Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Planescape: Torment • Bohaterowie • INSIMILION

    Planescape: Torment


    Bohaterowie

    Działy gier » Planescape: Torment » Opisy
    Autor: caGe
    Utworzono: 11.11.2005
    Aktualizacja: 08.03.2009

    Bezimienny

    Opis: Jesteś bezimienny. Obudziłeś się na stole w Kostnicy, w Sigil, pokryty bliznami i tatuażami, straciwszy pamięć. Kto ci to zrobił i dlaczego? Nie wiesz tego... na razie. Ale zamierzasz się dowiedzieć.

    Jest to główny bohater. Będziesz przemierzać nim świat Planescape. Może wyszkolić się w trzech profesjach: maga, wojownika, złodzieja. Kim będziesz? To zależy już tylko od ciebie... Główny bohater zrozumiał, że umarł i odrodził się na nowo. Nie pamięta nawet swojego imienia. Odkrył też, że nie może umrzeć do końca, gdyż zaraz powraca do życia. Nieśmiertelność stała się największą klątwą Bezimiennego... Celem jego poszukiwań jest odzyskanie swojej śmiertelności. W trakcie swych podróży spotka wiele osób, które go znają. A raczej któreś z jego poprzednich wcieleń.




    Morte

    Morte to mówiąca czaszka. Wydaje się, że jego jedyną bronią są usta - używa ich do gryzienia, oraz do prowokowania przeciwników. Zawsze jest gotów na jazdę, niezależnie czy chcesz tego czy nie. Jesteś ciekaw jak to jest, że może unosić się w powietrzu.

    Opis: Ta czaszka podlatuje do nas, gdy wstajemy ze stołu w kostnicy. Jest naszym pierwszym towarzyszem oprowadzającym po świecie Planescape. Zawsze ma dla nas dobrą radę, a jego wskazówki często pomagają nam uniknąć kłopotów. Jak się później okaże, to nie pierwsza podróż, którą odbył razem z Bezimiennym. Uciekł ze Słupa Czaszek z Baator, o czym dowiemy się w dalszej części gry. Mortego można wytrenować, jeżeli mamy w drużynie Nie-Sławę. Po dialogu z nią otrzymamy ciekawe sugestie a propos czaszki, z którą powinniśmy o tym porozmawiać.
    Ocena: Jest to bardzo przyzwoity wojownik. Jego największą zaletą są duże odporności na obrażenia. Niestety, na początku siła Mortego wynosi tylko 13, więc ataki czaszki nie zabierają wielu punktów życia. Gdy uda się nam go wytrenować, jest już w pełni sprawnym i silnym wojownikiem.

    • Klasa: Wojownik
    • Rasa: Morte

    Cechy startowe :

    • Siła: 12
    • Zręczność: 16
    • Kondycja: 16
    • Inteligencja: 13
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 6
    Ocena:    7+ / 10

    Dak'Kon

    Dak'Kon jest Githzerai - jednym z małomównych ludów Limbo. Jego skóra jest żółta i pomarszczona. Wygląda na dość sędziwego, a z jego małych, czarnych oczu wyziera ból. Nosi miecz wykonany z dziwnego metalu.

    Opis: Tego githzeraia możemy spotkać w Gospodzie Pod Gorejącym Człekiem. Jest właścicielem ostrza Karach. Jak się później dowiemy, nie spotykamy go po raz pierwszy. Poprzednie wcielenie Bezimiennego dało mu krąg Zerthimona i uczyniło go swym niewolnikiem. Dak’kon będzie wiernie towarzyszył nam do końca podróży, ponieważ chce spłacić swój dług. Jeżeli nasza główna postać jest magiem, to będziemy mogli „studiować” kręgi Zerthimona i tym samym stawać się potężniejsi. Gdy zrozumiemy ostatnią część tych nauk, nie tylko my, ale również i githzerai zwiększy swoje statystyki.
    Ocena: Jeden z dwóch wieloklasowców w grze. Jest niezłym wojownikiem, ale kiepskim magiem. Przede wszystkim niska inteligencja uniemożliwia posiadanie wielu czarów. Na plus możemy zaliczyć bardzo dobre ostrze, które wraz z poziomem Dak’kona będzie zwiększać swą siłę. Mimo wszystko polecam tego towarzysza.

    • Klasa: Wojownik/Mag
    • Rasa: Githzerai

    Cechy startowe :

    • Siła: 17
    • Zręczność: 16
    • Kondycja: 16
    • Inteligencja: 13
    • Mądrość: 13
    • Charyzma: 13
    Ocena:     7 / 10

    Anna

    Anna jest diabelstwem, zuchwałą dziewczyną przekraczającą właśnie próg kobiecości. Kiedy jest zła, macha ogonem. To włóczęga, która czuje się w Ulu jak ryba w wodzie.

    Opis: To diabelstwo pierwszy raz spotykamy w Ulu. Nic nie zapowiada, że będzie to nasza przyszła towarzyszka, a tym bardziej partnerka. Dołączy do nas, gdy przyniesiemy Farodowi kulę z brązu. Na początku będzie bardzo kłótliwa i niechętnie nam pomoże. Z czasem jednak jej uczucia wobec nas zmienią się. Po kulminacyjnym punkcie wyznania miłości zostanie z nami do końca podróży i bezinteresownie pomoże w walce. Może nas nauczyć sztuczek złodziejskich, gdy ją o to poprosimy.
    Ocena: Kolejny wieloklasowiec, drugi obok Dak’kona, u którego znowu brakuje zalet wynikających z połączenia dwóch klas. Przede wszystkim umiejętności złodziejskie rzadko się przydają. Dlatego Anna jako łotrzyk jest mało użyteczna. Natomiast posiada zbyt niską siłę, aby można było mówić o niej: „dobry wojownik”. Warto jednak podróżować z Anną ze względu na romans.

    • Klasa: Wojownik/Złodziej
    • Rasa: Diabelstwo

    Cechy startowe :

    • Siła: 14
    • Zręczność: 16
    • Kondycja: 16
    • Inteligencja: 12
    • Mądrość: 8
    • Charyzma: 8
    Ocena:     5 / 10

    Ignus

    W Karczmie Pod Gorejącym Człekiem, nad kratownicą unosi się w powietrzu płonący człowiek. Jego skóra jest zwęglona i pokryta bąblami, a z udręczonych oczu buchają płomienie. Jednak jego wyraz twarzy wskazuje jakby rozkoszował się ogniem.

    Opis: Pierwszy raz spotykamy tę postać w Gospodzie Pod Gorejącym Człekiem. Zanim będziemy mogli z nią podróżować, czeka nas długie szukanie odpowiednich przedmiotów, a potem zaklęć, aby ją obudzić. Jak się okazuje, Ignus to nasz były uczeń. Opowiada nam o przeszłości i o poprzednim wcieleniu, które było bardzo potężnym magiem. Sam genasi po odpowiednim wyszkoleniu się podpalił Aleję Niebezpiecznych Węgłów. Został jednak sparaliżowany przez potężnych magów z Sigil.
    Ocena: Jedyny czysty mag w Tormencie. Na pewno jest to jedna z najpotężniejszych postaci w grze. Bardzo wysoka kondycja i inteligencja sprawiają, że właściwie Ignusowi nie brakuje niczego. Nie ma ograniczeń w kwestii ilości czarów w księdze. Świetny czarownik o niebywałym charakterze.

    • Klasa: Mag
    • Rasa: Człowiek

    Cechy startowe :

    • Siła: 13
    • Zręczność: 16
    • Kondycja: 20
    • Inteligencja: 19
    • Mądrość: 8
    • Charyzma: 3
    Ocena:    9 / 10

    Nie-Sława

    Nie-Sława jest Sukkubem, jednym z tanar'ri, istotą stworzoną dosłownie z czystego zła i chaosu. Jej umysł i ciało stanowią idealny przykład kusicielki mężczyzn każdego gatunku i w każdym wieku. Jest właścicielką Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych.

    Opis: Tana'ri to kobieta o nadzwyczajnym charakterze. Pierwszy raz spotykamy ją w Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych. Przyłączy się do nas, gdy porozmawiamy ze wszystkimi z uczennic. Jak się okazuje, próbuje uciec od przeznaczenia, jakim jest rola prostytutki. Nie-Sława stara się unikać walki, przez co nie możemy dać jej żadnej broni. Ma natomiast specjalną zdolność: pocałunek Sukkuba.
    Ocena: Jedyny kapłan w grze. Posiada bardzo wysokie cechy, dzięki czemu nie można nazwać jej postacią słabą. Nie używa natomiast żadnej broni, przez co czasami Nie-Sława zadaje jeden punkt obrażeń trafieniem krytycznym. Na pewno jest dobrym kapłanem, ponieważ nie musimy wydawać jej rozkazów, sama podbiegnie i uleczy rannego. Brakuje natomiast dwóch punktów mądrości przy względnie wysokich statystykach.

    • Klasa: Kapłan
    • Rasa: Sukkub

    Cechy startowe :

    • Siła: 13
    • Zręczność: 16
    • Kondycja: 16
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 16
    • Charyzma: 19
    Ocena:      7+ / 10

    Nordom

    Ten Modron wydaje się trochę różnić od innych, które widziałeś. Ma cztery ręce i nosi ze sobą dwie kusze. Jest chyba dość zainteresowany twoim zachowaniem.

    Opis: Tego zbuntowanego Modrona spotykamy na najwyższym poziomie trudności w kostce modronów. Odłączył się od swojego ludu. Przy pierwszej rozmowie na pewno zaskoczy nas swoimi odpowiedziami. Chętnie się jednak do nas przyłączy, aby walczyć z konstruktem złego czarodzieja. W zależności od posiadanego charakteru i charyzmy Nordom może polepszyć swoje statystyki. Jest to jedyny strzelający wojownik w grze.
    Ocena: Na pewno nie mamy w grze zbyt wielu łuczników, dlatego wybranie Nordoma do drużyny nigdy nie będzie złe. Ten Modron posiada bardzo dobre cechy (ogromna kondycja, duża siła i zręczność). Z czystym sumieniem można polecić tę postać.


    • Klasa: Wojownik
    • Rasa: Zbuntowany Modron

    Cechy startowe :

    • Siła: 16
    • Zręczność: 16
    • Kondycja: 20
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 8
    • Charyzma: 3
    Ocena:    8 / 10

    Vhailor

    Zbroja Łaskobójcy najwyraźniej spoczywała w więzieniu pod Klątwą wiele lat. Nikt jej nie ruszył, co jest dosyć dziwne wziąwszy pod uwagę chciwość ludzi tu mieszkających.

    Opis: Vhailora spotkamy w więzieniu w Klątwie. Jest w śpiączce, ale bez problemu obudzimy go ponownie do życia. Ten wojownik należy do Harmonium i ponad wszystko poszukuje sprawiedliwości. Jest bardzo ważną postacią dla nas, ponieważ – jak się okazuje – przez długi czas poszukiwał seryjnego mordercy, którym byliśmy w swoich poprzednich wcieleniach. Bardzo łatwo wyprowadzić go z równowagi, dlatego radzę rozmawiać z nim ostrożnie.
    Ocena: Kolejny z wojowników, tym razem topornik. Bardzo wysoka siła i kondycja sprawiają, że zawsze jest to bardzo ważny punkt naszej drużyny. Posiada bardzo potężny topór. Do perfekcji brakuje trochę wyższej zręczności.

    • Klasa: Wojownik
    • Rasa: Niespokojny duch

    Cechy startowe :

    • Siła: 18/51
    • Zręczność: 13
    • Kondycja: 18
    • Inteligencja: 10
    • Mądrość: 10
    • Charyzma: 10
    Ocena:    8 / 10



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 69 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) · 4 · Nowsze »

    ren
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.08.2007 o 8:26  

    dobrze wiedzieć, że ktoś jeszcze gra w PT. ja przeszłam ją chyba 7 razy. co do charakteru postaci-spróbujcie postępować zgodnie z własnym sumieniem-można się ciekawej rzeczy na koniec dowiedzieć. pierwszy raz miałam charakter chaotyczny zły }:)

    Adalbertus
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.08.2007 o 11:48  

    U mnie co bym nie robił,to zawsze wychodziło chaotyczny dobry.Co w pewnym sensie pasuje do mnie :]

    wiki
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.08.2007 o 13:01  

    hej ja sie placze po grze i nie moge znależc raveli szaradnej,musze miec klucz,czesc jej i znaleźc portal a mam tylko jakas jej lalke, szukam wszedzie ale nic,pomocy!!!!!

    Adalbertus
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.08.2007 o 17:03  

    Chwila,moment,spokojnie.Portal dostaniesz,jak udasz się do gmachu czuciowców,tam dorwiesz sie do kamieni doznań w prywatnym sensorium i użyjesz tego,ktory znajduje się na rawo od wejścia.Z otrzymanym po rozmowie numerem idzesz do Adwokata,podajesz go,on ci daje troche itemów i kwitek dla Bogowców,ów kwitek okazujesz w kuźni biurokracie w pokoiku na prawo od głównej hali.Et voila,dostajesz portal.Co do kawałka Raveli,to musisz przeprowadzić śledztwo w Przybutku Nie-Sławy,jedna z uczennic jest córką Raveli (mea culpa,ale nie pamiętam w tym momencie imienia),wystarczy zagadać pogadać z Kximassi Wężowy Język i uczennicą-niemową.Tyle pamiętam,jeśli gdzieś błąd zrobiłem,to tylko z tego powodu,że dawno w P:T nie grałem.

    Heh
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 13.08.2007 o 10:06  

    Przede wszystkim trzeba BARDZO uważać na to co się mówi: każde kłamstwo przesuwa charakter w stronę chaotycznego, zaś każde przyrzeczenie - w stronę praworządności. Najwięcej można zyskać na rozmowie z Dak'konem (po tym jak dowiadujemy się, że jest on naszym niewolnikiem): obietnica, że znajdziemy sposób żeby go uwolnić jest najbardziej praworządnym uczynkiem w grze.

    Monique von Derlyn
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.08.2007 o 10:48  

    Ehh....Szkoda ,że o tym nie wiedziałam a chciałam użyć tego miecza Triasa i łzy jakiejś tam podnoszącej kondychę :) A teraz to już któryś tam raz nie chce mi się przechodzić :D Po za tym nie mam już czasu tak dużo siedzieć na kompie nie długo zaczyna się szkółka niestety;( A jeszcze moja nowa pasja M.J. :)
    Ale uwielbiam PT najbardziej podoba mi się zakończenie w którym Bezimienny budzi się w sferach niższych (ja przynajmniej tak myśle ,że to te sfery) A w tle leci pytanie "Cóż może zmienić nature człowieka?" Aż mnie dreszcze przeszły jak to usłyszałam :) A dziwne też jest to ,że to pytanie praktycznie prześladuje nas przez całą gre nie? A i jeszcze takie pytanko jakie najbardziej lubicie zakończenia? :D Ja to co podałam wyżej :)

    kol
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.09.2007 o 16:57  

    Hmm, czy rozmowa z Nordomem może zakończyć się jakimś expem albo wzrostem wspólczynników Nordoma?

    Adalbertus vel Mongward
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.09.2007 o 18:46  

    Z tego co pamiętam,to tak.W tym momencie ci nie powiem w jakim przypadku,ale chyba musisz z nim pogadać o awarii w Labiryncie Modronów,aczkolwiek głowy nie daję.

    kol
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.09.2007 o 21:15  

    Już Dakkona i Morte "upgradeowałem", przydałoby się i jego ;)
    Strasznie cienkie są te opisy bohaterów na tej stronie, brakuje jakiegoś rzeczowego komentarza z Insimilionu, szkoda.

    Adalbertus vel Mongward
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.09.2007 o 21:27  

    No cóż,jeśli dobrze pamiętam,to na polskiej oficjalnej P:T były komentarze,ale strona jest wciąż w budowie :/
    Gdyby nie szkoła,to mógłbym spłodzić jakieś komentarze do postaci (pominąwszy Vhailora :/ )

    kol
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.09.2007 o 11:05  

    Przydałaby się jakaś reedycja Tormenta, coś by się ruszyło.

    Adalbertus vel Mongward
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.09.2007 o 11:39  

    Wątpię,żeby CDP wznowił wydawanie.Gra nie była zbyt rozchwytywana.Bo trzeba przyznać,że dla nowego pokolenia cRPGowców wychowanego na Dungeon Siege i NWN jest zwyczajnie nudna.

    kol
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.09.2007 o 16:59  

    O tempora, o mores!
    Może jednak kiedyś jeszcze doczekamy się reedycji, albo remake'a?
    Również Cenega mogłaby coś w tej sprawie zrobić, odkupić licencję na Tormenta i wydać go jeszcze raz.
    Szokuje mnie zwłaszcza mała ilość materiałów o P:T jaką można znaleźć w necie w języku polskim; ta gra jest tak rozbudowana, a tak mało o niej w ogóle wiadomo.

    Heh
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.09.2007 o 18:12  

    Nie pamiętam dokładnie szczegółów (przeszedłem Tormenta lata temu), ale...

    Jeśli chodzi o upgradowanie Nordoma to:

    1. Po przejściu rubikonu trzeba powiedzieć Nordomowi, że jest się jego nowym dyrektorem - pierwszy upgrade.

    2. Drugi upgrade - rozmowa na temat Źródła - trzeba mu powiedzieć, że jego oddzielenie od Źródła może być źródłem siły.

    3. Trzeci upgrade - trzeba zostać twórczym dyrektorem Nordoma.

    Prawdopodobnie trzeba posiadać odpowiednio wysoką Mądrość żeby dane opcje dialogowe się pojawiły.

    Adalbertus vel Mongward
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.09.2007 o 18:19  

    Mądrość i Charyzmę. Swoją drogą nigdy mi sie nie udało zmienić Nordomowi klasy.Błąd w sztuce albo w grze.Zakładam to pierwsze :p

    kol
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.09.2007 o 16:12  

    Coś mi nie idzie z nim, ale za to uzyskałem +3 do siły od Vhailora, dobry z niego chłop ;)

    Adalbertus vel Mongward
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.09.2007 o 17:26  

    Vhailor to drugi po Ignusie pojemnik na doświadczenie i w sumienic więcej.

    Heh
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.09.2007 o 0:01  

    , to z tym nic więcej to się nie do końca zgodzę. Ma całkiem niezły topór, którym dobrze macha. Jeżeli wskrzesimy go na walkę z Wiekuistym, to dostaje 2 000 000 EXP (tak jak Dak'kon). No i umożliwia pozyskanie Niebiańskiego Ognia bez narażenie się na niepożądane "chaotyczno-złe" punkty charakteru (po tym jak darowujemy życie Triasowi, Vhailor wkracza do akcji i go uśmierca).

    Chociaż jeśli chodzi o miecz Triasa, to ja zwykle zdobywam go w ten sposób, że najpierw wysyłam Annę (samopas) i ona mu go kradnie...

    mastablasta
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.09.2007 o 1:20  

    czy ktos moze mi dac link do sklepu internetowego gdzie moge kupic ta gre??Mialem kiedys oryginal ale zostal mi skradziony(gre ta przeszedlem oklo 24 razy)

    Sprite
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.03.2008 o 20:45  

    Ja ostatnio kupiłem na allegro.

    5zł + 6zł wysyłka



    Ten artykuł skomentowano 69 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) · 4 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw