Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Tworzenie drużyny • INSIMILION

    Icewind Dale 2


    Tworzenie drużyny

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Poradniki
    Autor: Drazen
    Utworzono: 08.08.2007
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Pierwsze pytanie, jakie sobie musicie zadać to ilu członków ma liczyć wasza grupa? Dla super hardcorowców, którzy uwielbiają wczytywać grę, co parę minut polecam 1-2 zawodników w drużynie. Trójka to dobra liczba dla ludzi lubiących wyzwania i grających na bardzo trudnym. Mój wybór pada na 4 zawodników ze względu na więcej doświadczenia i lekko hardcorową grę. Mniej doświadczonym graczom polecam 5-6 osobowy zespół. 5 to optymalny wybór. Teraz zdecydujecie, jakie klasy postaci będą w waszej grupie...

    Postać 1:
    Oto klasy dla postaci nr 1 w drużynie. Pierwszy zawodnik to pierwszorzędowy wojownik.Ta postać służy za główny obiekt ataków a co za tym idzie musi posiadać dużo PŻ i dobre wsparcie ze strony reszty zespołu.

    • Wojownik
      Najlepszy wybór dla postaci, 1 ponieważ wojownicy otrzymują najwięcej atutów ze wszystkich klas i jako jedyni mają dostęp do specjalizacji w broni. Polecam używanie silnych broni dwuręcznych i osiągnięcie w danym jej typie specjalizacji. Miecze duże i półtoraręczne nie są również złym wyborem.
    • Barbarzyńca
      Można użyć jako alternatywy dla wojownika. Barbarzyńcy zdobywają bardzo wiele PŻ. Posiadają też bardzo przydatne umiejętności, z których najlepszy jest szał.
    • Paladyn
      Paladyni są słabsi od wojowników i barbarzyńców. Otrzymują za to użyteczne bonusy na niższych poziomachi potrafią odpędzać nieumarłych. Co prawda w ID II wielu nieumarłych nie spotkamy. Od 4 poziomu paladyni mają dostęp do magii jednak uczą się jej bardzo wolno. Dobrym pomysłem jest uzyskanie 4-8 poziomów jako paladyn a potem multiklasowanie do wojownik. Postać taka nadaje się na lidera drużyny ze względu na wysoką charyzmę. Możesz także wykryć złych NPC podczas niektórych dialogów w grze.
      Paladyni zawsze odmawiają wynagrodzenia za swe czyny, więc nie jest rekomendowane rozmawianie paladynem z NPC w celu uzyskania nagrody za jakieś Zadanie. Bardzo dobrym wyborem jest Zakon Helma.
    • Łowca
      Najgorsza z dotychczasowych klas. Jedyny dobry bonus to Walka Dwoma Rodzajami Broni. Granie tą klasą w jej "czystej" wersji nie jest rekomendowane, multiklasujcie do innych zawodów. Nauka zaklęć jest bardzo powolna. Jednak przeżycie w grze grając łowcą jest możliwe.
    • Mnich
      Dobra Klasa. Jeżeli wybierzecie Mnicha to multiklasowość nie jest zalecana.Mnich zdobywa wiele użytecznych zdolności i bonusów. Na początku gry mnisi wydają się słabi, ale po ukończeniu 1 rozdziału zauważycie zmiany. Mnisi maja najlepsze rzuty obronne ale posiadają restrykcje w kwestii multiklasowości. Są, co prawda słabsi w walce niż Wojownicy czy Barbarzyńcy, ale nadrabiają braki świetnymi bonusami.

    Postać 2:
    To miejsce na wsparcie, przedniego/środkowego/ubezpieczającego wojownika.Tu także powinien być zwiadowca z pewnymi zdolnościami negocjacyjnymi.To postać eksplorująca obszar w celu ustalenia niebezpieczeństw/pułapek, walczy z przeciwnikami w zwarciu bądź z dystansu a i wspomaga Postać 1 w krytycznych sytuacjach.Może służyć także jako przynęta dla przeciwników.

