Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Twierdza Strażnika - pozi... • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Solucja


    Twierdza Strażnika - poziom 4

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Aldarion
    Utworzono: 27.02.2008
    Aktualizacja: 25.09.2008

    Mapa lokacji

    Miejsca godne uwagi

    • Tutaj pojawiasz się po wejściu na ten poziom
    • Maszyna Luma Szalonego (Carston)
    • Kilka potworów i skrzyń
    • Magiczne Golemy i sadzawka
    • Obóz Illithidów
    • Obóz Githyanki
    • Zabójcze Mimiki
    • Pochodnie
    • Skała i Garock

    Opis miejsc

    Od razu po wejściu na ten poziom będziesz świadkiem walki dość dużej grupki Illithidów i Githyanki. Po chwili walka zostanie przerwana, a ty będziesz musiał porozmawiać z Carstonem, który jest sprawcą całej tej awantury. Jeśli odpowiednio poprowadzisz rozmowę, zostaniesz zraniony wyładowaniem elektrycznym, natomiast jeśli go obrazisz, przyzwie czterech Illithidów. Gdy skończysz rozmowę, udaj się do pomieszczenia oznaczonego cyfrą 3 i zabij potwory, które się tam znajdują. Jeśli chcesz, to możesz przeszukać skrzynie, ale nie znajdziesz w nich nic ciekawego. Teraz udaj się do następnego "pokoju" (numer 4) i zabij Magiczne Golemy. (Pamiętaj, że nie zranisz ich niczym poza zwykłą bronią. Kilka sztuk znajdziesz w skrzyniach koło wejścia do pomieszczenia numer 3) Z sadzawki pośrodku zabierz Niebieski olej.
    Gdy to zrobisz, idź do Obozu Illithidów (5). W środku czeka na Ciebie wielu przeciwników. Pokonaj ich i porozmawiaj z umierającym Czeladnikiem zamkniętym w jednym z pokoi. Następnie przeszukaj co się da i skompletuj części Laski Illithidów, która jest potrzebna do otwarcia magicznie zamkniętych drzwi. Z sadzawki pośrodku pokoju wyjmij Czerwony olej i zabij Wampirycznych Illithidów, którzy się pojawią.
    Teraz możesz wracać do sali, w której jest Carston. Gdy już w niej będziesz, idź do punktu numer 6. Wejdź do obozu Githyanki i zabij przeciwników. W jednej ze skrzyń znajdziesz hubkę i krzesiwo, które oczywiście musisz zabrać. Udaj się dalej i zabij wszystkich przeciwników, łącznie z Kapitanem Githyanki, który ma przy sobie Dziennik Carstona i wspaniały długi miecz, Angurvadala +4. Potem zabierz Fioletowy olej, który, podobnie jak poprzednie oleje, znajduje się w sadzawce. Zanim wrócisz do sali w, której jest Carston zbadaj boczne komnaty. W jednej z nich jest piekielnie silny Pół-Lisz, a w drugiej czerwony smok Saladrex. Opłaca się ich zabić, ponieważ za Pół-Lisza otrzymasz 55000 pkt. doświadczenia oraz Sztylet Gwiazdy +4, a za smoka aż 64000 pkt. doświadczenia i Kij Tarana +4. Teraz wróć do sali, w której jest Carston i pozabijaj Zabójcze mimiki udające skrzynie w pokoju numer 7. Po wejściu do następnego pomieszczenia (8), nasyć znajdujące się tam pochodnie w następującej kolejności:

    Lewa strona

    • Czerwona
    • Czerwona
    • Purpurowa

    Prawa strona

    • Błękitna
    • Purpurowa
    • Czerwona

    Jeśli zrobiłeś wszystko dobrze, otworzą się drzwi do sali numer 8. Wejdź do środka, zabij Garocka i Skałę oraz Lodowe Salamandry. Z sejfu zabierz Kryształowy pobijak i wróć do Maszyny Luma Szalonego. Teraz uderz w szybę 6 razy. Daruj życie Carstonowi, a on w zamian da ci swój dziennik. Maszyna, w której był Carston, jest bardzo ciekawa. Najwyższa pora, żebyś dowiedział się, co ona potrafi. Oto wszystkie dobre kombinacje maszyny:

    • Trójkątny guzik, czerwone pokrętło, średnia dźwignia - otwiera drzwi na 5 poziom
    • Trójkątny guzik, zielone pokrętło, średnia dźwignia - Maczuga+3 Gwiazda Burzy
    • Czerwone pokrętło, zielone pokrętło, krótka dźwignia - +1 do charyzmy na stałe
    • Błękitne pokrętło, zielone pokrętło, długa dźwignia - 5% do odporności na magię na stałe
    • Kwadratowy guzik, krótka dźwignia, średnia dźwignia - +1 do siły na stałe
    • Okrągły guzik, błękitne pokrętło, długa dźwignia - +1 do inteligencji na stałe
    • Kwadratowy guzik, błękitne pokrętło, krótka dźwignia - +1 do zręczności na stałe
    • Okrągły guzik, kwadratowy guzik, trójkątny guzik - +1 do mądrości na stałe
    • Okrągły guzik, czerwone pokrętło, długa dźwignia - +1 do kondycji na stałe

    Teraz, gdy wejście na następny poziom Twierdzy Strażnika jest otwarte, nie pozostaje Ci nic innego, jak z niego skorzystać.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 39 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Luco
     

    Wędrowiec
    Temat: Pol Lisz
    Dodany: 19.06.2009 o 14:01  

    a jeszcze jedno jak demi lisz uwiezi mi kogos z teamu to po walce moge to jakos odwrocic czy juz na zawsze bedzie uwieziony?

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 95
    Temat: jasne, rzucając czar 9 pozi...
    Dodany: 19.06.2009 o 17:06  

    jasne, rzucając czar 9 poziomu Uwolnienie.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 2
    Temat: maszyna
    Dodany: 31.10.2009 o 8:50  

    100k expa mozna tez dostac powtarzajac kobinacje otwierajaca przejscie na nizszy poziom

    Jondalar
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja 100 000 PD dostałem komb...
    Dodany: 24.03.2010 o 10:27  

    Ja 100 000 PD dostałem kombinacją: długa dźwignia, trójkątny przycisk, niebieskie pokrętło. Czasami też można trafić na mikstury leczenia.
    Moglibyście też opisać negatywne skutki. Ja zauważyłem takie:
    1. Porażenie prądem (trochę obrażeń)
    2. Porażenie ogniem (j.w.)
    3. Zatrucie
    4. Utrata punktu Cechy
    5. Utrata 15 poziomów doświadczenia
    6. Labirynt
    7. Zamiana w kamień

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 14
    Temat: [cytat]Ja 100 000 PD dostał...
    Dodany: 10.07.2010 o 1:09  

    Cytat:
    Ja 100 000 PD dostałem kombinacją: długa dźwignia, trójkątny przycisk, niebieskie pokrętło.


    hihihi hahaha :P po tej kombinacji mnie dziadostwo uwięziło :<

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 2
    Temat: [cytat]100k expa mozna tez ...
    Dodany: 21.10.2010 o 11:30  

    Cytat:
    100k expa mozna tez dostac powtarzajac kobinacje otwierajaca przejscie na nizszy poziom


    Za powtórzenie tej kombinacji straciłem 1 inteligencji.

    Cytat:
    Ja 100 000 PD dostałem kombinacją: długa dźwignia, trójkątny przycisk, niebieskie pokrętło


    Natomiast za to -15 poziomów.

    Ciekawe czy tu w rolę wchodzi jakaś losowość czy po prostu ktoś tu skłamał.

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: [cytat]Ja 100 000 PD dostał...
    Dodany: 24.10.2010 o 20:05  

    Cytat:
    Ja 100 000 PD dostałem kombinacją: długa dźwignia, trójkątny przycisk, niebieskie pokrętło.


    mi spadla zrecznosc -1

    Powtorne wybranie pierwszej kombinacji dodalo mi miksture leczenia


    a expa dostalam za: Czerwnomy przycisk, Trojkatny guzik i dluga dzwignia

    Szymon
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja dostałem wszystkie premi...
    Dodany: 21.02.2011 o 20:38  

    Ja dostałem wszystkie premie co autor + 100k exp za wypranie powtórnie kombinacji otwierającej portal. Kolejne wybieranie powyższych kombinacji kończy się zazwyczaj źle w tempie losowym.

    Kek
     

    Wędrowiec
    Temat: kolejnosc w kombinacji nie ...
    Dodany: 22.05.2011 o 18:57  

    kolejnosc w kombinacji nie ma znaczenia wiec tam mozna wyliczyc z rachunku prawdopodobienstwa ile opcji bonusow zostaje

    apokaliptis
     

    Wędrowiec
    Temat: a ja oprocz za powtorzenie ...
    Dodany: 20.09.2011 o 14:14  

    a ja oprocz za powtorzenie otwarcia portalu na 5 poziom 100K expa to dostalem kolejne 100k expa za kombinacje 3xtrójkątny guzik :D:D

    apokaliptis
     

    Wędrowiec
    Temat: sory pomyleczka, drugi raz ...
    Dodany: 20.09.2011 o 14:16  

    sory pomyleczka, drugi raz expo dostalem za 3xokragly guzik (opcja numer jeden) ;]

    apokaliptis
     

    Wędrowiec
    Temat: za 3 razy czerwone pokretlo...
    Dodany: 20.09.2011 o 14:18  

    za 3 razy czerwone pokretlo i za 3 razy krotka dzwignia tez dostalem kolejne po 100K expa :D:D

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 11
    Temat: Nie ma ustalonej kolejności...
    Dodany: 17.09.2012 o 0:38  

    Nie ma ustalonej kolejności na 100k expa. Po prostu jak wybierze się jakąś kolejność która nic nie robiła to dzieje się losowy efekt (z tych pozytywnych to można dostać miksturę uleczenia i jednorazowo dla każdej postaci 100k).

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Czy po pokonaniu uwięzioneg...
    Dodany: 05.11.2012 o 17:51  

    Czy po pokonaniu uwięzionego można wrócić do twierdzy strażnika?

    Fingon
     

    Wędrowiec
    Temat: udało mi się dostać 8 razy ...
    Dodany: 26.11.2012 o 23:43  

    udało mi się dostać 8 razy 100k expa w jednej grze tyle, że sprawdziłem sporo kombinacji, ale większość tych bonusów dostałem przy kombinacjach w zakresie kombinacji w poszczególnych grupach: figur, kolorów i dźwigni nie mieszając ich ze sobą czyli wybierając 3 wymagane elementy nie mieszałem kolorów z dźwigniami czy figurami np. wybierałem trójkąt, kwadrat, trójkąt albo czerwony, niebieski i zielony. Warto sprawdzić najpierw wszystkie kombinacje w poszczególnych grupach, a to tylko 81 kombinacji z możliwych 729 :P

    Kazik
     

    Wędrowiec
    Temat: Kilka słów, o tym jak pokon...
    Dodany: 16.07.2013 o 17:26  

    Kilka słów, o tym jak pokonać demi licza na 4 poziomie twierdzy.

    Nie lękajcie się, albowiem sposób znalazłem na kurwiego syna.
    Wpierw, dobrze złapać widły porządne (+4) i z gnoju i innego tałtajstwa dobrze je oczyścić. Słuszny ich egzemplarz posiada smoczy sąsiad i to jego, z wizytą polecam pierwej odwiedzić.

    Do walki, nie wystawiaj całej drużyny swojej, gdyż niechybnie na zatracenie, pradon uwięzienie ją skażesz. Do bogów wznieś modły, aby kapłana i/lub maga łaską swą obdarowały.

    Czary walkę ułatwiające wybierz i raduj się, gdyż wielce będą pomocne. Warto przy tym dodać, że kurwi syn jest tyle wredny, co cholernie mało oryginalny. Tak więc równie wrednym sposobem pokonać go trzeba. Dodaj jeszcze siódmopoziomowe czary ochronne jak Tarcza Archonów u sługi bożego, bądź Odchylenie Czaru i Ochrona Przed Magiczną Energią (odrzucanie) u bluźniercy czarownika.

    Tak uzbrojony, ponownie do bogów wznieś modły i pluń na truchło umarlaka.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Na lisza jest prosty sposób...
    Dodany: 19.02.2014 o 23:03  

    Na lisza jest prosty sposób, podobny do proponowanego przez kolegę wyżej - bierzemy berserkera lub dwóch wyposażonych w broń +4, rzucamy przyspieszenie, wpadamy w szał i wbijamy do komnaty z delikwentem. Reszta drużyny ładnie czeka na zewnątrz, a my patrzymy jak biedny lisz bezskutecznie usiłuje uwięzić naszych wojów.. parę chwil i po krzyku ^^

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 3
    Temat: Na lisza najłatwiejszy spo...
    Dodany: 19.02.2016 o 16:12  

    Na lisza najłatwiejszy sposób to kupić ze 2 zwoje ochrony przed nieumarłymi, rzucić je na 2ch ziomków którzy wejdą i zamiotą, przy okazji ładując mu pierścieniem tarana, meteorytami melfa. 10 sekund i po krzyku.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 3
    Temat: A co do kombinacji na 100K ...
    Dodany: 20.02.2016 o 23:45  

    A co do kombinacji na 100K exp to nie ma takiej. Wszystko odbywa się losowo. Wystarczy próbować i ew wczytywać grę a można tego dostać sporo. Nie ma żadnych kombinacji jak to niektórzy tu wypisują... xD



    Ten artykuł skomentowano 39 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw