Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Tworzenie drużyny • INSIMILION

    Icewind Dale 2


    Tworzenie drużyny

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Poradniki
    Autor: Drazen
    Utworzono: 08.08.2007
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Pierwsze pytanie, jakie sobie musicie zadać to ilu członków ma liczyć wasza grupa? Dla super hardcorowców, którzy uwielbiają wczytywać grę, co parę minut polecam 1-2 zawodników w drużynie. Trójka to dobra liczba dla ludzi lubiących wyzwania i grających na bardzo trudnym. Mój wybór pada na 4 zawodników ze względu na więcej doświadczenia i lekko hardcorową grę. Mniej doświadczonym graczom polecam 5-6 osobowy zespół. 5 to optymalny wybór. Teraz zdecydujecie, jakie klasy postaci będą w waszej grupie...

    Postać 1:
    Oto klasy dla postaci nr 1 w drużynie. Pierwszy zawodnik to pierwszorzędowy wojownik.Ta postać służy za główny obiekt ataków a co za tym idzie musi posiadać dużo PŻ i dobre wsparcie ze strony reszty zespołu.

    • Wojownik
      Najlepszy wybór dla postaci, 1 ponieważ wojownicy otrzymują najwięcej atutów ze wszystkich klas i jako jedyni mają dostęp do specjalizacji w broni. Polecam używanie silnych broni dwuręcznych i osiągnięcie w danym jej typie specjalizacji. Miecze duże i półtoraręczne nie są również złym wyborem.
    • Barbarzyńca
      Można użyć jako alternatywy dla wojownika. Barbarzyńcy zdobywają bardzo wiele PŻ. Posiadają też bardzo przydatne umiejętności, z których najlepszy jest szał.
    • Paladyn
      Paladyni są słabsi od wojowników i barbarzyńców. Otrzymują za to użyteczne bonusy na niższych poziomachi potrafią odpędzać nieumarłych. Co prawda w ID II wielu nieumarłych nie spotkamy. Od 4 poziomu paladyni mają dostęp do magii jednak uczą się jej bardzo wolno. Dobrym pomysłem jest uzyskanie 4-8 poziomów jako paladyn a potem multiklasowanie do wojownik. Postać taka nadaje się na lidera drużyny ze względu na wysoką charyzmę. Możesz także wykryć złych NPC podczas niektórych dialogów w grze.
      Paladyni zawsze odmawiają wynagrodzenia za swe czyny, więc nie jest rekomendowane rozmawianie paladynem z NPC w celu uzyskania nagrody za jakieś Zadanie. Bardzo dobrym wyborem jest Zakon Helma.
    • Łowca
      Najgorsza z dotychczasowych klas. Jedyny dobry bonus to Walka Dwoma Rodzajami Broni. Granie tą klasą w jej "czystej" wersji nie jest rekomendowane, multiklasujcie do innych zawodów. Nauka zaklęć jest bardzo powolna. Jednak przeżycie w grze grając łowcą jest możliwe.
    • Mnich
      Dobra Klasa. Jeżeli wybierzecie Mnicha to multiklasowość nie jest zalecana.Mnich zdobywa wiele użytecznych zdolności i bonusów. Na początku gry mnisi wydają się słabi, ale po ukończeniu 1 rozdziału zauważycie zmiany. Mnisi maja najlepsze rzuty obronne ale posiadają restrykcje w kwestii multiklasowości. Są, co prawda słabsi w walce niż Wojownicy czy Barbarzyńcy, ale nadrabiają braki świetnymi bonusami.

    Postać 2:
    To miejsce na wsparcie, przedniego/środkowego/ubezpieczającego wojownika.Tu także powinien być zwiadowca z pewnymi zdolnościami negocjacyjnymi.To postać eksplorująca obszar w celu ustalenia niebezpieczeństw/pułapek, walczy z przeciwnikami w zwarciu bądź z dystansu a i wspomaga Postać 1 w krytycznych sytuacjach.Może służyć także jako przynęta dla przeciwników.

    • Łotrzyk
      Najlepszy kandydat na to miejsce. Może być użyty jako zwiadowca, złodziej lub negocjator ze względu na dużo posiadanych punktów umiejętności. Używaj jego ataku z zaskoczenia na wrogach walczących z Postacią 1.
    • Bard
      Niezbyt dobry na tą pozycję. Największą jego zaletą są pieśni, które śpiewa.Poemat przed walką i wsparcie dystansowe bądź walka w zwarciu wraz z Postacią 1.Używaj go także do kradzieży. Bard to marny zwiadowca niemniej potrafi dobrze otwierać zamki.
    • Łowca
      Niezły wybór. Używaj go jako zwiadowcy i drugiego wojownika frontowego jako wsparcie Postaci 1.
    • Mnich
      Może służyć jako zwiadowca lub wojownik walczący wręcz.

    Postać 3:
    To miejsce dla postaci pilnującej kondycji innych członków grupy i przywracającej utracone PŻ, status do normalnego lub zwiększającej pewne statystyki.Miejsce tej postaci to środkowa linia ataku. Kolejnym zadaniem tego bohatera jest osłabianie przeciwników, przywoływanie stworów z innych planów a czasami uczestnictwo w walce z dystansu/wręcz z niektórymi wrogami.

    • Kapłan
      Najlepszy kandydat do tej roli. Leczy członków drużyny, rozprasza niektóre efekty wrogiej magii i używa magii przywołania/walczy z wrogami. Przyzywa stwory innych planów, zwiększa atrybuty/obronę. Wskrzesza poległych.
    • Druid
      Ten zawodnik ma mniej leczących zaklęć, lecz dysponuje magią ofensywną/przywołaniami. Używa magii ofensywnej i leczy członków drużyny.
    • Bard
      Najgorszy kandydat. Używaj do zwiększania statystyk i jako pomniejszą postać leczącą.

    Postać 4:
    To miejsce dla kogoś dysponującego ofensywną/defensywną/inną magiczną specjalizacją.Używaj tej postaci do magicznego wsparcia i przywołań.Głównym celem tego bohatera jest magia ofensywna. To postać tylnego rzędu.Inni członkowie drużyny muszą bronić tego zawodnika.

    • Mag
      Funkcja tej postaci jest prosta: rzucanie zaklęć zabijających przeciwników i unikanie walki w zwarciu. Używa swoich zdolności do przygotowania zaklęć na rożne okazje.
    • Czarownik
      Taki sam cel jak Maga z tą różnica, że posiada on więcej czarów ofensywnych.Unikać walki w zwarciu. Magia przywołań nie jest rekomendowana.
    • Druid
      Gorszy od dwóch poprzednich klas jednak można go używać w ich zastępstwie.

    Postać 5:
    W tym miejscu możesz umieścić frontowego wojownika, maga lub pozostawić je puste.

      Postać 6:
      Jak wyżej.

        Porady Ogólne

        Najprostsza drużyna powinna składać się z 1 wojownika, 1 łotrzyka, 1 uzdrowiciela, 1 maga, i dwóch dowolnie wybranych postaci. Podczas gdy niektóre klasy są znacznie potężniejsze od innych, można spokojnie ukończyć grę używając tej prostej konstrukcji drużyny.

        • Podczas tworzenia postaci uważaj na mądrość, nawet przy wojownikach.
        • Wrodzy kapłani posiadają denerwujący zwyczaj zauroczenia/przejmowania kontroli/oddziaływania na umysł. Posiadanie mądrości równej 12 jest konieczne.
        • Dla wojowników, którzy dysponują bardzo dużą ilością atutów, niektóre z nich przeznacz na rzeczy takie jak żelazna wola, Dyscyplina, Upór byka.
        • Do stworzenia "czołgu buforowego" polecany jest pół-ork z usuniętymi do minimum punktami charyzmy i wpakowanymi w siłę, kondycję i zręczność, a resztą w mądrość.
        • Klasa rekomendowana to barbarzyńca i cztery poziomy w wojowniku dal osiągnięcia specjalizacji.




        Komentarze

        Ten artykuł skomentowano 92 razy.
        Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

        « Starsze · 1 · 2 · (3) · 4 · 5 · Nowsze »

        White Raven
         

        Wędrowiec
        Temat:
        Dodany: 10.07.2008 o 12:47  

        Na solo gra się fajnie barbarzyńcą duergarem. Gościu raczej nie jest fenomenalny w walce, ale przyjemnie mi się grało;)

        Kruk
         

        Wędrowiec
        Temat:
        Dodany: 11.07.2008 o 11:13  

        Na solo grałem raczej zawsze postaciami z Zapomnianych Krain (najczęściej mrocznym elfem). Są oni odporni na zaklęcia, dobrze walczą. Całkiem przyjemnie się nimi gra. Są też potężniejsze od innych ras także grało się łatwo...

        Luke
         

        Wędrowiec
        Temat:
        Dodany: 15.07.2008 o 22:49  

        I tak najlepsze są gnomy głębinowe, taki team złożony z samych gnomów jest aż za łatwy.

        Kruk
         

        Wędrowiec
        Temat:
        Dodany: 18.07.2008 o 13:31  

        W moim przypadku sześcioosobowa ekipa się nie sprawdza... Ja już od dawien dawna gram tylko jedną postacią (drow-druid). Gra na solo jest o wiele bardziej ciekawsza no i oczywiście trudniejsza. PD idą tylko do jednej postaci więc częściej przechodzi się na kolejny level. Dla mnie gra jedną postacią jest wygodniejsza, lepsza i bardziej interesująca.

        Perceptor
         

        Wędrowiec
        Temat: Mój team
        Dodany: 29.08.2008 o 17:48  

        Ja mam dosyć oryginalny team:

        1. Krasnolud, barbarzyńca. Cechy: S-18, Z-16, K- 20, I-7, M-12, C-3. Główny zbrojny, bo ma 17 hp/lvl
        2. Człowiek, łowca. Cechy: S-18, Z-18, K-18, I-3, M-16, C-3. Pomocniczy zbrojny, czasem pomaga łotrzykowi.
        3. Człowiek, kapłan Lathandera. Cechy: S-14, Z-16, K-15, I-10, M-18, C-3. Główny uzdrowiciel, chyba najepsze bóstwo.
        4. Niziołek, łotrzyk. Cechy: S-15, Z-20, K-16, I-10, M-12, C-3. Po prostu złodziej.
        5. Elf, kapłan Helma/mistrz Wywołań. Cechy: S-10, Z-13, K-16, I-16, M-16, C-3. Pomocniczy uzdrowiciel i pomocniczy mag(awansuje w kapłana, do Uzdrowienia, później tylko w maga).
        6. Człowiek, nekromanta. Cechy: S-12,Z-18,K-18,I-18,M-7,C-3.

        Perceptor
         

        Wędrowiec
        Temat: Zapomniałem: Nekromanta- gł...
        Dodany: 29.08.2008 o 17:48  

        Zapomniałem: Nekromanta- główny mag

         

        Mieszkaniec | Komentarzy: 23
        Temat: Moja drużynka składała się ...
        Dodany: 30.08.2008 o 10:36  

        Moja drużynka składała się z samych praworządnych złych sukinsynów ;) oto oni :
        10 Kapłan Bane'a/4 Wojownik , Człowiek - charyzmatyczny i nie ustępliwy przywódca tej bandy,
        10 Iluzjonistka/3 Złodziejka, Diabelstwo - drużynowy mag, często wspomagający niewidzialnością naszych łotrzyków,
        10 Złodziej/4 Wojownik, Złoty Krasnolud - chciwy kupiec, drużynowy kusznik,
        8 Wojownik/6 Złodziej, Elf - zręczny wojownik posługujący się Finezją, dwie bronie i łuk.

        Malik
         

        Wędrowiec
        Temat: Drużyna:
        Dodany: 18.09.2008 o 9:28  

        1) Łowca- człowiek
        2) Kapłan- półelf
        3) Wojownik- złoty krasnolud
        4) Paladyn- aasimar
        5) Łotrzyk- niziołek wędrowny
        6) Druid- człowiek

        Malik
         

        Wędrowiec
        Temat: Doszły mnie słuchy, że ktoś...
        Dodany: 21.09.2008 o 9:52  

        Doszły mnie słuchy, że ktoś kiedyś przeszedł całą grę jedną postacią. Może mi ktoś powiedzieć jaką rasą lub podrasą tego dokonano??

        Malik
         

        Wędrowiec
        Temat: Braciszkowie:
        Dodany: 22.09.2008 o 8:15  

        Moja drużyna składa się z dwóch neutralnie dobrych braciszków:
        1) Człowiek- Wojownik. Bije wszystko co
        najdzie mu pod miecz.
        2) Pół elf- Kapłan Wiedzy Oghmy. Leczy i
        wspomaga brata zaklęciami.
        Gra mi się płynnie i na razie nie mam żadnych zastrzeżeń co do tego układu.

        neko
         

        Wędrowiec
        Temat: Moja drużyna
        Dodany: 17.10.2008 o 12:34  

        Elf łowca - dwa miecze/łuk
        Drow czarodziej- magia/kijaszek/proca
        Niziołek łotrzyk- k.miecz/łuk
        Krasnolud kapłan Temposa- uzdrowiciel topór/młot
        Pół elf druid - wsparcie kapłana i mgaga/ włucznia/ proca/ sejmitar
        Assimar paladyn- miecz oburęczny/ kusza
        Pół elf druid-

        Malik
         

        Wędrowiec
        Temat: Zmieniłem zdanie. Od teraz ...
        Dodany: 29.10.2008 o 9:34  

        Zmieniłem zdanie. Od teraz gram tak:
        1) Człowiek- łowca
        2) Półelf- kapłan Oghmy
        3) Krasnolud- wojownik
        Gra mi się wyśmienicie (jestem już w podmroku)

        Tic Tac
         

        Wędrowiec
        Temat: Najlepiej mi się gra jedną ...
        Dodany: 26.11.2008 o 8:36  

        Najlepiej mi się gra jedną postacią, a mianowicie mrocznym elfem druidem. Dobre czary, umie się bić i jest odporny na zaklęcia. Ładnie sięgra.

        Streetboy
         

        Wędrowiec
        Temat: Drużynka...
        Dodany: 02.12.2008 o 21:06  

        Nic z tych rzeczy! Gra solowa tylko mnie interesowała. Jedną postacią (drowem druidem/wojem) doszedłem do ostatniego rozdziału, ale wymiękłem... zdarza się... Ale i tak jestem dumny, iż udało mi się dojść aż tak daleko:)

        Manx Andrus
         

        Wędrowiec
        Temat: Mój team
        Dodany: 20.12.2008 o 3:16  

        Ja ostatnio testuję kopię mojego teamu z IWD1
        czyli:

        1. Człowiek, druid, neutralny, długi miecz/proca
        2. Krasnal tarczy - Strażnik Tempusa, chaotyczny dobry, topór/topór do rzucania
        3. Krasnal tarczy - Pan Lathandera, neutralny dobry, korbacz/proca
        4. Dziki elf, czarownik, prawy neutralny, łuk/broń drzewcowa
        5. Księżycowy elf, nekromanta, neutralny, kusza/broń drzewcowa
        6. Gnom, iluzjonista/złodziej, neutralny dobry, łuk

        Wszyscy oprócz gnoma mają dodane 4 klasy woja żeby mieli specjalizację w broni

        Trzech pierwszych walczy w zwarciu i leczy, druid też oplątuje, czarownik wali obszarówkami, a magowie rzucają pajęczynę i przyzywają stwory i troche strzelają, a w razie potrzeby na krótko mogą zluzować kapłanów jak ci muszą się wycofać żeby się wyleczyć

        Od gadania z NPC jest oczywiście czarownik

        Drużynka idzie jak burza ;)

          
         

        Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 133
        Temat: Ciężko przenieść team z AD&...
        Dodany: 20.12.2008 o 10:24  

        Ciężko przenieść team z AD&D2 do AD&D3 :) Ale i tak dasz radę.

        Manx Andrus
         

        Wędrowiec
        Temat: drużynka
        Dodany: 20.12.2008 o 12:36  

        Wiem, w IWD1 wszyscy prócz ostatniego byli ludźmi, którzy zaczynali jako wojownicy, których potem dwuklasowałem do druida/kapłanów/magów, w IWD2 musiałem wziąć takie rasy żeby nie było kar za wieloklasowość no i postać 4 w IWD1 jest Mistrzem Przemian, tu wziąłem Czarownika bo ktoś i tak musi mieć dużą charyzmę do gadania ;)

         

        Mieszkaniec | Komentarzy: 30
        Temat: Jeżeli chodzi o charyzmę to...
        Dodany: 02.01.2009 o 21:03  

        Jeżeli chodzi o charyzmę to moim zdaniem nie należy przeginać. Jak już chcecie mieć postać do gadania to należy każdej osobie w drużynie dać trochę punktów w umiejętności blefu i dyplomacji. Nie zawsze można wybierać kto ma mówić w imieniu ekipy...

          
         

        Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 133
        Temat: No ale chyba owe umiejętnoś...
        Dodany: 02.01.2009 o 23:10  

        No ale chyba owe umiejętności wymagają wysokiego modyfikatora charyzmy, nie?

         

        Mieszkaniec | Komentarzy: 30
        Temat: Niekoniecznie... można posi...
        Dodany: 03.01.2009 o 11:48  

        Niekoniecznie... można posiadać charyzmę +1 i wysokie współczynniki umiejętności np. dyplomacja=13, czyli wtedy charyzma byłaby tylko fundamentem a resztę załatwią umiejętności. Osobiście tak grałem i miałem duże możliwości wyboru dialogów



        Ten artykuł skomentowano 92 razy.
        Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

        « Starsze · 1 · 2 · (3) · 4 · 5 · Nowsze »

        Pseudonim
        E-mail
        Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
        Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw