Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Planescape: Torment • Bohaterowie • INSIMILION

    Planescape: Torment


    Bohaterowie

    Działy gier » Planescape: Torment » Opisy
    Autor: caGe
    Utworzono: 11.11.2005
    Aktualizacja: 08.03.2009

    Bezimienny

    Opis: Jesteś bezimienny. Obudziłeś się na stole w Kostnicy, w Sigil, pokryty bliznami i tatuażami, straciwszy pamięć. Kto ci to zrobił i dlaczego? Nie wiesz tego... na razie. Ale zamierzasz się dowiedzieć.

    Jest to główny bohater. Będziesz przemierzać nim świat Planescape. Może wyszkolić się w trzech profesjach: maga, wojownika, złodzieja. Kim będziesz? To zależy już tylko od ciebie... Główny bohater zrozumiał, że umarł i odrodził się na nowo. Nie pamięta nawet swojego imienia. Odkrył też, że nie może umrzeć do końca, gdyż zaraz powraca do życia. Nieśmiertelność stała się największą klątwą Bezimiennego... Celem jego poszukiwań jest odzyskanie swojej śmiertelności. W trakcie swych podróży spotka wiele osób, które go znają. A raczej któreś z jego poprzednich wcieleń.




    Morte

    Morte to mówiąca czaszka. Wydaje się, że jego jedyną bronią są usta - używa ich do gryzienia, oraz do prowokowania przeciwników. Zawsze jest gotów na jazdę, niezależnie czy chcesz tego czy nie. Jesteś ciekaw jak to jest, że może unosić się w powietrzu.

    Opis: Ta czaszka podlatuje do nas, gdy wstajemy ze stołu w kostnicy. Jest naszym pierwszym towarzyszem oprowadzającym po świecie Planescape. Zawsze ma dla nas dobrą radę, a jego wskazówki często pomagają nam uniknąć kłopotów. Jak się później okaże, to nie pierwsza podróż, którą odbył razem z Bezimiennym. Uciekł ze Słupa Czaszek z Baator, o czym dowiemy się w dalszej części gry. Mortego można wytrenować, jeżeli mamy w drużynie Nie-Sławę. Po dialogu z nią otrzymamy ciekawe sugestie a propos czaszki, z którą powinniśmy o tym porozmawiać.
    Ocena: Jest to bardzo przyzwoity wojownik. Jego największą zaletą są duże odporności na obrażenia. Niestety, na początku siła Mortego wynosi tylko 13, więc ataki czaszki nie zabierają wielu punktów życia. Gdy uda się nam go wytrenować, jest już w pełni sprawnym i silnym wojownikiem.

    • Klasa: Wojownik
    • Rasa: Morte

    Cechy startowe :

    • Siła: 12
    • Zręczność: 16
    • Kondycja: 16
    • Inteligencja: 13
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 6
    Ocena:    7+ / 10

    Dak'Kon

    Dak'Kon jest Githzerai - jednym z małomównych ludów Limbo. Jego skóra jest żółta i pomarszczona. Wygląda na dość sędziwego, a z jego małych, czarnych oczu wyziera ból. Nosi miecz wykonany z dziwnego metalu.

    Opis: Tego githzeraia możemy spotkać w Gospodzie Pod Gorejącym Człekiem. Jest właścicielem ostrza Karach. Jak się później dowiemy, nie spotykamy go po raz pierwszy. Poprzednie wcielenie Bezimiennego dało mu krąg Zerthimona i uczyniło go swym niewolnikiem. Dak’kon będzie wiernie towarzyszył nam do końca podróży, ponieważ chce spłacić swój dług. Jeżeli nasza główna postać jest magiem, to będziemy mogli „studiować” kręgi Zerthimona i tym samym stawać się potężniejsi. Gdy zrozumiemy ostatnią część tych nauk, nie tylko my, ale również i githzerai zwiększy swoje statystyki.
    Ocena: Jeden z dwóch wieloklasowców w grze. Jest niezłym wojownikiem, ale kiepskim magiem. Przede wszystkim niska inteligencja uniemożliwia posiadanie wielu czarów. Na plus możemy zaliczyć bardzo dobre ostrze, które wraz z poziomem Dak’kona będzie zwiększać swą siłę. Mimo wszystko polecam tego towarzysza.

    • Klasa: Wojownik/Mag
    • Rasa: Githzerai

    Cechy startowe :

    • Siła: 17
    • Zręczność: 16
    • Kondycja: 16
    • Inteligencja: 13
    • Mądrość: 13
    • Charyzma: 13
    Ocena:     7 / 10

    Anna

    Anna jest diabelstwem, zuchwałą dziewczyną przekraczającą właśnie próg kobiecości. Kiedy jest zła, macha ogonem. To włóczęga, która czuje się w Ulu jak ryba w wodzie.

    Opis: To diabelstwo pierwszy raz spotykamy w Ulu. Nic nie zapowiada, że będzie to nasza przyszła towarzyszka, a tym bardziej partnerka. Dołączy do nas, gdy przyniesiemy Farodowi kulę z brązu. Na początku będzie bardzo kłótliwa i niechętnie nam pomoże. Z czasem jednak jej uczucia wobec nas zmienią się. Po kulminacyjnym punkcie wyznania miłości zostanie z nami do końca podróży i bezinteresownie pomoże w walce. Może nas nauczyć sztuczek złodziejskich, gdy ją o to poprosimy.
    Ocena: Kolejny wieloklasowiec, drugi obok Dak’kona, u którego znowu brakuje zalet wynikających z połączenia dwóch klas. Przede wszystkim umiejętności złodziejskie rzadko się przydają. Dlatego Anna jako łotrzyk jest mało użyteczna. Natomiast posiada zbyt niską siłę, aby można było mówić o niej: „dobry wojownik”. Warto jednak podróżować z Anną ze względu na romans.

    • Klasa: Wojownik/Złodziej
    • Rasa: Diabelstwo

    Cechy startowe :

    • Siła: 14
    • Zręczność: 16
    • Kondycja: 16
    • Inteligencja: 12
    • Mądrość: 8
    • Charyzma: 8
    Ocena:     5 / 10

    Ignus

    W Karczmie Pod Gorejącym Człekiem, nad kratownicą unosi się w powietrzu płonący człowiek. Jego skóra jest zwęglona i pokryta bąblami, a z udręczonych oczu buchają płomienie. Jednak jego wyraz twarzy wskazuje jakby rozkoszował się ogniem.

    Opis: Pierwszy raz spotykamy tę postać w Gospodzie Pod Gorejącym Człekiem. Zanim będziemy mogli z nią podróżować, czeka nas długie szukanie odpowiednich przedmiotów, a potem zaklęć, aby ją obudzić. Jak się okazuje, Ignus to nasz były uczeń. Opowiada nam o przeszłości i o poprzednim wcieleniu, które było bardzo potężnym magiem. Sam genasi po odpowiednim wyszkoleniu się podpalił Aleję Niebezpiecznych Węgłów. Został jednak sparaliżowany przez potężnych magów z Sigil.
    Ocena: Jedyny czysty mag w Tormencie. Na pewno jest to jedna z najpotężniejszych postaci w grze. Bardzo wysoka kondycja i inteligencja sprawiają, że właściwie Ignusowi nie brakuje niczego. Nie ma ograniczeń w kwestii ilości czarów w księdze. Świetny czarownik o niebywałym charakterze.

    • Klasa: Mag
    • Rasa: Człowiek

    Cechy startowe :

    • Siła: 13
    • Zręczność: 16
    • Kondycja: 20
    • Inteligencja: 19
    • Mądrość: 8
    • Charyzma: 3
    Ocena:    9 / 10

    Nie-Sława

    Nie-Sława jest Sukkubem, jednym z tanar'ri, istotą stworzoną dosłownie z czystego zła i chaosu. Jej umysł i ciało stanowią idealny przykład kusicielki mężczyzn każdego gatunku i w każdym wieku. Jest właścicielką Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych.

    Opis: Tana'ri to kobieta o nadzwyczajnym charakterze. Pierwszy raz spotykamy ją w Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych. Przyłączy się do nas, gdy porozmawiamy ze wszystkimi z uczennic. Jak się okazuje, próbuje uciec od przeznaczenia, jakim jest rola prostytutki. Nie-Sława stara się unikać walki, przez co nie możemy dać jej żadnej broni. Ma natomiast specjalną zdolność: pocałunek Sukkuba.
    Ocena: Jedyny kapłan w grze. Posiada bardzo wysokie cechy, dzięki czemu nie można nazwać jej postacią słabą. Nie używa natomiast żadnej broni, przez co czasami Nie-Sława zadaje jeden punkt obrażeń trafieniem krytycznym. Na pewno jest dobrym kapłanem, ponieważ nie musimy wydawać jej rozkazów, sama podbiegnie i uleczy rannego. Brakuje natomiast dwóch punktów mądrości przy względnie wysokich statystykach.

    • Klasa: Kapłan
    • Rasa: Sukkub

    Cechy startowe :

    • Siła: 13
    • Zręczność: 16
    • Kondycja: 16
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 16
    • Charyzma: 19
    Ocena:      7+ / 10

    Nordom

    Ten Modron wydaje się trochę różnić od innych, które widziałeś. Ma cztery ręce i nosi ze sobą dwie kusze. Jest chyba dość zainteresowany twoim zachowaniem.

    Opis: Tego zbuntowanego Modrona spotykamy na najwyższym poziomie trudności w kostce modronów. Odłączył się od swojego ludu. Przy pierwszej rozmowie na pewno zaskoczy nas swoimi odpowiedziami. Chętnie się jednak do nas przyłączy, aby walczyć z konstruktem złego czarodzieja. W zależności od posiadanego charakteru i charyzmy Nordom może polepszyć swoje statystyki. Jest to jedyny strzelający wojownik w grze.
    Ocena: Na pewno nie mamy w grze zbyt wielu łuczników, dlatego wybranie Nordoma do drużyny nigdy nie będzie złe. Ten Modron posiada bardzo dobre cechy (ogromna kondycja, duża siła i zręczność). Z czystym sumieniem można polecić tę postać.


    • Klasa: Wojownik
    • Rasa: Zbuntowany Modron

    Cechy startowe :

    • Siła: 16
    • Zręczność: 16
    • Kondycja: 20
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 8
    • Charyzma: 3
    Ocena:    8 / 10

    Vhailor

    Zbroja Łaskobójcy najwyraźniej spoczywała w więzieniu pod Klątwą wiele lat. Nikt jej nie ruszył, co jest dosyć dziwne wziąwszy pod uwagę chciwość ludzi tu mieszkających.

    Opis: Vhailora spotkamy w więzieniu w Klątwie. Jest w śpiączce, ale bez problemu obudzimy go ponownie do życia. Ten wojownik należy do Harmonium i ponad wszystko poszukuje sprawiedliwości. Jest bardzo ważną postacią dla nas, ponieważ – jak się okazuje – przez długi czas poszukiwał seryjnego mordercy, którym byliśmy w swoich poprzednich wcieleniach. Bardzo łatwo wyprowadzić go z równowagi, dlatego radzę rozmawiać z nim ostrożnie.
    Ocena: Kolejny z wojowników, tym razem topornik. Bardzo wysoka siła i kondycja sprawiają, że zawsze jest to bardzo ważny punkt naszej drużyny. Posiada bardzo potężny topór. Do perfekcji brakuje trochę wyższej zręczności.

    • Klasa: Wojownik
    • Rasa: Niespokojny duch

    Cechy startowe :

    • Siła: 18/51
    • Zręczność: 13
    • Kondycja: 18
    • Inteligencja: 10
    • Mądrość: 10
    • Charyzma: 10
    Ocena:    8 / 10



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 69 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · .. · 4 · Nowsze »

    Drak
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.02.2006 o 19:19  

    Cóż, ja nie lubię Ignusa, ale nie mogę się zgodzić z faktem że jest kiepskim magiem: niestety na tym polu przewyższa Dak'kona... i on też może cię nauczyć Sztuki (tylko kosztuje cię to trochę... dobrze jest zachowywać swoje organy jak oko czy jelita).
    Co do Nordoma, to warto by też wspomnieć, że w jego przypadku krytyki zdarzają się nad wyraz często (we wszystkich partiach, jakie rozegrałem, a było ich sporo, średnia to co najmniej jeden na pięć ataków!).
    Możny by też nadmienić, że Mortego i Dak'kona można ulepszyć (Mortego przez zapytanie o zapach Baator, o którym wspomina Nie-Sława, a Dak'kona po przeczytaniu całego Kręg Zerthimona i zauważeniu że są tam bodajże dwa kręgi więcej niż Dak'kon z początku myślał).
    Ponadto dla Mortego można zdobyć jeszcze lepsze zębu (zakup u Vrishki o ile dobrze pamiętam, ale głowy se za to uciąć nie dam), zaś dla obu pań da się kupić lepsze zbroje u krawca.
    Można też nadmienić, że ze wszystkich postaci tylko Bezimienny, Dak'kon i Anna mogą 'używać' tatuarzy.
    Ponad to Nordom nie jest jedynym 'łucznikime': Ignus też atakuje na odległość (posiada też zdolność regeneracji, choć słabszą od Bezimiennego).
    No i na zakończenie pytanie: jak to z Nie-Sławą można poromansować na tej samej zasadzie co z Anną? Może coś przeoczyłem, ale chybe z sukkubem romans nie posuwa się na przód wcale... albo może ja źle prowadziłem grę...
    To chyba tyle...

    Spider
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.03.2006 o 23:09  

    Zdaje sie ze gra jest pomyslana tak by mozna romansowac tylko z Anną. Ja tez cos tam probowalem z Nie-Sławą ale do niczego nie doszlo. Moim zdaniem poprostu sie nie da. Aha -Drak nie napisales niczego o Vhailorze. Ciekaw jestem opinii innych graczy o nim, bo mam zamiar go wziasc do druzyny ale nie jestem pewien.

    Tallos
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.05.2006 o 21:11  

    Ignus nie może nauczyć nas Sztuki. U niego można jedynie "przęłączać" się pomiędzy magiem a wojownikiem. Magiem można się stać po zakończeniu questów Mebbet.

    Tallos
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.05.2006 o 21:11  

    Przepraszam, chodziło mi o Dak`kona

    Drak
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.06.2006 o 17:01  

    Sorka, zapomniałem o Vhailorze, choć faktem jest że o nim samym dużo napisać się nie da (jakby najmniej pomyślana postać w grze, bo nawet w ostatniej fazie przygody... zresztą, nie będę psuł zabawy tym, którzy jeszcze nie przeszli Planescape'a)...
    Jednak faktem jest, że to najsilniejsza część pierwszej linii... nie atakuje z dystansu i łatwo go trafić, ale obrażeń zadaje sporo, nawet bez krytyków (a przynajmniej w moich partiach mu się to udawało)... ponad to jest jedynym, który może zabić devę (nie będę zdradzał o co dokładnie chodzi), lecz niestety specjalnych cech to on raczej nie ma (chyba że ja o czymś zapomniałem).

    P.S. A tak przy okazji, czy ktoś zwrócił uwagę, że Morte jest jedynym NPC, który NIE jest neutralny?

    Drak
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.06.2006 o 17:06  

    Taki bonusik dla tych co grają Bezimiennym, czyniąc go magiem. Nie jestem pewnien, czy wszyscy o tym wiedzą, ale po powrocie do Klątwy, w magazynie gdzie czają się anarchiści znaleźć można wypasiony czar, który może być użyty jedynie przez Bezimiennego, tuż koło wejście pomiędzy gruzami... ot, może komuś się przyda.

    Nurdi
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.10.2006 o 19:23  

    Jeszcze jedna ciekawostka o Vhailorze: jeśli nasza postać ma odpowiedni wysoką charyzmę (nie pamiętam na jakim poziomie) to odpowiednio prowadząc rozmowę można mu uświadomić że jest martwy. W tedy Vhailor rozpada się na kawałki a my otrzymujemy dość pokaźną sumę exp bez konieczności przyłączania go do drużyny.

    JA
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.06.2007 o 19:15  

    Hmmm niedawno zaczalem graci zastanawiam sie kogo w przyszlosci wziac do druzyny xD (jestem dopiero w jakies zakopanej wsi :P po smieciowisku :P) moglibyscie hmmm powiedziec kto najlepiej nadaje sie na kompana xD?

    Spider
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.06.2007 o 23:59  

    Na sto procent bierz Morte, Nie Sławę, i Dakkona. Reszta według uznania. Tak generalnie to wszystko zależy od tego czy grasz wojem czy magiem. Mozna też złodziejem, ale chyba najwiecej frajdy jest z gry tymi pierwszymi.

    Monique von Derlyn
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.06.2007 o 10:11  

    Wdg mnie jest to jedna z najlepiej pomyślanych postaci w całej grze. Jego teksty i bezładna paplanina przywodzą mi namyśl Jana Jansena :) Annę lubię jest ok. Dakkon jest dobry w walce, czarach można nim "zrobić" dużo dośwaidczenia jeśli ktoś jest magiem. Za Nie-Sławą nie przepadam jest taka jakaś mdła no ki jednostrzałowiec :) A i wie ktoś czy da się otworzyć jej pamiętnik czy to taki tylko "chłyt matetingowy" :D? Ignus to wdg mnie wariat jedyny plus to taki ,że ma wysoką inteligencje albo mądrość nie pamiętam :) Nordomem nie grałam a Vhalior jest silny i raczej wporządku :)

    JA
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.06.2007 o 16:30  

    Hmm jestem juz w dzielnicy rzadowej xD... Po ok 2 godzinach szukania odnalazlem Nordoma ;)... Gram wojem (pierwsze podejscie zawsze sie staram postaciami w zwarciu a dopiero drugie np magiem albo zzlodziejem :) ) Poki co mam pelny sklad a w nim : Ja :D Morty, Dakkon, Anna, Ignus i Nordom :)... Zwiedzilem juz prawie cala rzadowa tylko sobie Przybytek Rozkoszy Intelektualnych (czy jak to sie tam zwie ;P) I zastanawiam sie kto lepszy: Nie-Sława czy Ignus?

    Bistrom
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.06.2007 o 18:10  

    Nie wiem jak Wy ale ja już nie biorę nikogo do drużyny i mój wojownik ma się nader wspaniale. Co prawda nie można wykonać questu np. z wozem ale nie dziele się wtedy z nikim ex. Wojownikiem można zdobyć wszystko (łącznie z przekonaniem Devy czy z imieniem) A jego tz. "power" w połączeniu z mieczem Devy jest niesamowity (ja zawsze wybieram rękawice)

    Bistrom
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.06.2007 o 18:12  

    A Morta to można ulepszyć u Vriszki (o ile pamiętam to jakieś zęby fenixa - ale mogę się mylić) ale ja wole kupić mu zęby żmiji - u naszej uroczej czarownicy która wyrywa nam bebechy (poem jest z Tego niezły artefakt)

    JA
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 13.06.2007 o 13:39  

    Ja tez mu kupilem zabki zmijki ;)

    Hehe
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 13.06.2007 o 13:58  

    A wiecie może jak dorwać się do pamiętnika Nie-Sławy?

    Talerz
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.07.2007 o 10:15  

    Niech ktoś mi to wytłumaczy przeszłem Tormenta pare razy i zawsze miałem charakter neutralny albo neutralny dobry. Jak go uczynić np. praworządnym?

    Bastard
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.07.2007 o 18:22  

    Czy nad tą grą można chociaż długo posiedzieć? Tzn. czy jej przejscie zajmie przecietnemu graczowi mniej wiecej tyle czasu co np. ukonczenie Baldur's Gate?? Ciągle robię podchody do tej gry, ale ostatnio każdy RPG w jaki gram jest banalnie prosty i mozna go przejsc w niecaly tydzien.

    Talerz
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.07.2007 o 9:00  

    Ja mniej więcej tą gierkę przeszedłem szybko. Zabrała mi ok. 1.5 tygodnia, ale przechodziłem tak jak Baldur's Gate na 60 kratkach na sekunde. Torment ni ma configa więc trzeba było pogrzebać w torment.ini. Tam jest jakaś linijka o wartości 30 trzeba ją po prostu zamienić na 60.

    Bachus
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.07.2007 o 19:22  

    To nie gierka tylko GRA!!! Moje ulubione postacie to: Nie-Sława (zakochałem się), Anna i Morte.

    Bachus
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.07.2007 o 16:38  

    Talerz, też miałe ten problem...



    Ten artykuł skomentowano 69 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · .. · 4 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw