymierzenia sie lub sprzedania tego fałszywego mnicha. No i czy 3 sposob wykonania questu nie jest dobry? Przeciez mozna dostac zlecenie od krasnali w ktorym nalezy wybic caly klasztor...

    incas
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.06.2008 o 16:36  

    Ja też probowałem wilokrotnie, ale niestety za kazdym razem mnie atakuja tak wiec chyba zalezy to tylko od gry. Ale ja mam własny sposob wytukłem ich wszystki i niesprawiło mi to zadnego problemu:) A co do tej ksiegi co pisze "ER" kogo stac na jej zakup :)

    Spike
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.06.2008 o 15:39  

    Kogo stać? Chyba tylko tych, co "jadą" na kodach. He He He :)

    Szczypek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.06.2008 o 12:41  

    Ano nie tylko tych co jada na kodach , ja naprzyklad w tym momencie gry posiadam 370 tys zlota. (Ukonczylem bitewne kwadraty)

    Brzoza
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.06.2008 o 16:17  

    nic dziwnego że gościu ma dobry sprzęt ... wkońcu jest pół-biesem z Sigil

    Naydah
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.07.2008 o 17:06  

    ja nie moglem ukonczyc tych bitewnych kwadratów i mam okolo 120 000 złota le w itemach pewnie z 100 000 jeszcze by sie znalazlo

    Viedzmin
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.07.2008 o 20:53  

    mi sie jakos udało wyjawic spisek Salisama i dać listy a ona mnei nie wygnała ;] nastepnie wyszedlem z klasztoru i tak zagadałem z Salisama ze mi wybaczył :P

    Malik
     

    Wędrowiec
    Temat: Zrobiłem dosłownie tk samo ...
    Dodany: 29.10.2008 o 8:31  

    Zrobiłem dosłownie tk samo jak mój przedmówca

    Borsom Green
     

    Wędrowiec
    Temat: Właściwie to niejako można ...
    Dodany: 08.12.2009 o 15:52  

    Właściwie to niejako można załatwić to inaczej.
    Trzeci sposób + po przejściu wszystkich komnat można spokojnie wszystkich powybijać, a następnie zgłosić się do Duergarów po doświadczenie. Oczywiście zabicie duergarów również jest tutaj rzeczą oczywistą. Moim skromnym zdaniem jesto to obojętne czy postać jest dobra czy też nie o ile posiadamy złe postacie w grupie.

    kejw
     

    Wędrowiec
    Temat: Nie jest jeszcze napisane w...
    Dodany: 12.08.2010 o 21:33  

    Nie jest jeszcze napisane w solucji, że przed rozmową z tym lekarzem Noniem, lepiej najpierw wkraść się do tego jego magazynu. Spotkamy tam Vena (drobny złodziejaszek). Będzie on proponował wejście w interes, który i tak jest nic nie warty i trzeba się nie zgodzić. Wtedy zostaniemy poproszeni o siedzenie cicho i dostaniemy w zamian pierścień Nonina. Po zwróceniu otrzymujemy prawie 4k expa.

    Co do sposobów to wcale nie trzeci, podobnie, ale nie walczymy z Salisamem tylko rozmawiamy tak, żeby nam wybaczył. Reszta to wybicie wszystkich, zgłoszenie Duergarom tak jak pisał wyżej kolega Borsom Green ;]

    Kościej
     

    Wędrowiec
    Temat: Jest jakiś inny sposób na o...
    Dodany: 16.01.2011 o 0:18  

    Jest jakiś inny sposób na otwarcie tej skrzynki w której znajduje się list Dolona Daemby?

    Kościej
     

    Wędrowiec
    Temat: Dobra, w porządku otworzyłe...
    Dodany: 16.01.2011 o 0:42  

    Dobra, w porządku otworzyłem ją czarem:)

    ona
     

    Wędrowiec
    Temat: W opisie tej mapy są duże b...
    Dodany: 03.07.2011 o 11:56  

    W opisie tej mapy są duże braki. Po pierwsze, nie musimy się wkradać do magazynu, w którym jest złodziej (7). Zamiast najpierw wykonywać zadanie z listami, radzę udać się do kuchni (pomieszczenie między 5 a 4). Spotkamy tam uzdrowiciela Nonima (czy jakoś tak), który poprosi nas o pomoc w odnalezieniu pierścienia i da nam klucz do składziku (7). Po wejściu okaże się, że jest tam złodziej, jeśli będziemy niechętni do współpracy, on spróbuje przekupić nas pierścieniem z rubinem. Nadal mu odmawiamy, a on spróbuje nas przekupić pierścieniem z inicjałami "NN". Da nam go, a potem pojawi się ostatnia szansa na zgodę/odmowę w sprawie obrabowania grobowca (pierścienie już mamy, więc decyzja nie zaważy na wykonaniu zadania). Kiedy już mamy pierścienie idziemy do Nonima i dajemy mu ten z rubinem - on powie, że to nie ten, więc dajemy mu ten drugi i dostajemy doświadczenie oraz w nagrodę kilka eliksirów uzdrawiających. Poza tym questem to u niego możemy także wykupić leczenie i teoretycznie u niego powinniśmy zostawiać ekwipunek, ale komu by się chciało latać z góry do dołu? Następnie możemy wykonać quest z listami i ujawnić, że w klasztorze był złodziej (chyba, że z nim współpracujemy, to lepiej nie ;)). Następne zadanie czeka w sypialni mnichów (4), znajdziemy tam młodą adeptkę odpowiedzialną za przenocowanie nas. Ma ona pewien problem - trening nie idzie jej najlepiej więc mistrz wygonił ją z sali treningowej (5). Trzeba udać się do mistrza i przekonać go, żeby dziewczyna ponownie mogła ćwiczyć z innymi. Niestety mnie się nie udało ani paladynem z wysoką charyzmą (poz. 11, charyzma +16, dyplomacja +7), ani łotrzykowi z blefem, ani barbarzyńcy z zastraszaniem (obie postacie miały niski poziom tych cech, może dlatego). W dodatku w sali 6 znajduje się bibliotekarz, u którego możemy kupić wspomnianą księgę, która daje 10,000 PD, a także różne zaklęcia. I to by chyba było na tyle atrakcji w klasztorze :)

    Uriel
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeżeli chcecie zdobyć sprzę...
    Dodany: 21.08.2011 o 10:31  

    Jeżeli chcecie zdobyć sprzęt Dolona i wyjawić jego listy, to dominacja osoby działa. Wystarczy użyć czaru dominacja osoby, przesunąć go do jego sypialni, a po rozmowie z Archymandrytką, ZAMKNĄĆ CAŁĄ DRUŻYN wraz z nim w sypialni i go kulturalnie zabić.

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 27
    Temat: Jesli chodzi o Svaltida to ...
    Dodany: 14.09.2011 o 22:32  

    Jesli chodzi o Svaltida to znalazlem stronke o tym ze wystraczy miec 9 w dyplomacji do przekonania go do trenowania Sersy ale o dziwo - sam mam paladynke z dyplomacja 20 i charyzma 21 i nie moge go przekonac :/ wiec o co chodzi ?



    Ten artykuł skomentowano 24 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw