Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Wrota Baldura - PosiadÅ‚oÅ›Ä... • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Wrota Baldura - Posiadłość Entara

    DziaÅ‚y gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 11.09.2004
    Aktualizacja: 12.08.2008

    Przed nami rozpościera się wspaniała posiadłość, od której przepych bije na odległość. To siedziba Księcia Entara Srebrnej Tarczy, jednej z czołowych postaci Wrót Baldura.

    Mapa lokacji

    Miejsca godne uwagi

    Jeśli w naszej drużynie jest Eldoth to zaraz po wejściu do tej dzielnicy przypomni, że obiecaliśmy mu pomóc w uprowadzeniu Skie z pałacu księcia Entara i przeniesiemy się automatycznie pod bramę rezydencji.

    • Tawerna [AR 0165]
      Kolejna knajpka, gdzie można chlapnąć nieco piwa. Na piętrze [AR 0166] w szafkach znajdziemy trochę złota i Miksturę ochrony.

    • Dom MieszczaÅ„ski #1 [AR 0164]
      Właściciel jest bardzo gościnny, bo pozwoli nam przeszukać jego szafy i zabrać całą ich zawartość (trochę złota i Miksturę intuicji).

    • Dom Quinna [AR 0157]
      Młody gnom stracił swojego przyjaciela Nestera, który zginął zabity przez Ankhegi nad brzegiem rzeki przepływającej obok Wrót Baldura. Quinn poprosi nas byśmy tam poszli i znaleźli ciało jego przyjaciela. Generalnie Quinn wspominał o Lokacji nr 0900, gdzie za domkiem Tenyi napotkaliśmy Ankhega. Jeśli jeszcze go nie zabiliście udajcie się tam i przy jego zwłokach znajdziecie Sztylet Nestera, który należy zanieść Quinnowi. Za wykonane zadanie otrzymamy 950 PD i kamień szlachetny. Dobrze jest tez przeczesać dom gnoma - na parterze w kuferku znajdziemy zwój z czarem Horror oraz trochę złota. Na piętrze [AR 0158] z kolei można znaleźć Miksturę ochrony przed magią oraz Długi łuk +1.

    • Dom MieszczaÅ„ski #2 [AR 0159]
      Na pięterku [AR 0160] kilkanaście sztuk złota i Mikstura uzdrowienia.

    • Gospoda "HeÅ‚m i PÅ‚aszcz" [AR 0116]
      W środku przy barze napotkamy Gorpela Hinda i jego Bandę Wesołych Błaznów, czyli nikogo innego jak poszukiwaczy przygód. Dosiądźmy się do nich i wypijmy kufelek piwa wymieniając doświadczenia. Po chwili przyjemną rozmowę przerwie nam banda młociarzy z Podgórza, która kieruje Gretek (wojownik 1200 PD). Jeśli nie usuniemy im się z drogi dojdzie do walki. Oprócz Greteka mamy do czynienia z Pargusem (wojownik/mag - 900 PD), Arlinem (mag, 850 PD), Caturakiem (łucznik, 750 PD), Naderem (łucznik, 750 PD) i Wilfem (kapłan, 800 PD). Do walki trzeba się odpowiednio przygotować i uważać, żeby młociarze nie zabili nam Gorpela Hinda. Przede wszystkim nie można dopuścić do tego, by zaczęli rzucać czary. Najlepiej jest użyć pajęczyny i horroru po kilka razy, w dłoni dzierżyć Zgubę Pająka i po sprawie. Przy zwłokach znajdziemy cenne przedmioty m. in.: Topór bojowy +2: "Topór Mauletara", Miecz długi +1, Bransolety ochrony KP 7, Szata łowcy przygód, Strzały lodowe, Strzały ogniste oraz złoto. W ten sposób ocaliliśmy drużynę Gorpela Hinda i zyskaliśmy nowych przyjaciół. Czas rozejrzeć się po karczmie. W zamkniętej skrzyni w kuchni ukryte jest 450 sztuk złota oraz Granat i Czarny Opal. Niestety musimy zauroczyć kucharza, by zabrać ten mały skarb. Na piętrze [AR 0117] w dobrze strzeżonej komnacie spotkamy Sarah, wysłanniczkę Amnu, która przybyła do Wrót Baldura, by załagodzić narastający konflikt. W zamkniętym schowku trzyma ona 195 sztuk złota i Pierścień z anielską skórą, jednakże trzeba niezłego sprytu, by ukraść to sprzed samego nosa strażników. Na piętrze znajduje się również inny pokój [AR 0118], w którym na razie nic ciekawego nie znajdziemy.

    • PosiadÅ‚ość Laerty i Louise [AR 0162]
      Te 9-letnie bliźniaczki twierdzą, że co noc ktoś podgląda je przez okno i straszy. Ostatnio pedofilia wychodzi na jaw w coraz większej liczbie przypadków więc trzeba dokładnie zbadać każdy sygnał. Tym bardziej, że zaraz zjawi się stary mag Gervisse, który stwierdzi, że to Voltine, podła druidka planuje porwać bliźniaczki i zamienia się w coś strasznego. Okazuje się jednak, że to Gervisse jest starym lubieżnym podglądaczem i przychodzi pod okna dziewczynek i on winny jest całej sytuacji. Należy więc go sprzątnąć z tego świata. Dostaniemy za niego 900 PD i Szatę ochrony przed ogniem. Teraz możemy iść do Voltine, która w podzięce da nam Różdżkę polimorfii. Od dziewczynek otrzymamy zaś zwój z czarem Ochrona przed złem i 1000 PD. Po wykonany zadaniu możemy tez w ekspresowym tempie spenetrować dom bliźniaczek zabierając Zbroję paskową +1 oraz kilkadziesiąt sztuk złota.

    • Dom Pheirkas [AR 0167]
      Ta krasnoludzka wojowniczka chciałaby, abyśmy przynieśli jej Płaszcz Algernona z Gospody Feldeposta w Beregoście, oferując za to godziwą zapłatę. No nie wiem czy godziwą, bo 200 sztuk złota i 300 PD to niewiele jak za ten wspaniały płaszczyk. Jak dla mnie lepiej jest zatrzymać płaszcz.

    • Dom mieszczaÅ„ski #3 [AR 0169]
      Musimy znowu użyć naszego ulubionego płaszcza, aby właścicielka dała nam wolną rękę w plądrowaniu jej dobytku. A w kuchni na półce trzyma Amulet ochrony +1, który pokrył się grubą warstwą kurzu...

    • Rezydencja Degrodela [AR 0161]
      No, nieźle się ktoś tutaj zabezpieczył. Powitanie zgotują nam Strażnicy Zguby (2000 PD), Upiornicy (2000 PD) i Niewidzialni myśliwi (3000 PD), a więc szykuje się naprawdę ciężka przeprawa. Oczywiście dopakowujemy się jak zwykle miksturami i czarami i ruszamy do walki. Po pokonaniu strażników możemy porozmawiać z Degrodelem, właścicielem tego miejsca. Okazuje się, że ma on dla nas pewne zadanie. Otóż w jednej z rezydencji szlacheckich w Dzielnicy Targowej znajdują się posągi zamienionej w kamień drużyny poszukiwaczy przygód, która ma przy sobie Hełm Baldurana. Mag da nam odpowiednie zwoje z zaklęciami i zaoferuje 5000 sztuk złota za przyniesienie artefaktu. Oczywiście podejmujemy się tego zadania. Jak zapewne sobie przypominacie takie posągi znajdują się w Rezydencji Feloniusa Gista [AR 0719] w Dzielnicy Targowej, gdzie zaraz kierujemy swe kroki. Teraz możemy zabrać się za przemienienie poszukiwaczy przygód z powrotem w żywych. W rogu stoi ich przywódca Vail, który ukrył nie tylko Hełm Baldurana, ale i Płaszcz Baldurana!. Za jego uwolnienie otrzymamy 500 PD, ale dobrowolnie nie będzie nam chciał oddać hełmu. Możemy więc sprowokować go do walki albo spasować i wziąć jedynie notatkę, która wskazuje na miejsce ukrycia hełmu i płaszcza. Dodatkowo jeśli zapewnimy Vaila, że nie weźmiemy mu hełmu sam skieruje nas do swojej kochanki Quenash w Głębokich Piwnicach [AR 0112] w Spłonionej Syrenie w Dzielnicy Uciech, aby dała nam Płaszcz Baldurana. Quenash jest łatwo znaleźć, gdyż stoi sama w jednym z pokoi. Początkowo nie uwierzy, że Vail chciał nam oddać płaszcz i zacznie nas wypytywać o niego. Nie ma co kombinować, wystarczy wybrać ostatnią odpowiedź i powiedzieć, że nie powinna ignorować jego życzenia. Zmięknie i da nam Płaszcz Baldurana (KP +1, Rzuty obronne +1, Niewrażliwość na magię 25%). Teraz możemy ją "podejść" i spytać się jeszcze o hełm. Zbyt wiele to ona nie wie o miejscu jego ukrycia, poza tym, że znajduje się w budynku, który praktycznie nazwano do tego celu... Dla nas to wystarczy. Czy wiecie już gdzie jest Hełm Baldurana? - oczywiście w Gospodzie "Hełm i Płaszcz" [5] w Dzielnicy Posiadłość Entara Srebrnej Tarczy, a dokładnie na piętrze [AR 0118] za obrazem [x-641, y-172]. Przyda się nasz etatowy złodziej, bo skrytka zabezpieczona jest ognista pułapką. No i mamy w końcu nasz upragniony Hełm Baldurana (KP +1, Trak0 +1, Rzuty obronne +1, maksymalne pkt życia +5). Jest to naprawdę potężny przedmiot i warto się zastanowić, czy 5000 sztuk złota za taki hełm to gra warta świeczki. Możemy z tego zrezygnować i zachować hełm nie wracając już do Degrodela. Możemy jednakże iść do niego, oddać hełm i zabrać 5000 sztuk złota oraz... ponownie walczyć z jego strażnikami, których przyzwie on na pożegnanie. Jest jeszcze jeden sposób, który osobiście polecam. Mianowicie otaczamy ze wszystkich stron Degrodela, tak aby nie mógł on uciec, oddajemy mu Hełm Baldurana, dostajemy nagrodę i od razu go zabijamy (1800 PD), a potem rozprawiamy się ze strażnikami! Dzięki temu zatrzymamy hełm i jeszcze wzbogacimy się o niezłą sumkę, trochę doświadczenia i pozbędziemy się wrednego magusa. Polecam gorąco właśnie takie rozwiązanie. Dodatkowo przy zwłokach maga znajdziemy Szatę ochrony przed elektrycznością a w jego szafie Zbroję paskową +1.

    • PosiadÅ‚ość Entara Srebrnej Tarczy [AR 0101]
      Jest to naprawdę wspaniale urządzona posiadłość, pełna kosztowności. Niestety dobrze pilnują jej gwardziści, więc trzeba będzie się nieźle natrudzić, żeby stąd coś wynieść. Żeby móc spokojnie zbadać wszystkie kąty książęcej rezydencji najlepiej jest podać się za kupców z Waterdeep, a wówczas strażnicy dadzą nam spokój. Na piętrze [AR 0102] spotkamy Skie, złodziejkę, która czeka na Eldotha. Jeśli nie ma go w drużynie to nie będziemy mieli możliwości jej przyłączenia. Jeśli jest Eldoth, to musimy ja przyłączyć, ponieważ jeśli odmówimy to Eldoth odejdzie. Jest to kolejna para NPC w grze i jedyną możliwością ich rozdzielenia jest zabicie jednego z nich. Teraz możemy przystąpić do pozbawienia Entara jego skarbów. W tym celu musimy przy pomocy naszego ukochanego Płaszcza Algernona zauroczyć gwardzistów i służbę i szybko opróżnić wszelkie skrzynie. Na parterze znajdziemy złoto, Miksturę tłumienia magii, Chalcedon, Złoty naszyjnik i Naszyjnik wysadzany kamieniami Zios natomiast na piętrze w sypialni Entara oprócz kilkuset sztuk złota Płaszcz ochrony +1, Miksturę wolności, Eliksir zdrowia, Olej szybkości, Perłowy naszyjnik, Naszyjnik łza Lareal, Wodny opal, Czarny opal.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 13 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    zawisza
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.07.2008 o 16:02  

    Po rozmowie z Gorpelem Hindem pojawia się banda z Gretkiem na czele. Jednak jeżeli ciągle będziemy rozmawiać z Gorpelem Hindem i opowiadać swoją historie to co rozmowa będzie się pojawiała kolejna banda Gretka :) W ten sposób można sobie nabić expa i nazbierać itemów.

    Morpheus
     

    Wędrowiec
    Temat: Walka
    Dodany: 07.09.2008 o 21:28  

    Osobiście pokonalem naraz 7 takich drużyn w bardzo prosty sposób. Na dobry początek walimy magami kule ognia co zabija magów, a resztę osłabia, a nastepnie zauroczamy przeciwną drużynę płaszczami Nimfy i Algernona i w ten sposób nasi przeciwnicy wybijają się nawzajem. Myślę, ze można tak zabić baaardzo wiele drużyn, ale mi szkoda było na to czasu zwłaszcza, że kusząca wydaje się być Broda Ulgotha, do której zmierzam po zwiedzenia Wrót Baldura.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 9
    Temat: Jeśli macie problemy z poko...
    Dodany: 25.05.2009 o 21:56  

    Jeśli macie problemy z pokonaniem obstawy Degrodela to skorzystajcie z takiego sposobu pokonania ich:wybieramy 2 najlepszych zbrojnych(osobiście "zrobiłem" to za pomocą Kagaina i Shar-Teel) łykamy mikstury mikstury heroizmu,tarczy i przyśpieszenia(na łeb jedna wystarczy) jednej z tych postaci dajemy buty szybkości i jedziemy wrogów :) powodzenia! sposób osobiście sprawdzony

    Bogdan
     

    Wędrowiec
    Temat: gdzie znajde Voltine potrze...
    Dodany: 18.08.2009 o 10:52  

    gdzie znajde Voltine potrzeba do questy z blizniaczkami ?
    i czemu nie moge znalesc chelmu w gospodzie? nawet gdy szukam z wspolrzednymi ...

    mygurufish
     

    Wędrowiec
    Temat: voltine
    Dodany: 27.09.2009 o 14:00  

    voltine pojawi sie w budynku ale po zmroku a hełm jest za obrazem na gorze tyle ze musisz wejsc schodami koło kuchni

    monika
     

    Wędrowiec
    Temat: nie sa trudni ci w gospodzi...
    Dodany: 29.01.2010 o 23:47  

    nie sa trudni ci w gospodzie, rozwalilam ich wszystkich solo bez zadnych obrazen (nawet 1 obrazenia!), bez pomocy ze strony blaznow, na najwyzszym poziomie. latwizna :)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 26
    Temat: Co do płaszcza Algernona: t...
    Dodany: 09.05.2010 o 2:38  

    Co do płaszcza Algernona: tak, warto go oddać; w końcu po to zdobyliśmy lub zamierzamy zdobyć płaszcz nimfy - który jest bardzo podobny, też +2 do charyzmy, tyle że zauroczenie działa na odległość zamiast na dotyk - żeby nie musieć się przejmować tym płaszczem.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 19
    Temat: ja pokonałem 15 takich druż...
    Dodany: 02.07.2010 o 1:11  

    ja pokonałem 15 takich drużyn po prostu każdą postacią rzucając kulę ognia różdżką, miksturą lub czarem. niedobitki dobijałem wojami :D

    wlodar03
     

    Wędrowiec
    Temat: spotkałem w kanałach 5 ropi...
    Dodany: 20.07.2010 o 16:07  

    spotkałem w kanałach 5 ropiejących mumii, nie dość że niewrażliwe na magię to jeszcze strasznie szybkie, posiekały mnie na kawałki, jedna udało mi sie zabić, warta jest 5k doświadczenia, ale dałem sobie z nimi spokoj i poszedlem inna drągą, nawet na tym poziomie nie miałem z nimi szans

    Aliennn
     

    Wędrowiec
    Temat: Można zabić Pheirkas po tym...
    Dodany: 03.09.2010 o 12:42  

    Można zabić Pheirkas po tym jak sie już odda płaszcz i reputacja nie spada a dostaje sie 420 exp:D

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 6
    Temat: W posiadłości Entara można ...
    Dodany: 20.01.2011 o 20:46  

    W posiadłości Entara można ubić wszystkich gwardzistów bez utraty jakiejkolwiek reputacji, jedynie oszczędzamy bezbronną służbę, nawet nie musimy używać płaszcza zauroczeń w tej posiadłości :)

    Jimmi
     

    Wędrowiec
    Temat: Oddałem płaszcz Pheirkas do...
    Dodany: 02.09.2013 o 2:23  

    Oddałem płaszcz Pheirkas dostałem 300PD i 200zł wyszedłem i pomyślałem, a może powie mi coś jeszcze?, wszedłem spowrotem i dostałem 300PD i 38zł, kradziesz kieszonkowa przyniosła mi topór bojowy..

    bg-noob
     

    Wędrowiec
    Temat: Żeby Degrodel nie uciekł,...
    Dodany: 12.08.2015 o 20:39  

    Żeby Degrodel nie uciekł, można potraktować go czymś zatrutym (sztylet jadu albo strzała ukąszeń), jeśli nie wyjdzie mu rzut obronny na truciznę to nie ucieknie, i po chwili zrobi się wrogi (czerwony). Wtedy już nie prubuje uciekać, tylko walczy. Wygląda na to, że 'uciekanie' npc w BG działa tak, jakby dany npc rzucał czar teleportujacy go z lokacji, a trucizna mu w tym przeszkadza.



    Ten artykuł skomentowano 13 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw