<< poprzednia | SPIS | następna >> |
Klasycznie już, zostaniemy przywitani przez cut-scenkę. Trzeba przeboleć rozmowę cesarza z driadą i dopiero wtedy będzie można wziąć się za przechodzenie lokacji.
Zadanie główne: Ostatnia Driada
Rozpoczynamy od uruchomienia menhiru, a następnie udajemy się na północ, do monumentu, aby, po uprzednim pokonaniu dwóch przeciwników, przyzwać runiczne wsparcie (oczywiście warto wyekwipować naszych towarzyszy w najlepszy sprzęt, jaki można oraz aktywować aury/przydatne czary). Zgubić się nie da, bo droga rozwidleń na razie nie ma, spotkamy na niej jedynie kilku strażników, którzy powinni szybko ulec naszej drużynie.
W końcu dotrzemy do rozstaja widocznego na screenie.
Należałoby w tym miejscu wybrać prawą ścieżkę, aby pozbyć się budynków przywołujących ogary, oraz zebrać co nieco ekwipunku ze skrzyń. Następnie nie pozostaje nic innego, jak oczyścić okolicę przy zamkniętej bramie z niedobitków.
Wrota można otworzyć przy pomocy klucza, który zdobyliśmy na końcu poprzedniego etapu. Trafimy na płaskowyż, gdzie napotkamy trujące rośliny (rozpylają wokół siebie truciznę) oraz drzewołaki – nie są to zbyt wymagający wrogowie. Polecam udać się na północ, a później iść na wschód wzdłuż skalnej ściany – trafimy do małej kotlinki, w której przeciwnicy pilnują kufra.
Dalej nie pozostaje już nic innego do roboty, jak skierować się na południowy-zachód, zejść do doliny, zniszczyć ostatnie trzy kwiaty, opróżnić skrzynię i ruszyć do driady.
Po kolejnej cut-scence udajemy się drogą prowadzącą na południowy-wschód – w stronę menhiru, przy którym stoi nimfa. Należy z nią porozmawiać, a ta opowie o swoich towarzyszkach i się do nas przyłączy.
Pomocnice driady znajdują się w jaskiniach w dwóch kotlinkach (wschodniej i zachodniej) pilnowanych przez pomroki. Po wytłuczeniu paskud nimfy wyjdą z pieczar i będzie można nimi dowodzić.
Zapewniwszy sobie należyte wsparcie, wyruszamy polować na pająki. W tym celu wybieramy południową drogę, prowadzącą na płaskowyż, na którym można spotkać te ośmionogie istoty.
Kontynuujemy podróż, uruchamiając po drodze kolejny monument bohaterów i walcząc z drzewołakami, pajęczakami oraz trującymi kwiatami (z jednej z jaskiń wyjdą, ostatnie już, nimfy), aż dotrzemy do dużej półki skalnej, gdzie został umieszczony trzeci menhir. Zaraz na południe od niego jest droga, rozpoczynająca się kamiennym łukiem, wiodąca do zatrutej studni.
Ważna lokacja – trzeba zapamiętać. Ruszamy na północ, aby po krótkim marszu spotkać naszego starego znajomego z Dzikiej Przełęczy (Zakon Świtu). Tym jednak razem Mistrz Pająków jest trochę większy, brzydszy i… bardziej martwy.
Oczywiście rozmowa się kleić raczej nie może – więc wielka paskuda ucieknie, a my będziemy musieli sobie poradzić z pomniejszymi pająkami i zniszczyć gniazdo. Warto też opróżnić skrzynie (jedna jest dobrze ukryta na północnym zachodzie gniazda).
Dalej udajemy się na wschód, kontynuując dzieło zniszczenia, aż wreszcie dotrzemy do miejsca, w którym ukrył się Mistrz Pająków. Pozostaje już tylko oglądnąć cut-scenkę, zabić potwora wraz z jego obstawą i wziąć antidotum (jak to jest, że zawsze truciciel ma przy sobie odtrutkę?).
Wcześniej napisałem o studni – teraz należy się do niej udać i wlać tam antidotum, co oczyści gaj. Po całej operacji wracamy do zleceniodawczyni i zostajemy uraczeni kolejną cut-scenką. Można teraz wypytać driadę o wszystko, o co się tylko da. Dostaniemy dzięki temu kilka nowych zadań.
Zadanie główne: Ostatnia Driada – porozmawiaj z Alyah
Zadanie dodatkowe: Ifryty
Należy udać się do cyrku w Empyrii i spróbować uwolnić Ifryta.
Zadanie dodatkowe: Święte miejsca
Trzeba oczyścić cztery święte miejsca – są one pilnowane przez demony, a pierwsze z nich znajduje się w Onyksowych Brzegach.
Teraz wystarczy już wrócić do stolicy Xu. Polecam skorzystać z północnego portalu (tego, przy którym zabiliśmy Mistrza Pająków), bo będzie wtedy można uruchomić nowy menhir w Empyrii.
<< poprzednia | SPIS | następna >> |