Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Osiem Komnat • INSIMILION

    Icewind Dale 2 » Solucja


    Osiem Komnat

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 12.01.2003
    Aktualizacja: 01.09.2011

    Trafiasz tutaj z pierwszego poziomu Klasztoru Czarnego Kruka. Możesz tu wejść w każdej chwili, lecz tylko gdy uzyskasz pozwolenie na Test Ośmiu Komnat i ukończysz go, będziesz mógł zejść do krypty na niższym poziomie.

    Gdy trafisz tutaj, zobaczysz niejakiego Morohema - Mistrza Komnat. To on będzie twoją jedyną pomocą w tym miejscu. Gdy jesteś gotowy i uzyskałeś już pozwolenie od Arumy lub Salisama, porozmawiaj sobie z Morohemem, który opowie ci o ośmiu komnatach, oraz na czym polega test. Teraz ważny wybór. Walczyć może tylko jeden członek drużyny, nie może przy tym mieć żadnego ekwipunku. Jeżeli grasz w normalnym trybie, wystarczy najlepszy wojownik, jakiego masz (ważne żeby miał dużo życia i zadawał solidne obrażenia). Jeżeli grasz w trybie Serce Furii, niezłym wyborem będzie kapłan albo czarownik (oraz jego przyzywanie potworów). Pamiętaj, że po każdej komnacie postać, którą walczyłeś wraca do początku, więc możesz spokojnie się za każdym razem leczyć.

    Jeżeli wybrałeś konkretnego bohatera, to najpierw zostaw jego ekwipunek na stole obok, lub zrobi to za ciebie Morohem. Podejdź teraz do Mistrza Komnat i powiedz, że jesteś gotowy. Po każdej komnacie będziesz musiał do niego wrócić. Możesz tutaj nawet spać, jeśli tylko uznasz to za konieczne.


    Komnata 1 (Kamienia) - Tutaj na wschodniej ścianie znajduje się pięć przycisków oraz schowek z bronią. Weź sobie odpowiedni oręż i podejdź do przełączników. Zadanie jest proste. Musisz je włączać w odpowiedniej kolejności. Po każdym poprawnym włączeniu pojawi się mnich lub mnisi, z którymi będziesz musiał walczyć. Każdy kolejny przełącznik sprowadza o jednego mnicha więcej. Jeżeli przełączysz któryś źle, to wszystkie dźwignie wrócą na swoje początkowe ustawienie. Aby przejść tę komnatę, wystarczy użyć metody prób i błędów. Robisz save'a i próbujesz się bawić. Dla tych, którzy nie potrafią, powiem, że należy je przełączyć w kolejności: 1 5 3 2 4 (od lewej).

    Komnata 2 (Cieni) - Tutaj znajdziesz sześć portali poustawianych w dwóch rzędach. Taktyka jest podobna jak poprzednio. Robisz save'a i próbujesz. Jeżeli wejdziesz w dobry portal, to nie spotka cię żadna walka, a portal się zaświeci. Jeżeli wejdziesz źle, to na twojej drodze stanie mnich. Po walce z nim będziesz musiał przechodzić portale od nowa. Oto prawidłowa kolejność:

     Lewy-Górny, Prawy-Górny, Lewy-Dolny, Prawy-Dolny

    Komnata 3 (Magii) - Jest to komnata, na której podłodze znajdują się magiczne koła zawierające runy z czarami. Gdy tu trafisz, pojawią się także dwaj kryształowi mnisi. Atakują cię oni elektrycznością. Twoim zadaniem jest zabicie ich. Możesz ich pokonać na dwa sposoby. Albo iść tam Kapłanem i rzucić na siebie ochronę przed elektryczności (może być zwój ochronny) lub wejść tam kimkolwiek i wkroczyć na odpowiedni okrąg na ziemi z czarem ochrony przed elektrycznością. Ja przeszedłem tę komnatę nie robiąc żadnej z tych rzeczy. Po prostu walczyłem najlepszym wojownikiem. Tak też można, choć trzeba się wtedy liczyć z ranami. Po zabiciu mnichów pojawiasz się znowu obok Morohema.

    Komnata 4 (Mechanizmów) - Znowu czeka cię walka. Za to dla utrudnienia przyjdzie ci stoczyć bój z trzema mnichami, w komnacie, gdzie na podłodze znajdują się różne mechanizmy, po wejściu na które twój bohater jest kiereszowany. Staraj się nie biegać bez potrzeby. Wybierz dobrego woja i stań do walki. Mnisi nie są silni, lecz gdy któryś z nich będzie na skraju życia, nad jego głową pokaże się odliczanie, po którym wybuchnie. Gdy zobaczysz cyferki nad głową przeciwnika, biegnij do przycisku, który się zaświeci i wciśnij go. Gdy to, zrobisz mnich zostanie zdezaktywowany. To samo zrób po kolei z pozostałymi.

    Komnata 5 (Piasku) - Chyba najprostsza komnata. Znajdziesz tu trzech wrogo nastawionych mnichów. Na ścianach zaś są przyciski, naciśnięcie których wystrzeliwuje strugę ognia sięgającą ściany naprzeciw. Wystarczy, że będziesz biegał przy samej ścianie zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara i naciskał przyciski, a goniący cię Piaskowi Mnisi będą paleni. Wystarczy parę okrążeń i padną.

    Komnata 6 (Jedwabiu) - Jest to komnata z pozoru prosta. Wystarczy zabić wszystkie pająki, kryjące się w swoich sieciach. Jednakże jest ich dość dużo i są jadowite. Znowu są dwie taktyki. Możesz tam wysłać najlepszego woja i bić się z nimi, stojąc w prawym rogu komnaty. Wystarczy tak stanąć, by pająki nie mogły cię otoczyć. W takiej sytuacji tylko cztery będą atakować cię równocześnie. Druga taktyka polega na walce kapłanem. Wychodzi się nim na środek, aby pająki dokładne cię otoczyły i rzuca czar "Bariera Ostrzy". Po chwili pająków nie będzie.

    Komnata 7 (Walki) - Jest to dość ciekawa komnata. Na początku nie wiedziałem, co mam tu zrobić. Mnisi, z którymi przyjdzie ci walczyć, nie są zbyt wymagający, tyle że po chwili znowu wstają. Komnata ta składa się z dwóch pomniejszych, między którymi znajdują się drzwi. Są one zamknięte, dopóki nie wciśniesz przycisku na ścianie, a on z kolei nie działa, dopóki nie zabijesz mnicha. Wystarczy, że pokonasz go tak, aby leżał na platformie. Gdy zginie, wciśnij przycisk na ścianie, a otworzą się drzwi do dwóch kolejnych mnichów. Pokonaj pierwszego tak, aby stał na jednym podeście, a drugiego tak, aby stał na drugim. Teraz szybko wcisnąć przycisk na ścianie, a kolejna komnata będzie za tobą.

    Komnata 8 (Ognia) - Według mnie najtrudniejsza z komnat. Stoisz na płonącej podłodze, w którą co chwile biją słupy ognia. W tej atmosferze musisz pokonać dwóch ognistych mnichów. Są oni odporni na wszędobylski ogień. Zadają wysokie obrażenia od ognia i obuchowe. Za każdym celnym trafieniem stracisz około 20 punktów życia. Musisz być spostrzegawczy, ponieważ przed każdym wybuchem na ziemi widać, gdzie się uderzy. Gdy zobaczysz, że stoisz w takim miejscu, szybko uciekaj w inne. Sam komnatę przeszedłem krasnoludem/barbarzyńcą z dużą ilością punktów życia, lecz było to dość trudne. Atakowałem tylko jednego mnicha, dopóki nie zginął, a dopiero potem drugiego. Trochę się namęczyłem, lecz wreszcie się udało. Znalazłem jednak na zagranicznych stronach inne pomysły na przejście tej komnaty. Nie są one moje i nie sprawdzałem ich, lecz mogą się przydać. Oto one:
     

    • "Walczyłem 15-to poziomowym magiem/aasimarem. Od razu, gdy pojawiłem się w tej komnacie, biegłem do jednego z rogów, a mnisi za mną. Gdy byli blisko, rzucałem czar niewidzialności na siebie, po czym biegłem w przeciwległy róg komnaty. Stamtąd rzucałem animację umarłego, którego wysyłałem na wrogów. Oni biegli jednak znowu na mnie, lecz powtórka czaru niewidzialności zapobiegła nieszczęściu. Wezwany umarlak atakował mnichów, a ja odsunąłem się tak, aby mgła wojny przykryła wrogów. Przestawali oni atakować umarłego, a on kontynuował rzeź. W ten sposób pozbyłem się mnichów."
       
    • Miałem w tej komnacie naprawdę wiele problemów, lecz poradziłem sobie tam Druidem ze umiejętnością zmiany kształtu. Po pojawieniu się w komnacie szybko biegłem do górnego rogu i zmieniałem się w monstrualnego niedźwiedzia. W tej formie zabiłem pierwszego z Mosiężnych Mnichów. Następnie zmieniałem dwukrotnie formę, aby się uleczyć. Sprawę dokończyłem znowu w formie niedźwiedzia.
       
    • Ja tę komnatę przeszedłem moim Magiem/Kapłanem z czarem ulepszona niewidzialność. Mój mag mógł lać wroga ile chciał a mnisi nawet nie ruszyli palcem. W ostatniej komnacie nie trzeba się nawet martwić ogniem - zgaduję, że programista opuścił tu pomysł z kapłanem/magiem ;-).
       
    • Mój sposób również powstał na bazie metody prób i błędów - jest on skuteczny dla wojownika już na 12 poziomie z około 180 PŻ.

      I. Jak najszybciej dojdź do skrytki.
      II. Zabierz broń, w której masz najwyższą specjalizację oraz toporek i młotek do rzucania.
      III. Ja zacząłem od wykorzystania pocisków - rzut i ucieczka, rzut i ucieczka - uwaga na Słupy ognia.
      IV. Kiedy mi zabrakło pocisków miałem ok 100 PŻ i tylko jednego mnicha z poważnymi obrażeniami, drugi gryzł piach prawie na środku...:).
      V. Teraz coś ciężkiego do łapy... i powinieneś bez trudu wykończyć ostatniego mnicha.

          Dolgan - Dwarf's War Machine
       
    • Istnieje jeszcze jeden sposób nie do końca udokumentowany. Mianowicie kładzie się ekwipunek pod drzwiami do tej komnaty (jak najbliżej), a wtedy postać, która walczy z mnichami może fo podnieść. Oczywiście walka mając na sobie ekwipunek jest o wiele prostsza.
       
    • Ja też jestem fanem cRPG - m.in. Icewinda i mam jedną radę dotyczącą przejścia przez ósmą, płonącą komnatę, bo jest to zadanie niełatwe, a myślę, że mój sposób dla niewprawnych graczy będzie najlepszy - jest to mutacja jednego z podanych na twojej stronie pomysłów:

      I. w szranki staje mag.
      II. mag zaopatrzony jest w 2 czary pod tytułem - kula niewidzialności oraz 2 przyzwanie żywiołaka ognia.
      III. wchodząc do komnaty przyzywacie żywiołaka ognia i rzucacie na siebie niewidzialność - prawdopodobnie ginie jeden mnich i kończy się czas czaru żywiołaka, więc dorabiacie drugiego i znowu niewidzialność.
      IV. mankament - czasem żywiołak zaatakuje was, ale nie zniechęcajcie się - to naprawdę najlepszy sposób - a próbowałem wielu.

          Arqmir - Z powołania wojownik krasnolud
       

     




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 54 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Pomocy
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.03.2008 o 13:54  

    da się przejść 8 komnat jesli zabiłem wszystkich mnichów i nie zrobiłem tego co napisane jest w solucji ( tzn. nie stałem się członkiem tego zakonu) ??

    mike132
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.04.2008 o 20:25  

    druid w polonczeniu z ochrona przed burza i zamiana w miska. ogien nic ci nierobi(moze tam smyrnie) a nich wali cieza max 10. z 140 zycia ialem 120 ;D

    er
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.05.2008 o 15:52  

    Przeszłam wszystkie komnaty maginia-drowem na 12 poz (60PZ). Nie zginęłam ani raz. Potworki (ile się da, na ogień Większy Lord Zombie (Animacja))+ Nienaruszalna Sfera Otiluke'a (na siebie). Za jednym zamachem poszło...

    Dagonet
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.06.2008 o 0:44  

    Pierwsza komnata to banal, a najciekawsze jest to ze kolejnosc dzwigni jest na scianie po lewej. :P

    Salasinho
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.06.2008 o 17:56  

    wystarczy przywołac jakiegos nieumarlego czy cokolwiek pozniej na siebie nienaruszalna sfere otulika i po kilku chwilach po sprawie ;)

    MAT
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 01.07.2008 o 14:17  

    Nie mogę przejść trzeciej komnaty (tej z magami). Mimo, że rzucam odporność na błyskawice, to i tak po trafieniu zabierają mi 1/4 życia. Moje postacie to paladyn(11 poziom), Wojownik krasnolud (12), Łotrzyk(12), Drow czarownik(11), Bard(12) i Łowca(12). Próbowałem wszystkimi i nie idzie...help:)

    Martin
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.07.2008 o 1:07  

    ja po wielu probach wlazlam do komnaty drowem-kaplanem/wojownikiem i naprzywolywalam sobie zombie (ze 4 :P); zombie i moj drowik wykazaly wielka odpowrnosc na ogien i jkos poszlo.

    Malik
     

    Wędrowiec
    Temat: Męczyłem się tylko z Komnat...
    Dodany: 29.10.2008 o 8:45  

    Męczyłem się tylko z Komnatą Ognia. Ze 40 minut mi zeszło zanim ją ukończyłem. Walczyłem krasnoludem-wojownikiem (14 lvl). Atut potężny atak na 5 i tak się męczyłem. Ale po wielu próbach mi się udało;)

    Hex
     

    Wędrowiec
    Temat: Osobiście po lawirowaniu ud...
    Dodany: 05.05.2009 o 19:51  

    Osobiście po lawirowaniu udało mi się Przejść 8 komnat, zabić wszystkich mnichów, następnie wrócić do Duergarów po nagrodę, a później i ich spacyfikować.
    Podobna kombinatoryka jak w grotach pod fortecą hordy.
    Niestety odpędzanie nieumarłych nie zadziałało na ducha z sali tortur.

    kejw
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja wszystkie oprocz ostatni...
    Dodany: 14.08.2009 o 17:10  

    Ja wszystkie oprocz ostatniej komnaty robilem barbarzynca-wojownikiem, calkiem szybko poszlo. Na ostatnia wzialem kaplana Bane'a 14lvl. Rzucilem czary ochrona przed zywiolami i ochrona przed zlem, a potem czar Brama (kaplan Bane'a ma go na 7 poziomie domeny). No i pozamiatane, dlugo to nie trwalo, zeby Gunlug (czy jakos tak) rozprawil sie z golemami. A ja tylko chowalem sie przed ogniem, raz uzylem uzdrowienia. Gralem na poziomie - normal :/

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 9
    Temat: Komnata ognia
    Dodany: 19.08.2009 o 9:25  

    Ja żuciłem maga z ochroną przed ogniem i co chwilę waliłem przywołanie cieni.Nawet i hp nie straciłem!

    Krzysiek
     

    Wędrowiec
    Temat: Mnich
    Dodany: 17.12.2009 o 23:54  

    Ostatnią komnate bez większego problemu ukończyłem mnichem na 12 poziomie

    ja
     

    Wędrowiec
    Temat: najlepiej magiem wejść i pr...
    Dodany: 29.12.2009 o 17:45  

    najlepiej magiem wejść i przywołać żywiołka ziemi a potem wziąć niewidzialność żywiołek w bardzo szybkim tempie zabija golemy

    mysza_007
     

    Wędrowiec
    Temat: .......
    Dodany: 06.01.2010 o 17:35  

    ja tez bez problemu to przeszedłem...kapłan + żywiołaki

    Serene
     

    Wędrowiec
    Temat: 8 komnata
    Dodany: 25.02.2010 o 11:18  

    druida zamienic w bialego niedzwiedzia. 10 sekund i po mnichach

    Mnich Zakonu Czarnego Kruka
     

    Wędrowiec
    Temat: 8 Komnat. Wszystkie przesze...
    Dodany: 09.04.2010 o 19:53  

    8 Komnat. Wszystkie przeszedłem moim 14 poziomowym mnichem półorkiem :) Komnata jedwabiu? Od 11 poziomu mnich jest niewrażliwy na trucizny - z dwoma "kropkami" w Rozpłataniu aż miło było patrzeć jak masakruje te biedne pajączki :P
    Komnata ognia? Nawet na golasa mój mnich miał 23 KP więc mosiężni mnisi nie trafiali go zbyt często. Poza tym od 13 poziomu mnich zyskuje odporność na magię równą poziomowi w klasie mnicha plus 10, więc na większość Słupów ognia był zwyczajnie niewrażliwy. A do tego Ulepszony odskok (zero obrażeń po udanym rzucie obronnym na refleks, połowa obrażeń po nieudanym ^ ^)

    Pinia
     

    Wędrowiec
    Temat: Znalazłam prosty sposób na ...
    Dodany: 05.05.2010 o 21:12  

    Znalazłam prosty sposób na przejście siódmej komnaty - tej z "nieśmiertelnymi" mnichami.
    Wchodzę do komntaty kapłanem. Wzywam kilka potworów i one atakują mnichów, po czym ustawiają się tak, aby z nim walczyły, gdy on stoi na tym niebieskim kole. Wtedy biegnę do dźwigni. Po otwarciu drzwi dzielę mój mały oddział na dwa i obydwóch mnichów ustawiam na tych kołach. Znowu podchodze do dźwigni. W ten sposób szybko i w miarę bez bólu można ukończyć tę komnatę. Właściwie nie trzeba nawet zadawać im jakichś wiekszych obrażeń.

    Hermod
     

    Wędrowiec
    Temat: Ósma komnata jest banalna g...
    Dodany: 30.05.2010 o 11:21  

    Ósma komnata jest banalna gdy idzie się mnichem. Ja wszystkie komnaty przeszedłem mnichem drowem lvl 10, 19 zręczności, 20 mądrości , 22 KP bez ekwipunku. Przeciwnicy rzadko kiedy go trafiali. Żeby było łatwiej, rozdać płonącą otoczkę mosiężnym mnichom (obniża KP) i wybić.

    skrytobójczy
     

    Wędrowiec
    Temat: ja robie tak w 8 : czarowni...
    Dodany: 21.07.2010 o 9:20  

    ja robie tak w 8 : czarownikiem rzucam ulepszona niewidzialność i niewykrywalność a potem przyzwanie większego dżina ze 3 razy
    - oni zycaja na siebie tarcza ognista a potem na wrogow trąba powietrzna i teraz tylko szpiepszam przed tym i tym a jak mnie mnisi mnie wkurzają to jeszcze beznadzieja (symbol)

    Dregor
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja polecam jeszcze na czas ...
    Dodany: 08.08.2010 o 11:25  

    Ja polecam jeszcze na czas ostatniej walki zmniejszyć poziom trudności w menu

    Btw: udało się komuś nakłonić nauczyciela w klasztorze żeby podszkolił laskę od noclegów w klasztorze?
    Pozdrawiam



    Ten artykuł skomentowano 54 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw