No i jesteśmy - oto rozpościera się przed nami wspaniałe portowe miasto pełne przygód, które ostatnio jest targane niepokojami w związku z krążącymi pogłoskami o wojnie z Amn.
Mapa lokacji
Miejsca godne uwagi
- Spotkanie z Elminsterem
- Tanie towary Szczęściarza Aello [0810]
- Niklos
- Gildia złodziei
- Czarodziejskie Rozmaitości [AR 0703]
- Sklep Maltza [AR 0803]
- Dom Arkiona [AR 0805]
- Tawerna "Elfia Pieśń" [AR 0705]
- Sklep Ciszy [AR 0809]
- Tawerna [AR 0807]
Opis miejsc
- Spotkanie z Elminsterem - Tym razem od tego potężnego arcymaga dowiemy się, że bardzo dobrze znał Goriona, który starał się wychować naszego bohatera najlepiej jak tylko potrafił. Niestety w naszych żyłach płynie zła krew i doszło do nieszczęścia. Poleci nam również Scara i księcia Eltana jako jedyne osoby, którym można ufać we Wrotach Baldura.
- Tanie towary szczęsciarza Aello - Sklepik, w którym prawie wszystkie towary (poza jednym!) warte są kupę śmiechu, sami się przekonacie.
- Niklos - Młody łotrzyk zaoferuje nam 50 sztuk złota za samo wysłuchanie jego pana Alatosa i poda nam hasło (fafhrd), które jest potrzebne, aby się do niego dostać. Ruszajmy zatem za nim do Gildii złodziei [4], nie zapominając, by przed rozmową okraść go z Mikstury złodziejskiego mistrzostwa.
- Gildia zodziei - Zgrupowanie tych kilku zwyczajnie wyglądających budynków w istocie jest siedzibą Gildii złodziejskiej we Wrotach Baldura. Obojętnie, którymi drzwiami zdecydujemy się wejść nie unikniemy konfrontacji ze złodziejem-strażnikiem, który spyta nas o hasło. Prawidłowa odpowiedź to oczywiście fafhrd, oznaczona numerem czwartym. Dalej możemy już spokojnie iść i stanąć przed samym mistrzem Alatosem. Zanim jednak znajdziemy się w głównej komnacie przeszukajmy po drodze wszystkie skrzynie, beczki i szafki, albowiem znaleźć w nich można Miksturę ognistego oddechu i Olej szybkości.
Główna sala gildii [Ar 0153] - Zaraz po wejściu do głównej Sali zaczepi nas niejaki Narlen Darkwalk i zaproponuje robótkę. Mamy w nocy udać się w pobliże gospody "Pod Napuszonym Jesiotrem" w Dzielnicy Uciech i stać na czatach, podczas gdy Narlen i jego kompan obrobią dom jednego ze szlachciców. Jak wszystko pójdzie dobrze dostaniemy trzecią część łupów. Musimy pamiętać, aby na umówione miejsce przyszedł tylko złodziej a reszta drużyny czekała poza zasięgiem wzroku, w innym wypadku Narlen od razu wycofa się z umowy.
Teraz powinniśmy udać się do małego pomieszczenia po prawej stronie, gdzie spotkamy Czarną Lilię, paserkę handlująca magicznymi towarami, w tym przede wszystkim miksturami.
Jak dobrze przeszukamy stojące obok beczki w jednej z nich (x-1244, y-529) znajdziemy Grimuar szybkiego działania, który podniesie naszemu bohaterowi zręczność na stałe o 1 pkt.
Jak to w gildii złodziei znajdziemy wiele skrzyń zabezpieczonych pułapkami, w większości niestety pustych.
Warta odnotowania jest jedynie skrzynia znajdująca się w największym pomieszczeniu, w której znajdziemy 10 Pocisków +1 i 6 Pocisków +2.
Zanim udamy się do samego mistrza warto pogadać jeszcze z Husamem, pijaczkiem, który wie trochę o Żelaznym Tronie. Poda nam imiona przywódców tej organizacji oraz ich plany. Jakbyśmy kiedyś potrzebowali jego pomocy możemy go znaleźć w Tawernie "Elfia Pieśń" [8].
W pomieszczeniu wysuniętym najbardziej na północ znajdziemy Alatosa Thibulda - przywódcę Gildii Złodziei we Wrotach Baldura oraz Resara, halruaańskiego maga. Resar nie jest zbyt rozmowny, dlatego należy okraść go z Różdżki paraliżu. Natomiast mistrz Alatos przywita nas z otwartymi ramionami, albowiem chce, abyśmy wykonali dla niego pewną misję. Otóż znany nam doskonale czarodziej Shandalar z Brody Ulgotha mieszka w zakotwiczonym halruuańskim statku powietrznym i wszedł w posiadanie sekretu, jak taki statek zbudować. Zamierza więc wyprodukować ich więcej i przeznaczyć na sprzedaż. Nie podoba się to magom z Halruaa, którzy przysłali tu Resara, aby temu zapobiec. Oczywiście my mamy wykonać najtrudniejszą część planu, tj. ukraść komponenty statku i zwrócić je Alatosowi, za co mamy zostać sowicie wynagrodzeni. Alatos da nam 10 dni na wykonanie zadania. Musimy dostać się w tym czasie do Majątku Oberona [Ar 0143] w Dzielnicy Targowej i ukraść grimuar, statuetkę i fragment artefaktu. No to do dzieła, czeka nas prawdziwe wyzwanie! - Czarodziejskie Rozmaitści - Chyba najlepiej wyposażony magiczny sklep w grze, mnóstwo czarów, mikstur, strzał itp. Pozwoli stać się naszej drużynie jedną z najbardziej śmiercionośnych na Wybrzeżu Mieczy. Nie żałujmy pieniędzy i zaopatrzmy się we wszystko, co najlepsze. Sklepik prowadzi stary mag Halbazzer Drin, a pomaga mu kapłan Ordulinian, który ostrzeże nas przed dwójką rywalizujących ze sobą nekromantów: Arkionem i Nemphre. Po udanych zakupach udajmy się na górę, gdzie napotkamy czterech magów (Niemaina, Oulama, Williama Garsta i Whebera Otta) - Zhentarimów. Jeśli są wśród nas Montaron lub Xzar, którzy jak wiadomo są Zhentami dojdzie do krótkiej rozmowy i magowie odejdą w spokoju. W przeciwnym razie okaże się, ze przeszkodziliśmy im w jakimś rytuale i zostaniemy zaatakowani. Rzucają na początku czar horror, więc pieśń barda będzie przydatna. Ogólnie są słabi i wystarczy na nich kula ognia oraz parę strzał kończących sprawę. Za ich pokonanie otrzymamy: za Niemaina i Oulama po 1.200 PD, za Williama i Whebera po 1.500 PD i zdobędziemy trochę złota, 5 Strzałek ogłuszania, 2 Szaty ochrony przed ogniem, Szatę ochrony przed chłodem, Szatę ochrony przed elektrycznością, Sztylet +1, Różdżkę ognia, Pierścień niezdarności: "Szaleństwo Błazna", po dwa zwoje z czarami Szczęście i Identyfikacja.
- Sklep Maltza - Standardowy sklep ze zwykłym wyposażeniem.
- Dom Arkiona - Nekromanta ten zaproponuje, abyśmy przynieśli mu jakiegoś umarlaka (pełno takich w kanałach), za co nam zapłaci. Przed wyjściem nie zapomnijmy okraść go z Amuletu z krwawnikiem, którego absolutnie nie sprzedawajmy, gdyż przyda się trochę później oraz zbadajmy zawartość skrzyni (Arkion nie będzie protestował), gdzie ukryta jest Tarcza średnia +1. Nawet jeśli mamy już jakiegoś umarlaka nie dawajmy go Arkionowi, gdyż uniemożliwi to wykonanie questu dla Nemphre, jego rywalki w Dzielnicy Kupieckiej. Dopiero jak wręczymy jej skradziony Arkionowi amulet możemy udać się do niego z truposzem, za co zapłaci nam 250 sztuk złota i dostaniemy 1800 PD.
- Tawerna "Elfia Pieśń" - W gospodzie na parterze spotkamy gnoma o imieniu Brevlik, który ma dla nas robotę. Mamy udać się do Komnaty Cudów [Ar 0130] i ukraść stamtąd pewien Teleskop, który jest dobrze strzeżony. Przy okazji mamy być cicho i nikomu nie może spaść włos z głowy. Brevlik zaproponuje nam 500 sztuk złota za dostarczenie mu teleskopu. Możemy się zgodzić albo zażądać więcej i wówczas zgodzi się dołożyć jeszcze jakiś magiczny przedmiot ze swojej kolekcji. To już przyzwoita zapłata i przyjmujemy jego zlecenie. Możemy również okraść Brevlika z Pierścienia szaleństwa oraz Różdżki błyskawic (którą wręczy nam jako zapłatę za dostarczenie teleskopu). Na piętrze natkniemy się na bodygurada Cyrdemaca, który nie jest zbyt rozmowny, ale jego ludzie nie będą wahali się zaatakować, jeśli ruszymy którąkolwiek ze skrzyń. Właścicielką tego miejsca jest niejaka Alyth, która udziela tutaj schronienia mniej lubianym członkom społeczności. W razie czego zapewnia miejsce do spania i kapkę wina. Natkniemy się także na kupca, który sprzedaje zwoje ochronne i amulety.
- Sklep Ciszy - Wygląda to na miejsce prowadzone przez paserkę, ale znajdziemy tu kilka interesujących magicznych przedmiotów, a nawet możemy się przespać na sienniku, więc nie ma co wybrzydzać. Warto zbadać także, co znajduje się na półkach, bo Cisza nie ma nic przeciwko, a nasza sakwa nieco się wzbogaci.
- Tawerna - Spokojny odpoczynek i kufel piwa oferuje nam ten lokal.