Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Świątynia Yuan-Ti • INSIMILION

    Icewind Dale 2 » Solucja


    Świątynia Yuan-Ti

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 06.05.2003
    Aktualizacja: 02.09.2011

    Mapa lokacji

    Miejsca godne uwagi

    Opis lokacji

    Miejsce to, zwane Świątynią Yuan-Ti, jest zamieszkiwane przez dość dużą ilość tych pomiotów węża. Iselor wysłał cię do puszczy Chult, aby zamknąć portal w konarach drzewa, ale nie wiedział, że nie będzie to zbyt proste. Oczywiście aby zamknąć wcześniej spotkany portal, należy zabić jego strażnika, którego można wezwać jedynie przez specjalny obrządek. Polega on na ustawieniu 5 Steli Obrzędowych na ołtarzu. W samej puszczy znajdziesz cztery stele, ale piąta oczywiście ukryta jest w tej świątyni.

    Przed wejściem do środka pamiętaj jednak, że całą lokację możesz przejść na dwa sposoby. Pierwszy polega na ubraniu każdego członka drużyny w Szaty Inicjacyjne, które znajduje się w pobliżu wejścia do świątyni. Dzięki temu będzie można się spokojnie poruszać po korytarzach tego kompleksu. Pamiętaj jednak, że każdy napotkany Yuan-Ti może cię zaczepić i zadać pytanie kontrolne. Zła odpowiedź owocuje walką.

    Oto spis pytań jakie mogą być zadane oraz odpowiedzi na nie:

    • Co jest czarnym kwiatem świata? - Noc żywiąca się martwym dniem
    • Kto podtrzymuje moc staraożytnego jadu Ssetha? - Jego wierni wyznawcy
    • Co przychodzi o zmierzchu? - Narastająca ciemność
    • Gdzie Sseth obejmuje niewiernych? - W kolebce łusek
    • Co przyćmiewa poświatę Selune w bezhmurną noc? - Zaciemniający księżyc naszej wiary

    Kolejny sposób polega na zwykłej sieczce, czyli wchodzimy do środka i zabijamy wszystko co się rusza. Najlepiej wybrać rozwiązanie pośrednie - badamy świątynię w przebraniu, a potem eliminujemy jej mieszkańców.

    Opis miejsc

    • Komnata Niespokojnej Śmierci - Znajdziesz tu kilku nieumarłych, którzy zostali pozbawieni serca i gdy zostaną uwolnieni, rozbiegną się po świątyni i zaczną atakować swych oprawców - Yuan-Ti. Aby to zrobić, należy przełączyć dźwignię w pobliskiej komnacie.

      Najważniejsze w tej komnacie jest jednak to, że właśnie tutaj znajduje się piąta Stela Obrżedowa. Po jej zabraniu możesz już wyjść na powierzcjnię, jednak nie radzę, ponieważ w samej świątyni znajduje się jeszcze kilka innych ciekawych rzeczy.
       
    • Kuchnia - W tym miejscu znajdziesz Kucharza Yuan-Ti, Jaszraela oraz kilka innych postaci ,które zaatakują cię jeśli nie będziesz pod przebraniem, w innym przypadku możesz sobie z nimi porozmawiać. Pamiętaj, że mogą oni sprawdzić cię przez zadanie pytania.. Najważniejsze jest aby porozmawiać z kucharzem, który może wyjaśnić trochę działanie kamiennych bloków broniących wejścia do skarbca.
       
    • Ołtarz - To tutaj znajdują się wysuszone serca Nieumarłych znalezionych w Komnacie Niespokojnej Śmierci. Jeśli uwolniłeś wcześniej tych nieumarłych, to ułatwi ci to bardzo życie, ponieważ zabiją oni kilku Yuan-Ti broniących samego ołtarza. Głównym wrogiem jest jednak Ojaiha - zabicie go sprawia, że Kuldahar zostaje uratowane od najazdu Yuan-Ti.

      Ciekawą rzeczą jest także to, że wcześniej wspomniani nieumarli podążają za swoimi sercami, które normalnie są ukryte w ołtarzu Ssetha. Można jednak wejść do tej komnaty kimś niewidzialnym lub ukrytym w cieniu i wykraść serca a następnie wrzucić je do komnaty gdzie znajdują się wrogowie. Nieumarli pomogą ci wtedy z ich zabiciem. Pamiętaj zatem, aby żaden z twoich bohaterów nie posiadał przy sobie wyschniętych serc, ponieważ zostanie zaatakowany.
       
    • Skarbiec Yuan-Ti - Jest to miejsce, do którego napewno będziesz chciał się dostać, chociażby z tego względu, że znajduje się tam dużo zwojów z przydatnymi zaklęciami. Gorzej jest jednak z kamiennymi blokami, które wystają ze ścian i ziemi. Są one czymś w rodzaju zamka do wrót na środku ściany. Jeśłi nie dowiedziałeś się od Kucharza, co należy zrobić, to wyjaśnię to pokrótce. Otóż należy wciskać kamienne bloki, zaczynając od lewej strony do prawej. Jeżeli po wciśnięciu jakikolwiek inny wyskoczy, to należy go wcisnąć i znowu zaczynać od lewej strony do prawej.

