Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Obóz Bandytów • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Obóz Bandytów

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 20.03.2004
    Aktualizacja: 24.08.2011

    Wreszcie dotarliśmy do kryjówki bandytów. Możemy spokojnie zbadać to miejsce i dowiedzieć się, kto naprawdę stoi za wywołaniem tego całego zamieszania z żelazem...

    Mapa lokacji


    Przeciwnicy: Bandyci, Elita Czarnych Szponów, Gibberlingi, Niedźwiedzie, Dzikie psy, Pająki, Filndy.

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    Do obozu bandytów możemy się dostać w dwojaki sposób. Albo przyłączając się do nich w Kniei Larsa bądź w Peldvale, albo bezpośrednio z lokacji Peldvale, kierując się na północ. Zdecydowanie lepszy jest sposób polegający na przyłączeniu się do nich. Pozwoli to bowiem na spokojne zbadanie obozu, zdobycie cennych informacji oraz przeszukanie skrzyń, beczek, schowków itp., gdzie można zdobyć trochę przedmiotów. Nie będą nas przy tym co chwilę niepokoić bandyci, co da nam komfort pracy. Należy tylko pamiętać o tym, aby nie wchodzić do głównego namiotu bandytów 7 zanim nie zbadamy całej mapy, gdyż wówczas walka będzie nieunikniona. Jak już wspomniałem, w Obozie Bandytów należy dokładnie przeszukiwać i otwierać wszelkie skrzynie, beczki, worki itp. Możemy w ten sposób wzbogacić się o niezłą sumkę złota (grubo ponad 1.000 sztuk złota), zwoje z czarami, bronie, zbroje i mikstury. Oczywiście konieczny do tego jest złodziej z umiejętnością otwieranie zamków na poziomie około 60%.

    • Ruiny - Kręci się tu parę wrogo usposobionych hobgoblinów, w tym ich elita, którą szybko trzeba uciszyć, bo może nam trochę namieszać swoimi zatrutymi strzałami.
       
    • Tersus - hobgoblin zajmujący się uzbrojeniem rezyduje w tym namiocie. Dostaniemy od niego zbroje skórzane dla całej drużyny, a co więcej dowiemy się, że bandyci składają się z dwóch grup: Hobgoblinów z Chłodu i Czarnych Szponów. Chyba ktoś wpływowy musiał zebrać ich razem, ciekawe tylko, kto to mógł być...
       
    • Ardenor Crush - przywódca Hobgoblinów z Chłodu stoi przed tym namiotem. Jest on bardzo nerwowy i niezbyt rozmowny. Po wejściu do namiotu zostaniemy zaatakowani przez trzy Gnolle.
       
    • Knott - bandyta zajmujący ten namiot powie nam, że zbytnio mu się nie podobamy i niczego od niego się nie dowiemy.
       
    • Jaskinia - Został tu uwięziony klan Gnolli. Jego przywódca Garclax wyjawi nam, że Gnolle zostały tu zamknięte za rozróby wywołane w obozie. Ponieważ grupa ta nie jest zbyt przyjaźnie nastawiona, trzeba szybko ich wykończyć. Najlepiej do tego nadaje się znaleziony wcześniej w obozie Olej wściekłego płomienia.
       
    • Taugosz Khossan - przywódca Czarnych Szponów. Spotkamy go stojącego obok namiotu. Powie on, że jego organizacja została wynajęta przez Tazoka na żądanie Żelaznego Tronu. Warto dokładnie spenetrować wnętrze tego namiotu, ponieważ w środku znajdziemy bardzo przydatny zwój z czarem 3 poziomu: Kula ognia.
       
    • Namiot Tazoka - Przed wejściem wartę pełni niejaki Credus, także nowy rekrut, który poleci nam zastąpienie go na służbie, a sam uda się w nieznane. Dodatkowo wygada się, że w środku ma miejsce ważne spotkanie i absolutnie nie wolno przeszkadzać. My oczywiście koniecznie musimy zaspokoić naszą ciekawość i dowiedzieć się, co się tam dzieje. Zanim jednak wejdziemy, należy przeszukać wszelkie skrzynie znajdujące się obok namiotu. Znajdziemy w nich interesujące przedmioty: Różdżkę strachu, Tarczę średnią +1 oraz Miecz krótki +1. Następnie możemy szykować się już do starcia z przywódcami bandytów. Należy przygotować się odpowiednio przed wejściem do namiotu, ponieważ potem nie będzie na to czasu (zaraz po wejściu zaczyna się walka). Wojownicy łykają mikstury siły, heroizmu i przyspieszenia, kapłan rzuca czary błogosławieństwo, psalm, przełamanie strachu (bard nie powinien tym razem grać na lutni, potrzebny będzie w walce na dystans oraz rzucaniu czarów), mag oczywiście lustrzane odbicie, rozmycie i tarczę. Do kusz, łuków i proc ładujemy najlepsze pociski, jakie mamy, nie oszczędzamy na uzbrojeniu i miksturach. Tak dopakowani wchodzimy do namiotu. W środku przywita nas ekipa w składzie: Venkt (mag, 900 PD), Raemon (łowca, 1.200 PD), Britik (gnoll, 900 PD) i Hakt (hobgoblin, 750 PD). Za wtargnięcie do namiotu zostaniemy skazani na śmierć, tym bardziej, że będzie wiadomo, kim jesteśmy. Rozpocznie się walka. Na początek oczywiście szybko należy wyeliminować nekromantę Venkta oraz czającego się z tyłu łucznika Hakta. Venkt rzuci na nas horror, a potem będzie atakował kwasowymi strzałami Melfa oraz pomniejszym drążeniem Larlocha. Zabijemy go z dystansu (magicznymi pociskami oraz strzałami z łuku). Hakt z kolei niemiłosiernie wali z zatrutych strzał, szybko więc do niego ktoś musi podbiec i zmusić go do walki wręcz, co nie jest jego mocną stroną (już po nim). Z Raemonem i Britikiem kłopot jest mniejszy, używamy standardowych sposobów walki i powinno być po kłopocie. Dodatkowo na dzień dobry zaraz po wejściu do namiotu powinniśmy rzucić czar horror oraz uśpienie, aby ułatwić sobie walkę. Po pokonaniu bandytów znajdziemy przy ich ciałach wiele cennych przedmiotów: Szatę ochrony przed ogniem, Zwoje z czarami: Przyjaciele, Ociemniałość i Migoczące barwy, Mikstury uzdrowienia, Długi łuk refleksyjny, Strzały lodowe, oraz znakomity Długi łuk celności "Zabójczy strzał" (TraK0 +3, Obrażenia +2). Możemy przystąpić do przeszukania namiotu. W beczkach oraz workach znajdziemy kilkaset sztuk złota, najważniejsza jest jednak duża skrzynia zabezpieczona pułapką, obok której stoi Ender Sai. Jest on jeńcem Tazoka i powie nam, że twierdza Zhentil nie ma nic wspólnego z całą tą zabawą, za wszystkim stoi bowiem organizacja zwana Żelaznym Tronem. Bandyci byli tylko pionkami w jej ręku, a ich siedziby należy szukać w Kniei Otulisko. W skrzyni znajdziemy 2.000 sztuk złota, zwoje z czarami: Horror, Śmierdząca chmura i Płomienie Agannazara oraz dwa listy. Dowiemy się z nich, że to niejaki Davaeorn nakazał Tazokowi wynajęcie zabójcy Nimbula, ponieważ obawiał się, ze możemy zagrozić Żelaznemu Tronowi (teraz to dopiero powinien się zacząć bać!). Jego baza znajduje się właśnie w Kniei Otulisko. Po raz pierwszy natkniemy się również na wzmiankę o osobniku o imieniu Sarevok, który to właśnie życzy sobie widzieć nas martwymi i wygląda na to, że jest jeszcze wyżej postawiony niż Davaeorn. Oj, ciekawie się zapowiada ta nasza wycieczka do Kniei Otulisko!
      Po zamknięciu skrzyni rozpocznie się Rozdział 4., a na mapie pojawi się lokacja z Knieją Otulisko.
       

    Po wyjściu z obozu bandytów czas zabrać się za oczyszczenie terenu. Na razie jeszcze nikt nas nie atakuje, spokojnie możemy przygotować się więc do walki z Taugoszem Khossanem. Obstawiamy go ze wszystkich stron i atakujemy na hurra! Nie lekceważmy jednak tego przeciwnika, solidnie potrafi przyłożyć, walmy więc w niego z całych sił - różdżki, magiczne pociski itd. są niezbędne. Taugosz jest naprawdę mocny i stawi zaciekły opór. W końcu za pokonanie go otrzymamy aż 2.000 PD i zdobędziemy wspaniałe przedmioty: Pełną zbroję płytową (KP 1) - jedną z najwspanialszych w grze, długo nie znajdziemy niczego lepszego, Tarczę średnią +1, Młot bojowy +1, Miksturę kondycji i Miksturę ognistego oddechu. Teraz póki jeszcze działają czary i mikstury szybko biegniemy do Aldenora Crusha i atakujemy. Jest on dużo słabszy niż Taugosz, ale w walce pomogą mu kompani z Chłodu. Za zwycięstwo otrzymamy 900 PD, niestety, nie ma on przy sobie żadnych cennych przedmiotów, podobnie jak jego koledzy. Dobijamy wałęsających się jeszcze gdzieniegdzie bandytów i wracamy do Beregostu wypocząć i uzupełnić zapasy oraz sprzedać skalpy...




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 39 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    PrzemAs
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.06.2007 o 23:05  

    Od Knotta można wbrew pozorom sporo się dowiedzieć, tylko trzeba agresywnie kierować rozmową. Chłopak naprawdę sporo wie :)

    Frost
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.08.2007 o 21:30  

    Jak w obozie bandytów ktokolwiek jest trudny do pokonania, to ja jestem papieżem. Żadnych mikstur nie trzeba było pić... tylko raz Minsciem wypiłem uzdrowienia. Mag jest cienki jeśli ma się ze sobą Edwina. Wali w niego czarami, a Viconia ciacha unieruchomienie. Gdzie tu problem? Nigdzie :P

    Zemsta
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.10.2007 o 20:39  

    Jak masz ponad 6 poziom to wcale sie nie dziwie że dobrze Ci poszło. Ja swoim najlepszym wojem miałem zaledwie 4, wszyscy byli mocno poranieni, a Jaheira zginęła(potem ją wskrzesiłem). Tylko że ja nie przyłączyłem sie do bandziorów tylko wszedłem tam od Peldvale. Taugosz Khossan to była tylko rozgrzewka, w porównaniu z tymi w namiocie. A na dodatek jak już ich zabiłem to zapomniałem unieszkodliwić pułapke w skrzyni i ta błyskawica położyła trupem mojego głównego bohatera!!!!

    Frost
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.02.2008 o 17:38  

    Eee... nigdzie nie wchodzilem na 6 lvl xD Max miala Imoen - 5 :P Po prostu jak sie wie, jak grac, to sie latwo pozbywa wszelkiego paskudztwa :P Teraz idę na kozaka, bo wiekszosc ma 5 lvl za soba :P Tylko mam teraz 4 osoby w teamie ^^

    canthar
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.04.2008 o 18:09  

    Akurat ten fragment dzisiaj przechodziłem. Mam 5 kolesi, wszyscy po 5lvl. Ciężki był tylko Ardenor Crush, bo za 2 ciosami zabijał mi Minsca. Jak trochę go czarami potraktowałem to od razu łatwy się stał :)

    Sindarin
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.05.2008 o 16:16  

    ...trwała parę minut :D
    Kluczowe było zauroczenie Venkta.
    Dzięki temu mogłem wykorzystać jego czary w bitwie,jednak byłem tak napakowany mixami,że bez niego chyba też bym wygrał :D Teraz unieruchomię Venkta, i zabije dla PD.

    Sindarin
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.05.2008 o 16:26  

    Gdzie dokładnie mogę znaleźć różdżkę strachu ? Opustoszyłem już wszystkie skrzynie ,worki,beczki i nie natrafiłem na ten gadżet.A może występuje w tym miejscu tylko w OzWM ?

    Silimaure
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.05.2008 o 21:37  

    ja dzis tam wpadlem druzyna na prawie 9poziomie ...

    Silimaure
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.05.2008 o 9:24  

    w namiocie tazoka walka trwala 12sekund.Wkroczylem samym swoim magiem,rzucilem ze zwoju toksyczna chmure mag i gnoll padli od razu,ja dostalem 2obrazen,po chwili padl lowca a goblina wykonczylem sztyetem jadu od razu.Zaznacze ze moj mag ma, bez czarow, Kp -3

    JayJay
     

    Wędrowiec
    Temat: No ja już chyba 4 raz przec...
    Dodany: 13.12.2008 o 11:38  

    No ja już chyba 4 raz przechodzę tę całą lokację jedną postacią. Najpierw był wojownik/złodziej, później mistrz inwokacji, następnie paladyn, a teraz kapłan/mag. Nigdy nie miałem większych problemów... Jak się przechodzi Baldura już któryś raz z rzędu to wie się kogo i jak należy przejść...

    Qba xDDDDDDD
     

    Wędrowiec
    Temat: W namiocie jednym zaklęciem...
    Dodany: 13.04.2009 o 13:02  

    W namiocie jednym zaklęciem można zagiąć nekromantę-kapłanem można rzucić na niego uciszenie i już jest po magu :)

    Ben-ec
     

    Wędrowiec
    Temat: Pytanie
    Dodany: 23.05.2009 o 14:39  

    Wie ktoś co się mogło stać że nie mogę się bezpośrednie przedostać z Peldvale do Obozu Bandytów?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: re: Pytanie
    Dodany: 23.05.2009 o 15:13  

    A czy na pewno rozpocząłeś już rozdział trzeci?

    Blanca
     

    Wędrowiec
    Temat: ja też pytanie:)
    Dodany: 24.05.2009 o 20:23  

    Witam wszystkich. Pierwszy raz przechodzę Baldura i właśnie nie mogę się dostać do Obozu Bandytów, rozdział trzeci mam rozpoczęty,nie chciałam się do nich przyłączać, ale Peldvale nie mogę się dostać do żadnej lokacji położonej na północy... Pomóżcie:)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: Szczerze mówiąc wygląda mi ...
    Dodany: 25.05.2009 o 1:11  

    Szczerze mówiąc wygląda mi to na jakiś nieprzyjemny błąd w grze. Aż z ciekawości wczytałem sobie mój stary save z 3 rozdziału (okazuje się to przydatne, że kiedyś robiłem kopie zapasowe save'ów :)). Do tej pory zawsze co prawda przyłączałem się do bandytów, więc automatycznie byłem przenoszony do ich obozu, ale gdy teraz na próbę poszedłem tam bez przyłączania się do nich, nie miałem problemu, żeby dostać się do Obozu Bandytów z Peldvale. W przypadku Twojego problemu najlepszą radą byłoby wczytanie wcześniejszego save'a (jeśli go masz) i jednak przyłączenie się do bandytów po rozmowie z Tevenem lub Raikenem - wtedy powinnaś od razu zostać przeniesiona do Obozu. Jeśli nie możesz lub nie chcesz użyć tej metody, możesz też spróbować dostać się do Obozu Bandytów z jakiejś innej lokacji niż Peldvale, np. z tej lokacji, w której spotykamy Ajantisa.

    Jest też jeszcze jedna istotna sprawa - oprócz rozpoczęcia rozdziału trzeciego musisz być po rozmowie z Tranzigiem w Beregoście. No i oczywiście jeszcze wcześniej wypadałoby odebrać nagrodę od Berruna Ghastkilla w Nashkel za oczyszczenie kopalni Nashkel.

    Blanca
     

    Wędrowiec
    Temat: No cóż - chyba faktycznie w...
    Dodany: 25.05.2009 o 15:39  

    No cóż - chyba faktycznie wredny błąd gry, bo przeszłam (sporo niestety) jeszcze raz od wcześniejszego save i tym razem bez problemu poszło - Obóz złupiony (ha!)
    Ale i tak dziękuję za pomysły.

    Silimaure
     

    Wędrowiec
    Temat: a moze za 1 razem droga Bla...
    Dodany: 05.07.2009 o 19:58  

    a moze za 1 razem droga Blanco nie spotkalas Elminstera przed kowalem w Beregoscie? on mowi gdzie sa bandyci

    ToChybaJa
     

    Wędrowiec
    Temat: Okraść bandytów? Czemu nie! :D
    Dodany: 06.11.2009 o 10:47  

    Ciekawostka:
    Bandytom da się ukraść skalpy :D

    Elessar
     

    Wędrowiec
    Temat: Z ciekawostek jest też fakt...
    Dodany: 18.07.2010 o 17:38  

    Z ciekawostek jest też fakt że Tazoka da sie zabic (4000PD i rękawice podnoszące trako) mimo tego w dalszej części gry znów go mamy żywego - różdżka strachu jest w skrzyni na prawo przed schodami do głónego namiotu Tazoka (złodziej musi miec w otwieraniu zdajsie 70% - 3 skrzynki zdajsie są na takim poziomie ale jak nam brakuje to w tej lokacji jest mikstura podnosząca zdolności złodzieja) - w namiocie Tazoka musimy uważać z kulami ognia bo możemy zabić NPC schwytanego do niewoli

    Elessar
     

    Wędrowiec
    Temat: Co do Knota (punkt 4) - to ...
    Dodany: 18.07.2010 o 17:39  

    Co do Knota (punkt 4) - to rozmowa 1,2,2,1 i możemy go zabić (65PD)



    Ten artykuł skomentowano 39 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw