Baldur's Gate 2 » Solucja
Miasto Sahuaginów
Irenicus pokonany, teraz wystarczy wytrwale podążać jego śladem. Jednym z dwóch sposobów (niewątpliwie lepszym) jest ponowny rejs statkiem.
Udajemy się więc do tawerny ("Wulgarna Małpa") w Brynnlaw (po wyjściu z Czarowięzów docieramy do miasta na piechotkę) i zagadujemy do Saemona. Okazuje się, że nasz stary statek jest nieosiągalny - pozostaje zdobyć nowy. Jak to jednak zwykle bywa potrzebujemy jeszcze czegoś - rogu sygnalizacyjnego. Znajduje się on w domu niejakiej Cayi. Czekamy na zapadnięcie zmroku i pod jego osłoną włamujemy się do jej domu. Nie przejmujemy się gospodynią. Nie przejmujemy się jej kochankiem. Przejmujemy się rogiem leżącym i czekającym na nas na stole. Trzema strażnikami którzy wpadają do domu, kiedy tylko zostajemy zauważeni, już nie sposób się nie przejmować. Następnie udajemy się na południowy skraj miasta - zapakować się na nasz nowy okręt (po drodze może nas zaatakować grupka piratów). Znajdujemy Havariana i ... już po chwili zostajemy wplątani w kolejną walkę - tym razem z tutejszym hersztem, Desharikiem. Nie stanowi on wielkiej przeszkody - po walce nasz kapitan wręczy nam część pewnego srebrnego artefaktu. Wypływamy więc.
Podróż obfituje w niespodzianki. Zbyt wielkim szczęściem byłoby przecież przeżycie dwóch morskich podróży bez żadnych problemów. Na pokład wpadają prawdziwi właściciele ostrza które podarował nam Saemon. Oddanie artefaktu odpada, więc rozpętuje się walka. Jeśli tylko nie damy się wypchnąć za burtę wszystko powinno być dobrze. Okazuje się jednak, że przedmiot oddzielający nas od wody zaczyna tonąć...
O ile pływanie w zbroi płytowej może stanowić problem to opadnięcie w niej na dno już nie. Znaleźliśmy się w mieście sahuaginów (z ich grupką można się już było zapoznać w Kuli Sfer). Mieście rozdartym konfliktem pomiędzy starym władcą i młodym księciem. My ten konflikt zażegnamy.
Mapa lokacji
Miejsca godne uwagi
Opis miejsc
- Król i wejście do skarbca - Tutaj znajdziemy się zaraz po "wylądowaniu" - niestety władca niezbyt nam ufa i aby to naprawić musimy się uwiarygodnić. Jak wiadomo najlepszym sposobem na uwiarygodnianie się jest walka. W tym przypadku z ettinem (radzę się na nią zgodzić). Kiedy załatwimy sprawę monarcha zleci nam zabicie zbuntowanego księcia - najlepiej przyjąć zadanie.
- Arcykapłanka - Swoje kroki kierujemy tutaj się po audiencji. Kapłanka powie gdzie można znaleźć buntowników. Aby się do nich dostać będzie nam jeszcze potrzebny ząb. Także i ona będzie miała do nas prośbę. Chce byśmy zdradzili króla i sprzymierzyli się z księciem. Najlepiej się zgodzić. Żeby lubili nas wszyscy.
- Płaszcz Odzwierciedlenia - Pierwsza potyczka z buntownikami. Kto by pomyślał co nosi na sobie ich kapłanka...
- Uwaga, pułapki.
- Zagadka chochlików - Dwa chochliki zorganizowały sobie tutaj plac zabaw. Proponują nam udział w zagadce - zgadzamy się, nie mamy przecież nic do stracenia. W sali pojawi się 5 wizerunków sławnych postaci. Każda z nich da nam jeden przedmiot potrzebny innej. Wystarczy dopasować przedmioty z ich właścicielami (od lewej: Elminster odda nam sejmitar Drizzta, Khelben wisior Alustriel, sama Alustriel fajkę którą zwracamy Elminsterowi, Piergeron wręczy nam laskę Khelbena, a Drizzt hełm Piergerona). Bohaterowie którym uda się przez to niezwykle skomplikowane zadanie przebrnąć, zostaną nagrodzeni zawartością skrzyni znajdującej się w komnacie.
- Obserwator - Pilnuje skrzyni, której zawartość jest nam koniecznie potrzebna. Jeśli jednak spróbujemy ją otworzyć zaatakuje nas. Bardziej korzystnym rozwiązaniem jest przekonanie go, aby pozwolił nam zajrzeć do środka...
- Arena - Kilkoro nieumarłych i ich przywódca.
- A tu mamy... schody.
- Brama - Brama - otwieramy zębem.
- Książę - Sam książe. Teraz musimy się zdecydować jakie rozwiązanie bardziej nam pasuje. Można go zabić, zgodnie z poleceniem króla, lub wziąść od niego fałszywe serce - które zanosimy monarsze (w tym czasie buntownicy opanują miasto, a po chwili będziemy świadkiem tego jak zabiją króla). Istnieje też trzecie wyjście - zabicie wszystkich. I chyba to jest najkorzystniejsze. O ile pierwsze dwa rozwiązania są proste do bólu, to chcąc wykonać trzecie, najlepiej jest zanieść fałszywe serce, a po zakończeniu walki i odebraniu nagrody zabić księcia, który to ma w swoim posiadaniu część cennego artefaktu - ostrze halabardy "Fala". Można też zaglądnąć do skarbca do którego dostaniemy klucz.
- Wejście do Podmroku - Opuszczamy się na linie. Podmrok czeka.
PD: | 5000 - za Ettina 6000 - szef nieumarłych z areny 18 500 - rozwiązanie zagadki chochlików 15 000 - przekonanie, bez rozlewu krwi, Obserwatora aby oddał nam ząb 60 500 - po opanowaniu przez rebeliantów miasta i zabiciu króla 58 500 - za stanięcie po stronie króla i dostarczenie prawdziwego serca |
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 45 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
ze za zabicie ksiecia dostajemy fajne rekawice...
ze za zabicie ksiecia dostajemy fajne rekawice...
Dopiero niedawno zacząłem się "bawić" a Baldura, i potrzebuje trochę informacji. Po "odwaleniu" Czarowięzów, wyjść stamtąd mogłem tylko do Podmroku. Jakim sposobem można sie wrócić do Brynnlaw?
Dopiero niedawno zacząłem się "bawić" a Baldura, i potrzebuje trochę informacji. Po "odwaleniu" Czarowięzów, wyjść stamtąd mogłem tylko do Podmroku. Jakim sposobem można sie wrócić do Brynnlaw?
A, próbowałem nawet kodów, żeby przenieść się do Brynnlaw, ale w knajpie nie znalazlem Saemona. Powoli zaczynam wpadać w panikę ;)
A, próbowałem nawet kodów, żeby przenieść się do Brynnlaw, ale w knajpie nie znalazlem Saemona. Powoli zaczynam wpadać w panikę ;)
Jeśli chcemy stanąć po stronie księcia i nie zabijać go, ale zależy nam na ostrzu "Fali", to wystarczy okraść księciunia i już mamy to ostrze na własność. I jak to mówią: i wilk syty (my) i owca cała (księciunio). Ja zawsze tak robię.
Jeśli chcemy stanąć po stronie księcia i nie zabijać go, ale zależy nam na ostrzu "Fali", to wystarczy okraść księciunia i już mamy to ostrze na własność. I jak to mówią: i wilk syty (my) i owca cała (księciunio). Ja zawsze tak robię.
z tego co pamietam jesli uzyjesz portalu w spellhold to przeniesie cie odrazu do podmroku, jesli chcesz przejsc przez miasto sahuaginow to z czarowiezow musisz wyjsc konwencjonalnie - drzwiami.
z tego co pamietam jesli uzyjesz portalu w spellhold to przeniesie cie odrazu do podmroku, jesli chcesz przejsc przez miasto sahuaginow to z czarowiezow musisz wyjsc konwencjonalnie - drzwiami.
Tak, dokłdnie, pordal przenosi do podmroku. Z tym że ja mam chyba jakiegoś buga w grze bo nie mogę wyjśc konwencjonalnie. Drzwi są zablokowane przez magię, a na niższym piętrze, jest portal i coś oznaczone na mapie jako wyjście, ale tamtędy nie mogę wyjśc bo nie pojawia sie ikonka schodów czy drzwi...
Tak, dokłdnie, pordal przenosi do podmroku. Z tym że ja mam chyba jakiegoś buga w grze bo nie mogę wyjśc konwencjonalnie. Drzwi są zablokowane przez magię, a na niższym piętrze, jest portal i coś oznaczone na mapie jako wyjście, ale tamtędy nie mogę wyjśc bo nie pojawia sie ikonka schodów czy drzwi...
Esz... Po rozprawieniu się z Irenicusem idź na pierwszy poziom Czarowięzów (ten gdzie są cele Pomyleńców). Stoi tam Saemon Havarian. Zaproponuje Ci podróż statkiem i jeśli się zgodzisz to teleportuje Cię na zewnątrz Przytułku. Potem idziesz do Brynnlaw i reszta jest opisana wyżej.
Esz... Po rozprawieniu się z Irenicusem idź na pierwszy poziom Czarowięzów (ten gdzie są cele Pomyleńców). Stoi tam Saemon Havarian. Zaproponuje Ci podróż statkiem i jeśli się zgodzisz to teleportuje Cię na zewnątrz Przytułku. Potem idziesz do Brynnlaw i reszta jest opisana wyżej.
Niedano zaczełem przygodę z BG2 i mam problem z podmrokiem mógł by mi ktoś wytłumaczyć co mam zrobić bt go przejść ?? Z góry dziękuje za odpowiedź.
Niedano zaczełem przygodę z BG2 i mam problem z podmrokiem mógł by mi ktoś wytłumaczyć co mam zrobić bt go przejść ?? Z góry dziękuje za odpowiedź.
Napisz na czym dokładnie polega problem, to postaramy się go rozwiązać. Poza tym w menu po lewej masz link do Forum, tam jest topic "pomoc". Zadasz pytanie i na pewno ktoś Ci odpowie.
Napisz na czym dokładnie polega problem, to postaramy się go rozwiązać. Poza tym w menu po lewej masz link do Forum, tam jest topic "pomoc". Zadasz pytanie i na pewno ktoś Ci odpowie.
Jurz nie ma poco przeszłem BG jurz 2x więc Podmrok to pestka.
Jurz nie ma poco przeszłem BG jurz 2x więc Podmrok to pestka.
JuRZ dwa razy przeSZŁEŚ. No proszę... A przydałoby się żebyś jeszcze PRZESZEDŁ, kurs ortografii.
JuRZ dwa razy przeSZŁEŚ. No proszę... A przydałoby się żebyś jeszcze PRZESZEDŁ, kurs ortografii.
Lisek powinienes zgłosic sie na www. pathology.com
Lisek powinienes zgłosic sie na www. pathology.com
CZEMU NIE MA OPISANEGO PODMROKU!?
CZEMU NIE MA OPISANEGO PODMROKU!?
lol
lol
SeR napisał(a):
CZEMU NIE MA OPISANEGO PODMROKU!?
bo nikomu sie nie chcialo :P
[cytat=SeR]CZEMU NIE MA OPISANEGO PODMROKU!?[/cytat]
bo nikomu sie nie chcialo :P
Tem podmrok gdzie jest to miasto drowow nie moge znalesc plz
Tem podmrok gdzie jest to miasto drowow nie moge znalesc plz
ja jestem po podmroku w jakims miejscu gdzie jest arena gladiatorow i lupiezcy umyslow i nie umiem z tego wyjsc :/
ja jestem po podmroku w jakims miejscu gdzie jest arena gladiatorow i lupiezcy umyslow i nie umiem z tego wyjsc :/
1) Miasto Drowów jest po w północno wschodnim rogu mapy. Tzn wejście do niego. Musisz się podać za drowa i Cię wpuszczą bez kłopotów.
2) Z więzienia Rithor wydostaniesz się wtedy jak zawrzesz układ Githyankami. Wyjdziesz na arenę, pokonasz Kolosy, i kiedy oni będą medytować, Ty łotrem otwórz drzwi. I jesteś wolny. Na stole, obok cel, będzie leżał fragment wyrównywacza. Dalej musisz dostać się do mózgu, wtedy otworzysz drzwi do wyjścia z tuneli. I po kłopocie. :)
1) Miasto Drowów jest po w północno wschodnim rogu mapy. Tzn wejście do niego. Musisz się podać za drowa i Cię wpuszczą bez kłopotów.
2) Z więzienia Rithor wydostaniesz się wtedy jak zawrzesz układ Githyankami. Wyjdziesz na arenę, pokonasz Kolosy, i kiedy oni będą medytować, Ty łotrem otwórz drzwi. I jesteś wolny. Na stole, obok cel, będzie leżał fragment wyrównywacza. Dalej musisz dostać się do mózgu, wtedy otworzysz drzwi do wyjścia z tuneli. I po kłopocie. :)
Mam spory problem, po dotarciu do Księcia, nawiązuje się krótki dialog po czym rozmowa się ucina i nie idzie dalej rozmawiać... zaraz jak powie ze jestem brzydki bo bez łusek i mam strasznie blada cere:P dialog sie kończy i nie można z nim już rozmawiac... co robic?
Mam spory problem, po dotarciu do Księcia, nawiązuje się krótki dialog po czym rozmowa się ucina i nie idzie dalej rozmawiać... zaraz jak powie ze jestem brzydki bo bez łusek i mam strasznie blada cere:P dialog sie kończy i nie można z nim już rozmawiac... co robic?
Ej gdzie mogę znaleźć linę żeby przejść do podmroku?
Ej gdzie mogę znaleźć linę żeby przejść do podmroku?
Ten artykuł skomentowano 45 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.