      Po otworzeniu wrót wyskoczy na ciebie kilka Histachii, które bronią samego skarbca.

      Dopowiem także, że na zamek z kamiennych bloków jest inny sposób, oczywiście jeśli ma się złodzieja z wysoko rozwiniętą umiejętnością otwierania zamków. Wystarczy na każdym bloku użyć tej umiejętności, a następnie go wcisnąć.
       
    • Pokój Ashry - W tym miejscu znajdziesz Ashrę, Inhatriego oraz kilku zabójców Wężowego Kła. Jeśłi jesteś w przebraniu, możesz spokojnie rozmawiać z zabójcami oraz z Ashrą, od których można się dowiedzieć wielu informacji o samej świątyni. Jeśłi twoja drużyna nie jest ubrana w szaty obrzędowe, czekać cię tu będzie dość ciężka walka. Jedni z zabójców są kusznikami, inni zaś atakują z zaskoczenia.
       

    Na koniec dodam, że jeśli całą świątynię Yuan-Ti przeszedłeś w przebraniu i pozostawiłeś przy życiu te wszystkie kreatury, to zawsze możesz się tam wrócić bez przebrania i dokończyć dzieła zniszczenia, za które oczywiście dostaniesz dodatkowe doświadczenie którego nigdy za wiele.

    Gdy już zrobiłeś co trzeba i zdobyłeś piątą Stelę Obrzędową, to czas przyzwać strażnika portalu - Chahopka. Wystarczy na ołtarzu otaczającym wejście do świątyni poukładać w odpowiednich miejscach stele a zostanie przyzwany on - zielony smok, którego domeną jest kwas.

       PORADA ( AtheiX ) :
    Przed wezwaniem go należy rzucić na całą drużynę czary: Przełamanie Strachu, Przywołanie Boskiej Mocy, Mniejsza Tarcza Lathandera, Siła Jedności, Siła Byka. Gdy smok bardzo krytycznie kogoś zrani, rzuć na tę postać czar Uzdrowienie. Nie zapominaj również o innych zaklęciach leczących.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 57 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · Nowsze »

    gustlik
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.03.2006 o 22:15  

    ten koleś jest odporny na wszystkie moje ataki, jakaś porada czym w niego uderzac by się przydała szczerze powiem.

    Hresvelgr
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.05.2006 o 13:38  

    Bronia z modyfikatorem (umagicznieniem) +5

    Krion
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.09.2006 o 20:50  

    ja zrobiłem inaczej... animowałem martwiaków dookoła miejsca w którym się pojawia. Odszedłem wszystkimi tak aby byli poza jego zasięgiem wzroku - i postacią z ulepszoną niewidzialnością położyłem ostatnią stelę... kiedy się pojawił smoczek - martwiaki zaczęły go atakować. Postać musi odejść aby "fog of war" zakryło smoka... teraz jedynie trzeba chwilkę odczekać aż animki zrobią killim :) ale to bug - więc nie ma co z niego kożystać ;P

    Spider
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.09.2006 o 2:14  

    Bronią +5? A kto w tym momencie gry ma taką broń? Jak komuś nie idzie to można spróbować zaklęcia dezintegracja (plus atut "wywoływanie" najlepiej 2 razy). Ale smok odporny jest na magię więc niekoniecznie musi sie to udać. Ale za którymś razem uda się na pewno.

    Orish
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.09.2006 o 14:57  

    Broń +5 można chyba zdobyć w Bitewnych Kwadratach, więc jak ktoś je przeszedł, to problemu nie ma.

    Ihsan
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.12.2006 o 19:58  

    a co bez broni +5 nie mozna przejsc tego smoka

    Spider
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.12.2006 o 23:34  

    Jasne że można. Od biedy można obniżyć poziom trudności i sprawa powinna byc załatwiona. Wg mnie jest to jedna z najcięższych walk w tej grze i nie dlatego że smoczek jest potężny ale dlatego że w tej lokacji gra strasznie sie wiesza (tak jest przynajmniej u mnie, dziwne to jednak bo komp mój spełnia 3 krotnie wymagania gry), co skutecznie utrudnia grę. To wlasnie dlatego chyba nigdy nie zdecydowałem się walczyć z nim normalnie :( - tylko albo dezintegracja albo wykorzystanie jakiegos buga gry.

    Ihsan
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.12.2006 o 21:49  

    najgorsze w tej walce ze gdy juz dasz wszytskie czary kapłańskie ochronne dla swojej druzyny to smok jest długo przyzywany i zanim on przyjdzie to najlepsze czary ochronne znikaja i nie ma juz ich gdy smok juz przybedzie ale smok w fajny sposob jest przyzywany i pieknie to wyglada

    drk
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.04.2007 o 19:28  

    e tam.
    puszczamy wojownika wzmocnionego miksturami i czarami na smoka, a gdy zacznie go atakować, rzucamy czarodziejem/czarownikiem/czarodziejem i czarownikiem Lancę Zmącenia, świetnie siada smokowi. dobrze jest też zastosować Łańcuch Błyskawic, ale gadzina neguje 10 punktów obrażeń z każdego łańcuszka. genialny pomysł - Miecz Mordenkainena, obrażenia przez niego wywoływane zabiją smoka na amen. kapłanem leczymy wojownika, żeby jak najdłużej wytrzymał. no i nie zapominamy o przyspieszeniu, żeby to nie zajmowało tyle czasu.
    nie używamy Otiluka, bo niedorobiony smok się teleportuje i kicha z naszej taktyki.

    marlow
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.04.2007 o 14:04  

    gowno prawda bo jak mu puszcze lance to mu zabiera najwyzej 30HP i to przy wielkim szczęściu. Moj czarodziej moze miec najwyzej 5 lanc a co chwila wszyscy dostaja panike. Miecz Mordecośtam zadaje wiecej obrazen niz lanca ale to nie wystarcza. Nie mam pojęcia jak go rozwalic i powoli stwierdzam ze nie dam rady go rozwalic i trzeba bedzie gre odinstalowac. Nie udalo mi sie zranic go bardziej niz do lekkich ran.

    marlow
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.04.2007 o 14:08  

    ooooooo. Raz udało mi sie dobic do srednich ran!!! Ale to byl przedostatni bohater

    Ingmar
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.04.2007 o 14:29  

    Wejdź na forum, tam ci pomogą. ^^

    marlow
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.05.2007 o 10:24  

    wiesz co? Glupio ze nie pomyslalem, ale to powinienem zrobic od razu. Byyg THX. Moim największym problemem była panika ktora co chwile dostawali ale potem sam odkryłem ze mam ochrone przed paralizem itp. i to prawie od początku gry!!! Jeszcze raz dzieki

    malavon
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.05.2007 o 0:26  

    zaraz mam zabijać tego smoka tylko problem jest taki ze gram na Sercu Furii i wiem że mikstury i czary mało pomoga jak uderzy krytkiem zadając 200 pkt obrażen . Pytanie jest takie : czy blada sprawiedliwość to najlepszy micz w grze 2 moze znacie statystkyki najlepszej zbroi 3 kto sie nadaje najlepiej do blokowania ataków ( ja osobiście używa maga ze zbroją śmierci tarczami 'czerwona"niebieska' który jest zamknięty w sferze Outlike'a) chodzi mi tutaj o profesje inna niz ta przeze mnie przytoczoną . Aha barbarzynca z 700 punktami zycia sie nie sprawdzil :/

    malavon
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.05.2007 o 0:29  

    wszystkie potwory padają przy tym magu z tarczami bo sie same o nie zabijaja . jak macie maga w druzynie a najlepiej dwoch czarownikow to chachopka mozecie uspic zdezintegrowac i zrobic z niego czarami niedorozwoja :) sprobujcie

    Vincent
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.05.2007 o 18:09  

    smok jest prostszy niz sie wydaje. na poczatku nie moglem mu dac rady, nawet jak obnizylem st. na najmnijeszy. ale pozniej zmienilem czary maga (gram 4 osobowa druzyna bez kaplana) i jakos dalem rade na normalu, dzieki kamiennej skorze 10/-.

    Ewa
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.06.2007 o 22:07  

    Jak przechodziłam pierwszy raz tę grę to tak się męczyłam z tym smokiem, że pomyślałam coby się wrócić przez portal i kogoś zapytac. No więc wracam a tu się okazuje, że można zamknąć portal nie ubijajac bestii.Trzeba "tylko" pokanać całą masę przeciwników którzy pojawiają się niewiadomo skąd i tyle. Najważniejsz to rzucić na wszystkich ochronę przed śmiercią.tak więc zamknęłam portal, zdobyłam doświadczenie i nie musiałam ubijać smoka.

    Apogeum
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.06.2007 o 16:32  

    jak sie dostac do tej piatej komnaty??:|nie ma tam zadnych drzwi a przynajmniej ja ich nie widze:|

    Nemesis
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.07.2007 o 20:56  

    a po co się siłować z tym smokiem, skoro wystarczy rozwalić wszystkich w świątyni i wrócić przez portal...

    jachimus
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.07.2007 o 14:42  

    jak grałem ze 2-3 lata temu to go rozwaliłem w takowy sposób. Naparzałem ile się dało i ucieczka po czym sen i znów. Po jakiś 15 próbach się udało:D



    Ten artykuł skomentowano 57 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw