Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Drużyna • INSIMILION

    Baldur's Gate 2


    Drużyna

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki
    Autor: Vrenth Idaho
    Utworzono: 28.06.2003
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Kogo wziąć do drużyny? Kto nie zadawał sobie tego pytania. Jednak wybranie niewłaściwych osób może znacznie utrudnić grę, zwłaszcza niedoświadczonym osobom. Ważne jest, żeby drużyna miała podobne poglądy, nie należy, więc łączyć postaci o dobrym i złym charakterze, gdyż grozi to konfliktami między bohaterami. Skład drużyny będzie się również nieco zmieniał, zależnie od wyboru postaci, z którą się chce romansować. Sztandarowa drużyna powinna się składać z wojownika, albo lepiej dwóch, maga, kapłana i złodzieja. Typowa taktyka walki przewiduje, że po zobaczeniu wroga jeden z wojowników atakuje go wręcz, drugi z dystansu; kapłan może rzucić kilka czarów ochronnych lub ofensywnych, następnie pomaga w walce wręcz, lecząc też rannych bohaterów; złodziej atakuje ciosem w plecy, lub z dystansu; mag rzuca czary ochronne i ofensywne, rozpraszając ochronne czary wrogów. Opisuję wybór 5 towarzyszy podróży, bo przecież musi być miejsce dla głównego bohatera. Jednak może on zastąpić proponowanego przeze mnie NPC o podobnej profesji.

    Zbrojny będzie to typowa postać walcząca wręcz, może czasem z dystansu. Musi dobrze atakować i móc przyjmować na siebie ciosy przeciwników. Najważniejsze jest więc dobre TraK0 i klasa pancerza, oraz dużo punktów życia. Najlepiej mieć w drużynie 2-3 postacie dobrze walczące: 1-2 z przodu z bronią ręczną i 1 z tyłu z bronią dystansową do osłaniania słabszych członków drużyny przed atakiem. Mamy do wyboru Korgana, Valygara, Keldorna, Mazzy, Minsca, Sarevoka, Anomena, Jaheirę i Haer'Dalisa.

    • Korgan - bardzo dobry wybór dla złych postaci. Specjalista w walce toporami, można zainwestować w walkę dwiema broniami. Zdolność rozwścieczenia jest bardzo przydatna, zwłaszcza w walkach z magami. Podstawa drużyny o złym charakterze. Przydaje się poprawienie KP przy pomocy rękawic zręczności. Wtedy, zwłaszcza gdy używa tarczy, mało który przeciwnik jest w stanie go zranić.
    • Valygar - postać walcząca nieźle łukiem i katanami. Dość łatwo może nauczyć się walki dwiema broniami, jednak nie może osiągnąć mistrzostwa w żadnej broni. Niezły wybór na łucznika, ale nie opierałabym na nim siły drużyny.
    • Keldorn - dobry wybór dla drużyn o dobrym charakterze. Nie do pogardzenia jest możliwość używania Karsomira i rozproszenie magii. Najlepiej wyszkolić go w walce mieczem oburęcznym. Minusem jest nikczemnie niska zręczność, którą trzeba poprawiać przy użyciu rękawic.
    • Mazzy - mimo że jest wojowniczką, nie polecam jako głównej postaci walczącej. Może się nieźle sprawdzać jako łuczniczka, ale jest wiele broni lepszych niż krótkie miecze. Może być lepsza od Valygara, gdyż dużo lepiej od niego posługuje się łukami. Niestety są to krótkie łuki, ale tych kilka w grze można znaleźć.
    • Minsc - nieco gorszy łucznik od Valygara. Można zainwestować w miecze oburęczne, czy w dwie bronie - wręcz walczy lepiej od tego tropiciela. Zależy, którego wolimy, gdyż Minsc bywa dla niektórych nieco irytujący.
    • Sarevok - bardzo dobry wojownik, którego warto dołączyć w dodatku. Walczy dobrze mieczem oburęcznym, nadaje się do różnych drużyn, gdyż może zmienić charakter. Warto przyłączyć go do każdej drużyny na początku Tronu Bhaala.
    • Anomen - lepszy kapłan niż wojownik. Nie awansuje w klasie wojownika, ale może być używany jako drugi wojownik w drużynie dobrej.
    • Jaheira - niezły dwuklasowiec, jako wojownik radzi sobie trochę lepiej od Anomena, jednak nie może używać wielu silnych broni.
    • Haer'Dalis - zdecydowanie kiepski wojownik, gdyż ma słabą KP i mało punktów życia.

    Podsumowując, jeśli masz charakter dobry, polecam przyłączenie Keldorna i któregoś łucznika: Mazzy, Minsca lub Valygara (zależnie czy wolisz krótkie czy długie łuki). Jeśli masz charakter zły, warto wziąć Korgana i łucznika: Valygara lub Mazzy (Valygar poważnie kłóci się z Viconią, natomiast rozmowy Mazzy i Korgana są bardzo ciekawe).

    Kapłan jest postacią praktycznie niezbędną, zajmującą się głównie leczeniem ran, odpędzaniem nieumarłych (jeśli potrafi), rzucaniem czarów wspomagających drużynę i, w wolnych chwilach, walką. Mamy do wyboru kapłanów lub druidów. Zaletą kapłanów jest znajomość większej ilości czarów i odpędzania nieumarłych. Druidzi nieźle walczą i mają więcej czarów ofensywnych. Decyzja zależy też od wyboru postaci, z którą chcemy romansować, bo zawsze jest to kapłan, a posiadanie dwóch kapłanów w drużynie jest mało praktyczne. Mamy do wyboru: Aerie, Anomena, Jaheirę i Viconię, a także Cernda.

    • Aerie - jest kapłanką/magiem, więc zawsze będzie radzić sobie gorzej od Anomena czy Viconii. Nie może używać zbroi, gdyż ogranicza to korzystanie z czarów maga, i nie pomoże w walce wręcz. Da się znieść, ale są lepsi.
    • Anomen - najlepszy kapłan dla dobrej drużyny. Dzięki drugiej klasie wojownika walczy lepiej niż zwykły kapłan.
    • Jaheira - nie może odpędzać nieumarłych i ma nieco słabsze czary, jednak walczy nienajgorzej.
    • Viconia - świetny wybór dla drużyny złej, walczy dość słabo i nie może nosić niektórych zbroi i tarcz, jeśli nie nosi przedmiotów podnoszących siłę, jednak jest warta polecenia.
    • Cernd - trzeba umieć nim grać. Jest to trochę trudne, gdyż żeby mógł walczyć musi mieć postać wilkołaka, a żeby czarować musi mieć postać człowieka.

    Podsumowując, najczęściej tą postać wybiera się ze względu na romans i wtedy się przyjmuje ją ze wszystkimi plusami i minusami. Jeżeli nie myślimy o romansie, do drużyny o dobrym charakterze polecam Anomena (wyraźna pomoc w walce wręcz) a dla złych postaci Viconię.

    Łotrzyk - postać niezbędna w grze, dlatego, że ktoś musi wykrywać liczne pułapki, otwierać zamki, okradać innych i zadawać ciosy w plecy. Niestety czystego złodzieja praktycznie nie ma. Możemy wybrać Imoen, Nalię, Jana Jansena i Yoshimo a także Haer'Dalisa i Valygara

    • Imoen - ma dwie zasadnicze wady: nie awansuje w klasie złodzieja i przez połowę gry nie ma jej w drużynie. Do otwierania zamków i wykrywania pułapek może być, jeśli się ją wspomoże odpowiednimi przedmiotami i miksturami.
    • Nalia - podobnie jak Imoen, tylko jeszcze nieco słabsza. Obie nie zrobią wiele więcej niż wykrycie pułapki, rozbrojenie jej i otwarcie zamka, a i to nie zawsze.
    • Jan Jansen - niestety znowu dwuklasowiec, ale może przynajmniej awansować jako złodziej. Ciekawa postać i najczęściej jedyny sensowny wybór na złodzieja.
    • Yoshimo - czysty złodziej. Całkiem przydatny, tyle że towarzyszy nam tylko do połowy gry.
    • Haer'Dalis - posiada zdolność kradzieży kieszonkowej, więc może nieco pomóc niektórym złodziejom. Nie nadaje się na jedynego złodzieja.
    • Valygar - może być zwiadowcą, dzięki kryciu się i sztyletowaniu, jednak nie ma żadnych innych umiejętności złodzieja.

    Podsumowując, najprostszym wyborem dla każdej drużyny jest Jan Jansen. Trochę trudniejszą opcją jest granie Yoshimo i zastąpienie go Imoen w połowie gry, jednak trzeba się wcześniej zaopatrzyć w dużo mikstur złodziejskiego mistrzostwa. Drużyny o dobrym charakterze mogą korzystać z umiejętności Nalii/Imoen przy pomocy Valygara i/lub Haer'Dalisa, co trochę rekompensuje brak możliwości awansu tych pań jako złodziei.

    Czarodziej - postać bardzo silna i praktycznie niezbędna. Potrafi szybko rozproszyć dużą grupę wrogów, zdjąć magiczne osłony z przeciwników i przyzwać potężnych sprzymierzeńców. Do wyboru mamy Imoen, Nalię, Aerie, Edwina, Jana Jansena i Haer'Dalisa.

    • Imoen i Nalia są bardzo podobne - obie są silnymi, uniwersalnymi magami i mogą używać broni złodziejskich. Imoen niestety nie ma w drużynie przez część gry.
    • Aerie - kapłanka/mag, przez co wolniej awansuje. Jak z nią nie romansujemy, nie warto się męczyć.
    • Edwin - najlepszy mag w grze. Zapamiętuje dodatkowo jeden czar za specjalizację i jeden z powodu noszenia swojego amuletu. Świetny wybór dla złej drużyny, choć czasem bywa irytujący. Nie może używać identyfikacji i innych czarów poznania, jednak to można rozwiązać posiadaniem w drużynie Jana, Imoen, Nalii lub Haer'Dalisa.
    • Jan Jansen - dobry mag pomocniczy, niestety gorzej sobie radzi jako jedyny mag w drużynie. Niestety nie może używać czarów nekromancji. Bywa czasem bardzo irytujący.
    • Haer'Dalis - nie posiada zbyt wielu czarów maga, nie widzę go więc jako głównej postaci używającej magii.

    Podsumowując, w drużynie o dobrym charakterze warto zainteresować się Nalią, w drużynie złej niezastąpiony będzie Edwin. Niezależnie od charakteru można korzystać z usług Imoen czy Jana Jansena.

    Przykładowe drużyny

    Drużyna dobra:

    • Postać gracza (kobieta, jeśli chcemy romansować)
    • Keldorn
    • Anomen
    • Mazzy / Minsc (zależnie od wybranej broni)
    • Jan Jansen
    • Nalia / Imoen (zależnie od osobistych upodobań)

    Drużyną tą gra się dość łatwo, nie ma poważniejszych konfliktów. Keldorn i Anomen walczą wręcz, Jan i Mazzy / Minsc z dystansu i czasem wręcz, Nalia / Imoen rzuca czary. Z powodu romansu można wymienić Anomena na Jaheirę albo Anomena i Nalię / Imoen na Aerie. Romans z Viconią niewskazany z powodu konfliktów.

    Drużyna neutralna / zła:

    • Postać gracza (mężczyzna, jeśli chcemy romansować)
    • Korgan
    • Viconia
    • Mazzy / Valygar / Imoen
    • Jan Jansen
    • Edwin

    Drużyna łatwa do prowadzenia, jednak trzeba uważać na możliwe konflikty. Jeżeli wybierzemy Mazzy, nie możemy mieć bardzo niskiej reputacji, bo może od nas odejść. Valygar znowu czasem dość poważnie się kłóci z Viconią. Można więc nieco utrudnić rozgrywkę i wziąć Imoen jako łuczniczkę (niestety, dość słabą). Można również zostawić to miejsce wolne i grać w 5 osób. Jeżeli bierzemy Imoen, można zostawić Jana Jansena, natomiast jeśli chcemy romansować z Jaheirą, możemy nią zastąpić Viconię.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 266 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · .. · 7 · 8 · (9) · 10 · 11 · .. · 14 · Nowsze »

    Daale
     

    Wędrowiec
    Temat: Sorry, przed pisaniem tego ...
    Dodany: 01.03.2009 o 11:24  

    Sorry, przed pisaniem tego commenta akurat grałem w BG I i "podświadomie" opisałem cechy mojego czystego kapłana z tej gry, mojego kapłana/maga chcę zrobic:
    12/14/10/17/17/15

    Daale
     

    Wędrowiec
    Temat: Przed pisaniem poprzedniego...
    Dodany: 01.03.2009 o 11:25  

    Przed pisaniem poprzedniego commenta*

    Edwin
     

    Wędrowiec
    Temat: A ja gram 3 osobową druzyną...
    Dodany: 22.04.2009 o 11:12  

    A ja gram 3 osobową druzyną skladającą się z:
    Ja pólelf mistrz inwokacji
    edwin
    Jan
    Moze sie wydawac druzyna slaba zadnego woja kaplana totalny żal ale jak doszedlem do walki z amellisaną to jan rzucał zatrzymanie czasu i oddechy smoka wiec nie wiem czy tak źle jest ^^.
    A jakby ktos sie pytal dlaczego nie ma w tym teamie kaplana to odpowiadam ze nie ma kogo leczyć xD Bo rzucam tyle osłon ze nikt sie nie przebije.

    Edwin
     

    Wędrowiec
    Temat: Zapomnuialem dodac ze jan t...
    Dodany: 22.04.2009 o 11:14  

    Zapomnuialem dodac ze jan tez mial akceleracje więc co chwile pauza po rzuconym zaklęciu i amellisana moze i jest odporna na zatrzymanie czasu ale 4 4 rundy jakos nie mogla sie pozbierac uciekła chłonąc energie bhaala

    Edwin
     

    Wędrowiec
    Temat: Sorry bardzo rasy mi sie po...
    Dodany: 22.04.2009 o 11:19  

    Sorry bardzo rasy mi sie pomyliły bo moj mag jest człowiekiem xD kiedys robilem mistrza przywolywan i on byl półelfem i sie do niego przezwyczaiłem

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 118
    Temat: \"ale jak doszedlem do walk...
    Dodany: 22.04.2009 o 12:01  

    "ale jak doszedlem do walki z amellisaną to jan rzucał zatrzymanie czasu i oddechy smoka"

    ...ale Amellisan jest odporna na zatrzymanie czasu

    kordi
     

    Wędrowiec
    Temat: Durgal napisał:\"5 osobowa ...
    Dodany: 21.05.2009 o 0:52  

    Durgal napisał:
    "5 osobowa drużyna jest najlepsza ponieważ w grze jest tylko 5 par butów szybkosci i brak tej 1 pary może być uciążliwy"

    ...zapomniałeś o jednej lekkiej zbroi, która DAJE przyspieszenie :) znajduje się ona w Tronie Bhaala :) można ją dać Jaheirze lub Minscowi :)

    Loynis
     

    Wędrowiec
    Temat: Moim zdaniem najlepsza druż...
    Dodany: 27.07.2009 o 17:29  

    Moim zdaniem najlepsza drużyna to
    Ja
    Anomen
    Minsc 70% lub Saverok 90%
    Keldorn
    Jaheria
    Edwin

    sobson
     

    Wędrowiec
    Temat: ja teraz gram tak ja ( czlo...
    Dodany: 13.08.2009 o 3:25  

    ja teraz gram tak
    ja ( czlowiek zlodziej)
    jaheira ( dobry wojownik jak i kaplan)
    minsc ( z falą)
    keldorn (karsomir oczywiscie)
    viconia (kocham ją xD , romans , swietny kaplan
    edwin (no comment)

    Lib
     

    Wędrowiec
    Temat: Moja drużyna jest taka:Ja -...
    Dodany: 26.08.2009 o 21:08  

    Moja drużyna jest taka:
    Ja - wój bersekter/katany
    Korgn - wój bersekter/siekiery
    Viconia- genialna kapłanka/zbrojna osłona magów
    Edwin - mag
    Jan - wykrywanie pułapek/mag pomocniczy

    Ogólna taktyka taka: ja i korgan bersekter i jedziemy wsio po kolei. Jak coś ostro chronione magią to z edwina i jana lecą wyłomy. Na cieżkich (pzy tej drużynie nie ma ciężkich przeciwników) przeciwników typu smoki moźna przywołać mięso armatnie typu parę tych mieczy czy jakiś żywiołów zacząć atakować Vionią tym czarem co lecą meteory z nieba. Poczekać z turę rzucic mięso armatnie a potem tylko ja i korgan bersekter i jedziemy xD 99% przeiwników wybucha przy zderzeniem się z dwoma bersekterami. Raz na ruski rok można podleczyć bersekterów Viconią. Drużyna oczywiście zła.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 3
    Temat: 1skrytobojca2korgan3minsc4k...
    Dodany: 10.09.2009 o 15:32  

    1skrytobojca
    2korgan
    3minsc
    4keldorn
    5viconia
    6valygar z luku

    Maralf
     

    Wędrowiec
    Temat: A moja jest taka:Ja- Maralf...
    Dodany: 06.10.2009 o 23:47  

    A moja jest taka:
    Ja- Maralf (wojownik/złodziej głównie wojownik)
    Aerie
    Minsc(Walczy wręcz- nie wyobrażam sobie jak można dawać, żeby minsc walczyl na dystans)
    Anomen
    Nalia
    Imoen(te dwie w ogole nie sloza jako zlodzieje)

    JESTEM POWERGAMEREM I GEJEM
     

    Wędrowiec
    Temat: JESTEM POWERGAMEREM I GEJEM
    Dodany: 03.11.2009 o 18:27  

    only wmz
    =D

    logrus
     

    Wędrowiec
    Temat: gram solo w/m/k i pewnie ro...
    Dodany: 18.11.2009 o 15:21  

    gram solo w/m/k i pewnie rozwaliłbym większość drużyn

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 3
    Temat: Gram sobie w/z/m i jest git...
    Dodany: 18.11.2009 o 16:05  

    Gram sobie w/z/m i jest git. Co z tego, że doświadczenie dzieli na 3 klasy, skoro sam całe dostaje? :D
    Odpowiedni ekwipunek i jest nie do ruszenia :)

    Ostatnio grałem Wojownik/kapłan + Korgan + Jan i to ustawienie tez się sprawdziło :P

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Moja drużyna to:Ja(Paladyn)...
    Dodany: 23.11.2009 o 19:34  

    Moja drużyna to:
    Ja(Paladyn)
    Keldorn
    Anomen
    Aerie
    Jan
    Edvin
    Nie mam Łucznika ale jan z kuszą sobie radzi raczej nie źle

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: Moja drużyna to...
    Dodany: 18.12.2009 o 20:39  

    Moja drużyna to:
    -Ja(wojownik/złodziej-katana)
    -Minsc na dwie siekiery(gorąco polecam)
    -Viconia
    -Keldorn z liracorem
    -Anmoen
    -Jan

    Jakoś dobrze mi się gra dwoma kapłanami.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 35
    Temat: Bo kapłanami można sobie do...
    Dodany: 30.12.2009 o 14:08  

    Bo kapłanami można sobie dobrze radzić :)
    Bariera ostrzy, siła czempiona i do boju.
    W drużynie mogą być nawet sami kapłani.
    Druidzi zresztą chyba też, bo zrozumiałem, że przy odpowiednim użyciu są naprawdę skuteczni. Ale wolę kapłanów. :p

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat: moja drużyna
    Dodany: 11.02.2010 o 12:41  

    A ja mam taką drużynkę:
    -ja (wojownik)
    -Minsc
    -keldorn
    -Jaheira
    -jan jansen (obowiązkowy :D)
    -valygar
    I to wszystko. całkiem miło się grało, szczególnie z textami Jana :D. W ToB mam inną drużynę, tylko 3-osobową (dzieki temu szybciej się awansuje).

    Lucius
     

    Wędrowiec
    Temat: 1. Ja (Mag, człowiek, nekro...
    Dodany: 15.02.2010 o 16:02  

    1. Ja (Mag, człowiek, nekromanta)
    2. Imoen (przed Czarowięzami Joshimo)
    3. Mincs
    4. Jaheira
    5. Viconia (romans!!! i njalepsza kapłanka w grze)
    6. Edwin (najlepszy mag gry i z Thay, które uwielbiam)

    Powergamerskimi składami już nie gram, znudziło mi się. Ten jest bardziej role-playing - cudowna idea jednej drużyny, która może żre się między sobą itd, ale jak przychodzi co do czego, to jednak działa razem, ta banbda wypróbowanych druhów.



    Ten artykuł skomentowano 266 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · .. · 7 · 8 · (9) · 10 · 11 · .. · 14 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw