Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Lokacja 3700 • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Lokacja 3700

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 05.10.2003
    Aktualizacja: 21.12.2008

    Mapa lokacji


    Przeciwnicy: Wilki, Worgi, Straszne wilki, Szkielety, Zombie, Ghule.

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Bassilius - Nareszcie odnalazłeś tego nienormalnego złoczyńcę, który w każdym człowieku widzi swoją rodzinę i zamienia go w nieumarłego. Gdy podejdziesz do kamiennego kręgu, zobaczysz porozstawiane wszędzie szkielety, co świadczy o tym, że Bassilius miał ostatnio dużo pracy. Na początku pozostaną neutralne, dopiero gdy zaczniesz rozmowę z samym Bassiliusem, wszystkie rzucą się na ciebie. Nawet próba wyperswadowania mu, że jesteś jego ojcem, nie pomoże, bo i tak zakończy się walką. Nie jest to zbyt miłe, gdy 12 szkieletów uzbrojonych w kusze zaczyna strzelać niemiłosiernie, dlatego też należy wybić wszystkie szkielety zaraz przed rozmową z Bassiliusem. Wystarczy obejść dookoła kamienny krąg tak, aby szkielety cię zauważały, ale sam kapłan nie. Gdy wszystkich już wybijesz, podejdź do niego i pogadaj sobie. Walka z nim samym nie należy do trudnych, lecz rzuca on kilka niemiłych czarów, takich jak na przykład unieruchomienie. Aby temu zapobiec, można magiem rzucić na niego magiczny pocisk zaraz po tym, gdy on zacznie czarować, co będzie powodowało przerwanie jego zaklęcia.
      Na koniec pamiętaj, aby zebrać rzeczy po Bassiliusie, a zwłaszcza jego znak. Opłaca się także pozbierać kusze, za które dostaje się około 17 sztuk złota.

         PORADA ( Koyot ) :
      Za pokonanie Basilusa otrzymamy 975 PD. Walki nie da się uniknąć, ale można sprawić, by Bassilus odesłał (zniszczył) wszystkie szkielety. Należy wybrać odpowiedzi #3, #1, #1 - do pokonania pozostanie wówczas sam szaleniec. Z interesujących przedmiotów, które ma przy sobie, należy zabrać Święty Symbol Bassilusa, Rękawice niezdarności oraz Młot bojowy +2 "Ashideena". Po odniesieniu symbolu do Świątyni Pieśni Poranka zostaniemy sowicie wynagrodzeni: 5.000 sztuk złota oraz 1.000 PD to zapłata współmierna do naszych czynów.


    • Banda Zergala - Jak to standardowo bywa w miejscach, gdzie żołnierzy nie ma, a podróżnicy muszą tędy przechodzić, stoi tu trzyosobowa grupa bandytów. Ich przywódcą jest Zergal - hobgoblin, który uważa się ze dobrego wojownika. Niestety, nie jest to prawda. Walka jest dość prosta, lecz jeśli nie możesz sobie poradzić, użyj taktyki "Na dochodzenie". Starcie to jest dość opłacalne, ponieważ Zergal ma przy sobie Krótki miecz +2 "Gwiżdżący Miecz", co jest niezłym cackiem jak na ten etap gry.

         PORADA ( Koyot ) :
      Zargal jest wart 650 PD, a jego koledzy Geltik i Malkax tylko 165 PD.


    • Melicamp - Czegóż to podróżnicy spotkać nie mają okazji podczas tułania się po świecie? Gadający drób - tak, to prawda. Nie lekceważ go jednak, bo tak naprawdę jest to mag, który źle inkantował czar polimorfii i zamienił się w kurczaka. Jeśli posiadasz w drużynie maga z czarem rozproszenie magii, to możesz spróbować go odczarować, ale nie ma to większego sensu, ponieważ nie przyniesie żadnego efektu. Zgódź się za to zabrać go do Thalantyra, do Wysokiego Żywopłotu. Lokacja ta jest następna w kolejności po tej, w której jesteś. Jeżeli obszedłeś już dokładnie okolice kręgu Bassiliusa i zrobiłeś wszystko, co trzeba, udaj się do siedziby tajemniczego maga z Beregostu.

    Na planszy tej może wystąpić pewien błąd. Otóż można tu spotkać wielokrotnie Biffa Niedouczonego, którego nie wiedzieć czemu gra kopiuje na całej lokacji. Nie da się z nim rozmawiać, ani go okraść. Ignorujcie go, ponieważ jest on tu tylko błędem. Jeśli zrobisz już wszystko na tej lokacji, to udaj się dalej na północ, do Wysokiego Żywopłotu.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 22 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Max
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.08.2007 o 15:33  

    Najlepiej po rozmowie strzelić w nich kulą ognia(czar z trzeciego poziomu maga) szkielety w większości wymrą a tobie zostaje Ballissus

    U
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.07.2008 o 21:27  

    Melicamp - Czegóż to podrUżnicy

    U
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.07.2008 o 21:28  

    której jesteś, więc obejdź do końca miejsce gdzie jesteś, a potem dopiero tam pUjdziesz.

    LOL
     

    Wędrowiec
    Temat: Człowieku, ty może naucz si...
    Dodany: 27.09.2008 o 15:11  

    Człowieku, ty może naucz się najpierw pisać.. Przecież te błędy mogą kogoś zabić. Solucja jest OK, ale pisownia pozostawia jeszcze wiele do życzenia.

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 95
    Temat: błędy
    Dodany: 28.09.2008 o 9:15  

    poprawione ;)

    morgoth9
     

    Wędrowiec
    Temat: szkielety mogą zniknąc :)
    Dodany: 07.03.2009 o 17:52  

    witam
    wcale nie trzeba walczyc z tymi nieumarłymi ze swity Bassiliusa

    wystarczy uzyc opcji rozmowy: 1,3,1,1 i poznikaja a do wykonczenia zostaje sam Bassilius co jest latwym zadaniem

    aha - gdy te nieumarlaki giną to oczywiscie cale ich wyposazenie pozostaje do zebrania wiec nie jestesmy stratni :)

    pozdro

    morgoth9
     

    Wędrowiec
    Temat: ups sorki
    Dodany: 07.03.2009 o 17:54  

    o przepraszam wlasnie widze ze w okienku porady jest to napisane :) pozdrawiam raz jeszcze ;)

    Delicja
     

    Wędrowiec
    Temat: Czy rękawice niezdarności m...
    Dodany: 15.07.2009 o 10:17  

    Czy rękawice niezdarności można sprzedać, czy będą one potrzebne w późniejszym stadium gry? I czy miecz np. zadający 1K6 +2 obrażeń jest lepszy od miecza 2K4? Albo miecz 1K10 od miecza 2k4? Nigdy nie potrafiłam się połapać o co w tych numerkach chodzi :)

     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 86
    Temat: Rękawice możesz spokojnie s...
    Dodany: 15.07.2009 o 12:35  

    Rękawice możesz spokojnie sprzedać, ale i tak dostaniesz za nie chyba tylko 1 sztukę złota. ;)
    Co do mieczy: 1k6+2 znaczy, że podczas określania ilości zadanych obrażeń komputer rzuca jedną kostką sześciościenną i do wyniku dodaje dwa pkt. obrażeń (czyli ten miecz zada od 3 do 8 obrażeń). 2k4 - dwie kostki czterościenne (czyli od 2 do 8 obrażeń). 1k10 - jedna dziesięciościenna (od 1 do 10 obrażeń).

    wojjo
     

    Wędrowiec
    Temat: re
    Dodany: 15.07.2009 o 12:40  

    rękawice można sprzedać.
    1k6 to rzut jedną kością sześciościenną, czyli broń zadaje od 1 do 6 obrażeń.
    1k10 - od 1 do 10, 2k4 - od 2 do 8 (dwa rzuty kością czterościenną).
    miecz 1k6+2 zadaje od 3 do 8 no i działa na przeciwników odpornych na niemagiczną broń. polecam jego albo 1k10.

    wojjo
     

    Wędrowiec
    Temat: klekle
    Dodany: 15.07.2009 o 12:41  

    valy szybszy ;)

    Delicja
     

    Wędrowiec
    Temat: Nareszcie wtajemniczono mni...
    Dodany: 15.07.2009 o 12:54  

    Nareszcie wtajemniczono mnie w te magiczne numerki! Dzięki wielkie za pomoc i pozdrawiam :)

    Zigur
     

    Wędrowiec
    Temat: Melicamp
    Dodany: 31.07.2009 o 10:05  

    Jak zabrać Melicampa? Jak z nim gadam to tylko gdacze i prosi o pomoc.

    Zigur
     

    Wędrowiec
    Temat: Melicamp
    Dodany: 31.07.2009 o 16:16  

    Ok. Już mam. Trzeba było najpierw iść pogadać z Thalantyrem.

    Krzysiek
     

    Wędrowiec
    Temat: Burza
    Dodany: 05.12.2009 o 22:50  

    Ciekawostka, spacerując sobie w czasie burzy jeden z moich NPC został porażony piorunem.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 3
    Temat: Burza
    Dodany: 17.12.2009 o 14:57  

    W pułapkę pewnie żeś wlazł jakąś :D

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: Burza
    Dodany: 17.12.2009 o 22:30  

    Z tym piorunem w czasie burzy to nie jest pułapka, tak właściwie nie wiem co to jest, jest to jedna z najdziwniejszych rzeczy jakie przydarzały mi się w grze :). Ten piorun nie powoduje obrażeń, jedynie otrzymujemy informację o błyskawicy, a następnie zaczyna występować taki problem, że nie da się zapisać gry. Ciekawe też jest to, że ten piorun zdarzał mi się chyba tylko wtedy, gdy przeglądałem ekwipunek, a raczej nigdy w trakcie zwykłego chodzenia po lokacji.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 2
    Temat: ????
    Dodany: 23.01.2010 o 9:59  

    gdzie jest ta lokacja? i jak sie sprawdza w której lokacji jestem?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 3
    Temat: Błyskawica trafia od czasu ...
    Dodany: 17.02.2010 o 17:34  

    Błyskawica trafia od czasu do czasu w czasie burzy. Skoro masz na sobie płytówkę albo dzierżysz miecz jest to całkiem logiczne ;) A że nie ma obrażeń... cóż, nie można mieć wszystkiego.

    Elessar
     

    Wędrowiec
    Temat: Co do tej Błyskawicy - to p...
    Dodany: 18.07.2010 o 16:36  

    Co do tej Błyskawicy - to poprostu błyskawica podczas deszczu w grze pograsz więcej w deszczu to zobaczysz ich więcej (oczywiście zawsze uderza mi w najbardziej obładowanego żelastwem członka drużyny ale to nie jest regułą) - tak jak napisał "nurek" nie można mieć wszystkiego (czytaj obrażeń) ale to chyba dobrze bo dla postaci pierwszopoziomowej błyskawica mogła by być zabujcza - wystarczy spojrzeć na rany zadawane przez czar kapłański zdajsie burza (u druida na 3 poziomie u kapłana nie pamiętam) - młot bojowy +2 to najlepszy młot bojowy w grze



    Ten artykuł skomentowano 22 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw