Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Wrota Baldura - Dzielnica Ku... • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Wrota Baldura - Dzielnica Kupiecka

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 30.08.2004
    Aktualizacja: 12.08.2008

    Dzielnica Kupiecka jest jednym ze spokojniejszych miejsc w Baldur's Gate. Pełno tu sklepów, magazynów, tawern oraz domów średniozamożnych kupców.

    Mapa lokacji

    Miejsca godne uwagi

    Opis miejsc

    • Dom Nemphre - Tutaj zamieszkuje nekromantka, która jest odwieczną rywalką Arkiona. Sama powie nam, że Arkion to jej dawny kochanek, który nie daje jej spokoju, ale gdybyśmy przynieśli jej jego amulet może udałoby się jej zakończyć sprawę. Chodzi właśnie o skradziony wcześniej Arkionowi Amulet z krwawnikiem. Należy jej go wręczyć, za co otrzymamy 1000 PD oraz zwój Wampiryczne dotknięcie. Przypominam, że jak wcześniej wykonaliście zadanie dla Arkiona Nemphre nie będzie chciała z wami rozmawiać. Nemphre można okraść z Pierścienia z onyksem oraz zwoju Wampiryczne dotknięcie. Warto przeszukać szafkę w kuchni, gdzie znajdziemy Płaszcz ochrony +1.

    • Sklep z miksturami #1 - Możemy nabyć tutaj wszelkiego rodzaju mikstury.

    • Tawerna "Ostrze i Gwiazdy" - Na pierwszy rzut oka standardowa knajpa, gdzie możemy się napić i zjeść, jednakże pełno w niej dziwacznych gości. Jedyną osobą, która ma dla nas zadanie jest E'axir Wieszcz - poprosi nas o przyniesienie mu Sfinu, który ma przy sobie bazyliszek w jednym z magazynów portowych. Jeśli go zdobędziemy albo szczęśliwym trafem mamy przy sobie możemy mu go dać za co otrzymamy 1.000 PD.
      Spotkamy także Shaellę, która gada od rzeczy i nie ma sensu jej słuchać. Przy kominku ewidentnie na kogoś oczekuje Elkart, powie nam coś o pieniądzach, ale nie wiadomo o co chodzi. Jeśli chcemy możemy pozbawić go Długiego łuku refleksyjnego. Na piętrze jest jeszcze lepiej. Jedna kobieta ma na imię Klon Wierzba Osika, bo jej rodzice byli miłośnikami drzew (do tego liściastych). A na samej górze przebywa szlachcic Reginald 'Długi Kieł' III, który uwielbia gadać dla samego gadania. Jednym słowem, nie warto tutaj tracić czasu...

    • Dom Gantolandana - Na razie tutaj nie wchodźmy, gdyż z właścicielem tego miejsca związany jest jeden z późniejszych questów.

    • Zamknięty dom #1 - W środku przebywa mała dziewczynka, którą musimy zauroczyć, aby móc spokojnie przeszukać szafki i wzbogacić się o parę sztuk złota oraz Miksturę intuicji.

    • Obrabowany dom - Jak tylko wejdziemy do środka napotkamy dwóch złodziei Taxeka i Michaela, którzy wezmą nas za właścicieli tego domu. Możemy udać, że tak jest i cichutko jak trusie pozwolić im opuścić budynek z wszelkimi łupami, bądź też wpaść w furię i nakazać oddać wszystko, co zabrali. Złodzieje się przestraszą i oddadzą nam 75 sztuk złota. Kolejna możliwość to przyznać się, że jesteśmy też złodziejami, podać hasło (fafhrd) i zrabować to co jeszcze zostało. Najlepiej jednak powiedzieć, iż nie jesteśmy właścicielami tego domu, ale nie pozwolimy go okraść. Wówczas złodzieje nas zaatakują. Bez problemu ich pokonamy i otrzymamy 975 PD za Taxeka oraz 300 PD za Michaela. Przedmioty, które mieli przy sobie wskazują na to, że nie były to byle płotki z gildii. Taxek miał przy sobie Kusze lekką +1, 40 Bełtów błyskawic, Granat, Sfin oraz 75 sztuk złota natomiast Michael Długi łuk, Strzały ogniste, Koral rogowy, Kamień Zios i 54 sztuki złota. Dodatkowo jeszcze możemy zabrać z domu to co pozostawili złodzieje, choć praktycznie nic już nie zostało...

    • Tawerna - Warta uwagi z jednego powodu, w środku znajduje się pewien chłopiec - Euric, o którym warto zapamiętać ze względu na jedno z zadań jakie później otrzymamy. Poza tym na piętrze napotkamy niejaką Sanadę Gwist, która zagadnięta wyjawi nam, że martwi się o brata i kuzyna o imieniu Shank i Carbos... (których niegdyś załatwiliśmy broniąc nimfy!). Pociągnięta mocniej za język ujawni, że są jej winni złoto i nie życzy im najlepiej. Poza tym ze stojących na górze 6 skrzyń tylko jedna nie jest pusta i wzbogaci nasze sakwy o 23 sztuki złota.

    • Sklep z miksturami #2 - Możemy nabyć tutaj wszelkiego rodzaju mikstury.

    • Zamknięty dom #2 - Skrzyni na dole nie ma sensu otwierać, bo znajdziemy tam tylko krotki miecz. Warto udać się zaś na piętro, gdzie w nocnej szafce pozostawiono Miksturę uzdrowienia (tych nigdy za wiele).

    • Magazyn - Nadarin, zarządca magazynów portowych poleci nam zabić jednego bazyliszka, który uciekł ze statku i w magazynie koło doków robi niezłe zamieszanie. Jak się go pozbędziemy Nadarin nie omieszka nas wynagrodzić. Póki co możemy go okraść z Butów ukrycia.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 17 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    hedrack
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.12.2006 o 16:23  

    Shank i Carbos to tych dwóch mośków z Candlekeep...

    K_A
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.04.2007 o 15:22  

    W sklepach z miksturkami sprzedawca "obsługuje" kradzież-warto poświęcić mu chwilkę i rąbnąć sobie po parę sztuk mikstury złodziejskiego mistrzostwa, oleju wściekłego płomienia, flaszki magicznej zasłowy czy odporności na magię.

    ebola
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 13.09.2007 o 13:08  

    W "Ostrzach i Gwiazdach" mamy się spotkać z Elkartem, jeśli pomogliśmy Eldothowi porwać Skie, córkę Entara.

    Frost
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.10.2007 o 18:16  

    Nemphre nie chce z nami ot tak czasami rozmawiać :P Ze mną nie chce na przykład. Nawet po zauroczeniu. No to wystarczy Nemphre zauroczyć i zakatrupić. Mamy to, co chcemy, a kobietka daje nam 1,2k ekspa. Dziękuję za uwagę :P

    Helyanwe
     

    Wędrowiec
    Temat: Shaella
    Dodany: 07.01.2009 o 21:21  

    Ta typiara z gospody jak zagadamy o Iluzji daje nam zadanie odnalezienia Ksiegi w Candelkeep,Wielka Ksiega Niewidzy czy jakos tak,jak ja odnajde to napisze co za to jest

    Helyanwe
     

    Wędrowiec
    Temat: skonczylem BG i nie ma jedn...
    Dodany: 11.01.2009 o 16:38  

    skonczylem BG i nie ma jednak takiej ksiazki na polce zadnej

    zenobiusz
     

    Wędrowiec
    Temat: Nemphre
    Dodany: 29.04.2009 o 13:41  

    do Nemphre musisz zagadac facetem

    Tri
     

    Wędrowiec
    Temat: Nemphere
    Dodany: 09.08.2009 o 18:12  

    Ze mną też nie gada, podobnie jak Arkion (za wysoka reputacja).
    Za to Ordulinian (w sklepie Czarodziejskie Rozmaitosci) dał mi za nich questa - pogodzić ich. Za pierścień Nemphere i amulet Arkiona dostałam Płaszcz Niewykrywalności i 3500 PD

    Eldoth...K
     

    Wędrowiec
    Temat: Dlaczego Klon-Wierzba-Osika...
    Dodany: 03.05.2010 o 19:26  

    Dlaczego Klon-Wierzba-Osika po odpowiedzi nr.3 znika w płomieniach?;D

    E.T.
     

    Wędrowiec
    Temat: mam 20 reputacji, zagadałam...
    Dodany: 07.06.2010 o 10:29  

    mam 20 reputacji, zagadałam facetem do Nemphre i dała mi questa, kobitek nie chce słuchać. Arkion nie robił problemów z nikim, aczkolwiek nie próbowałam go zagadywać mężczyzną.

    do Orduliniana wystarczy dwa razy zagadać, mając przy sobie naszyjnik albo pierścień (domysł, ja zagadałam z samym naszyjnikiem) i też dostaniesz 3.500 PD :-D kocham tę grę

    Aerion
     

    Wędrowiec
    Temat: Shaella daje nam zadanie, j...
    Dodany: 12.07.2010 o 18:31  

    Shaella daje nam zadanie, jeśli odpowiednio poprowadzimy rozmowę...

    vejiita
     

    Wędrowiec
    Temat: Nemphre - faktycznie, zaga...
    Dodany: 15.02.2011 o 10:15  

    Nemphre - faktycznie, zagadać może tylko facet. Jeżeli ubijemy ją bez rozmowy, dostajemy 1.200 PD. Jeżeli wykonamy zadanie (1.000 PD) i zabijemy (120), to zysk będzie mnieszy... niby nic, ale ciekawa sprawa :) Oczywiście wszystkie przedmioty i tak dostaniemy! Również amulet! Przy reputacji 20 także daje zadanie.

    vejiita
     

    Wędrowiec
    Temat: E\'axir Wieszcz - Sfin mają...
    Dodany: 15.02.2011 o 10:19  

    E'axir Wieszcz - Sfin mają też opryszki w lokacji 6 - obrabowany dom :)

    kontento
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja zrobiłem tak, że pogadał...
    Dodany: 03.04.2012 o 12:16  

    Ja zrobiłem tak, że pogadałem z Nadarinem już po zabiciu bazyliszka. Po pogadaniu z nim kolejny raz znowu daje nagrodę (1300 exp + 1800 gold lub odwrotnie) można tak robić cały czas i wyjść od niego z maksymalnym poziomem. Ja grałem na BG tutu. pozdrawiam

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 56
    Temat: mi nemphre nie chciała z ni...
    Dodany: 27.08.2013 o 21:41  

    mi nemphre nie chciała z nikim gadać :( to ją zabiłam i polecam to wyjście bo jak jej damy amulet to mamy 1000 pd a jak ja zabijemy to 1200 pd zwój wampiryczne dotknięcie szatę dla maga i sztylet możemy też oddać jej amulet i wtedy ją zabić :) reputacja nie spada

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 56
    Temat: jeśli pogadamy z klon wierz...
    Dodany: 27.08.2013 o 21:58  

    jeśli pogadamy z klon wierzba osika ( xD ) to na 2 opcji będzie napis : ,, Ty masz problemy? A jak sądzisz, co ja CZUJę ? Hę? <imię bohatera > ! Co oni sobie MYŚLELI? Hę ? NO CO?!
    Baaaaaardzo fajnie się złożyło, bo moja bohaterka nazywa się Ananas :DD nie wiem czemu jakoś tak mi się ją nazwało xD

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 6
    Temat: To z ananasem było dobre, ...
    Dodany: 22.08.2015 o 21:38  

    To z ananasem było dobre, śmiechłem nawet :D



    Ten artykuł skomentowano 17 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw