Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Podmrok - lokacja główna • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Solucja


    Podmrok - lokacja główna

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Orish
    Utworzono: 07.11.2007
    Aktualizacja: 29.11.2008

    W Podmroku nie ma cieni. W Podmroku nie może działać wyobraźnia. Nie mogą tam istnieć nadzieje i sny.

    Drizzt Do'Urden

    Mapa lokacji

    Podmrok to kolejny etap twojej pogoni za Irenicusem. W tej najeżonej niebezpieczeństwami krainie przyjdzie ci przebywać przez dłuższy czas, więc dobrze się przygotuj do wędrówki ciemnymi korytarzami.Swoje pierwsze kroki skieruj na wschód. Powinieneś dotrzeć do obozowiska duergarów [1]. Znajdziesz tu trzech handlarzy będących szarymi krasnoludami. Potwierdzą, że w Podmroku znajdują się Bodhi i Irenicus. U Carliga twój mag będzie mógł uzupełnić swój asortyment czarów. W szczególności przyda ci się zwój Uwolnienia, bo - jak dowiesz się od Udera - gdzieś niedaleko podczas bitwy został uwięziony mag, którego możesz uwolnić. Idź teraz do [2] i rzuć zaklęcie. Pojawi się Vithal (10 000 PD za uwolnienie). Zaproponuje ci współpracę oferując w zamian podział łupów. Najpierw jednak musisz udać się do wioski svirfnebli na północy [3] i odzyskać jego księgę rytuałów. Po drodze uważaj na grupkę drowów i mykonidów. W pierwszej kolejności postaraj się unieszkodliwić kapłankę.Svirfnebli to pokojowo nastawiona rasa kopaczy. Bez problemu wpuszczą cię do ich osady. Księga jest w posiadaniu miejscowego oberżysty [4]. Sprzeda ci ją za 300 sztuk złota. Wróć teraz do Vithala. Twoim zadaniem będzie pokonywać strażników kolejnych portali - żywiołów ziemi, ognia i powietrza, podczas gdy czarodziej będzie przechodził przez nie i penetrował tamte sfery. Walki nie powinny być trudne. O wiele więcej problemów sprawią targi z magiem. Najpierw da nam Berło absorpcji. Jeśli poprosimy o więcej, otrzymamy zwoje Mamidło oraz Plugawy uwiąd Abi-Dalzima. Jednak na tym kończy się hojność maga. Aby zdobyć resztę, musimy go zabić. Najlepiej zaatakować natychmiast, zanim zdąży się zabezpieczyć. Dostaniemy za niego 20 000 PD, a z jego zwłok zabierzemy hełm Czaszka śmierci i zwoje Zawodzenie Banshee, Zatrzymanie czasu i Zapalająca chmura. Za wykonanie całego zadania każdy członek drużyny zainkasuje 20 000 PD.Teraz proponuję wrócić do wioski svirfnebli. W jednym z domów znajdziesz Złocisza Czarnoskalca [5], który opowie ci o problemach osady. W zamian za wykonanie pewnego zadania zaoferuje ci przedmiot, dzięki któremu będziesz miał możliwość spotkania się z kimś, kto może pomóc ci w dostaniu się do miasta drowów. Tym zadaniem jest pozbycie się pewnej potężnej istoty, którą nieopatrznie uwolniły gnomy. Udaj się do [6]. Svirfnebli otworzy ci drzwi. Kliknij na jamę, a pojawi się demon - potężny Balor (26 000 PD). Szybko będzie chciał oszołomić członków twojej drużyny, lecz jeśli masz Furię Niebios, możesz odpłacić mu się pięknym za nadobne i przejść do kontrataku. Po walce użyj zwoju, który dostałeś od Złocisza, by zawalić jamę, a następnie wróć do niego. Nagrodą będzie wekiera Rozłupywacz czaszek +3 i obiecany klejnot światła. Każdy członek drużyny dostanie po 25 000 PD za wykonanie zadania.Odpoczywamy i ruszamy dalej. W oberży znajdziesz Therndle Daglefodda, któremu zaginął syn. Nie chce ci zaufać, więc musisz szukać na własną rękę. Chłopca znajdziesz w więzieniu [7]. Prócz niego siedzi w nim cała gama różnych istot. Wypychając kolejne ścianki, napotkasz lisza, githyanki i dwóch innych szaleńców, z których jeden jest niebezpiecznym magiem. Całą czwórkę będziesz musiał zabić. Wracamy do Therndle'a (10 000 PD za wykonanie zadania). Szczęśliwy, podaruje ci Bransolety ochrony KP 4.Idziemy w północno-wschodnie rejony lokacji. Uwaga na pułapkę drowów na moście [8]. Tak jak uprzednio, jako pierwszą zabijamy kapłankę. Wchodzimy do ciemnej jaskinii [9]. Okazuje się, że istota, która ma nam pomóc jest... srebrną smoczycą. Opowie ci o tym, jak Irenicus ukradł jej jaja, które mają być pomocne w intrydze, planowanej wespół z drowami. Adalon przemieni cię i twoją drużynę w mroczne elfy. Od teraz przez jakiś czas będziecie grupą drowów z Ched Nasad, a twoje imię będzie brzmiało Veldrin.Zanim jednak wejdziemy do miasta drowów, proponuję najpierw zwiedzić wschodnie i zachodnie tunele...




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 52 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    wojjo
     

    Wędrowiec
    Temat: na szczęście jest oznaczony...
    Dodany: 23.07.2009 o 12:08  

    na szczęście jest oznaczony na mapie.

    monika
     

    Wędrowiec
    Temat: jeszcze mozna odwiedzic mia...
    Dodany: 03.10.2009 o 14:38  

    jeszcze mozna odwiedzic miasto lupiezcow umyslow, maja tam rekojesc fajnego miecza i duuuzo zlota. jeszcze gdzies jest potem ostrze tego miecza ale juz nie pamietam gdzie..

    monika
     

    Wędrowiec
    Temat: jeszcze mozna zwiedzic tak ...
    Dodany: 03.10.2009 o 14:42  

    jeszcze mozna zwiedzic tak jak solitz napisal - poludniowe, ale nie zgodze sie, ze tam nie ma nic ciekawego. radze baaaaardzo dokoladnie sprawdzic wszystkie sciany, bo tam znalazlam 7 000 zlota i kamienie warte tyle samo i super bronie (proca +4, amulet ktory daje odpornosc prawie na wszystkie czary) i wiele innych :)

    Yester
     

    Wędrowiec
    Temat: Poprawka - alternatywa
    Dodany: 12.10.2009 o 19:55  

    Cytat:
    Całą czwórkę będziesz musiał zabić.


    Nie prawda - na maga szaleńca wyskakującego z drugiego przejścia od zachodu, można rzucić czar "uzdrowienie" kiedy już nas zaatakuje. Uzdrowiony mag dziękuje nam za pomoc i wręcza długi miecz "Albruin +1". Zawsze to ciekawsza alternatywa dla typowej bitki. To, że można tak zrobić wynika wprost z dziennika bohatera ;-)

    MICHAŚ
     

    Wędrowiec
    Temat: [CYTAT]jeszcze mozna zwiedz...
    Dodany: 25.02.2010 o 16:50  

    Cytat:
    jeszcze mozna zwiedzic tak jak solitz napisal - poludniowe, ale nie zgodze sie, ze tam nie ma nic ciekawego. radze baaaaardzo dokoladnie sprawdzic wszystkie sciany, bo tam znalazlam 7 000 zlota i kamienie warte tyle samo i super bronie (proca +4, amulet ktory daje odpornosc prawie na wszystkie czary) i wiele innych :)


    z tym złotem i kamieniami sie zgodzę, ale GDZIEŚ TY TAM ZNALAZŁ PROC +4 I JAKIŚ AMULET?? odkryłem 2 skrytki w scianach: w jednej zloto + królewskie łzy, w drugiej jakiś zwój (chyba opończa) i trochę złota, ale zadnej procy czy amukety nie było. a no i Prastara kula miała we zwłokach OSTRZE WYRÓWNYWACZA i Amulet Blokowania Czarów (+ 2 do rzutów przeciw magii). ALE RZADNEJ PROCY +4 CZY AMULETU NA ODPORNOŚĆ NA "PRAWIE WSZYSTKIE CZARY" NIE BYŁO!!!! znalazł ktoś wymienione przedmioty?? może to kwestia jakiegoś dodatku kolekcjonerskiego do gry bo ja gram w gołe cienie amn, nie instalowałem jescze nawet Trąbala??

    Kidawson
     

    Wędrowiec
    Temat: Gdzie sa zachodnie tnele? J...
    Dodany: 22.04.2010 o 18:55  

    Gdzie sa zachodnie tnele? Ja tam widze tylko wschodnie i poludniowe;/

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 14
    Temat: hmmm strasznie frustrujący ...
    Dodany: 04.05.2010 o 22:20  

    hmmm strasznie frustrujący są ci łupieżcy umysłów wysysają mi inteligencie i zabijają jednym ciosem ktoś wie jak temu zaradzić?? kombinuje już na rożne sposoby kiedyś chyba był jakiś patch na to z tego co pamiętam ale może mnie pamięć mylić.
    Może mi koś pomóc w mieście łupieżców umysłów mam do otworzenia ostatnie drzwi i nie wiem jak je otworzyć :( mam nawet na smyczy jednego ale nie działa tak jak wcześniej

    Vechael
     

    Wędrowiec
    Temat: Zenek, mam nadzieję, że tu...
    Dodany: 14.06.2010 o 2:03  

    Zenek, mam nadzieję, że tu jeszcze zaglądasz, w każdym razie polecam taktykę, w której to każdy członek korzysta z broni dystansowej. Łupieżców łatwo trafić, można je zwabiać pojedynczo. Robimy tak:
    1. Przyzywamy potwory zajmujące łupieżcę/ów.
    2. Idziemy jednym bohaterem (najlepiej z przyspieszeniem) zwabić jednego.
    3. Gdy łupieżca petryfikuje nas, to staramy się uciec obok drużyny na odległość bezpieczną, żeby ona nadal była zdolna do walki. Gdy chce nas zdominować, to możemy zamknąć drzwi oddzielające nas od drużyny i przeczekać urok.
    4. Gdy Ilthid wchodzi do pokoju, naparzamy z broni dystansowej i rzucamy potworki jako mięso.
    Dodatkowo podkreślę, że ta taktyka jest dobra nawet gdy się ma słabą drużynę.

    Vayson
     

    Wędrowiec
    Temat: Yay :D Jan urósł po przemia...
    Dodany: 02.07.2010 o 11:58  

    Yay :D Jan urósł po przemianie w drowa \^D^/

    Zachodnie tunele są mniej więcej na wysokości numeru 7 na zachodniej ścianie.

    Ja też znalazłem w tunelach obserwatorów procę +4 i jakiś mega brzydki amulet, który bardzo przydaje się przy walce z łupieżcami umysłów ;3 Mam kolekcjonerski dodatek.

    Na Ilthidów dobra opcja to ciosy w plecy (jeśli oszczędzało się mikstury niewidzialności ;c), ale najlepiej sprawdzone pojedyncze wyciąganie i zmasowany atak.

    garf
     

    Wędrowiec
    Temat: Czy ktoś wie, czemu gdzieś ...
    Dodany: 01.08.2010 o 3:26  

    Czy ktoś wie, czemu gdzieś pomiędzy Przytułkiem a Podmrokiem główny bohater czasem traci zdolności specjalne - te z pierwszej części BG. Zdarzyło mi się chyba tak dwa razy, że po wyjściu z Podmroku potrzebna mi była neutralizacja trucizny, a tu nie ma... i nie wiem, kiedy te czary z "jedynki" zniknęły. Rzadko się ich używa, ale czasem się przydają.

    Drek
     

    Wędrowiec
    Temat: jak wejść do zachodnich tu...
    Dodany: 09.08.2010 o 17:19  

    jak wejść do zachodnich tuneli , przeszukałem zachodnią stronę i wejścia nie znalazłem

    Drek
     

    Wędrowiec
    Temat: znalazłem .......... na łup...
    Dodany: 09.08.2010 o 17:35  

    znalazłem .......... na łupieżców umysłu skuteczny jest czar 3 poziomu kapłana - animacja martwego , kapłan przywołuje kościanego wojownika który odporny jest na sztuczki tych cwaniaczków , trzeba mu pomóc bronią dystansową , no i oczywiście wyciągać drani pojedynczo

    Kara
     

    Wędrowiec
    Temat: garf - dlatego że zyskałeś ...
    Dodany: 11.08.2010 o 12:54  

    garf - dlatego że zyskałeś złe zdolności - zamienienia się z Zabójce, a te dobre tracisz

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 4
    Temat: Mam problem z prastarymi ku...
    Dodany: 14.10.2010 o 12:04  

    Mam problem z prastarymi kulami 9 jedną ubilem na początku) w poludniowych tunelach na wszystkie czary mam ochrone ale ma taki czar ze w klatce mnie zamyka czy cos i umieram. Ma ktos jakas taktyka na nich?
    Bede wdzieczny jesli ktos pomoze

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 26
    Temat: Ten czar to uwięzienie. Pon...
    Dodany: 17.10.2010 o 23:19  

    Ten czar to uwięzienie. Ponoc odporny jest na nie berserker w szale bojowym, może Minsc też. Ostatecznie możesz kupić czar uwolnienie od tych krasnali na dole mapy i nauczyć się go, lub raz użyć ze zwoju zeby uwolnić uwięzioną osobę.

    MAtesz
     

    Wędrowiec
    Temat: Jak zabić demona? Żadna moj...
    Dodany: 22.02.2011 o 12:46  

    Jak zabić demona? Żadna moja bron go nie narusza nawet, czary - to samo

    Matesz
     

    Wędrowiec
    Temat: Nic nie dzialalo, przy oka...
    Dodany: 22.02.2011 o 13:15  

    Nic nie dzialalo, przy okazji jak sie stanie nad dziurą po lewej stronie to demon nie moze tam wejść i można atakować broniami dwuręcznymi (z zasęgiem 2) tak, że demon nic nam nie robi.
    Jakby ktos na przyszlosc powiedzial jak radzic sobie z demonami bylbym wdzieczny :P

    Matesz
     

    Wędrowiec
    Temat: Aha, moja taktyka nic nie d...
    Dodany: 22.02.2011 o 13:17  

    Aha, moja taktyka nic nie dała, bo żadna moja broń go nie rani, ale zabójca dał radę bez problemu

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 20
    Temat: Ponoc wg innej solucji demo...
    Dodany: 04.03.2011 o 21:37  

    Ponoc wg innej solucji demona pokonuje bron +3 i lepsza. Ja tez pozbylam sie go za pomoca Zabojcy, bo nie dawalam inaczej rady.

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 20
    Temat: A co do procy +4 w poludnio...
    Dodany: 11.03.2011 o 15:28  

    A co do procy +4 w poludniowych tunelach to prawda. Znajduje sie ona w malutkiej skrytce niedaleko tej grupy drowow, ktora wybijamy wraz z obserwatorem. Najlepiej wcisnac TAB, inaczej mozemy latwo ja przeoczyc. SA tez dwa amulety chroniace przed czarami, tez poukrywane w skrytkach. Warto poszukac



    Ten artykuł skomentowano 52 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw