Baldur's Gate 2 » Solucja
Podmrok - lokacja główna
W Podmroku nie ma cieni. W Podmroku nie może działać wyobraźnia. Nie mogą tam istnieć nadzieje i sny.
Drizzt Do'Urden
Mapa lokacji
Podmrok to kolejny etap twojej pogoni za Irenicusem. W tej najeżonej niebezpieczeństwami krainie przyjdzie ci przebywać przez dłuższy czas, więc dobrze się przygotuj do wędrówki ciemnymi korytarzami.Swoje pierwsze kroki skieruj na wschód. Powinieneś dotrzeć do obozowiska duergarów [1]. Znajdziesz tu trzech handlarzy będących szarymi krasnoludami. Potwierdzą, że w Podmroku znajdują się Bodhi i Irenicus. U Carliga twój mag będzie mógł uzupełnić swój asortyment czarów. W szczególności przyda ci się zwój Uwolnienia, bo - jak dowiesz się od Udera - gdzieś niedaleko podczas bitwy został uwięziony mag, którego możesz uwolnić. Idź teraz do [2] i rzuć zaklęcie. Pojawi się Vithal (10 000 PD za uwolnienie). Zaproponuje ci współpracę oferując w zamian podział łupów. Najpierw jednak musisz udać się do wioski svirfnebli na północy [3] i odzyskać jego księgę rytuałów. Po drodze uważaj na grupkę drowów i mykonidów. W pierwszej kolejności postaraj się unieszkodliwić kapłankę.Svirfnebli to pokojowo nastawiona rasa kopaczy. Bez problemu wpuszczą cię do ich osady. Księga jest w posiadaniu miejscowego oberżysty [4]. Sprzeda ci ją za 300 sztuk złota. Wróć teraz do Vithala. Twoim zadaniem będzie pokonywać strażników kolejnych portali - żywiołów ziemi, ognia i powietrza, podczas gdy czarodziej będzie przechodził przez nie i penetrował tamte sfery. Walki nie powinny być trudne. O wiele więcej problemów sprawią targi z magiem. Najpierw da nam Berło absorpcji. Jeśli poprosimy o więcej, otrzymamy zwoje Mamidło oraz Plugawy uwiąd Abi-Dalzima. Jednak na tym kończy się hojność maga. Aby zdobyć resztę, musimy go zabić. Najlepiej zaatakować natychmiast, zanim zdąży się zabezpieczyć. Dostaniemy za niego 20 000 PD, a z jego zwłok zabierzemy hełm Czaszka śmierci i zwoje Zawodzenie Banshee, Zatrzymanie czasu i Zapalająca chmura. Za wykonanie całego zadania każdy członek drużyny zainkasuje 20 000 PD.Teraz proponuję wrócić do wioski svirfnebli. W jednym z domów znajdziesz Złocisza Czarnoskalca [5], który opowie ci o problemach osady. W zamian za wykonanie pewnego zadania zaoferuje ci przedmiot, dzięki któremu będziesz miał możliwość spotkania się z kimś, kto może pomóc ci w dostaniu się do miasta drowów. Tym zadaniem jest pozbycie się pewnej potężnej istoty, którą nieopatrznie uwolniły gnomy. Udaj się do [6]. Svirfnebli otworzy ci drzwi. Kliknij na jamę, a pojawi się demon - potężny Balor (26 000 PD). Szybko będzie chciał oszołomić członków twojej drużyny, lecz jeśli masz Furię Niebios, możesz odpłacić mu się pięknym za nadobne i przejść do kontrataku. Po walce użyj zwoju, który dostałeś od Złocisza, by zawalić jamę, a następnie wróć do niego. Nagrodą będzie wekiera Rozłupywacz czaszek +3 i obiecany klejnot światła. Każdy członek drużyny dostanie po 25 000 PD za wykonanie zadania.Odpoczywamy i ruszamy dalej. W oberży znajdziesz Therndle Daglefodda, któremu zaginął syn. Nie chce ci zaufać, więc musisz szukać na własną rękę. Chłopca znajdziesz w więzieniu [7]. Prócz niego siedzi w nim cała gama różnych istot. Wypychając kolejne ścianki, napotkasz lisza, githyanki i dwóch innych szaleńców, z których jeden jest niebezpiecznym magiem. Całą czwórkę będziesz musiał zabić. Wracamy do Therndle'a (10 000 PD za wykonanie zadania). Szczęśliwy, podaruje ci Bransolety ochrony KP 4.Idziemy w północno-wschodnie rejony lokacji. Uwaga na pułapkę drowów na moście [8]. Tak jak uprzednio, jako pierwszą zabijamy kapłankę. Wchodzimy do ciemnej jaskinii [9]. Okazuje się, że istota, która ma nam pomóc jest... srebrną smoczycą. Opowie ci o tym, jak Irenicus ukradł jej jaja, które mają być pomocne w intrydze, planowanej wespół z drowami. Adalon przemieni cię i twoją drużynę w mroczne elfy. Od teraz przez jakiś czas będziecie grupą drowów z Ched Nasad, a twoje imię będzie brzmiało Veldrin.Zanim jednak wejdziemy do miasta drowów, proponuję najpierw zwiedzić wschodnie i zachodnie tunele...
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 52 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Hmm a to nie od Vithala dostawało się halabardę Oddech Smoka? :P Dawno już nie grałem ale coś mi się mąci że właśnie tutaj można ją było dostać.
Hmm a to nie od Vithala dostawało się halabardę Oddech Smoka? :P Dawno już nie grałem ale coś mi się mąci że właśnie tutaj można ją było dostać.
Oddech smoka +4, nie dostawało się od Vithala. O ile sie nie mylę zdobywało się po walce z bandą potworów i ludzi zaraz po wyjściu z Ust Natha.
Oddech smoka +4, nie dostawało się od Vithala. O ile sie nie mylę zdobywało się po walce z bandą potworów i ludzi zaraz po wyjściu z Ust Natha.
W paru solucjach nie widać mapek. Np od Podmroku aż do Piekła.
W paru solucjach nie widać mapek. Np od Podmroku aż do Piekła.
jesli pojdziemy po ksiege dla maga po zamianie w drowy odda ja nam za darmo
jesli pojdziemy po ksiege dla maga po zamianie w drowy odda ja nam za darmo
Gdzie jest portal ognia?
Gdzie jest portal ognia?
gdzie ten obrazek...
gdzie ten obrazek...
jak wejść do Ust Natha??
jak wejść do Ust Natha??
gdzie moge znalezc furie niebios?
gdzie moge znalezc furie niebios?
o tu
http://www.insimilion.pl/baldurs-gate-2/dzielnica-swiatyn/339a
pod nr 6
o tu
http://www.insimilion.pl/baldurs-gate-2/dzielnica-swiatyn/339a
pod nr 6
Jestem już drowem.
Zwiedziłem już wszystkie tunele.
Jak wejść do tego pieprzonego miasta? Latam po "Podmrok - lokacja główna" ale nigdzie nie ma żadnego drowa.
Help:)
Jestem już drowem.
Zwiedziłem już wszystkie tunele.
Jak wejść do tego pieprzonego miasta? Latam po "Podmrok - lokacja główna" ale nigdzie nie ma żadnego drowa.
Help:)
OK, już po problemie.
Dla ludzi, którzy także maja problem (ciemno w tym podmroku :P) - północno-wschodni róg lokacji.
OK, już po problemie.
Dla ludzi, którzy także maja problem (ciemno w tym podmroku :P) - północno-wschodni róg lokacji.
mam pare uwag:
1) jak mam uwolnic maga skoro czar "uwolnienie" jest na poziom 9 a Edwin niedawno dostal czary na poziom 7 ;f
2) nie moge pogadac z npc przy lokacji 6
3) nie moge wejsc do jaskini i pogadac ze smokiem bo w jaskini jest za ciemno ;o
jakies propozycje ? ;>
mam pare uwag:
1) jak mam uwolnic maga skoro czar "uwolnienie" jest na poziom 9 a Edwin niedawno dostal czary na poziom 7 ;f
2) nie moge pogadac z npc przy lokacji 6
3) nie moge wejsc do jaskini i pogadac ze smokiem bo w jaskini jest za ciemno ;o
jakies propozycje ? ;>
1) umieść czar 'pod ręką' (tam gdzie mikstury i takie rzeczy) i rzuć.
2) to nie wiem. może nie rozmawiałeś ze złociszem? czasem na 'nie można rozpocząć rozmowy, postać robi coś innego' pomaga save i load, ale pewnie próbowałeś.
3) będziesz mógł, gdy załatwisz problem przy 6 :P
1) umieść czar 'pod ręką' (tam gdzie mikstury i takie rzeczy) i rzuć.
2) to nie wiem. może nie rozmawiałeś ze złociszem? czasem na 'nie można rozpocząć rozmowy, postać robi coś innego' pomaga save i load, ale pewnie próbowałeś.
3) będziesz mógł, gdy załatwisz problem przy 6 :P
1) ok
2) ze zlociszem gadalem, a poza tym ja zauwazylem ze pomaga save zabicie npc xD i load ;p
3) ok xD
1) ok
2) ze zlociszem gadalem, a poza tym ja zauwazylem ze pomaga save zabicie npc xD i load ;p
3) ok xD
oczywiscie pkt 2) dziala czasami jak save/load.
a z tym nr 3 wychodzi na to ze pobierznie czytam ;p
oczywiscie pkt 2) dziala czasami jak save/load.
a z tym nr 3 wychodzi na to ze pobierznie czytam ;p
oprocz wschdnich i zachodnich tuneli sa jeszcze poludniowe.
w sumie nie ma tam nic szczegolnego(oprocz calej masy obserwatorow i gautow xD )
ale zaradny/doswiadczony gracz powinien sobie poradzic ;)
oprocz wschdnich i zachodnich tuneli sa jeszcze poludniowe.
w sumie nie ma tam nic szczegolnego(oprocz calej masy obserwatorow i gautow xD )
ale zaradny/doswiadczony gracz powinien sobie poradzic ;)
Gdzie jest ten cholernie osrany i podymany mag w podmroku bo nie moge go znaleść odpowiedcie bo mnie szlak trafi
bo szukam iszukam
Gdzie jest ten cholernie osrany i podymany mag w podmroku bo nie moge go znaleść odpowiedcie bo mnie szlak trafi
bo szukam iszukam
szybko
szybko
No rusz ktoś dupe
No rusz ktoś dupe
dobra już mi nie trzeba
dobra już mi nie trzeba
Ten artykuł skomentowano 52 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.