Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Drużyna • INSIMILION

    Baldur's Gate 2


    Drużyna

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki
    Autor: Vrenth Idaho
    Utworzono: 28.06.2003
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Kogo wziąć do drużyny? Kto nie zadawał sobie tego pytania. Jednak wybranie niewłaściwych osób może znacznie utrudnić grę, zwłaszcza niedoświadczonym osobom. Ważne jest, żeby drużyna miała podobne poglądy, nie należy, więc łączyć postaci o dobrym i złym charakterze, gdyż grozi to konfliktami między bohaterami. Skład drużyny będzie się również nieco zmieniał, zależnie od wyboru postaci, z którą się chce romansować. Sztandarowa drużyna powinna się składać z wojownika, albo lepiej dwóch, maga, kapłana i złodzieja. Typowa taktyka walki przewiduje, że po zobaczeniu wroga jeden z wojowników atakuje go wręcz, drugi z dystansu; kapłan może rzucić kilka czarów ochronnych lub ofensywnych, następnie pomaga w walce wręcz, lecząc też rannych bohaterów; złodziej atakuje ciosem w plecy, lub z dystansu; mag rzuca czary ochronne i ofensywne, rozpraszając ochronne czary wrogów. Opisuję wybór 5 towarzyszy podróży, bo przecież musi być miejsce dla głównego bohatera. Jednak może on zastąpić proponowanego przeze mnie NPC o podobnej profesji.

    Zbrojny będzie to typowa postać walcząca wręcz, może czasem z dystansu. Musi dobrze atakować i móc przyjmować na siebie ciosy przeciwników. Najważniejsze jest więc dobre TraK0 i klasa pancerza, oraz dużo punktów życia. Najlepiej mieć w drużynie 2-3 postacie dobrze walczące: 1-2 z przodu z bronią ręczną i 1 z tyłu z bronią dystansową do osłaniania słabszych członków drużyny przed atakiem. Mamy do wyboru Korgana, Valygara, Keldorna, Mazzy, Minsca, Sarevoka, Anomena, Jaheirę i Haer'Dalisa.

    • Korgan - bardzo dobry wybór dla złych postaci. Specjalista w walce toporami, można zainwestować w walkę dwiema broniami. Zdolność rozwścieczenia jest bardzo przydatna, zwłaszcza w walkach z magami. Podstawa drużyny o złym charakterze. Przydaje się poprawienie KP przy pomocy rękawic zręczności. Wtedy, zwłaszcza gdy używa tarczy, mało który przeciwnik jest w stanie go zranić.
    • Valygar - postać walcząca nieźle łukiem i katanami. Dość łatwo może nauczyć się walki dwiema broniami, jednak nie może osiągnąć mistrzostwa w żadnej broni. Niezły wybór na łucznika, ale nie opierałabym na nim siły drużyny.
    • Keldorn - dobry wybór dla drużyn o dobrym charakterze. Nie do pogardzenia jest możliwość używania Karsomira i rozproszenie magii. Najlepiej wyszkolić go w walce mieczem oburęcznym. Minusem jest nikczemnie niska zręczność, którą trzeba poprawiać przy użyciu rękawic.
    • Mazzy - mimo że jest wojowniczką, nie polecam jako głównej postaci walczącej. Może się nieźle sprawdzać jako łuczniczka, ale jest wiele broni lepszych niż krótkie miecze. Może być lepsza od Valygara, gdyż dużo lepiej od niego posługuje się łukami. Niestety są to krótkie łuki, ale tych kilka w grze można znaleźć.
    • Minsc - nieco gorszy łucznik od Valygara. Można zainwestować w miecze oburęczne, czy w dwie bronie - wręcz walczy lepiej od tego tropiciela. Zależy, którego wolimy, gdyż Minsc bywa dla niektórych nieco irytujący.
    • Sarevok - bardzo dobry wojownik, którego warto dołączyć w dodatku. Walczy dobrze mieczem oburęcznym, nadaje się do różnych drużyn, gdyż może zmienić charakter. Warto przyłączyć go do każdej drużyny na początku Tronu Bhaala.
    • Anomen - lepszy kapłan niż wojownik. Nie awansuje w klasie wojownika, ale może być używany jako drugi wojownik w drużynie dobrej.
    • Jaheira - niezły dwuklasowiec, jako wojownik radzi sobie trochę lepiej od Anomena, jednak nie może używać wielu silnych broni.
    • Haer'Dalis - zdecydowanie kiepski wojownik, gdyż ma słabą KP i mało punktów życia.

    Podsumowując, jeśli masz charakter dobry, polecam przyłączenie Keldorna i któregoś łucznika: Mazzy, Minsca lub Valygara (zależnie czy wolisz krótkie czy długie łuki). Jeśli masz charakter zły, warto wziąć Korgana i łucznika: Valygara lub Mazzy (Valygar poważnie kłóci się z Viconią, natomiast rozmowy Mazzy i Korgana są bardzo ciekawe).

    Kapłan jest postacią praktycznie niezbędną, zajmującą się głównie leczeniem ran, odpędzaniem nieumarłych (jeśli potrafi), rzucaniem czarów wspomagających drużynę i, w wolnych chwilach, walką. Mamy do wyboru kapłanów lub druidów. Zaletą kapłanów jest znajomość większej ilości czarów i odpędzania nieumarłych. Druidzi nieźle walczą i mają więcej czarów ofensywnych. Decyzja zależy też od wyboru postaci, z którą chcemy romansować, bo zawsze jest to kapłan, a posiadanie dwóch kapłanów w drużynie jest mało praktyczne. Mamy do wyboru: Aerie, Anomena, Jaheirę i Viconię, a także Cernda.

    • Aerie - jest kapłanką/magiem, więc zawsze będzie radzić sobie gorzej od Anomena czy Viconii. Nie może używać zbroi, gdyż ogranicza to korzystanie z czarów maga, i nie pomoże w walce wręcz. Da się znieść, ale są lepsi.
    • Anomen - najlepszy kapłan dla dobrej drużyny. Dzięki drugiej klasie wojownika walczy lepiej niż zwykły kapłan.
    • Jaheira - nie może odpędzać nieumarłych i ma nieco słabsze czary, jednak walczy nienajgorzej.
    • Viconia - świetny wybór dla drużyny złej, walczy dość słabo i nie może nosić niektórych zbroi i tarcz, jeśli nie nosi przedmiotów podnoszących siłę, jednak jest warta polecenia.
    • Cernd - trzeba umieć nim grać. Jest to trochę trudne, gdyż żeby mógł walczyć musi mieć postać wilkołaka, a żeby czarować musi mieć postać człowieka.

    Podsumowując, najczęściej tą postać wybiera się ze względu na romans i wtedy się przyjmuje ją ze wszystkimi plusami i minusami. Jeżeli nie myślimy o romansie, do drużyny o dobrym charakterze polecam Anomena (wyraźna pomoc w walce wręcz) a dla złych postaci Viconię.

    Łotrzyk - postać niezbędna w grze, dlatego, że ktoś musi wykrywać liczne pułapki, otwierać zamki, okradać innych i zadawać ciosy w plecy. Niestety czystego złodzieja praktycznie nie ma. Możemy wybrać Imoen, Nalię, Jana Jansena i Yoshimo a także Haer'Dalisa i Valygara

    • Imoen - ma dwie zasadnicze wady: nie awansuje w klasie złodzieja i przez połowę gry nie ma jej w drużynie. Do otwierania zamków i wykrywania pułapek może być, jeśli się ją wspomoże odpowiednimi przedmiotami i miksturami.
    • Nalia - podobnie jak Imoen, tylko jeszcze nieco słabsza. Obie nie zrobią wiele więcej niż wykrycie pułapki, rozbrojenie jej i otwarcie zamka, a i to nie zawsze.
    • Jan Jansen - niestety znowu dwuklasowiec, ale może przynajmniej awansować jako złodziej. Ciekawa postać i najczęściej jedyny sensowny wybór na złodzieja.
    • Yoshimo - czysty złodziej. Całkiem przydatny, tyle że towarzyszy nam tylko do połowy gry.
    • Haer'Dalis - posiada zdolność kradzieży kieszonkowej, więc może nieco pomóc niektórym złodziejom. Nie nadaje się na jedynego złodzieja.
    • Valygar - może być zwiadowcą, dzięki kryciu się i sztyletowaniu, jednak nie ma żadnych innych umiejętności złodzieja.

    Podsumowując, najprostszym wyborem dla każdej drużyny jest Jan Jansen. Trochę trudniejszą opcją jest granie Yoshimo i zastąpienie go Imoen w połowie gry, jednak trzeba się wcześniej zaopatrzyć w dużo mikstur złodziejskiego mistrzostwa. Drużyny o dobrym charakterze mogą korzystać z umiejętności Nalii/Imoen przy pomocy Valygara i/lub Haer'Dalisa, co trochę rekompensuje brak możliwości awansu tych pań jako złodziei.

    Czarodziej - postać bardzo silna i praktycznie niezbędna. Potrafi szybko rozproszyć dużą grupę wrogów, zdjąć magiczne osłony z przeciwników i przyzwać potężnych sprzymierzeńców. Do wyboru mamy Imoen, Nalię, Aerie, Edwina, Jana Jansena i Haer'Dalisa.

    • Imoen i Nalia są bardzo podobne - obie są silnymi, uniwersalnymi magami i mogą używać broni złodziejskich. Imoen niestety nie ma w drużynie przez część gry.
    • Aerie - kapłanka/mag, przez co wolniej awansuje. Jak z nią nie romansujemy, nie warto się męczyć.
    • Edwin - najlepszy mag w grze. Zapamiętuje dodatkowo jeden czar za specjalizację i jeden z powodu noszenia swojego amuletu. Świetny wybór dla złej drużyny, choć czasem bywa irytujący. Nie może używać identyfikacji i innych czarów poznania, jednak to można rozwiązać posiadaniem w drużynie Jana, Imoen, Nalii lub Haer'Dalisa.
    • Jan Jansen - dobry mag pomocniczy, niestety gorzej sobie radzi jako jedyny mag w drużynie. Niestety nie może używać czarów nekromancji. Bywa czasem bardzo irytujący.
    • Haer'Dalis - nie posiada zbyt wielu czarów maga, nie widzę go więc jako głównej postaci używającej magii.

    Podsumowując, w drużynie o dobrym charakterze warto zainteresować się Nalią, w drużynie złej niezastąpiony będzie Edwin. Niezależnie od charakteru można korzystać z usług Imoen czy Jana Jansena.

    Przykładowe drużyny

    Drużyna dobra:

    • Postać gracza (kobieta, jeśli chcemy romansować)
    • Keldorn
    • Anomen
    • Mazzy / Minsc (zależnie od wybranej broni)
    • Jan Jansen
    • Nalia / Imoen (zależnie od osobistych upodobań)

    Drużyną tą gra się dość łatwo, nie ma poważniejszych konfliktów. Keldorn i Anomen walczą wręcz, Jan i Mazzy / Minsc z dystansu i czasem wręcz, Nalia / Imoen rzuca czary. Z powodu romansu można wymienić Anomena na Jaheirę albo Anomena i Nalię / Imoen na Aerie. Romans z Viconią niewskazany z powodu konfliktów.

    Drużyna neutralna / zła:

    • Postać gracza (mężczyzna, jeśli chcemy romansować)
    • Korgan
    • Viconia
    • Mazzy / Valygar / Imoen
    • Jan Jansen
    • Edwin

    Drużyna łatwa do prowadzenia, jednak trzeba uważać na możliwe konflikty. Jeżeli wybierzemy Mazzy, nie możemy mieć bardzo niskiej reputacji, bo może od nas odejść. Valygar znowu czasem dość poważnie się kłóci z Viconią. Można więc nieco utrudnić rozgrywkę i wziąć Imoen jako łuczniczkę (niestety, dość słabą). Można również zostawić to miejsce wolne i grać w 5 osób. Jeżeli bierzemy Imoen, można zostawić Jana Jansena, natomiast jeśli chcemy romansować z Jaheirą, możemy nią zastąpić Viconię.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 266 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · .. · 6 · 7 · (8) · 9 · 10 · .. · 14 · Nowsze »

    Silimaure
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.06.2008 o 19:48  

    2.Aerie(romans).Jej zaklecia sa stale(w przeciwienstwie do mojego maga,ktorego dostosowuje oprocz obszarowek i przyzywania zywiolow)a z kaplana leczy,zaklecia tylko ochronne i przeciw umarlym.Wali z procy

    Silimaure
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.06.2008 o 19:50  

    3.Keldorn.To mimo uwag naprawde dobra postac.U mnie zabojca magow lub szczegolnych,,osobnikow".Hoduje go mieczu oburecznym i kuszy.Zawsze zanim dobiegnie wrog strzelam raz czy dwa z niej.Pomaga.

    Silimaure
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.06.2008 o 19:56  

    4.Jaheria.Jakas tarcza i sejmitar.Strzal z procy i do walki.Czary glownie oparte na przyzwaniu potworow ktore pomagaja.Skupiam sie nią na lucznikach bo gdy sie dobiegnie wcale nie sa mocni.

    Pythoon
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.06.2008 o 9:06  

    Witam.Przeszedlem gre samym magiem a pozniej samym kensai.Moim zdaniem dwie najsliniejsze postacie...Mag solo spokojnie rozwala kazdego az za łatwo jest pozniej :)

    Luke
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.06.2008 o 15:48  

    Solo warto zrobic dwuklasowca: kensai/mag lub kensai/złodziej. To tylko człowiekiem oczywiście.

    eredrin
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.07.2008 o 1:00  

    najlepiej grało mi się teamem w skłądzie: mój człowiek wojownik, Aerie jako podstawowy mag, Yoshimo zastąpiony później Imoen (w ToB praktycznie Imoen i Aerie same mogły roznieść czarami Abazigala czy Amelisannę ;)), Jaheira jako kapłan i Minsc.Ostatnie miejsce - każdy po kolei, do wypełnienia wszystkich zadań związanych z postacią ;) A już po wypełnieniu najczęściej zostawałem przy Keldornie.

    Tween
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.07.2008 o 19:48  

    A jam można robić NPC z modów??? Chciałem se dać Solaufeina, Larshe, Valen i Chloe!!! Opowiedzcie plz!

    Perceptor
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.07.2008 o 15:56  

    Jaheira i Haer' dalis. Kto jest lepszy??

    Perceptor
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.07.2008 o 15:57  

    Potrzebne mi to, do zrobienia drużyny.

    Perceptor
     

    Wędrowiec
    Temat: Team
    Dodany: 09.09.2008 o 16:20  

    W końcu zrobiłem tak:

    1. Ja, wojownik/złodziej
    2. Minsc
    3. Anomen
    4. Aerie
    5. Viconia
    6. Jan Jansen

    Trochę to wszystko pomieszane i każdy oprócz Minsca i Viconii pełni dwie funkcje:

    Ja, Minsc I Anomen- zbrojni
    Ja, Jan Jansen- złodzieje
    Aerie, Viconia, Anomen- uzdrowiciele
    Aerie, Jan Jansen- magowie

    Gra się inaczej niż jednoklasową drużyną, ale całkiem przyjemnie

    Randy
     

    Wędrowiec
    Temat: Drużyna
    Dodany: 11.09.2008 o 17:05  

    A oto moja, moim zdaniem najlepsza drużyna:
    1. Ja paladyn (można używać Karsomira)
    2.Minsc
    3.Korgan
    4.Viconia
    5.Yoshimo (później Imoen)
    6.Edwin

    Polecam taki skład ponieważ ta drużyna jest naprawdę potężna.

    kordi
     

    Wędrowiec
    Temat: Moja drużyna to: 1. Kawaler...
    Dodany: 11.11.2008 o 18:46  

    Moja drużyna to:
    1. Kawaler (główna postać z Karsomirem +6)
    2. Minsc (broń to Crom Faeyr i Furia Niebios - jak dla mnie najlepsza mieszanka dla łowcy, wyrzyna wszystko co się rusza)
    3. Sarevok (dopiero w TB, trzyma w łapie Pustoszyciela +6 :P )
    4. Jaheira (broń to kij Tarana +6 i dobra proca, Ostrza Energi i inne fajne zaklęcia :P )
    5. Imoen (broń to kij maga dający niewidzialność i Krótki Łuk Gesena plus arsenał zaklęć : )
    6. Aerie lub Viconia (proca plus zaklęcia)

    Jak widać moja drużyna jest złożona głównie z postaci dobrych (charakter Sarevoka zmienia się w TB na chaotyczny dobry a Viconii na neutralny) ... dla mnie miodzio :) drużyna nie musi być najsilniejsza, ważne żeby grało się przyjemnie :)

    anoonim
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja mam tak:1. Minsc- główny...
    Dodany: 08.12.2008 o 15:04  

    Ja mam tak:

    1. Minsc- główny zbrojny
    2. Anomen- pomocniczy wojownik i pomocniczy kapłan
    3. Jaheira- j.w.
    4. Ja- kapłan( moim zdaniem kapłan ma za mało PŻ na przywódcę)- główny uzdrowiciel
    5. Haer Dalis- najbardziej uniwersalna postać. Czasem z łuku, czsem z tych jego dwóchbroni, czasem czara rzucić(głównie nekromancja, bo Jan nie możę)- pestka.
    6.Jan Jansen- razem z Haer Dalisem spełniają rolę maga i złodzieja

    lolking9
     

    Wędrowiec
    Temat: co za głupstwo
    Dodany: 30.12.2008 o 23:14  

    ktoś albo chyba nie grał postaciami co opisał... idealny team to:
    ja kensai(furia niebios, cep wieków)
    aerie(cromfayer, proca everarda czy jakoś tak)
    janek(kusza ognistych zębów, miecz maska na początku, potem karsomir jak mamy use any item)

    malo postaci więc szybko nabija poziomy, przed walką aerie rzuca korową skórę na mnie aby kp bylo, janek do pułapek i drzwi. polecam na drugie przejście gry taką drużynę...
    na początku tak się wyraziłem o autorze, ponieaż z karsomirem keldi jest niepokonany
    jaheira to dobty wojak, jak da się jej tarczę(wysokie kp) i belm(więcej ataków na rundę
    nalia ma 4 poziomy złodzieja czyli praktycznie nie nadaje się nawet na pomocniczego, to tylko mag

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 133
    Temat: HAHAHA, Aerie z Crom Faeyre...
    Dodany: 31.12.2008 o 9:53  

    HAHAHA, Aerie z Crom Faeyrem ^^ Dobre;) Nie no. Jeżeli masz kensaia w drużynie, to właściwie idealne jest danie mu Croma. Tym bardziej, że jeżeli Aerie ma walczyć tym Cromem, to musisz ją przed tym dokoksować czarami maga i kapłana. Może to nie jest aż takie złe, ale przy teamie z kensaiem, to aż żal dawać Croma Aerie.

    kordi
     

    Wędrowiec
    Temat: ...odpowiednie rozłożenie p...
    Dodany: 04.01.2009 o 3:02  

    ...odpowiednie rozłożenie przedmiotów dla poszczególnych postaci w drużynie to PODSTAWA :P zgodzę się z caGe :P Ja Croma daję Minscowi a w druga łapę Furię Niebios :) Aerie natomiast ma DOSTATECZNIE dużo czarów by nimi tłuc wrogów :P poza tym BG to nie Neverwinter, tu nabijanie poziomów nie jest najważniejsze :P liczy się klimat :) a klimatyczna drużyna to 6 osób :P

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 15
    Temat: 1. Ja- mnich2. Keldorn3. Mi...
    Dodany: 15.02.2009 o 23:17  

    1. Ja- mnich
    2. Keldorn
    3. Minsc
    4. Jan
    5. Viconia
    6. Aerie(romans)
    Od razu mówię: mój skład nie jest idealny-Aerie trochę za wolno awansuje, możliwy konflikt Keldorn-Viconia, mój mnichu który polega tylko na wrodzonych cechach też mógłby awansować szybciej.
    Ja z trepa, Keldorn Karsomir, Minsc Crom i Furia, Jan kusza, Viconia wekeira, Aerie proca ,i gitara.
    Móglbym dać Edwina i Korgana żeby był wymiot ale moją drużyna gra sie przyjemnie i bezkonfliktowo(keldorna jak będzie się burzył do Viconi wyje... na zbity pysk, albo ją;)).
    jeszcze jeden plus - mogę rzucać dużo czarów- maga: Aerie i Jan oraz kapłańskie Aerie i Vikonia.
    Co o takim teamie myślicie?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 21
    Temat: Anoonim po co ci 2 kapłani?...
    Dodany: 20.02.2009 o 17:07  

    Anoonim po co ci 2 kapłani? Nie lepiej zamienić ci Anomena na np Keldorna

    Daale
     

    Wędrowiec
    Temat: Team
    Dodany: 28.02.2009 o 21:31  

    Mi się właśnie Baldur's ściąga na Torrencie i chcę się dowiedziec, co myślicie o takim składzie:

    1.Keldorn
    2.Minsc
    3.Anomen
    4.Ja(Mag zdwuklasowany na kapłana już na początku gry, 16,15,16,3,18,15)
    5.Jan Jansen

    Durgal
     

    Wędrowiec
    Temat: Moja drużyna :Ja czyli wojo...
    Dodany: 01.03.2009 o 9:01  

    Moja drużyna :
    Ja czyli wojownik
    Korgan
    Jan Jansen
    Viconia
    Edwin

    5 osobowa drużyna jest najlepsza ponieważ w grze jest tylko 5 par butów szybkosci i brak tej 1 pary może być uciążliwy :P



    Ten artykuł skomentowano 266 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · .. · 6 · 7 · (8) · 9 · 10 · .. · 14 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw