Ostra Skała jest jedyną w grze lokacją nieobowiązkową. Jednak aby wykonać wszystkie questy należałoby ją zbadać. Na wstępie jeszcze jedna sprawa: kolekcjonuj grzyby, bowiem będziesz potrzebował ich do wykonania pewnego zlecenia. Po załadowaniu planszy uaktywnij menhir i pogadaj z krasnoludem. Opowie Ci on mnóstwo rzeczy o tej mapie. Po rozmowie udaj się na wschód. Oczyść teren wokół monumentów i udaj się brodem na północ. Dojdziesz do terenów zamieszkałych przez skalniaki. Zabij je wszystkie i zniszcz znajdujące się nieopodal węzły żywiołów. Na terenach dalej na północ mieszkają uroki. To najpotężniejsi przeciwnicy w tej lokacji, dlatego wywabiaj je pojedynczo. W jednej z ich baz znajdziesz skrzynie z planami i adamantem. Kontynuuj podróż na północ, przy krawędzi mapy spotkasz olbrzyma - porozmawiaj z nim, a dostaniesz zadanie. Teraz skręć na zachód. Uaktywnij menhir i skieruj się na południe. Po niedługim marszu dotrzesz do monumentu bohaterów, przy którym przyzwij wsparcie. Wróć na północ i kieruj się na zachód, a potem na południe i znów na zachód. Dotrzesz do pola kamieni - czekają Cię tam ciężkie walki, gdyż kamienni strażnicy dysponują niezwykle silnymi czarami. Teraz przyjdzie Ci wykonać zagadkę logiczną - wskazówki znajdziesz na kamiennych płytach. Na głównym kamieniu powinieneś wciskać klawisze w następującej kolejności: 1, 3, 2, 2, 3, 1. Po tej czynności nieopodal pojawią się duchy krasnoludów - najsilniejszy z nich posiada amulet, którego użyj na skrzyni na południu. Na południowym wschodzie od tego miejsca, przy jeziorku, znajdziesz skrzynie, a także spotkasz drugiego olbrzyma, który jednak wpatruje się w klejnot nie zwracając na Ciebie uwagi. Olej go na razie i idź na południe. Oprócz prawdziwego "pola" pająków znajdziesz tam również minotaurzą bazę - zniszcz ją i przeszukaj zwłoki tam leżące. Na wschód od tego miejsca są tereny zwierzoludzi - zabij ich wszystkich, tak samo postąp z kolejnymi minotaurami. Po oczyszczeniu terenu wespnij się na wzgórze na południe - po jego drugiej stronie spotkasz Tworsnika, którego poproś o tarczę. Nie da Ci jej co prawda, ale za to zleci zadanie - znaleźć 7 grzybów. Powinieneś mieć już 6, więc o brakujący gatunek spytaj krasnoluda. Da Ci klucz do swojego kufra, który znajdziesz na byłych terenach zwierzoludzi. Zaraz po jego otwarciu zaatakuje silny przeciwnik - pozbądź się go i weź grzyby z kufra. Wróć z nimi do pustelnika - dostaniesz wymarzoną tarczę. Cofnij się teraz do skrzyni i idź na zachód. Schodząc z górki dotrzesz do dwóch ostatnich baz minotaurów, które zniszcz - w skrzyniach znajdziesz kolejne bryły adamantu. Teraz udaj się w odwiedziny do żywiołaków ziemi. Uaktywnij menhir i pogadaj z przywódcą - obieca Ci ostrze Ziemi, jeśli przyniesiesz 300 jednostek żelaza. Idź więc do krasnoludzkiego monumentu. Zacznij budować miasteczko - planów nie masz zbyt wiele, ale wystarczy. Musisz również przywołać 10 gwardzistów. W międzyczasie idź z bohaterami do Kragi i zakomunikuj o odnalezieniu jego brata. Obiecaj, że popilnujesz skarbu pod nieobecność olbrzyma. Gdy ten odejdzie, zaatakuje Cię banda uroki. Zabij napastników (możesz mieć pewne kłopoty, bo maszkary są silne). Po odparci ataku poczekaj na powrót giganta i porozmawiaj z nim - otrzymasz trochę skarbu. Najprawdopodobniej Cię to nie zadowoli, zapuść się więc w głąb skarbca. Kraga Cię zaatakuje. Jest silny (50 HP za jednym uderzeniem), ale powinieneś wygrać. W skrzyniach znajdziesz bardzo cenne przedmioty. Wróć teraz do żywiołaków i daj im żelazo. Następnie stwierdź, że zmierzysz się z klątwą. Na planszy pojawiły się właśnie nowe skalniaki - musisz zabić je jak najszybciej. Wystarczy, iż pokonasz te magmowe. Mając dwie grupy - bohaterów i krasnoludy, poradzisz sobie bez trudu. Po pokonaniu pozostałych skalniaków wróć do sługi głębin po ostrze Ziemi - odda Ci je z ochotą. Udaj się menhirem do Wietrznej Jamy.
Tam od razu porozmawiaj z Scarvigiem. Do sporządzenia miecza potrzebuje czerwonego adamantu. W celu jego zdobycia udaj się do Uraka, na północ. Będziesz miał wybór - możesz albo dowiedzieć się, jakie są składniki wyżej wymienionego metalu, albo poprosić krasnoluda o run. Zrób jak uważasz, choć ja polecam pierwsze rozwiązanie. Teraz możesz już udać się menhirem w pobliże portalu do Doliny Szarego Zmierzchu, a następnie przekroczyć ten teleport.
SpellForce » Solucja
Ostra Skała
Działy gier » SpellForce » Poradniki » Solucja | |
Autor: Tallos | |
Utworzono: 01.09.2006 | |
Aktualizacja: 16.08.2008 |
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 24 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Wędrowiec
na początku te uroki wogóle nie przychodziły do monumentu elfów a teraz przychodzi ich ok. 8 naraz :/ potrzebne mi cale wojsko żeby ich zwalczyć, a co dopiero dotrzeć do bazy :/ nie umiem tego przejść, doradzcie, prosze!
Wędrowiec
wpisz kody
Wędrowiec
Idz od monumentu elfow dosc daleko na polnoc jest tam monumet bohaterow przyzwij ich i jest latwiej
Wędrowiec
zaatakoj uroki PRZED aktywacja monumentu - wojownik poradzi sobie wyciagac po trochu uwazac na miotaczy glazow
Wędrowiec
Mag też sobie poradzi ;p jak się grać potrafi... ale fakt trzeba ich wywabiać pojedyńczo :]
Wędrowiec
y prfoblem. Otóż nie mgoe znalezc jedneskurczpomiot brzusiasty. wiem, ze jeden z nich jest w skrzyni (ktory?) a jeden gdzies jest tylko nie wiem gdzie? Czy ktos moglby mi mniej wiecej powiedziec gdzie go znajde? Z gory dzieki
Wędrowiec
Kurde chyba mi komp nawalal jak pisalem i nie zauwazylem bledow :)
Wędrowiec
najgorsze, że te minotaury i uroki atakują naraz
Wędrowiec
Losie...czy wy jesteście naprawde tacy nieporadni? Przeciez Ostra Skała to łatwizna...
Wędrowiec
nastawiaj wieżyczek lodowych z kazdej strony po kilka i nic ci nie zrobią padną jak fretki:D
Wędrowiec
kolesie jak was czytam to mi sie smiac chce, to prawda ostra skala to latwizna ale jak ktos ciagle pewnie gra na kodach to wiadomo;p ja juz 4x bez kodow przeszedlem a 2x z kodami ;] teraz gram bez kodow i nie moge znmalezc ostatnego kamienia dusz...
Wędrowiec
gdzie jest brama do Doliny Szarego Zmierzchu
Wędrowiec
i ty sie nazywasz mistrzem spellforce
Wędrowiec
Kafar czy ty zwariowałeś
Wędrowiec
przeciesz ostra skała to łatwizna
Wędrowiec
Nie moge znalezc jednego grzyba :\ Moglby miktos pomoc ??
Wędrowiec
Ok juz nie trzeba - ze tez nie sprawdzilem dwa razy tego otrutego osilka :P
Jeśli chodzi o olbrzyma to ja zrobilem tak zrobilem tą jego misje a potem go zaatakowalem musze przyznac ze ten pierscien zwany klejonotem jest naprwade dobry
mysle ze to 1 z najlepszych
Wędrowiec
mam ostrze ziemi, ale nie wiem gdzie jest Wietrzna Jama pomzoe ktos ?
Wędrowiec
Po gorach wietrznych dobrze zaliczyc ostra skale ze wzgledu na duze ilosci punktow doswiadczenia jakie mozna tu zdobyc. Najpier aktywujemy monument elfow i budujemy hatki drwali, tartaki, male kwatery. Armii nie budujemy, bo i tak elfy sa slabe w porownaniu z przeciwnikami. Do zabijania przeciwnikow budujemy 2 zapory z wiezyczek. Jedna od strony minotaurow, zaraz kolo monumentu elfow, druga przed brodem na polanie niedaleko monumentu krasnali - te musza byc bardziej rozbudowane, bo beda zabijac Urukow. Ja postawilem 6 rzedow ze stosunkiem wiezyczek strzelniczych do lodowych ok 3/2. Po wybudowaniu takiej zapory budujemy jeszcze magazyn zywnosci, zbieraczy jagod i mysliwych. Teraz mozemy pojsc na basen albo na rower :) Po dlugim czasie ataki przeciwnikow sie wyczerpia i mozemy wybudowac duza armie, ktora z latwoscia oczysci mapke. Kamiennych straznikow zostawilbym na koniec, bo zabija znaczna czesc naszej elfiej armii.
Ten artykuł skomentowano 24 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.