    • Łotrzyk
      Najlepszy kandydat na to miejsce. Może być użyty jako zwiadowca, złodziej lub negocjator ze względu na dużo posiadanych punktów umiejętności. Używaj jego ataku z zaskoczenia na wrogach walczących z Postacią 1.
    • Bard
      Niezbyt dobry na tą pozycję. Największą jego zaletą są pieśni, które śpiewa.Poemat przed walką i wsparcie dystansowe bądź walka w zwarciu wraz z Postacią 1.Używaj go także do kradzieży. Bard to marny zwiadowca niemniej potrafi dobrze otwierać zamki.
    • Łowca
      Niezły wybór. Używaj go jako zwiadowcy i drugiego wojownika frontowego jako wsparcie Postaci 1.
    • Mnich
      Może służyć jako zwiadowca lub wojownik walczący wręcz.

    Postać 3:
    To miejsce dla postaci pilnującej kondycji innych członków grupy i przywracającej utracone PŻ, status do normalnego lub zwiększającej pewne statystyki.Miejsce tej postaci to środkowa linia ataku. Kolejnym zadaniem tego bohatera jest osłabianie przeciwników, przywoływanie stworów z innych planów a czasami uczestnictwo w walce z dystansu/wręcz z niektórymi wrogami.

    • Kapłan
      Najlepszy kandydat do tej roli. Leczy członków drużyny, rozprasza niektóre efekty wrogiej magii i używa magii przywołania/walczy z wrogami. Przyzywa stwory innych planów, zwiększa atrybuty/obronę. Wskrzesza poległych.
    • Druid
      Ten zawodnik ma mniej leczących zaklęć, lecz dysponuje magią ofensywną/przywołaniami. Używa magii ofensywnej i leczy członków drużyny.
    • Bard
      Najgorszy kandydat. Używaj do zwiększania statystyk i jako pomniejszą postać leczącą.

    Postać 4:
    To miejsce dla kogoś dysponującego ofensywną/defensywną/inną magiczną specjalizacją.Używaj tej postaci do magicznego wsparcia i przywołań.Głównym celem tego bohatera jest magia ofensywna. To postać tylnego rzędu.Inni członkowie drużyny muszą bronić tego zawodnika.

    • Mag
      Funkcja tej postaci jest prosta: rzucanie zaklęć zabijających przeciwników i unikanie walki w zwarciu. Używa swoich zdolności do przygotowania zaklęć na rożne okazje.
    • Czarownik
      Taki sam cel jak Maga z tą różnica, że posiada on więcej czarów ofensywnych.Unikać walki w zwarciu. Magia przywołań nie jest rekomendowana.
    • Druid
      Gorszy od dwóch poprzednich klas jednak można go używać w ich zastępstwie.

    Postać 5:
    W tym miejscu możesz umieścić frontowego wojownika, maga lub pozostawić je puste.

      Postać 6:
      Jak wyżej.

        Porady Ogólne

        Najprostsza drużyna powinna składać się z 1 wojownika, 1 łotrzyka, 1 uzdrowiciela, 1 maga, i dwóch dowolnie wybranych postaci. Podczas gdy niektóre klasy są znacznie potężniejsze od innych, można spokojnie ukończyć grę używając tej prostej konstrukcji drużyny.

        • Podczas tworzenia postaci uważaj na mądrość, nawet przy wojownikach.
        • Wrodzy kapłani posiadają denerwujący zwyczaj zauroczenia/przejmowania kontroli/oddziaływania na umysł. Posiadanie mądrości równej 12 jest konieczne.
        • Dla wojowników, którzy dysponują bardzo dużą ilością atutów, niektóre z nich przeznacz na rzeczy takie jak żelazna wola, Dyscyplina, Upór byka.
        • Do stworzenia "czołgu buforowego" polecany jest pół-ork z usuniętymi do minimum punktami charyzmy i wpakowanymi w siłę, kondycję i zręczność, a resztą w mądrość.
        • Klasa rekomendowana to barbarzyńca i cztery poziomy w wojowniku dal osiągnięcia specjalizacji.




        Komentarze

        Ten artykuł skomentowano 92 razy.
        Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

        « Starsze · 1 · .. · 2 · 3 · (4) · 5 · Nowsze »

        rtc
         

        Wędrowiec
        Temat: Troche inaczej
        Dodany: 03.02.2009 o 18:21  

        Ja od zawsze (BG ID1 BG2) gralem w ustawieniu:
        1 i 2 - postacie ofensywne (najczesciej wojownik i palladyn)
        3 i 4 dostansowcy (najczesciej łowca i łotrzyk)
        5 i 6 czrodzieje (najczesciej mag ofensywny i kapłan)

        co by nie mówić ale jednak przyjemnie jest popatrzec jak Twoja druzyna w chwili wywiazania sie walki rzuca 4/5 czarow w tym samym czasie a pozniej naciera z bronia.
        Moim zdaniem najwazniejsza jest specjalizacja postaci i nie ma co twoerdzic ze druzyna skladajaca sie z 5/6 postaci jest polecana poczatkujacym graczom.

        pzdr
        rtc

          
         

        Mieszkaniec | Komentarzy: 13
        Temat: Na początek wojownik, albo ...
        Dodany: 18.03.2009 o 11:31  

        Na początek wojownik, albo dwóch jeśli ktoś dopiero zaczyna tą "zabawę", koniecznie łotrzyk do rozbrajania pułapek i otwierania zamków. Kapłan do podstawowych wzmocnień i leczenia i jeśli ktoś koniecznie chce ciągnąć za sobą maga do miotania czarów z daleka, to nie widzę przeszkód ;) ID2 oferuje wiele przedmiotów użytecznych dla magów, więc problemów z wyposażeniem nie będzie ;)

         

        Mieszkaniec | Komentarzy: 12
        Temat: Proponuje takie ustawienie:...
        Dodany: 13.07.2009 o 12:32  

        Proponuje takie ustawienie:
        1- człowiek (wojownik)
        2- półelf (łowca)
        3- człowiek (kapłan, tempus lub oghma)
        4- duergar (barbarzyńca)
        5- niziołek osiadły (łotrzyk)
        6- drow (druid lub czarownik)

        Ignis
         

        Wędrowiec
        Temat: Niezłe
        Dodany: 25.12.2009 o 14:43  

        Można dwóch kapłanów zamiast jednego, jeśli nie chcecie chaosu w drużynie, ale to takie małe spostrzeżenie. A i jeszcze niekoniecznie trzeba mieć łotrzyka, wystarczy postać o dużej wytrzymałości.

        gracz
         

        Wędrowiec
        Temat: Łotrzyka wystarczy 3-4 pozi...
        Dodany: 08.02.2010 o 21:59  

        Łotrzyka wystarczy 3-4 poziomy, chociaż ciekawie wygląda 4 woj/10 łotrzyk, później dalszy rozwój wojownika - świetny strzelec i może też stawać w pierwszej linii. Można też podarować sobie złodzieja i czarodziejem inwestować w rozbrajanie pułapek + zaklęcie 'Otwarcie zamków'.

        Najlepszy 'tank' krasnolud (ew. półork) 4woj/barbarzyńca minimalna inteligencja i charyzma, zręczności wystarczy 15 pkt dla oburęczności.

        Paladyn Helma/4woj - wystarczy 10pkt mądrości (można znaleźć <<Pierścień Wszystkich Bogów>> i przywracamy sobie zdolność rzucania zaklęć, wysoka charyzma podbija nam rzuty obronne, 13 pkt. inteligencji da eksperta (+5KP), można zaopatrzyć się w 15 pkt. zręczności (oburęczność) i walczyć Cera Sumat + inna broń. ;)

        Kapłan bardzo ciekawa postać świetnie sobie poradzi w zwarciu i może służyć za przywódcę. Polecam Bane'a albo Maska fajne zaklęcia domeny.

        Pozdrawiam.

        Owat
         

        Wędrowiec
        Temat: Nietypowy sqad
        Dodany: 11.02.2010 o 10:26  

        Ja któryś raz z kolei przechodzę IWD2 i eksperymentuję co krok. Teraz gram dróżyną:
        1) Zaklinacz (elf dziki)
        2) Palladyn Lathandera/ Kapłan (Aasimar) Lathandera w proporcjach P10 lvl, K20 lvl. Z tym że najpierw wbiłem mu 10 lvl palkiem bo później nie można dodać tej klasy.
        3) Kapłan Ilmatera
        4) Łotr (niziołek ten co ma do półapek rozbrajania bonus)
        5) Kolejny zaklinacz tjw
        6) Czarodziej mistrzy sprowadzania (drow)
        A teraz wyjaśnienie dla czego taka dróżyna: robiłem ją specjalnie pod tryb serce furii. Pewnie każdy mi zaraz zacznie pisać że nie ma kto walczyć. Otóż walczyć jest komu: Palladyn, kapłan i łotr się piorą, a pomagają im wszelkie stwory przyzwane przez czarodzieja sprowadzania. A w tym czasie oba zaklinacze tłuką wszelkimi czarami. Gdy bijący nie wytrzymują, mamy do dyspozycji kapłanów z uzdrowieniami. Proszę o podanie kolejnych nietypowych dróżyn- na pewno sprawdzę jak się nimi gra.

        powyższy gracz
         

        Wędrowiec
        Temat: \"2) Palladyn Lathandera/ K...
        Dodany: 11.02.2010 o 17:18  

        "2) Palladyn Lathandera/ Kapłan (Aasimar) Lathandera w proporcjach P10 lvl, K20 lvl. Z tym że najpierw wbiłem mu 10 lvl palkiem bo później nie można dodać tej klasy."
        Nie ma paladyna Lathandera. ;) Helma - można dobrać klasę wojownika bez 'blokowania' dalszego rozwoju paladyna; Ilmatera - można dobrać klasę kapłana; Mystry - można dobrać klasę czarodzieja.

        Tak więc lepiej byś zrobił gdybyś dwuklasował swojego drugiego kapłana. ;)
        Co do kapłana Lathandera - kiepskie zaklęcia domeny, a atut ul.odpędzanie umarłych w ogóle niepotrzebny. Nieumarłych w grze jak na lekarstwo, a gdy już spotykamy to łatwiej ich wyciąć mieczami niż odpędzać.

        Owat
         

        Wędrowiec
        Temat: poprawka :)
        Dodany: 12.02.2010 o 18:35  

        Sorka, to jednak helm ^^. A zamiast woja dałem kapłana z tego względu że na sercu furii siepacze nie są tak ważni jak ci co puszczają czary- dla tego kapłan.

        Owat
         

        Wędrowiec
        Temat: sor za dubla
        Dodany: 13.02.2010 o 16:51  

        Jeżeli ktoś ma jakieś fajne postacie którymi by się chciał pochwalić- proszę niech mi prześle na maila owaat@interia.pl
        p.s Nieumarłych jest rzeczywiście mało, ale na polach rzezi, cmentarzu i odciętej dłoni robiłem pogrom ^^

        Feston
         

        Wędrowiec
        Temat: Najfajniej to mi się przech...
        Dodany: 13.03.2010 o 18:29  

        Najfajniej to mi się przechodziło kapłanem Talosa (4woj reszta kaplana) i czarownicą. Barb na topory z 4poz woja jest boski na kwadratach sprzedal 3 krytyki lodowemu olbzymowi i papa. Gnom głębimowy mnich jest masakryczny ale dla cierpliwych. Osobiście sądze że na dalszysz etapach gry postacie czaujące są o wiele skuteczniejsze od wojaków sasasa

        Gutek
         

        Wędrowiec
        Temat: ja przeszedłem gre szóstką ...
        Dodany: 02.08.2010 o 23:34  

        ja przeszedłem gre szóstką drowów, 2wojo-paladynów(odporność na strach i choroby, reszta zdolności paladynskich jest słaba imho )+ 2 kałanów( Lathandera i Tempusa)+mag z 4 poziomami łotrzyka +zaklinacz.I taka uwaga, w grze ilość zdobywanych w walce expów zależy od skali wyzwania( czyli od różnicy poziomów) i inaczej niż w BG NIE OPŁACA się grać mało liczną drużyna, szybciej awansując zdobywamy wyższe poziomy i spada skala wyzwania-a więc ( z tego punktu widzenia- najlepiej iść sz6stką svirnfebli

        Xiodius
         

        Wędrowiec
        Temat: Ja mam druzyne z dwiema pos...
        Dodany: 01.09.2010 o 14:10  

        Ja mam druzyne z dwiema postaciami i gra mi sie bardzo dobrze i przyjemnie.Czasem tylko musze bardziej pokombinowac w pewnych starciach ale i tak latwo sie gra.Półelf druid oraz krasnal tarczowy barb.Wymiatają :)

        Krfawy Hegiemon
         

        Wędrowiec
        Temat: Najlepsza konfiguracja w IW...
        Dodany: 22.10.2010 o 14:41  

        Najlepsza konfiguracja w IWD II to drużyna 3-postaciowa. Osobiście preferuję zestaw wojownik, kapłan, czarownik. Podstawowa zaleta- leci więcej expa, a lepiej mieć 3 mocne postacie, niż 6 średnich. Inne zalety- klasy czarujące szybciej zdobywają zaklęcia, dzięki czemu np. czarownik już na wczesnym etapie gry zaczyna łoić ognitą kulą i, co ważne- przyśpieszeniem. Warto grać złą drużyną- kapłan Bane'a to zdecydowanie najlepszy kapłan, jego czary ofensywne robią sieczkę, a gdy dostanie domenową "Bramę"- no to można już właściwie stać z boku i patrzeć na rzeźnię, jaką czyni przywołany diaboł :) Podoba mi się to sprawiedliwe rozwiązanie w IWD II- jest to właściwie pierwsza gra w typie "baldursowym", w którym opłaca się grać drużyną zuoli i ma to sens (szczególnie z modem który usuwa te durne kłesty w Targos w rodzaju przynieś-podaj-pozamiataj).

         

        Mieszkaniec | Komentarzy: 3
        Temat: Moja drużyna-marzenie:1.Bar...
        Dodany: 09.06.2011 o 18:16  

        Moja drużyna-marzenie:
        1.Barbarzyńca krasnolud tarczowy 18/14/14/10/10/10
        2.Paladyn Helma człowiek 12/10/18/10/16/10
        3.Kapłan Lathandera człowiek 14/10/14/10/18/10
        4.Bard człowiek 10/14/14/10/10/18
        5.Czarodziej skalny gnom 10/10/18/18/10/10
        6.Łotrzyk niziołek osiadły 10/18/18/10/10/10

        Tak oto ona się prezentuje.
        Gdybyście mieli do niej jakieś zastrzeżenia-piszcie.

          
         

        Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 95
        Temat: nie ma czarownika ;)
        Dodany: 09.06.2011 o 19:26  

        nie ma czarownika ;)

        Manadoor
         

        Wędrowiec
        Temat: 1) Czarownik 2) kapłan3) pa...
        Dodany: 26.07.2011 o 19:40  

        1) Czarownik
        2) kapłan
        3) paladyn
        4) łotrzyk
        5) wojownik
        6) Druid

        pan lodowego wichru
         

        Wędrowiec
        Temat: A co powiecie na taką druży...
        Dodany: 08.08.2011 o 9:39  

        A co powiecie na taką drużynę:
        1) Wojownik standartowy z dwoma mieczami
        2) krasnal albo polork z toporem
        3)łucznik wojownik elf
        4) mag- zlodziej elf
        5) mag- kaplan elf
        6) mag czysty

        Mugen
         

        Wędrowiec
        Temat: Ja gram takim zestawieniem:...
        Dodany: 27.11.2011 o 17:04  

        Ja gram takim zestawieniem:
        1. Woj (Szary krasnolud)
        2. Łotrzyk (Tarczowy krasnolud)
        3. Kapłan (Człowiek - Władca Burzy Talosa)
        4. Czarownik (Dziki elf)

        rrr
         

        Wędrowiec
        Temat: Ja gram jedną postacią i po...
        Dodany: 24.12.2011 o 18:53  

        Ja gram jedną postacią i powiem że gra się nią lepiej niż sześcioma, trzeba umnieć czarować ;P
        Jest to Aasimar - Czarownik

        Biały NIedźwiedź
         

        Wędrowiec
        Temat: Grając w BG 2 przeszedłem j...
        Dodany: 21.01.2012 o 15:41  

        Grając w BG 2 przeszedłem ją krasnoludem-wojownikiem, magiem, łotrzykiem (później łotrzyka wywaliłem i dałem kolejnego wojownika).
        Byłem niepokonany.
        Nie grałem jeszcze w ICD 2, ale właśnie nie wiem czy tworzenie dużej drużyny sprawi że będzie ona silna (?) stron



        Ten artykuł skomentowano 92 razy.
        Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

        « Starsze · 1 · .. · 2 · 3 · (4) · 5 · Nowsze »

        Pseudonim
        E-mail
        Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
        Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw