- Aby pomóc Ginafae (Niższa Głębia Dorna) należy dać jej miksturkę z komnaty Malavona, która niweluje działanie wszelkiej magii. W jej opisie napisane jest, że należy nim wysmarować całe ciało, a Ginafae mówi, że ją wypije...
- Gdy uratujemy Egenię w Smoczym Oku, Siostra Calliana (Kuldahar, świątynia Ilmatera) powinna powiedzieć:
"To wy zwróciliście nam Czcigodną Matkę Egenię. Dziękujemy wam za to. W jaki sposób wierni Ilmatera mogliby się wam odwdzięczyć?"
No ale niestety ciągle twierdzi, że:"Wróciliście. Nadal nie mamy wieści ani od Czcigodnej Matki Egenii, ani od Czcigodnego Brata Poquelina. Dopóki nie wrócą, ja jestem do twoich usług."
- Skoro w Easthaven jest tak zimno to czemu Lac Dinneshere nie jest zamarznięte? Przecież to jezioro, a nie rzeka... No a w Samotnej Kniei?
- Przedmioty dodające PŻ (np.: Naszyjnik Czarnego Wilka) postaci, która ich używa po odczytaniu gry sprawiają, że ta postać ma zaniżoną liczbę PŻ, która jest dodawana przez przedmiot. Zupełnie tak jakby była ranna (mimo, że przed odczytaniem była zupełnie zdrowa)... Być może, może doprowadzić to nawet do śmierci postaci... Ale nawet jeśli nie, to i tak może to denerwować.
- Absurdem jest zdejmowanie lub/i zmienianie części wyposażenia postaci (np. zbroi czy butów) podczas walki! Wyjątkami mogą być hełmy i pierścienie... To samo dotyczy rozmów z BN czy korzystanie z ich usług leczniczych.
- To trochę dziwne, że postać, której np. właśnie uratowaliśmy życie chce pobierać od nas opłaty za leczenie lub nabyty sprzęt.
- Jak to możliwe, że wszystkie ubrania np. zbroje pasują na krasnoluda i na człowieka? I jeszcze na Lodowe Olbrzymy, które posługują się małymi młotami i toporkami!? Panna Ilmadia sama "mówi", że ważą ok. 100 kg.
- Jak to możliwe, że postać może nosić 16 np. pełnych zbroi płytowych, albo 16 mieczy oburęcznych? Nawet jeśli ma siły 25 to gdzie ona je upchnie? I czemu np. sztylet zajmuje tyle samo miejsca (1 okienko) co młot dwuręczny?
- Gdy którakolwiek z naszych postaci stoi na podwyższonym terenie, to nie widzi tego co jest na dole (wokół).
- Dolina Lodowego Wichru to wyjątkowo mroźny obszar Torilu, więc jakim cudem postać chodzi sobie po górach w letnim ubranku (widać to po zdjęciu zbroi/szaty)?
- Gdy np. po ukończeniu "ID" wyświetlana jest lista autorów gry na tle Kuldahar. Wszystko byłoby OK. gdyby nie fakt, że most, który pozwala w grze udać się do innych lokacji jest przerwany... raczej mało prawdopodobne żeby był to inny most...
- Podczas oglądamy ostatnie animacji "ID" widać na obrazku księgi jak dwie osoby uciekają z Cryshal Tirith przez jakiś lodowy tunel... No właśnie- skąd on się wziął?
- Nawet postać bez umiejętności strzelania z łuku czy kuszy strzela z niej natychmiast- naciąga tylko łuk/windę! W ogóle przedtem nie celuje!
- Bronie wracające do właściciela (jak np. magiczny toporek do rzucania) faktycznie wraca- i to natychmiast! Nawet tego nie widać! No ale to może właśnie taki atut owych broni- *NATYCHMIAST* wracają do rzucającego...?
- Czym się żywią stwory na np. wyspie Icasaracht? i czemu po ich zabiciu przy ich ciałach zostaje ludzka czaszka?
- Niesamowite! Malutki gnomik zabił ogromnego Ognistego Olbrzyma! Ha! Miał szczęście, że go po prostu nie rozgniótł... Aha- jak to możliwe, że taki gnom przeżyje uderzenie ogromnym młociskiem w głowę? Albo jakakolwiek inna rasa!?
Można by znaleźć jeszcze kilka innych błędów, ale to by było po prostu czepianie się szczegółów. Ale już przez te tutaj wymienione nie ma się co do sagi "Icewind Dale" czy "Baldur's Gate" zrażać - mimo to są wspaniałe...