Baldur's Gate 2 » Solucja
Piekło
Aby odzyskać naszą duszę i na dobre rozprawić się z Irenicusem, musimy przejść pięć prób, zdobywając w nich Łzy Bhaala. Łzy należy umieścić we wrotach, zamykając kolejne oczy. Przy okazji kilka współczynników głównej postaci zostanie podwyższonych. Gdy zamknie się ostatnie, rozpocznie się końcowa walka z Irenicusem. Należy pamiętać, że każdą z nich można przejść na dwa różne sposoby. Jeżeli mamy charakter dobry i wybierzemy przynajmniej raz złą opcję, nasz charakter zmieni się na zły. Podobnie, jeśli mamy neutralny charakter i dokonamy dwóch złych wyborów. Jeśli gramy złą postacią, żadna zmiana nam nie grozi.
Złość [1]
Spotykamy Sarevoka i możemy go zabić w gniewie (ścieżka zła) lub też nie (ścieżka dobra). Niezależnie od wyboru, czeka nas walka z duchem naszego brata i 20000 PD gdy już zwyciężymy. Łza ścieżki dobra daje +1 do mądrości i do charyzmy, Łza ścieżki zła daje +2 do siły.
Chciwość [2]
Napotkany demon daje nam miecz Czarna Brzytwa. Mamy przy jego pomocy uwolnić dżina. Możemy mu dać miecz (ścieżka dobra, 20000 PD) albo go zabić, niekoniecznie przy pomocy Czarnej Brzytwy (ścieżka zła, 11000 PD). Łza ścieżki dobra dodaje +2 do rzutów obronnych, Łza ścieżki zła dodaje +15 PŻ. Dodatkowo podążając ścieżką zła zatrzymujesz miecz (miecz długi, obrażenia 1k8 +3, dodatkowo regeneracja PŻ, odporność na zauroczenie i strach).
Egoizm [3]
Demon porywa jedną osobę z drużyny. Możemy się do niej dostać dwiema drogami. Lewa (dobra) powoduje ocalenie osoby i utratę przez nas -2 PŻ, -1 punktu zręczności i 75000 PD. Prawa powoduje śmierć osoby bez możliwości wskrzeszenia.
PORADA ( Vrenth ) : |
Jeśli chcesz wybrać ścieżkę zła i nie tracić nikogo z drużyny, odłącz na chwilę osobę wybieraną przez demona od drużyny - przyzwie wtedy Napotkaną Osobę. |
Łza ścieżki dobra daje +10% odporności na magię, Łza ścieżki zła +2 do KP. Dodatkowo w komnacie możemy znaleźć skrytkę z miksturami leczenia.
Strach [4]
Demon oferuje płaszcz chroniący przed strachem. Możemy go przyjąć (ścieżka zła) lub nie (ścieżka dobra). Należy teraz dotrzeć do końca komnaty, gdzie jest Łza. Lewa droga wymaga posiadania odporności na strach, prawa nie, jednak spotkamy na niej trzy Prastare Kule i dwa Gauty, których pokonanie może być problemem, jednak się opłaca - 14000 PD za Prastarą Kulę i 9000 PD za Gauta. Łza ścieżki dobra daje odporność na bronie słabsze niż +2, Łza ścieżki zła daje +2 do kondycji. Dodatkowo możemy znaleźć kilka przydatnych mikstur w skrzyni zabezpieczonej pułapką, a idąc ścieżką zła, zatrzymać płaszcz dający odporność na strach i panikę.
Duma [5]
Demon przekonuje nas do zabicia smoka, który posiada Łzę. Możemy zdecydować się walczyć (ścieżka zła) albo też przycisnąć demona, żeby powiedział, że smok może oddać Łzę bez walki (ścieżka dobra). Łza ścieżki dobra daje +20% odporności na ogień, zimno i elektryczność, Łza ścieżki zła daje +200000 PD. Dodatkowo, zabijając smoka, zdobędziemy 22000 PD, szatę złego arcymaga, pierścień ochrony +2, kilka magicznych strzał i zwojów.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 55 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
ja gram chaotycznym złym i jak wybrałem ścieżkę zła do zostałem neutralnym złym.
wie ktoś o co chodzi?
a do goruma: i tak byś jej nie wskszesił bo ten czar nie działa na elfy
ja gram chaotycznym złym i jak wybrałem ścieżkę zła do zostałem neutralnym złym.
wie ktoś o co chodzi?
a do goruma: i tak byś jej nie wskszesił bo ten czar nie działa na elfy
Myślalam, że tylko ja siedzę przez kompem kilkanaście h dziennie w wakacje :) Zaraz walka finałowa :D
Myślalam, że tylko ja siedzę przez kompem kilkanaście h dziennie w wakacje :) Zaraz walka finałowa :D
możecie w3 próbie wywalić wszystkich z drużyny i zabić jakiegoś frajera zulicy
możecie w3 próbie wywalić wszystkich z drużyny i zabić jakiegoś frajera zulicy
A mi się gra zepsuła w piekle. Chcąc zobaczyć różne efekty różnych decyzji odkryłem, że po załadowaniu gry, drużyna nie może opuścić/wejść do lokacji. Reinstalowałem grę, ale przyczyna najwyraźniej leży w zapisach, bo problem występuje nawet w wiele wcześniejszych zapisach.
A mi się gra zepsuła w piekle. Chcąc zobaczyć różne efekty różnych decyzji odkryłem, że po załadowaniu gry, drużyna nie może opuścić/wejść do lokacji. Reinstalowałem grę, ale przyczyna najwyraźniej leży w zapisach, bo problem występuje nawet w wiele wcześniejszych zapisach.
W ToB-bie skasowały mi się wszystkie premie z piekła po imporcie sejwów, przechodzę drugi raz i chcę je zachować. Mieliście coś takiego?
W ToB-bie skasowały mi się wszystkie premie z piekła po imporcie sejwów, przechodzę drugi raz i chcę je zachować. Mieliście coś takiego?
Jeśli mam charakter neutralny to mogę wybrać raz złą ścieżkę bez zmiany charakteru? W innej solucji czytałem, że wystarczy jeden zły wybór i już charakter zmienia się na zły.
Jeśli mam charakter neutralny to mogę wybrać raz złą ścieżkę bez zmiany charakteru? W innej solucji czytałem, że wystarczy jeden zły wybór i już charakter zmienia się na zły.
ma ktoś mod na 3 ścieżke bo są albo wadliwe albo nieistniejace linki
ma ktoś mod na 3 ścieżke bo są albo wadliwe albo nieistniejace linki
Hehe bez sensu gracz ścierzki zła dostaje lepsze bonusy ale cóż nic się na to nie poradzi
Hehe bez sensu gracz ścierzki zła dostaje lepsze bonusy ale cóż nic się na to nie poradzi
Niestety nie ma możliwości wyboru ścieżki zła bez zmiany charakteru na neutralny zły, nawet biorąc tylko 1 zły wybór.
Niestety nie ma możliwości wyboru ścieżki zła bez zmiany charakteru na neutralny zły, nawet biorąc tylko 1 zły wybór.
Czy jest możliwość zmiany charakteru postaci na dobry ze złego poprzez wybranie ścieżki dobra? To mnie zastanawia.
Czy jest możliwość zmiany charakteru postaci na dobry ze złego poprzez wybranie ścieżki dobra? To mnie zastanawia.
A ja nie mogę coś uzyskać tej premii +10% odporności na magię, w próbie z poświęceniem towarzysza ;-/
A ja nie mogę coś uzyskać tej premii +10% odporności na magię, w próbie z poświęceniem towarzysza ;-/
thi - Nie ma takiej możliwośći, Dobry może stać się zły, ale zły pozostanie złym :)
thi - Nie ma takiej możliwośći, Dobry może stać się zły, ale zły pozostanie złym :)
Niestety nie można być neutralnym a szkoda no chyba że w modach. bo można było by połączyć obie ścieżki i fajne wzmocnienie by wszyło. A tak to ścieżka proponowana dla wojownika dobrego jest kiepska. Ale cóż zło kusi obietnicami potęgi i trzeba uważać aby nie dać się skusić :D. Może w tej nowej wersji to poprawią
Niestety nie można być neutralnym a szkoda no chyba że w modach. bo można było by połączyć obie ścieżki i fajne wzmocnienie by wszyło. A tak to ścieżka proponowana dla wojownika dobrego jest kiepska. Ale cóż zło kusi obietnicami potęgi i trzeba uważać aby nie dać się skusić :D. Może w tej nowej wersji to poprawią
W trzeciej próbie jak się kogoś poświęci, to można go wskrzesić. Mi demon zabił Korgana i można go było wskrzesić różdżką zmartwychwstania (czyli nic nie straciłem i nikogo nie musiałem odłączać)
W trzeciej próbie jak się kogoś poświęci, to można go wskrzesić. Mi demon zabił Korgana i można go było wskrzesić różdżką zmartwychwstania (czyli nic nie straciłem i nikogo nie musiałem odłączać)
GRATULACJE DLA TEGO IDIOTY CO TO PISAŁ. Jeden zly wybor i nasza postac zmienia charakter na zly i "NIC" juz jej nie pomoze ! Nie ma ani artefaktu ani kodu ktory moglby zmienic charakter (chocby na chwile zeby decyzje nie zmieniily charakteru). Ten poradnik spierdzielil mi gre pozdro dla tego debila.
GRATULACJE DLA TEGO IDIOTY CO TO PISAŁ. Jeden zly wybor i nasza postac zmienia charakter na zly i "NIC" juz jej nie pomoze ! Nie ma ani artefaktu ani kodu ktory moglby zmienic charakter (chocby na chwile zeby decyzje nie zmieniily charakteru). Ten poradnik spierdzielil mi gre pozdro dla tego debila.
Ten artykuł skomentowano 55 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.