Mapa lokacji
Miejsca godne uwagi
- Pułapki, skarb.
- Sala ognia.
- Onan Tyr.
- Cienie, skarb.
- Zombie, skarb.
- Cienie, skarb.
- Komnata główna.
Do Grobowca Zdrajców wejść możesz jedynie wtedy, gdy podejmiesz się wykonania zadania dla Sędziego Oleffa ze świątyni Tyra w Dzielnicy Handlowej. Nie ma znaczenia, gdzie najpierw skierujesz swe kroki. Możesz na przykład ruszyć w lewo.
Uważaj, stąpając po podłogach krypty, łatwo uaktywnić nieprzyjemne pułapki. Warto puścić przodem drużynowego łotrzyka. Pomieszczenia, które nie są oznaczone żadnym numerem, nie zawierają niczego szczególnie interesującego – co najwyżej grupkę przeciwników i niewiele warte drobiazgi. W ścianie komnaty [1] umieszczone są otwory wypluwające z siebie kule ognia, gdy nadepniesz na niewłaściwe miejsce. Aby ich uniknąć, przesuń za pomocą dźwigni kamienny blok. Przyjmie on uderzenia złowrogich czarów. Możesz też zignorować zagrożenie i kazać łotrzykowi biec do skrzyni pod ścianą. Dzięki atutom Odskok i Ulepszony Odskok nie powinien zaznać większego uszczerbku na zdrowiu. W kufrze znajdziesz Pierścień Caitlyn.
W pomieszczeniu [2] spotkasz uatrakcyjnioną wersję powyższego. Ze ścian wystają cztery kamienne smocze głowy, które nieustannie plwają ogniem. Nie można z tym nic zrobić, ale ponownie łotrzykowi zagrożenie nie powinno być straszne. Na końcu pokoju czeka skrzynia z losowym drobnym skarbem. Ruszaj dalej, do [3]. Spotkasz tam poszukiwanego kapłana. Onan Tyr, takie bowiem jego ciekawe miano, powie ci, że w grobowcu stało się coś strasznego – sen zmarłych został zakłócony i zdrajcy miasta powstali. Przebywają w głównej komnacie krypty i pilnują mechanizmu otwierającego wyjście na zewnątrz. Przewodzi im „jeden z największych zdrajców pochowanych w tym przeklętym miejscu”. Obiecaj kapłanowi, ze zajmiesz się tą sprawą i zbadaj pozostałą część grobowca.
W [4] czeka parę cieni. Uważaj na wyraźnie odcinające się od powierzchni podłoża płyty – wejście na nie owocuje uaktywnieniem pułapki pociskowej. W zamkniętej i zabezpieczonej skrzyni pod ścianą znajdziesz Tarczę Świtu.
Skieruj się na północ i odwiedź pomieszczenie [5]. Spotkasz tam grupkę zombie. Za zamkniętą kratą spoczywa skrzynia. Aby otworzyć kratę i utrzymać ją w powietrzu, każ któremuś z towarzyszy stanąć na jednej z trzech prostokątnych płyt podłogowych. Wtedy wyślij kogoś do skrzyni, zabierz skarby i ruszaj dalej, do [6]. Tam nic specjalnego – kolejna porcja nieumarłych (cienie), a w zabezpieczonym pułapką sarkofagu Różdżka Pocisków.
Możesz teraz zająć się mechanizmem otwierającym wyjście. Skieruj się do [7]. Czeka tam na ciebie jeszcze trochę truposzów oraz zdrajca miasta Fenthick. Pozbądź się słabszych nieumarłych, a następnie rozpraw z byłym kapłanem Tyra. W moim przypadku Fenthick bardzo nie chciał rozstać się z łukiem i ciągle biegał po pomieszczeniu (notabene pełnym płyt uaktywniających pułapki pociskowe), więc trochę to trwało, nim padł, ale sam nie wyrządził mej drużynie większej krzywdy. Znajdziesz przy nim Krótki Łuk +2, Strzały Wampira oraz książkę, Traktat o Fantastycznych Strojach Kapłanów Różnych Królestw.
Wróć do Onana i razem opuśćcie grobowiec. Następnie udaj się do Sędziego Oleffa. Otrzymasz 300 punktów doświadczenia i 500 sztuk złota nagrody (za pomocą dyplomacji bądź blefu możesz zwiększyć tę sumę do 1000).