Dolina Szarego Zmierzchu jest podzielona na dwie zasadnicze części - wschodnią i zachodnią, a ich granice stanowi forteca zakonu światu w centrum mapy. No to zaczynamy. Zaraz po rozpoczęciu udaj się do menhiru i uaktywnij go. Następnie idź brzegiem jeziora na południe - dojdziesz do miejsca, w którym leżą zwłoki, sztuk dwie. Przeszukaj je i wracaj do menhiru. Teraz idź na północ - dotrzesz do terenów zamieszkałych przez uroki. Ze wszystkimi nie dasz rady, tak więc rozdziel siły wroga. W pierwszej kolejności przebij się do monumentu bohaterów - dysponując wsparciem znacznie łatwiej zabijesz pozostałe potwory. Po walce udaj się w góry - po drodze do fortecy przyjdzie Ci zabić kilka słabych oddziałów nieumarłych. Gdy tylko dojdziesz do bram twierdzy, usłyszysz komunikat o otwarciu bram. Zanim jednak wejdziesz do środka, udaj się na północ i południe. Na tych krańcach znajdziesz bowiem małe wrogie bazy, które mogą przeszkadzać w późniejszej rozbudowie. Teraz udaj się do wnętrza twierdzy i uaktywnij menhir. W środku musisz pogadać z wszystkimi postaciami, dostaniesz kolejne zlecenia, a także ważny przedmiot. Najistotniejszą rozmowę odbędziesz oczywiście z Uriasem, a w jej trakcie zobaczysz kolejny filmik. Przeszukaj jeszcze skrzynie, znajdziesz kolejne krasnoludzkie plany. Teraz wróć do monumentów i aktywuj je wszystkie. Na początku budowa baz będzie przysparzać pewne problemy, bowiem mamy bardzo mało energii runicznej z powodu konieczności utrzymania licznych monumentów. Armia licząca 50 osób będzie wystarczająca do tego zadania (do walki wręcz najlepiej nająć krasnoludy, spisują się lepiej niż elfki). Gdy już ją zbierzesz, poproś Uriasa o otwarcie bramy i wyprowadź swoją armię. W okolicy kręci się trochę nieumarłych, a wśród nich nocne ostrze, posiadający kolejny kamień duszy. Po oczyszczeniu terenu udaj się na północ. Powinieneś dobrze rozglądać się po okolicy, gdyż można tu znaleźć dużo skrzyń. Po paru potyczkach (w tym jednej dość trudnej, z dużą ilością wysłanników śmierci) dojdziesz do dwóch jaskiń, nie zapominaj o przeszukiwaniu ciał (trupów trupów?). Przeszukaj skrzynię przy jednej z nich - znajdziesz mapę systemu jaskiń. Przy każdej z w/w grot powinno stanąć 12 wieżyczek - 9 zwykłych i 3 lodowe, gdyż nieumarli dostają przez nie posiłki, których przypływu nie sposób zatrzymać. Teraz udaj się na północny zachód - portalu do Północnych Gór Wietrznych broni olbrzymia armia z dużą ilością czarowników. Powinieneś wygrać, jednak sam/sama odniesiesz spore straty. Wracaj do fortecy i tym razem idź na południe. Ta część jest bardzo podobna do poprzedniej - armia wysłanników śmierci czeka, podobnie jak kilku innych przeciwników. Tutaj także znajdziesz dwie jaskinie, które powinieneś obwarować. Po oczyszczeniu całego terenu uzupełnij armie i udaj się przełęczą na wschód. Przy każdej jaskini czeka Cię potyczka z kilkunastoma nieumarłymi - są one dość trudne, gdyż bardzo wielu jest czarowników. Na końcu drogi czeka Cię duża bitwa. Nie będzie ona aż tak trudna, o ile pamiętasz, by jako pierwszych zabić najsilniejszych wrogów. Po walce przeszukaj wszystkie zwłoki i pogadaj z Malicorem - dowiesz się, że jego połówka maski Beliala znajduje się w skrzyni w fortecy, a klucz ma jego współpracowniczka Tana Songblade. Uaktywnij więc okoliczny menhir i teleportuj się do fortecy - od bardki dostaniesz klucz do skrzyni, w której znajdziesz obiecany przedmiot. Pokaż również mapę Mortonowi - okaże się, że sporządził ją Thuron. Udaj się więc do niego - wywiąże się walka, którą powinieneś wygrać bez trudu. Przeszukaj ciało zdrajcy i pogadaj jeszcze raz z Mortonem - kolejne zlecenie wykonane. Wracaj nad Wężową Przełęcz. Na południe od menhiru znajdziesz ostatnią "bazę" (jeśli można tak nazwać jeden grób) wroga. Po jej zniszczeniu udaj się w stronę portalu do Kurhanów Skowytu i przeszukaj skrzynię - kolejne plany krasnoludów. Teraz przekrocz teleporter.
SpellForce » Solucja
Dolina Szarego Zmierzchu
Działy gier » SpellForce » Poradniki » Solucja | |
Autor: Tallos | |
Utworzono: 01.09.2006 | |
Aktualizacja: 16.08.2008 |
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 21 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Wędrowiec
Ja sobie poradziłam bez wierzyczek, obstawiając każdą z jaskiń 2-3 krasnoludami i 2-3 elfkami. Faktem jest, że moja armia liczyła 70 sztuk + Ent, który niestety ciągle stał
Wędrowiec
ja nie potrafie tego przejść... wężowa przełęcz jest nie do przejścia- przynajmniej dla mnie ;(
Wędrowiec
Misja jak misja dobrze jest wczesniej przed kroczeniem zgodnie z fabula wybrac sie do lokacji ostra sakala i troche sobie podniesc poziom na tamtejszych urokach i wyrwiszponach lub innych plugastwach i kiedy juz mamy kolejny poziom za soba rozpoczecie kolejnej misji nie sprawi problemu cala mape mozna przejsc samym bohaterem ewentualnie na polnocnym-zachodzie przyda sie troche wojska, bohaterow zeby poradzic sobie z ta zgraja, w chwili obecnej mam 16 poziom i idzie jak bulka z maslem:) Pozdrawiam milosnikow spell forca i milej gry...
Wędrowiec
A ja przechodząc przez wężową przełęcz nie zabijałem nikogo tylko puszczałem całą armię biegiem. Do końca dochodziła okoła połowa co w zupełności wystarczało.
Wędrowiec
mapę i mówi żebym sprawdził kto jest zdrajcąnie wie że jest nim Thuron.
Wędrowiec
oddałeś list Thurgona PRZED zdobyciem mapy. Ech, będę miał jedną niewypełnioną misję.....
Wędrowiec
powie mi ktoś gdzie jest ten teleport do kurhanów skowytu?
Wędrowiec
Nie pamiętam ale portal znajduje sie tam gdzie byl wieziony malicor czy jakos tak. I tam jest taki wąwóz i idziesz tą wąska sciezka i tam jest portal.
Wędrowiec
jak na początku jest kolejny to jaki jest pierwszy i gdzie ??
Wędrowiec
E jaki rodzaj i ile jednostek potrzebuje zeby przejsc Doline szarego zmierzchu? Ja planowalem 15 uzdrowicielek 45 podrozniczek i 20 krasnoludzkich straznikow. Czy to wystarczy?
Wędrowiec
Zamiast podróżniczek bardziej polecam łuczniczki wiatru, oczywiście z zamrażającymi strzałami :)
Wędrowiec
Nie potrafie wykonac misji Pogranicze mam udac sie do fortecy ale nie moge otworzyc bramy
Wędrowiec
Gdzie można znaleść tą krasnoludzką rune Jestem w Dolinie Szarego Zmierzchu i na żadnej mapie nie moge jej znaleść
Wędrowiec
Wieżyczki nie potrzebne, wystarczy zrozumieć o czym jest ten filmik :P Nie wchodzi sie do wąwozu tylko najpierw blokuje się (6 łuczniczek w zupełnosci wystarcza) wejścia do systemu jaskiń i wtedy w wąwozie nie przychodzą im posiłki. Łatwo, prosto i przyjemnie :-)
Wędrowiec
Mi w zupełności wystarczały 3 lodowe czarodziejki i 3 uzdrowicielki. Pierwsze zamrażają, a drugie je wspierają.
Wędrowiec
DSZ bardzo łatwa. A tam w tym wąwozie tylko jedną jednostkę straciłam. (gram bez kodów)
Pozdrawiam ;)
Wędrowiec
gdzie znaleźć kamień duszy cmentarnika
Wędrowiec
w płn górach wietrznych, na płd. - wsch. więcej info: http://pl.spellforce.wikia.com/wiki/Cmentarnik
Wędrowiec
gdzie są plany lodowych wróżek czy coś w tym stuly (elfy), podróżniczek i strarzniczek?
Wędrowiec
masiu: plany lodowych czarodziejek są w pn górach wietrznych przy portalu do doliny szarego zmierzchu
Ten artykuł skomentowano 21 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.