Icewind Dale 2
Tworzenie drużyny
Pierwsze pytanie, jakie sobie musicie zadać to ilu członków ma liczyć wasza grupa? Dla super hardcorowców, którzy uwielbiają wczytywać grę, co parę minut polecam 1-2 zawodników w drużynie. Trójka to dobra liczba dla ludzi lubiących wyzwania i grających na bardzo trudnym. Mój wybór pada na 4 zawodników ze względu na więcej doświadczenia i lekko hardcorową grę. Mniej doświadczonym graczom polecam 5-6 osobowy zespół. 5 to optymalny wybór. Teraz zdecydujecie, jakie klasy postaci będą w waszej grupie...
Postać 1:
Oto klasy dla postaci nr 1 w drużynie. Pierwszy zawodnik to pierwszorzędowy wojownik.Ta postać służy za główny obiekt ataków a co za tym idzie musi posiadać dużo PŻ i dobre wsparcie ze strony reszty zespołu.
- Wojownik
Najlepszy wybór dla postaci, 1 ponieważ wojownicy otrzymują najwięcej atutów ze wszystkich klas i jako jedyni mają dostęp do specjalizacji w broni. Polecam używanie silnych broni dwuręcznych i osiągnięcie w danym jej typie specjalizacji. Miecze duże i półtoraręczne nie są również złym wyborem. - Barbarzyńca
Można użyć jako alternatywy dla wojownika. Barbarzyńcy zdobywają bardzo wiele PŻ. Posiadają też bardzo przydatne umiejętności, z których najlepszy jest szał. - Paladyn
Paladyni są słabsi od wojowników i barbarzyńców. Otrzymują za to użyteczne bonusy na niższych poziomachi potrafią odpędzać nieumarłych. Co prawda w ID II wielu nieumarłych nie spotkamy. Od 4 poziomu paladyni mają dostęp do magii jednak uczą się jej bardzo wolno. Dobrym pomysłem jest uzyskanie 4-8 poziomów jako paladyn a potem multiklasowanie do wojownik. Postać taka nadaje się na lidera drużyny ze względu na wysoką charyzmę. Możesz także wykryć złych NPC podczas niektórych dialogów w grze.
Paladyni zawsze odmawiają wynagrodzenia za swe czyny, więc nie jest rekomendowane rozmawianie paladynem z NPC w celu uzyskania nagrody za jakieś Zadanie. Bardzo dobrym wyborem jest Zakon Helma. - Łowca
Najgorsza z dotychczasowych klas. Jedyny dobry bonus to Walka Dwoma Rodzajami Broni. Granie tą klasą w jej "czystej" wersji nie jest rekomendowane, multiklasujcie do innych zawodów. Nauka zaklęć jest bardzo powolna. Jednak przeżycie w grze grając łowcą jest możliwe. - Mnich
Dobra Klasa. Jeżeli wybierzecie Mnicha to multiklasowość nie jest zalecana.Mnich zdobywa wiele użytecznych zdolności i bonusów. Na początku gry mnisi wydają się słabi, ale po ukończeniu 1 rozdziału zauważycie zmiany. Mnisi maja najlepsze rzuty obronne ale posiadają restrykcje w kwestii multiklasowości. Są, co prawda słabsi w walce niż Wojownicy czy Barbarzyńcy, ale nadrabiają braki świetnymi bonusami.
Postać 2:
To miejsce na wsparcie, przedniego/środkowego/ubezpieczającego wojownika.Tu także powinien być zwiadowca z pewnymi zdolnościami negocjacyjnymi.To postać eksplorująca obszar w celu ustalenia niebezpieczeństw/pułapek, walczy z przeciwnikami w zwarciu bądź z dystansu a i wspomaga Postać 1 w krytycznych sytuacjach.Może służyć także jako przynęta dla przeciwników.
- Łotrzyk
Najlepszy kandydat na to miejsce. Może być użyty jako zwiadowca, złodziej lub negocjator ze względu na dużo posiadanych punktów umiejętności. Używaj jego ataku z zaskoczenia na wrogach walczących z Postacią 1. - Bard
Niezbyt dobry na tą pozycję. Największą jego zaletą są pieśni, które śpiewa.Poemat przed walką i wsparcie dystansowe bądź walka w zwarciu wraz z Postacią 1.Używaj go także do kradzieży. Bard to marny zwiadowca niemniej potrafi dobrze otwierać zamki. - Łowca
Niezły wybór. Używaj go jako zwiadowcy i drugiego wojownika frontowego jako wsparcie Postaci 1. - Mnich
Może służyć jako zwiadowca lub wojownik walczący wręcz.
Postać 3:
To miejsce dla postaci pilnującej kondycji innych członków grupy i przywracającej utracone PŻ, status do normalnego lub zwiększającej pewne statystyki.Miejsce tej postaci to środkowa linia ataku. Kolejnym zadaniem tego bohatera jest osłabianie przeciwników, przywoływanie stworów z innych planów a czasami uczestnictwo w walce z dystansu/wręcz z niektórymi wrogami.
- Kapłan
Najlepszy kandydat do tej roli. Leczy członków drużyny, rozprasza niektóre efekty wrogiej magii i używa magii przywołania/walczy z wrogami. Przyzywa stwory innych planów, zwiększa atrybuty/obronę. Wskrzesza poległych. - Druid
Ten zawodnik ma mniej leczących zaklęć, lecz dysponuje magią ofensywną/przywołaniami. Używa magii ofensywnej i leczy członków drużyny. - Bard
Najgorszy kandydat. Używaj do zwiększania statystyk i jako pomniejszą postać leczącą.
Postać 4:
To miejsce dla kogoś dysponującego ofensywną/defensywną/inną magiczną specjalizacją.Używaj tej postaci do magicznego wsparcia i przywołań.Głównym celem tego bohatera jest magia ofensywna. To postać tylnego rzędu.Inni członkowie drużyny muszą bronić tego zawodnika.
- Mag
Funkcja tej postaci jest prosta: rzucanie zaklęć zabijających przeciwników i unikanie walki w zwarciu. Używa swoich zdolności do przygotowania zaklęć na rożne okazje. - Czarownik
Taki sam cel jak Maga z tą różnica, że posiada on więcej czarów ofensywnych.Unikać walki w zwarciu. Magia przywołań nie jest rekomendowana. - Druid
Gorszy od dwóch poprzednich klas jednak można go używać w ich zastępstwie.
Postać 5:
W tym miejscu możesz umieścić frontowego wojownika, maga lub pozostawić je puste.
Postać 6:
Jak wyżej.
Porady Ogólne
Najprostsza drużyna powinna składać się z 1 wojownika, 1 łotrzyka, 1 uzdrowiciela, 1 maga, i dwóch dowolnie wybranych postaci. Podczas gdy niektóre klasy są znacznie potężniejsze od innych, można spokojnie ukończyć grę używając tej prostej konstrukcji drużyny.
- Podczas tworzenia postaci uważaj na mądrość, nawet przy wojownikach.
- Wrodzy kapłani posiadają denerwujący zwyczaj zauroczenia/przejmowania kontroli/oddziaływania na umysł. Posiadanie mądrości równej 12 jest konieczne.
- Dla wojowników, którzy dysponują bardzo dużą ilością atutów, niektóre z nich przeznacz na rzeczy takie jak żelazna wola, Dyscyplina, Upór byka.
- Do stworzenia "czołgu buforowego" polecany jest pół-ork z usuniętymi do minimum punktami charyzmy i wpakowanymi w siłę, kondycję i zręczność, a resztą w mądrość.
- Klasa rekomendowana to barbarzyńca i cztery poziomy w wojowniku dal osiągnięcia specjalizacji.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 92 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Ja mam tak
1 druid
2 kapło
3 łotr
4 mnich
5 łowca
6 paladinek
i dobrze mi się gra
Ja mam tak
1 druid
2 kapło
3 łotr
4 mnich
5 łowca
6 paladinek
i dobrze mi się gra
ale na solo tez dobre ale na solo doszłem tylko do wendrującej wiochy :P bo w lesie sie pogubiłem i dałem plame xD
ale na solo tez dobre ale na solo doszłem tylko do wendrującej wiochy :P bo w lesie sie pogubiłem i dałem plame xD
żal, miałem kiedyś drużyne z samych barbarzyńców i tak wymiatałem gremlinami że aż się uszy trzęsły
żal, miałem kiedyś drużyne z samych barbarzyńców i tak wymiatałem gremlinami że aż się uszy trzęsły
Niee no, solo fajnie ale jak się ma : wojownik krasnolud (z max siłą kondycją i zręcznoscią) pól-orka barbarzyńce (nic dodać nic ując) to robią na pierwszej linii takie pustki wśród wrogów że moja kapłanka talosa jednym wyładowaniem reszte zabija a potem 3 uzdrówka i jadymy dalej. w tym czasie łotrzyk sobie stoi i patrzy, nawet w walke się nie wtrącą... za jednym wyjątkiem w podmroku gdzie były hakowe poczwary użył swojego sztyletyku ;D....
Niee no, solo fajnie ale jak się ma : wojownik krasnolud (z max siłą kondycją i zręcznoscią) pól-orka barbarzyńce (nic dodać nic ując) to robią na pierwszej linii takie pustki wśród wrogów że moja kapłanka talosa jednym wyładowaniem reszte zabija a potem 3 uzdrówka i jadymy dalej. w tym czasie łotrzyk sobie stoi i patrzy, nawet w walke się nie wtrącą... za jednym wyjątkiem w podmroku gdzie były hakowe poczwary użył swojego sztyletyku ;D....
1. Paladyn Helma/Wojownik - Aasimar (żeby móc nosić Świętego Mściciela)
2. Barbarzyńca/Wojownik - Krasnolud Tarczowy (żeby dać specjalizację w broni i zmaksymalizowane ataki)
3. Strażniczka bitewna Tempusa - Aasimarka
4. Łotrzyk - Tiefling
5. Nekromanta - Drow
6. Mistrzyni wywołań - Elf Księżycowy
pierwszy raz gram z dwoma magami w drużynie i muszę powiedzieć że dają niezłą siłę ognia.
1. Paladyn Helma/Wojownik - Aasimar (żeby móc nosić Świętego Mściciela)
2. Barbarzyńca/Wojownik - Krasnolud Tarczowy (żeby dać specjalizację w broni i zmaksymalizowane ataki)
3. Strażniczka bitewna Tempusa - Aasimarka
4. Łotrzyk - Tiefling
5. Nekromanta - Drow
6. Mistrzyni wywołań - Elf Księżycowy
pierwszy raz gram z dwoma magami w drużynie i muszę powiedzieć że dają niezłą siłę ognia.
Chyba najlepiej mi się gra trójką bohaterów:
łowca, kapłan i wojownik. Klimacik gry był całkiem znośny i ciekawe bitki się działy.
Chyba najlepiej mi się gra trójką bohaterów:
łowca, kapłan i wojownik. Klimacik gry był całkiem znośny i ciekawe bitki się działy.
Małżeństwo. Pół-elfy.
1. On - wojownik/złodziej.
2. Ona - kapłan/czarodziej.
On przejmuje ciężar walki, ona przyzywa potwory i dobija czarami. Taką parką gra się najlepiej na poziomie HoF :)
Małżeństwo. Pół-elfy.
1. On - wojownik/złodziej.
2. Ona - kapłan/czarodziej.
On przejmuje ciężar walki, ona przyzywa potwory i dobija czarami. Taką parką gra się najlepiej na poziomie HoF :)
1- wojownik(człowiek), obrońca i terminator
2- łowca(człowiek), pomocnik woja.
3. kapłan(człowiek), uzdrowiciel i opiekun.
4. paladyn(człowiek), strażnik.
Ludzie, ponieważ mają każdą ulubioną klasę więc wczuwają się w rolę i niszczą wszystko i wszystkich potencjalnych wrogów. Krzyżyk na drogę goblinom, orkom, trollom itp.
1- wojownik(człowiek), obrońca i terminator
2- łowca(człowiek), pomocnik woja.
3. kapłan(człowiek), uzdrowiciel i opiekun.
4. paladyn(człowiek), strażnik.
Ludzie, ponieważ mają każdą ulubioną klasę więc wczuwają się w rolę i niszczą wszystko i wszystkich potencjalnych wrogów. Krzyżyk na drogę goblinom, orkom, trollom itp.
Mam taki dziwny przypadek. Zrobiłem drużynę z "normalnymi" cechami, tzn. bez maksowania. Siłą rzeczy jest słabsza, ale niekiedy po przeciwnikach wylatują mi lepsze przedmioty. Np. po jednym z dowódców goblinów (oblężenie Targos) wyleciała mi średnia tarcza +3 do KP i bodajże +7 pkt. życia.
Mam taki dziwny przypadek. Zrobiłem drużynę z "normalnymi" cechami, tzn. bez maksowania. Siłą rzeczy jest słabsza, ale niekiedy po przeciwnikach wylatują mi lepsze przedmioty. Np. po jednym z dowódców goblinów (oblężenie Targos) wyleciała mi średnia tarcza +3 do KP i bodajże +7 pkt. życia.
Też kiedyś natrafiłem na taki przypadek. Nie raz nawet wszyscy trzej mieli jakieś fajne, magiczne przedmioty w ekwipunku np. natrafiłem na miecz półtora ręczny +1, lub tarczę barbarzyńcy itp.
Też kiedyś natrafiłem na taki przypadek. Nie raz nawet wszyscy trzej mieli jakieś fajne, magiczne przedmioty w ekwipunku np. natrafiłem na miecz półtora ręczny +1, lub tarczę barbarzyńcy itp.
A nie wiecie czy ta zależnośc ma miejsce na dalszych etapach? Bo jak tak, to może byc ciekawie...
A nie wiecie czy ta zależnośc ma miejsce na dalszych etapach? Bo jak tak, to może byc ciekawie...
To zależy też od poziomu na jakim się gra. Na bardzo łatwym, lub na łatwym poziomie można wiele takich ciekawych przedmiotów znaleźć, zwłaszcza w okolicach Twierdzy Goblinów.
To zależy też od poziomu na jakim się gra. Na bardzo łatwym, lub na łatwym poziomie można wiele takich ciekawych przedmiotów znaleźć, zwłaszcza w okolicach Twierdzy Goblinów.
A na tych trudniejszych? Więcej czy mniej, bo nie wiem jaka jest zależnośc?
A na tych trudniejszych? Więcej czy mniej, bo nie wiem jaka jest zależnośc?
Na trudniejszych poziomach już trochę rzadziej, ale za to są bardziej potężne.
Na trudniejszych poziomach już trochę rzadziej, ale za to są bardziej potężne.
To na Sercu Furii może będzie jakaś kolczuga +21.... :D
To na Sercu Furii może będzie jakaś kolczuga +21.... :D
drodzy panowie i panie czy sądzicie że warto robić klasy mieszane przy rozwoju postaci prosze piszcie na marollo123@interia.pl
drodzy panowie i panie czy sądzicie że warto robić klasy mieszane przy rozwoju postaci prosze piszcie na marollo123@interia.pl
lub też tutaj plis ja dobrze nie wiem niektórych miałem klas pomieszana 4razy w trudniejszych lokacjach tj.forteca hordy,bitwa o cera sumat, oczyszczanie kuldahar czy ta twierdza z wielkim muzgiem w środku ,albo lodowa twierdza czy pola rzezi to były KŁOPOTY DUŻE KŁOPOTY!!!
lub też tutaj plis ja dobrze nie wiem niektórych miałem klas pomieszana 4razy w trudniejszych lokacjach tj.forteca hordy,bitwa o cera sumat, oczyszczanie kuldahar czy ta twierdza z wielkim muzgiem w środku ,albo lodowa twierdza czy pola rzezi to były KŁOPOTY DUŻE KŁOPOTY!!!
ps. w bitwie o cera sumat zabili mnie w 5 minut:-{
ps. w bitwie o cera sumat zabili mnie w 5 minut:-{
Ja gram solo magiem półelfem ale na razie zatrzymałem się w podmroku... nie lubie tego miejsca
Ja gram solo magiem półelfem ale na razie zatrzymałem się w podmroku... nie lubie tego miejsca
Kiedyś ktoś tu gdzieś napisał, że skończył solo bardem, ciekawa sprawa, ale całkiem możliwe...
Kiedyś ktoś tu gdzieś napisał, że skończył solo bardem, ciekawa sprawa, ale całkiem możliwe...
Ten artykuł skomentowano 92 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.