Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Most Firewine [4500] • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Most Firewine [4500]

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 16.06.2004
    Aktualizacja: 21.12.2008

    Dawne wspaniałe elfie miasto kompletnie zniszczone w trakcie jednej z wojen. Obecnie pozostał tylko most i podziemne ruiny, w których nie jest zbyt przyjemnie.

    Mapa lokacji


    Przeciwnicy: Koboldy, Koboldy weterani, Szkielety, Zombie, Psy bojowe.

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Bentan - wyznawca Ilmatera, który ma awersje do czarodziejów. Rozmowa z nim jest tyle konstruktywna, co bzdurna. Ale... koniecznie trzeba go okraść przed pogawędką, ma on przy sobie bowiem Zwój ochrony przed magią, trudno dostępny w grze, a bardzo przydatny w kluczowych momentach! Pamiętajmy, aby nie używać go zbyt pochopnie i zostawić na specjalne okazje.

    • Poe - młody bard, który zaśpiewa interesującą pieśń o rycerzach, odwadze, zemście i zdradzie. W kieszeni trzyma Diopsyd Gwiaździsty.

    • Meilum - ten obdartus szczyci się mianem najlepszego szermierza Wybrzeża Mieczy. Przemądrzały to osobnik, którego koniecznie należy sprowadzić na ziemię. Wyzywamy go na pojedynek, który może troszkę potrwać, bo ma on trochę punktów życia i za wygraną otrzymujemy 1.200 PD oraz Miecz długi +1 i znakomite Rękawice Mistrzostwa "Dziedzictwo Mistrzów" zapewniające Trak0 +1 i obrażenia +2.

    • Carsa - czarodziejka wydaje się być szalona, gada coś od rzeczy o jakimś słoju, który z towarzyszami znalazła w Ruinach Firewine. Podobno głos z tego słoju kazał im zabijać, rabować i wszyscy ostatecznie zginęli, pozostała tylko ona. Carsa ostrzeże nas, abyśmy lepiej się oddalili, gdyż głos zmusza ją do wymówienia jego imienia, a ona już dłużej nie wytrzyma. Jeśli posłuchamy jej rady, odejdzie w spokoju. Natomiast jeśli zdecydujemy się zabrać jej słój, nie odda nam go i ostatecznie wypowie imię Kahrk i padnie trupem. Pojawi się Ogrzy Mag Kahrk, najpotężniejszy w całym Faerunie, który został w ten sposób uwolniony. Co myśmy najlepszego narobili? Jedyną szansą, aby to naprawić, jest odesłanie drania na wieczny spoczynek. Nie będzie to łatwe. Kahrk jest pod wpływem zaklęcia Klosz niewrażliwości mniejszej oraz Ochrona przed pociskami i strasznie szybko się porusza. Proponuję następującą taktykę. Otaczamy go szkieletami przyzwanymi przez kapłana i z dystansu walimy najlepszymi strzałami i pociskami, jakie mamy. Obrażenia będzie otrzymywał także np. od różdżki zimna oraz magicznych broni. Wojownicy muszą być podpakowani maksymalnie miksturkami i czarami i walczyć w zwarciu. Kahrk spróbuje rzucić lustrzane odbicie, następnie atakuje błyskawicą, kwasowymi strzałami Melfa i kilka razy magicznymi pociskami. Jak skończą mu się czary, przechodzi do walki wręcz mieczem długim, którym nieźle potrafi przyłożyć. Ostatecznie po ciężkiej walce padnie trupem - 3.500 PD oraz złoto, dwa kamienie szlachetne, zwój z czarem Rozproszenie magii oraz Przeklęty zwój petryfikacji to nasza nagroda. Jeśli nie dysponujesz kapłanem lub nie masz zapamiętanego czaru Animacja martwego, to musisz zaatakować maksymalnie dopakowanymi wojakami i nie pozwolić mu na rzucanie czarów. Konieczne będą też mikstury ochrony przed magią, bo magicznych pocisków raczej nie uda się przerwać. Standardowe taktyki są tu niestety zawodne. Jeśli walka sprawia zbyt dużą trudność, należy ominąć to miejsce i wrócić, kiedy będziemy silniejsi.

    • Wejście do Ruin - jeśli zbadaliśmy już całą mapę, możemy skierować do podziemnych korytarzy Firewine.

    Ruiny Firewine

    Ach te elfy, gibkie, wiotkie ciała pozwalały im na budowę tak wąskich korytarzy, zaś nam współczesnym trudno się przedrzeć przez ten labirynt.

    Mapa lokacji


    Przeciwnicy: Koboldy, Koboldy weterani, Ogrilliony.

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Wejście

    • Wejście do piwnicy winnej w Gullykin

    • Upiorni rycerze - na razie zostawmy ich w spokoju i udajmy się dalej.

    • Rycerz martwiak - przed śmiercią zdoła wypowiedzieć następujące zdanie: "Powalcie mnie... odnieście zbroję". Rzeczywiście przy jego ciele znajdziemy Starożytną zbroję. Za bardzo się nam ona do niczego nie przyda, a więc możemy odnieść ją tym Upiornym Rycerzom [3]. Okaże się, ze zapewni ona spokój ich duszom i pozwoli odejść z tego świata, a my otrzymamy 1.500 PD za rozwiązanie zadania.

    • Lendarn - niebezpieczny mag, z którym przyjdzie się nam zmierzyć, jeśli jeszcze nie mieliśmy tej przyjemności, rozwiązując zadanie w Gullykin. Otoczony jest kilkoma Ogrillionami. W jaki sposób sobie z nim poradzić, przeczytacie w opisie Gullykin.

    • Ogrzy mag - jeśli jeszcze nie rozprawiliście się z nim, będąc w Gullykin, to teraz macie okazję. Wskazówki znajdziecie w opisie Gullykin.

    • Wejście do domu Jankela w Gullykin - możemy po zbadaniu ruin wrócić do Gullykin, aby podleczyć się trochę albo zawrócić i ruszyć w dalszą podróż na południe.

    Po wejściu do podziemi całą drużynę zostawiamy przy wejściu, a złodziej pod wpływem mikstury niewidzialności rusza na poszukiwanie pułapek. Postępujemy tak samo, jak w piwnicach Ulcaster - spokojnie rozbrajamy wszystkie pułapki (a jest ich naprawdę sporo), poznajemy rozkład sił przeciwnika i absolutnie nikogo nie atakujemy. Kiedy już oczyścimy cały teren z pułapek, wracamy do drużyny i w bój wysyłamy wojowników. Dwóch z nich rusza do akcji będąc wyposażonym w mikstury ochrony przed ogniem, a jeszcze lepiej korzystając ze zwojów ochrony przed ogniem (działają 12 godzin). Przeciwników jest naprawdę wielu i na dodatek denerwujące są te ich ogniste strzały. Ostatecznie nie obejdzie się bez ran, nawet poważnych, ale poradzimy sobie i zdobędziemy nieco doświadczenia i wiele ognistych strzał, które przydadzą nam się w walce. Idąc zgodnie z numerami na mapce, natkniemy się na pułapki w następujących miejscach:

    • x-1797, y-1466
    • x-2014, y-1429
    • x-1212, y-1468
    • x-1322, y-1652
    • x-576, y-1470
    • x-1201, y-1058
    • x-937, y-1045
    • x-1085, y-677
    • x-1561, y-542
    • x-1888, y-712.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 41 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · Nowsze »

    Nataneal
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.06.2006 o 21:23  

    Jest bardzo prosty sposób pokonania Kahrka, W sklepie w wrotach jest strzała zabójstwa ogrzego maga. 1 w całej grze. Kosztuje około 240. dzięki niej łatwo poradzimy sobie z Kahrkiem

    zelazko
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.12.2006 o 19:56  

    Nie oplaca sie zbytnio wybierac do tych ruin. Zadnych fajnych przedmiotow nie znajdziemy a rzeczy od Lendarna mozemy zdobyc wchodzac od strony wsi gullykin. Duzo koblodow ktore czesto blokuja droge ukrytemu zlodziejowi co zmusza czesto nas do walki z nimi a ostrzegam ze jesli masz druzyne 6 osobowa to powazne klopoty bedzie mial nawet najlepszy zbrojny w walce z kilkudziesiecioma koblodami

    Avalon
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.06.2007 o 12:55  

    Zgadzam się z komentarzem powyżej-Ruiny Firewine mogą stanowić kłopot nawet dla dobrej drużyny.Gdy otoczy cię zgraja koboldów z ognistymi strzałami może być napradę gorąco

    Vayson
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.06.2007 o 9:26  

    blee.. napaliłem się na tego Kahrka a nie udało mu się rzucić na mnie ani jednego czaru. Padł po 6 sekundach. Wezwanie błyskawic, przyspieszenie ruchów. Najlepsze strzały jakie mamy i Kahrk baardzo szybko sie składa i nie sprawia problemów. :)

    Gracz
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.07.2007 o 17:34  

    Co do komentarzy o nieopłacalnosci pójścia do lokacji Mostu Firewine, myślę że jest to dobre miejsce do expienia.
    Również są tam niezłe sprzęty ( z Kahrka wypadł mi zwój Kuli Ognia).
    Ja tu wchodziłem drużyną 7- poziomową i spokojnie sobie poradziłem :)

    Frost
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.08.2007 o 9:30  

    Przeszedłem te ruiny moim bohaterem. Samym sobie poszedłem, bo po co brać wszystkich? Tylko zawadzają. Bohater dwuklasowiec, kapłan (6)/ łowca (5). Elegancko i bezproblemowo, a Khark banalny. Gram na max poziomie trudności, ciągle w solucji pisze żeby się podpakowywać miksturkami, a ja użyłem miksturek tylko do zabicia Drizzta (jeszcze niepotrzebnie, bo nie zdążył mnie ciachnąć).

    str
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.09.2007 o 0:25  

    wystarczy rozproszenie magi :]

    Loon
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.09.2007 o 21:10  

    Pokonanie Kharka to banał, zajęło mi dosłownie kilkanaście sekund, jedyne co zrobił to trafił raz (niegroźnie) błyskawicą w Minsca :). A tak się go bałem. Dodam, że byłem tam długo przed wejściem do Kniei Otulisko :).

    apollyon
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.09.2007 o 11:24  

    tak sobie czytam tę solucję bo przechodzę to już któryś raz i nie chce by mi coś umknęło i dziwię się, dlaczego robicie z tych magów takich trudnych przeciwników- gram 4 postaciami, nie byłem jeszcze w obozie bandytów, a nawet nie zauważyłem jak ich obu zabiłem (Kagain się gdzieś zaplątał)...

    adek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.09.2007 o 16:04  

    Wystarczy rzucic czar rozproszenie magi w miejsce gdzie ma sie pojawic khark zanim sie pojawi a pozniej to juz jest pestka ;)

    Wormsek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.10.2007 o 12:03  

    Lendarn padł przez przypadek, bo miałem przyśpieszenie i nie zauważyłem go :D. A na ogrzego maga się czaiłem bardzo i nawet zwierzątka przywołałem, a on padł po 3cim strzale :P. Nie wiem czemu, ale czuje niedosyt :D

    Odnośnie Kahra to miałem podobną sytuacje jak Loon. Rzucił tylko błyskawicę w Minsca :D

    JakTamDzionek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.03.2008 o 18:57  

    rzeczywiście, równierz kahrk padł dałem mojemu wojowi z łukiem strzały lodowe+Khalid z mieczem Wilka(chodzi o tego gościa w okolicach wejścia do kop. Nashkel) a ciepnął jedynie kwasową melfa i błyskawice.

    dozzy
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 01.04.2008 o 18:01  

    ten kahrk był łatwiejszy od Meiluma. poszedłem na niego wszystkimi z z broni do walki w zwarciu i nic, żadnej krzywdzy mi nie zrobił, jedynie puścił lustrzane odbicie. moja drużyna to Xzar, Montaron, Khalid, Jaheira, Imoen i bard

    Slnx
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.04.2008 o 11:44  

    Kurcze, zaczal po paru lat grac z kumplem przez neta, czytam zeby troche przypomniec. Myslicie ze ten khark ma szanse z magiem na 9 poziomie i wojem na 8mym?:)

    Tenshi
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.04.2008 o 10:25  

    Da rade spokojnie. Rozwaliłam go kwasową strzałą Melfa XD a potem raz dwa ciachnęłam go zgubą pająka :) Jakoś specjalnie do zabicia Kahrka nie trzeba się tak bardzo przykładać jak piszą w solucji :)

    hertek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.07.2008 o 15:48  

    poe ma jeszcze włucznie +1 ale trzeba go zabiś żeby jś dostać i reputacja wtedy spada

    stolek
     

    Wędrowiec
    Temat: kolega Khark nie ma żadnych...
    Dodany: 24.02.2009 o 22:46  

    kolega Khark nie ma żadnych atutów, rozproszenie magii i po chopie...

    miler
     

    Wędrowiec
    Temat: drugie podziemia
    Dodany: 11.07.2009 o 17:23  

    W jednym z filarow jest wejscie do drugich podziemi. Przy wejsciu (w srodku)jest mnostwo zombie po prawie 1000xp za kazdego,a na drugim poziomie kilka wampirow(po 9000xp)

    miler
     

    Wędrowiec
    Temat: Te drugie podziemia sa w mo...
    Dodany: 11.07.2009 o 17:26  

    Te drugie podziemia sa w modzie.

    Cadaver
     

    Wędrowiec
    Temat: a ja mam problem z ruinami....
    Dodany: 28.07.2009 o 13:01  

    a ja mam problem z ruinami...tzn. obojętnie którym wejściem nie wchodzę, trafiam do jakiejś małej jaskini z trupami wyvern. jest lendarn, jest ogrzy mag, koboldy, ogrilliony, ale żadnych labiryntów. po prostu jaskinia. gram z modami. czy ktoś już się spotkał z podobnym problemem? aaa, dodam, że instalowałem wszystko na nowo drugi raz (przez co musiałem również rozpocząc grę od początku) i wciąż to samo. z góry dzięki za odpowiedź.



    Ten artykuł skomentowano 41 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw