Icewind Dale 2
Tworzenie drużyny
Pierwsze pytanie, jakie sobie musicie zadać to ilu członków ma liczyć wasza grupa? Dla super hardcorowców, którzy uwielbiają wczytywać grę, co parę minut polecam 1-2 zawodników w drużynie. Trójka to dobra liczba dla ludzi lubiących wyzwania i grających na bardzo trudnym. Mój wybór pada na 4 zawodników ze względu na więcej doświadczenia i lekko hardcorową grę. Mniej doświadczonym graczom polecam 5-6 osobowy zespół. 5 to optymalny wybór. Teraz zdecydujecie, jakie klasy postaci będą w waszej grupie...
Postać 1:
Oto klasy dla postaci nr 1 w drużynie. Pierwszy zawodnik to pierwszorzędowy wojownik.Ta postać służy za główny obiekt ataków a co za tym idzie musi posiadać dużo PŻ i dobre wsparcie ze strony reszty zespołu.
- Wojownik
Najlepszy wybór dla postaci, 1 ponieważ wojownicy otrzymują najwięcej atutów ze wszystkich klas i jako jedyni mają dostęp do specjalizacji w broni. Polecam używanie silnych broni dwuręcznych i osiągnięcie w danym jej typie specjalizacji. Miecze duże i półtoraręczne nie są również złym wyborem. - Barbarzyńca
Można użyć jako alternatywy dla wojownika. Barbarzyńcy zdobywają bardzo wiele PŻ. Posiadają też bardzo przydatne umiejętności, z których najlepszy jest szał. - Paladyn
Paladyni są słabsi od wojowników i barbarzyńców. Otrzymują za to użyteczne bonusy na niższych poziomachi potrafią odpędzać nieumarłych. Co prawda w ID II wielu nieumarłych nie spotkamy. Od 4 poziomu paladyni mają dostęp do magii jednak uczą się jej bardzo wolno. Dobrym pomysłem jest uzyskanie 4-8 poziomów jako paladyn a potem multiklasowanie do wojownik. Postać taka nadaje się na lidera drużyny ze względu na wysoką charyzmę. Możesz także wykryć złych NPC podczas niektórych dialogów w grze.
Paladyni zawsze odmawiają wynagrodzenia za swe czyny, więc nie jest rekomendowane rozmawianie paladynem z NPC w celu uzyskania nagrody za jakieś Zadanie. Bardzo dobrym wyborem jest Zakon Helma. - Łowca
Najgorsza z dotychczasowych klas. Jedyny dobry bonus to Walka Dwoma Rodzajami Broni. Granie tą klasą w jej "czystej" wersji nie jest rekomendowane, multiklasujcie do innych zawodów. Nauka zaklęć jest bardzo powolna. Jednak przeżycie w grze grając łowcą jest możliwe. - Mnich
Dobra Klasa. Jeżeli wybierzecie Mnicha to multiklasowość nie jest zalecana.Mnich zdobywa wiele użytecznych zdolności i bonusów. Na początku gry mnisi wydają się słabi, ale po ukończeniu 1 rozdziału zauważycie zmiany. Mnisi maja najlepsze rzuty obronne ale posiadają restrykcje w kwestii multiklasowości. Są, co prawda słabsi w walce niż Wojownicy czy Barbarzyńcy, ale nadrabiają braki świetnymi bonusami.
Postać 2:
To miejsce na wsparcie, przedniego/środkowego/ubezpieczającego wojownika.Tu także powinien być zwiadowca z pewnymi zdolnościami negocjacyjnymi.To postać eksplorująca obszar w celu ustalenia niebezpieczeństw/pułapek, walczy z przeciwnikami w zwarciu bądź z dystansu a i wspomaga Postać 1 w krytycznych sytuacjach.Może służyć także jako przynęta dla przeciwników.
- Łotrzyk
Najlepszy kandydat na to miejsce. Może być użyty jako zwiadowca, złodziej lub negocjator ze względu na dużo posiadanych punktów umiejętności. Używaj jego ataku z zaskoczenia na wrogach walczących z Postacią 1. - Bard
Niezbyt dobry na tą pozycję. Największą jego zaletą są pieśni, które śpiewa.Poemat przed walką i wsparcie dystansowe bądź walka w zwarciu wraz z Postacią 1.Używaj go także do kradzieży. Bard to marny zwiadowca niemniej potrafi dobrze otwierać zamki. - Łowca
Niezły wybór. Używaj go jako zwiadowcy i drugiego wojownika frontowego jako wsparcie Postaci 1. - Mnich
Może służyć jako zwiadowca lub wojownik walczący wręcz.
Postać 3:
To miejsce dla postaci pilnującej kondycji innych członków grupy i przywracającej utracone PŻ, status do normalnego lub zwiększającej pewne statystyki.Miejsce tej postaci to środkowa linia ataku. Kolejnym zadaniem tego bohatera jest osłabianie przeciwników, przywoływanie stworów z innych planów a czasami uczestnictwo w walce z dystansu/wręcz z niektórymi wrogami.
- Kapłan
Najlepszy kandydat do tej roli. Leczy członków drużyny, rozprasza niektóre efekty wrogiej magii i używa magii przywołania/walczy z wrogami. Przyzywa stwory innych planów, zwiększa atrybuty/obronę. Wskrzesza poległych. - Druid
Ten zawodnik ma mniej leczących zaklęć, lecz dysponuje magią ofensywną/przywołaniami. Używa magii ofensywnej i leczy członków drużyny. - Bard
Najgorszy kandydat. Używaj do zwiększania statystyk i jako pomniejszą postać leczącą.
Postać 4:
To miejsce dla kogoś dysponującego ofensywną/defensywną/inną magiczną specjalizacją.Używaj tej postaci do magicznego wsparcia i przywołań.Głównym celem tego bohatera jest magia ofensywna. To postać tylnego rzędu.Inni członkowie drużyny muszą bronić tego zawodnika.
- Mag
Funkcja tej postaci jest prosta: rzucanie zaklęć zabijających przeciwników i unikanie walki w zwarciu. Używa swoich zdolności do przygotowania zaklęć na rożne okazje. - Czarownik
Taki sam cel jak Maga z tą różnica, że posiada on więcej czarów ofensywnych.Unikać walki w zwarciu. Magia przywołań nie jest rekomendowana. - Druid
Gorszy od dwóch poprzednich klas jednak można go używać w ich zastępstwie.
Postać 5:
W tym miejscu możesz umieścić frontowego wojownika, maga lub pozostawić je puste.
Postać 6:
Jak wyżej.
Porady Ogólne
Najprostsza drużyna powinna składać się z 1 wojownika, 1 łotrzyka, 1 uzdrowiciela, 1 maga, i dwóch dowolnie wybranych postaci. Podczas gdy niektóre klasy są znacznie potężniejsze od innych, można spokojnie ukończyć grę używając tej prostej konstrukcji drużyny.
- Podczas tworzenia postaci uważaj na mądrość, nawet przy wojownikach.
- Wrodzy kapłani posiadają denerwujący zwyczaj zauroczenia/przejmowania kontroli/oddziaływania na umysł. Posiadanie mądrości równej 12 jest konieczne.
- Dla wojowników, którzy dysponują bardzo dużą ilością atutów, niektóre z nich przeznacz na rzeczy takie jak żelazna wola, Dyscyplina, Upór byka.
- Do stworzenia "czołgu buforowego" polecany jest pół-ork z usuniętymi do minimum punktami charyzmy i wpakowanymi w siłę, kondycję i zręczność, a resztą w mądrość.
- Klasa rekomendowana to barbarzyńca i cztery poziomy w wojowniku dal osiągnięcia specjalizacji.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 92 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Na solo gra się fajnie barbarzyńcą duergarem. Gościu raczej nie jest fenomenalny w walce, ale przyjemnie mi się grało;)
Na solo gra się fajnie barbarzyńcą duergarem. Gościu raczej nie jest fenomenalny w walce, ale przyjemnie mi się grało;)
Na solo grałem raczej zawsze postaciami z Zapomnianych Krain (najczęściej mrocznym elfem). Są oni odporni na zaklęcia, dobrze walczą. Całkiem przyjemnie się nimi gra. Są też potężniejsze od innych ras także grało się łatwo...
Na solo grałem raczej zawsze postaciami z Zapomnianych Krain (najczęściej mrocznym elfem). Są oni odporni na zaklęcia, dobrze walczą. Całkiem przyjemnie się nimi gra. Są też potężniejsze od innych ras także grało się łatwo...
I tak najlepsze są gnomy głębinowe, taki team złożony z samych gnomów jest aż za łatwy.
I tak najlepsze są gnomy głębinowe, taki team złożony z samych gnomów jest aż za łatwy.
W moim przypadku sześcioosobowa ekipa się nie sprawdza... Ja już od dawien dawna gram tylko jedną postacią (drow-druid). Gra na solo jest o wiele bardziej ciekawsza no i oczywiście trudniejsza. PD idą tylko do jednej postaci więc częściej przechodzi się na kolejny level. Dla mnie gra jedną postacią jest wygodniejsza, lepsza i bardziej interesująca.
W moim przypadku sześcioosobowa ekipa się nie sprawdza... Ja już od dawien dawna gram tylko jedną postacią (drow-druid). Gra na solo jest o wiele bardziej ciekawsza no i oczywiście trudniejsza. PD idą tylko do jednej postaci więc częściej przechodzi się na kolejny level. Dla mnie gra jedną postacią jest wygodniejsza, lepsza i bardziej interesująca.
Ja mam dosyć oryginalny team:
1. Krasnolud, barbarzyńca. Cechy: S-18, Z-16, K- 20, I-7, M-12, C-3. Główny zbrojny, bo ma 17 hp/lvl
2. Człowiek, łowca. Cechy: S-18, Z-18, K-18, I-3, M-16, C-3. Pomocniczy zbrojny, czasem pomaga łotrzykowi.
3. Człowiek, kapłan Lathandera. Cechy: S-14, Z-16, K-15, I-10, M-18, C-3. Główny uzdrowiciel, chyba najepsze bóstwo.
4. Niziołek, łotrzyk. Cechy: S-15, Z-20, K-16, I-10, M-12, C-3. Po prostu złodziej.
5. Elf, kapłan Helma/mistrz Wywołań. Cechy: S-10, Z-13, K-16, I-16, M-16, C-3. Pomocniczy uzdrowiciel i pomocniczy mag(awansuje w kapłana, do Uzdrowienia, później tylko w maga).
6. Człowiek, nekromanta. Cechy: S-12,Z-18,K-18,I-18,M-7,C-3.
Ja mam dosyć oryginalny team:
1. Krasnolud, barbarzyńca. Cechy: S-18, Z-16, K- 20, I-7, M-12, C-3. Główny zbrojny, bo ma 17 hp/lvl
2. Człowiek, łowca. Cechy: S-18, Z-18, K-18, I-3, M-16, C-3. Pomocniczy zbrojny, czasem pomaga łotrzykowi.
3. Człowiek, kapłan Lathandera. Cechy: S-14, Z-16, K-15, I-10, M-18, C-3. Główny uzdrowiciel, chyba najepsze bóstwo.
4. Niziołek, łotrzyk. Cechy: S-15, Z-20, K-16, I-10, M-12, C-3. Po prostu złodziej.
5. Elf, kapłan Helma/mistrz Wywołań. Cechy: S-10, Z-13, K-16, I-16, M-16, C-3. Pomocniczy uzdrowiciel i pomocniczy mag(awansuje w kapłana, do Uzdrowienia, później tylko w maga).
6. Człowiek, nekromanta. Cechy: S-12,Z-18,K-18,I-18,M-7,C-3.
Zapomniałem: Nekromanta- główny mag
Zapomniałem: Nekromanta- główny mag
Moja drużynka składała się z samych praworządnych złych sukinsynów ;) oto oni :
10 Kapłan Bane'a/4 Wojownik , Człowiek - charyzmatyczny i nie ustępliwy przywódca tej bandy,
10 Iluzjonistka/3 Złodziejka, Diabelstwo - drużynowy mag, często wspomagający niewidzialnością naszych łotrzyków,
10 Złodziej/4 Wojownik, Złoty Krasnolud - chciwy kupiec, drużynowy kusznik,
8 Wojownik/6 Złodziej, Elf - zręczny wojownik posługujący się Finezją, dwie bronie i łuk.
Moja drużynka składała się z samych praworządnych złych sukinsynów ;) oto oni :
10 Kapłan Bane'a/4 Wojownik , Człowiek - charyzmatyczny i nie ustępliwy przywódca tej bandy,
10 Iluzjonistka/3 Złodziejka, Diabelstwo - drużynowy mag, często wspomagający niewidzialnością naszych łotrzyków,
10 Złodziej/4 Wojownik, Złoty Krasnolud - chciwy kupiec, drużynowy kusznik,
8 Wojownik/6 Złodziej, Elf - zręczny wojownik posługujący się Finezją, dwie bronie i łuk.
1) Łowca- człowiek
2) Kapłan- półelf
3) Wojownik- złoty krasnolud
4) Paladyn- aasimar
5) Łotrzyk- niziołek wędrowny
6) Druid- człowiek
1) Łowca- człowiek
2) Kapłan- półelf
3) Wojownik- złoty krasnolud
4) Paladyn- aasimar
5) Łotrzyk- niziołek wędrowny
6) Druid- człowiek
Doszły mnie słuchy, że ktoś kiedyś przeszedł całą grę jedną postacią. Może mi ktoś powiedzieć jaką rasą lub podrasą tego dokonano??
Doszły mnie słuchy, że ktoś kiedyś przeszedł całą grę jedną postacią. Może mi ktoś powiedzieć jaką rasą lub podrasą tego dokonano??
Moja drużyna składa się z dwóch neutralnie dobrych braciszków:
1) Człowiek- Wojownik. Bije wszystko co
najdzie mu pod miecz.
2) Pół elf- Kapłan Wiedzy Oghmy. Leczy i
wspomaga brata zaklęciami.
Gra mi się płynnie i na razie nie mam żadnych zastrzeżeń co do tego układu.
Moja drużyna składa się z dwóch neutralnie dobrych braciszków:
1) Człowiek- Wojownik. Bije wszystko co
najdzie mu pod miecz.
2) Pół elf- Kapłan Wiedzy Oghmy. Leczy i
wspomaga brata zaklęciami.
Gra mi się płynnie i na razie nie mam żadnych zastrzeżeń co do tego układu.
Elf łowca - dwa miecze/łuk
Drow czarodziej- magia/kijaszek/proca
Niziołek łotrzyk- k.miecz/łuk
Krasnolud kapłan Temposa- uzdrowiciel topór/młot
Pół elf druid - wsparcie kapłana i mgaga/ włucznia/ proca/ sejmitar
Assimar paladyn- miecz oburęczny/ kusza
Pół elf druid-
Elf łowca - dwa miecze/łuk
Drow czarodziej- magia/kijaszek/proca
Niziołek łotrzyk- k.miecz/łuk
Krasnolud kapłan Temposa- uzdrowiciel topór/młot
Pół elf druid - wsparcie kapłana i mgaga/ włucznia/ proca/ sejmitar
Assimar paladyn- miecz oburęczny/ kusza
Pół elf druid-
Zmieniłem zdanie. Od teraz gram tak:
1) Człowiek- łowca
2) Półelf- kapłan Oghmy
3) Krasnolud- wojownik
Gra mi się wyśmienicie (jestem już w podmroku)
Zmieniłem zdanie. Od teraz gram tak:
1) Człowiek- łowca
2) Półelf- kapłan Oghmy
3) Krasnolud- wojownik
Gra mi się wyśmienicie (jestem już w podmroku)
Najlepiej mi się gra jedną postacią, a mianowicie mrocznym elfem druidem. Dobre czary, umie się bić i jest odporny na zaklęcia. Ładnie sięgra.
Najlepiej mi się gra jedną postacią, a mianowicie mrocznym elfem druidem. Dobre czary, umie się bić i jest odporny na zaklęcia. Ładnie sięgra.
Nic z tych rzeczy! Gra solowa tylko mnie interesowała. Jedną postacią (drowem druidem/wojem) doszedłem do ostatniego rozdziału, ale wymiękłem... zdarza się... Ale i tak jestem dumny, iż udało mi się dojść aż tak daleko:)
Nic z tych rzeczy! Gra solowa tylko mnie interesowała. Jedną postacią (drowem druidem/wojem) doszedłem do ostatniego rozdziału, ale wymiękłem... zdarza się... Ale i tak jestem dumny, iż udało mi się dojść aż tak daleko:)
Ja ostatnio testuję kopię mojego teamu z IWD1
czyli:
1. Człowiek, druid, neutralny, długi miecz/proca
2. Krasnal tarczy - Strażnik Tempusa, chaotyczny dobry, topór/topór do rzucania
3. Krasnal tarczy - Pan Lathandera, neutralny dobry, korbacz/proca
4. Dziki elf, czarownik, prawy neutralny, łuk/broń drzewcowa
5. Księżycowy elf, nekromanta, neutralny, kusza/broń drzewcowa
6. Gnom, iluzjonista/złodziej, neutralny dobry, łuk
Wszyscy oprócz gnoma mają dodane 4 klasy woja żeby mieli specjalizację w broni
Trzech pierwszych walczy w zwarciu i leczy, druid też oplątuje, czarownik wali obszarówkami, a magowie rzucają pajęczynę i przyzywają stwory i troche strzelają, a w razie potrzeby na krótko mogą zluzować kapłanów jak ci muszą się wycofać żeby się wyleczyć
Od gadania z NPC jest oczywiście czarownik
Drużynka idzie jak burza ;)
Ja ostatnio testuję kopię mojego teamu z IWD1
czyli:
1. Człowiek, druid, neutralny, długi miecz/proca
2. Krasnal tarczy - Strażnik Tempusa, chaotyczny dobry, topór/topór do rzucania
3. Krasnal tarczy - Pan Lathandera, neutralny dobry, korbacz/proca
4. Dziki elf, czarownik, prawy neutralny, łuk/broń drzewcowa
5. Księżycowy elf, nekromanta, neutralny, kusza/broń drzewcowa
6. Gnom, iluzjonista/złodziej, neutralny dobry, łuk
Wszyscy oprócz gnoma mają dodane 4 klasy woja żeby mieli specjalizację w broni
Trzech pierwszych walczy w zwarciu i leczy, druid też oplątuje, czarownik wali obszarówkami, a magowie rzucają pajęczynę i przyzywają stwory i troche strzelają, a w razie potrzeby na krótko mogą zluzować kapłanów jak ci muszą się wycofać żeby się wyleczyć
Od gadania z NPC jest oczywiście czarownik
Drużynka idzie jak burza ;)
Ciężko przenieść team z AD&D2 do AD&D3 :) Ale i tak dasz radę.
Ciężko przenieść team z AD&D2 do AD&D3 :) Ale i tak dasz radę.
Wiem, w IWD1 wszyscy prócz ostatniego byli ludźmi, którzy zaczynali jako wojownicy, których potem dwuklasowałem do druida/kapłanów/magów, w IWD2 musiałem wziąć takie rasy żeby nie było kar za wieloklasowość no i postać 4 w IWD1 jest Mistrzem Przemian, tu wziąłem Czarownika bo ktoś i tak musi mieć dużą charyzmę do gadania ;)
Wiem, w IWD1 wszyscy prócz ostatniego byli ludźmi, którzy zaczynali jako wojownicy, których potem dwuklasowałem do druida/kapłanów/magów, w IWD2 musiałem wziąć takie rasy żeby nie było kar za wieloklasowość no i postać 4 w IWD1 jest Mistrzem Przemian, tu wziąłem Czarownika bo ktoś i tak musi mieć dużą charyzmę do gadania ;)
Jeżeli chodzi o charyzmę to moim zdaniem nie należy przeginać. Jak już chcecie mieć postać do gadania to należy każdej osobie w drużynie dać trochę punktów w umiejętności blefu i dyplomacji. Nie zawsze można wybierać kto ma mówić w imieniu ekipy...
Jeżeli chodzi o charyzmę to moim zdaniem nie należy przeginać. Jak już chcecie mieć postać do gadania to należy każdej osobie w drużynie dać trochę punktów w umiejętności blefu i dyplomacji. Nie zawsze można wybierać kto ma mówić w imieniu ekipy...
No ale chyba owe umiejętności wymagają wysokiego modyfikatora charyzmy, nie?
No ale chyba owe umiejętności wymagają wysokiego modyfikatora charyzmy, nie?
Niekoniecznie... można posiadać charyzmę +1 i wysokie współczynniki umiejętności np. dyplomacja=13, czyli wtedy charyzma byłaby tylko fundamentem a resztę załatwią umiejętności. Osobiście tak grałem i miałem duże możliwości wyboru dialogów
Niekoniecznie... można posiadać charyzmę +1 i wysokie współczynniki umiejętności np. dyplomacja=13, czyli wtedy charyzma byłaby tylko fundamentem a resztę załatwią umiejętności. Osobiście tak grałem i miałem duże możliwości wyboru dialogów
Ten artykuł skomentowano 92 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.