Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Lokacja nr 5000 • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Lokacja nr 5000

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 20.06.2004
    Aktualizacja: 12.08.2008

    Omijając na razie szerokim łukiem Wieżę Durlaga trafiamy do skalistej okolicy, w której znajdujemy starożytne grobowce.

    Mapa lokacji


    Przeciwnicy: Dzikie psy, Szkielety, Ghasty, Ogrilliony, Gnolle, Ankhegi.

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Amazonki - Przewodzi im niejaka Lamalha, która myśli, że zgarnie nagrodę za nasze głowy. Nic bardziej mylnego - stosujemy taktykę "zmasowany atak" i zmiatamy panienki z powierzchni ziemi. Są wśród nich dwie wojowniczkikapłanki (spróbują rzucić unieruchomienie osoby) i dwie łuczniczki. Na tym etapie nie powinniśmy mieć żadnych problemów i wyjść z potyczki bez zadraśnięcia. Za Lamalhę otrzymamy 1.200 PD, za Zeelę 900 PD a Telka i Maneira warte są po 600 PD. Przeszukując dokładnie zwłoki natkniemy się na: Zbroję płytową, Miksturę kamiennego ciała, Miksturę mocy, Miksturę siły giganta wzgórzowego, Miksturę tłumienia magii, Olej wściekłego płomienia, Strzały ogniste, Strzałki zranień, Zbroję skórzaną ćwiekowaną +1 i Zbroję skórzaną +2: "Obrońca zastępcy".

    • Zasypana jaskinia - Tą droga można było wydostać się z Podziemnego przejścia w Kopalniach Nashkel.

    • Grota 1 - Wygląda na to, ze jest to wykuty w skale grobowiec, jeden z trzech w tej okolicy. W środku natkniemy się na Ghula (175 PD) a w sarkofagu znajdziemy trochę złota.

    • Hentold - Łotrzyk wygląda na nieźle opętanego i zakręconego, w dodatku bredzi coś o jakimś sztylecie, jaskini, grobowcu. Zostawi nam Sztylet +2: "Serce Golema", który mamy oddać komuś w jaskini.

    • Grota 2 - O tym miejscu wspominał właśnie Hentold. Obudził on ze snu Revenanta, dosyć niebezpiecznego martwiaka. Zażąda on od nas zwrotu sztyletu - jeśli się zgodzimy umrze i otrzymamy 900 PD. Można jednakże nie oddawać sztyletu i wdać się w walkę z Revenantem. Trochę to potrwa zanim padnie martwy, ale większej krzywdy nam nie wyrządzi. Rozwiązanie bardziej opłacalne, gdyż za jego zabicie otrzymamy aż 3.000 PD i zachowamy sztylet, który możemy sprzedać. W sarkofagu umieszczone jest złoto oraz Mikstura niewidzialności i Mikstura wolności.

    • Narcillius Harwilliger Neen - szalony mag, który eksperymentuje z galaretami i zamierza je na nas wypróbować. Przywoła dwie Galarety musztardowe i zaatakuje nasza drużynę. Szybko walimy w niego magicznymi pociskami oraz wszystkim, co mamy pod ręką, aby nie zdążył rzucić na siebie niewidzialności a następnie dobijamy. Za pokonanie go otrzymamy 1.400 PD oraz przedmioty w postaci Szaty łotrzyka, zwojów z czarami Płonące dłonie, Pajęczyna i Błyskawica oraz złoto. Teraz trzeba rozprawić się z galaretami. Są one odporne na magię, więc stosujemy broń konwencjonalną posyłając zbrojnych do boju. Jeśli uda im się nas trafić możemy zostać spowolnieni. Za zabicie galaret otrzymamy 2.000 PD.

    • Grota 3 - Wewnątrz aż trzy Ghasty (650 PD), które bronią niezłego łupu. W sarkofagach ukryte są przedmioty w postaci: Mikstury siły giganta lodowego, perłowego naszyjnika, pierścienia z nefrytem, 5 strzał +2, Kolczugi +1 i Różdżki przywołania potwora (12 KŻ potworów przywołuje). Tak obłowieni możemy kierować się jeszcze dalej na południe a następnie do Nashkel.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 17 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    PrzemAs
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.06.2007 o 12:45  

    Jeżeli najpierw zdobędziemy sztylet od Hentolda (4). a później udamy się do groty (3). to możemy go oddać ghulowi w środku unikając walki i zyskując 900 pkt doświadczenia. Jest on jednak sporo wart, więc wybór należy do Was :)

    PrzemAs
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.06.2007 o 12:48  

    Heh, pomyliłem groty (3) i (5) :) Przepraszam :)

    Frost
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.08.2007 o 8:59  

    Revenant jest cieniutki, więc lekko możemy za niego dostać 3k expa + sztylecik. Po co sobie życie utrudniać? :)

    Abdel
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.05.2008 o 21:46  

    mam problem bo jak będziecie w grocie nr 7 to po lewej stronie będzie widoczny grobowiec do którego nie ma dostępu... o co tu chodzi?

    ja
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.07.2008 o 13:44  

    IMHO to dość chory pomysł, żeby tutaj było wyjście z kopalni Nashkel. Przecież na takich poziomach, jakie mamy w II rozdziale nie ma się co pchać tutaj...

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: Nie wszyscy...
    Dodany: 28.01.2009 o 2:56  

    Nie wszyscy wychodząc z kopalni mają za niskie levele...

    Poza tym, to fajnie zrobione, ja za pierwszym razem byłem w niezły sposób zaskoczony ze tam wylazlem :D

    Pozdrawiam

    Lucan
     

    Wędrowiec
    Temat: Ten mag nie zawsze nas atak...
    Dodany: 31.03.2009 o 23:54  

    Ten mag nie zawsze nas atakuje. Jezeli spytamy go czy na pewno dobrze wypowiedział swoje zaklęcie, stwierdzi że się pomylił i zwieje, zostawiając nas przeciwko galaretkom. ale oczywiście lepiej sprowokować go do walki i zabić, ze względu na przedmioty jakie ma przy sobie.

    Qba xD
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeśli go nie sprowokujemy t...
    Dodany: 24.04.2009 o 16:27  

    Jeśli go nie sprowokujemy to pojawią się 4 Zielone śluzy warte tylko 65 PD więc opyla się go sprowokować, gdyż przywoła 2 Galarety musztardowe za 2000 PD i jeszcze mag jest warty 1400 PD

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Sposób na miazgę z galarety
    Dodany: 10.01.2010 o 8:24  

    Galarety sprowokowanego maga można utłuc jedynie magiczną bronią. Nie działa na nie ani zwykła, nieumagiczniona broń, ani czary. Tak więc porada "stosujemy broń konwencjonalną posyłając zbrojnych do boju" jest błędna. Przed walką dobrze, żeby drużynowy uzdrowiciel miał zapamiętane kilka czarów spowolnienie trucizny oraz leczenie lekkich ran.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 3
    Temat: Oj tam zaraz nie działają c...
    Dodany: 18.02.2010 o 21:23  

    Oj tam zaraz nie działają czary. 2 ogniste strzały i po galarecie. Podejrzewam, że ognista kula jest jeszcze efektywniejsza ;)

    milosnikBG
     

    Wędrowiec
    Temat: Hehe - to dopiero byla jazd...
    Dodany: 11.08.2010 o 0:00  

    Hehe - to dopiero byla jazda bez trzymanki! Nie uwierzycie, co za LOL.
    Gram w BG dopiero 2 raz, ale dopiero teraz gram na najwyzszym poziomie (wcale nie jestem znawca wielki a chce sie sprawdzic). Jestem po twierdzy, wschodnich terenach od BRG oraz NSHK i dopiero teraz wyszedlem z kopalni.
    Moj krasnal, kivan, ajantis, branwen - 5lvl, imoen - 6lvl oraz dynaheir - 4lvl.
    Idę sobie od amazonek na nr 5 oraz 4 a tutaj masakra! Kolo tego kawaleczka gor przy nr 5 wyskakuje mi 6 ankhegow jednoczesnie! No wiec SPACJA! Minute patrzylem i liczylem, bo nie moglem uwierzyc.. Potem kolejna myslalem jak to ugryzc. Rozwalily mnie, bo rzuty zawiodly. Ale znalazlem sposob przy 2gim podejsciu, chyba najzabawniejszy jakie istnieja - dynaheir + 6 chromowych kul (po jedynczo of course).. poszlo LOL - prawie 6k expa HAHA! Jestem w szoku co ten silnik wyczynia..
    Pzdr i zycze podobnych szokujacych wrazen , jak to pewien kolega mial w WŻ i cos kolo 50 szkieletsow.

    Teyeris
     

    Wędrowiec
    Temat: Za Revenanta dostałem 1.5k ...
    Dodany: 15.03.2011 o 19:15  

    Za Revenanta dostałem 1.5k expa

    Z tymi galaretami miałem tak:
    - Gościu do mnie zagadał i wybrałem pierwszą opcję #1 i sobie poszedł w ogóle
    - Wybrałem opcję drugą #2, potem #1 i przywołał 4 galarety, a sam sobie poszedł
    - wybrałem opcję drugą #2, a potem drugi raz opcję drugą #2 i przywołał dwie galarety i mnie zaatakował.

    Proponuję więc poprawić solucję :)

    Reven
     

    Wędrowiec
    Temat: mam problem bo jak będzieci...
    Dodany: 08.07.2011 o 21:21  

    mam problem bo jak będziecie w grocie nr 7 to po lewej stronie będzie widoczny grobowiec do którego nie ma dostępu... o co tu chodzi?
    mam taki sam problem jak kolego ale widze 2 groty dodatkowe. Co robic?

    Phenom
     

    Wędrowiec
    Temat: Zabiłem te amazonki(nr. 1) ...
    Dodany: 21.07.2011 o 18:59  

    Zabiłem te amazonki(nr. 1) jak wyszedłem z kopalni w rozdziale III :D Nie był do duży kłopot. Postacie na poziomie ok. 4/5

    olekkks
     

    Wędrowiec
    Temat: dziwne ale z amazonek nie w...
    Dodany: 06.03.2012 o 16:01  

    dziwne ale z amazonek nie wypadła mi zbroja +2 skórzana ani strzałki zranień ale zbroja ćwiekowana +1 jest świetna dla złodzieja myślicie że to jakis bug?

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 56
    Temat: no bo twórcy gry zrobili ta...
    Dodany: 13.07.2013 o 17:13  

    no bo twórcy gry zrobili taki trick że te wszystkie 3 groty dali na jedną mapę czyli jeśli wszedłeś do jednej to ja odkryłeś i wtedy jak wejdziesz do drugiej to widzisz tę pierwsza obok:) czyli tak naprawdę to już byłeś w tamtej grocie którą widzisz obok :)

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 56
    Temat: olekkks dla złodzieja najle...
    Dodany: 25.08.2013 o 15:57  

    olekkks dla złodzieja najlepszy jest pancerz cienia



    Ten artykuł skomentowano 17 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw