Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Wrota Baldura - Komnata Cudów • INSIMILION

    Baldur's Gate » Solucja


    Wrota Baldura - Komnata Cudów

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki » Solucja
    Autor: Koyot
    Utworzono: 11.09.2004
    Aktualizacja: 12.08.2008

    Komnata Cudów - wspaniałe muzeum osobliwości, warte odwiedzenia nie tylko w celu podziwiania jego pięknych okazów...

    Mapa lokacji

    Miejsca godne uwagi

    • Dom Fentena [AR 0619]
      Budynek ten znajduje się w południowej części dzielnicy oddzielonej od reszty murem i dostać się do niego można kierując się na północ z Lokacji Płomienna Pięść. Zamieszkuje go krasnolud Fenten, który z chęcią kupi od nas skorupy Ankhegów. Płaci 250 sztuk złota za sztukę, więc się opłaca. Jedynym problemem może być ciężar tych skorup, nie da się więc mu przynieść więcej niż 3-4 sztuki. Na piętrze jego domku można zabrać tez trochę złota z zamkniętych szafek nocnych.

    • Dom Tremaina Belde'ara [AR 0617]
      Przed wejściem zaczepi nas chłopiec imieniu Varci Roaringham, który poprosi o pomoc i zaprowadzi nas do Tremaina, kapłana Tymory. Okazuje się, że Varci wraz z Cassonem, synem Tremaina próbowali dostać się do Domu Królowej Wód, świątyni Umberlee w Dzielnicy Portowej i Casson zapłacił za to życiem. Jeśli zdołamy wydostać jego ciało jest jeszcze szansa na jego wskrzeszenie. Przyjmujemy zlecenie i udajemy się do Domu Królowej Wód [AR 0609] w Dzielnicy Portowej. Tutaj rozwiązania są dwa. Przede wszystkim możemy zażądać spotkania z najwyższa kapłanką Jalanthą Mistmyr i poprosić o ciało chłopca. Zgodzi się, pod warunkiem, że damy jej 2000 sztuk złota. Niestety ciała niewiernych są drogie w obecnych czasach. Drugie rozwiązanie zależy od tego, czy pomogliśmy Tenyi w sporze z wieśniakami. Jeśli stanęliśmy po jej stronie możemy się z nią zobaczyć i poprosić o ciało chłopca, które dostaniemy za darmo. Wracamy do kapłana, oddajemy mu ciało i jesteśmy świadkami cudu wskrzeszenia oraz niezłego orębusu, jaki otrzyma zaraz po tym mały Casson. Zapłatę otrzymamy od Varciego - 5000 PD, 2000 sztuk złota oraz Pawęż +1, +4 przeciw pociskom: "Tarcza Spadających Gwiazd".

    • Dom Pani [AR 0132]
      Ta świątynia Tymory oferuje standardowe usługi, przewodzi jej kapłan Chanthalar Ulbright (można okraść go z Mikstury uzdrowienia). Oprócz tego spotkamy tutaj kapłankę Agnasię, której należy wręczyć Czaszkę Kerepha, brata Ghoraka. Okaże się, że Kereph był niegdyś kapłanem Tymory i został bestialsko zamordowany, a zabójcy nigdy nie odnaleziono. Jednak upłynęło już tyle czasu, że Tymora z pewnością wybaczyła zabójcy i klątwa powinna zostać zdjęta z Ghoraka. Musimy tylko się do niego udać. Za rozwiązanie zadania otrzymamy 1000 PD i wzrost reputacji o 1 pkt. Teraz tylko czym prędzej odwiedźmy Ghoraka w jego domu [AR 1211] w Dzielnicy Portowej. Biedak w końcu po tylu latach cierpień został uleczony i nie posiada się wręcz z radości, niestety za wybawienie go z kłopotów nie da nam nawet sztuki złota...

    • Dom Ragefasta [AR 0126]
      Ten mag jest rywalem Ramazitha i więzi Nimfę Abelę, którą mamy dostarczyć Ramazithowi. Dobrowolnie jej nie odda, więc musimy się z nim rozprawić. Szybko zostanie powalony a my otrzymamy 2000 PD, Szatę łotrzyka, Amulet ochrony +1 i Różdżkę paraliżu. Teraz zabieramy nimfę ze sobą do Wieży Ramazitha [AR 0137]. Ramazith bardzo się uszczęśliwi, gdyż zamierza nimfę przeznaczyć na komponenty do czarów, co oznacza, że czeka ją straszna śmierć. Możemy na to pozwolić i odejść w spokoju (nie dostając nawet umówionej zapłaty!) albo przeciwstawić się magowi i uwolnić nimfę. Otrzymamy 2000 PD za uwolnienie nimfy i Pukiel włosów nimfy, a Ramazith rzuci błyskawicę i teleportuje się do swojej pracowni na ostatnim piętrze wieży. Czas dać mu nauczkę. Najpierw musimy rozprawić się z jego strażnikami. Na początek [AR 0139] czekają na nas 2 Galarety musztardowe (2.000 PD), następnie [AR 0140] 5 Ghastów (650 PD), dalej [AR 0141] 6 Elity Hobgoblinów (95 PD), na kolejnym poziomie [AR 0142] 6 Koboldów weteranów (35 PD) a na samej górze [AR 0138] oczywiście Ramazith (4000 PD), który rzuci niewidzialność a potem wali błyskawicami. Przy jego zwłokach znajdziemy Szatę łotrzyka, Amulet metaczarów: 'Wzmacniacz" (pozwala zapamiętać dodatkowy czar 2 poziomu, może używać go także bard) i Pierścień ochrony +2: "Pierścień Strażnika", czyli całkiem potężne przedmioty. A to nie wszystko, bowiem w swoim laboratorium Ramazith miał wiele cennych przedmiotów. W szafkach, półkach i skrzyniach znajdziemy złoto, Eliksir zdrowia, Różdżkę paraliżu, Zwój ochrony przed magia i ochrony przed trucizną, Zwoje z czarami Ociemniałość, Niewidzialność, Rozmycie, Lustrzane odbicie oraz Grimuar Inteligencji: Wolumin jasnych myśli (na stałe zwiększający inteligencję postaci o 1 pkt).
      Jest też inne rozwiązanie - zaraz po wejściu do domu Ragefasta możemy go przekonać, że jest on zaślepiony miłością do nimfy i więzi ją wbrew jej woli. Ragefast przejrzy na oczy i puści nimfę wolno, a my zdobędziemy 2000 PD i otrzymamy Pukiel włosów nimfy. Teraz jak pójdziemy do Ramazitha zostaniemy przez niego od razu zaatakowani i musimy się z nim rozprawić oraz jego strażnikami.
      Mając Pukiel włosów nimfy możemy udać się do Czarodziejskich Rozmaitości [AR 0703] w Dzielnicy Gildia Złodziei i sprzedać go Halbazzer Drinowi za 500 sztuk złota, albo porosić o zrobienie za 100 sztuk złota Płaszcza Nimfy (Charyzma +2, możliwość zauraczania).

    • Komnata Cudów [AR 0130]
      Słynie z wielu niepowtarzalnych eksponatów, cudów techniki i nie tylko. Pamiętajmy, że mamy stąd ukraść jedną cenną rzecz, dlatego najlepiej jest przyjść tutaj w środku nocy, kiedy nie ma strażników. Spotkamy wówczas jedynie koleżankę po fachu - Alorę, którą możemy przyłączyć do drużyny, ale raczej odradzałbym takie rozwiązanie. Teleskop, o który prosił nas Brevlik znajduje się w zamkniętym pojemniku na środku komnaty.

      PojemnikPoza tym w komnacie w zamkniętych skrzyniach znajdziemy Kamień łotrzyków i Szafir gwiaździsty, które możemy sprzedać za pokaźną sumkę. Wracamy do Brevlika do Tawerny "Elfia Pieśń" [AR 0705] w Dzielnicy Gildia Złodziei. Oddajemy mu teleskop i otrzymujemy 500 sztuk złota, 5500 PD oraz Różdżkę błyskawic.

    • Wielka Komnata Cudów [AR 0131]
      W środku spotkamy Kapłana Gonda, który oferuje nam całą gamę podstawowych usług leczniczych. Kręci się tam również niejaki Forthel August - bard, który skupuje od grup poszukiwaczy przygód historie i opiewa je we własnych pieśniach. Nie do końca uczciwe, prawda? Możemy mu jedną z naszych historii przekazać lub odmówić.






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 16 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    zelazko
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.01.2007 o 23:42  

    Zaraz po tym jak Ragefast zleci wam zadanie ukradnijcie mu Amulet czarow "Wzmacniacz"i Pierscien Obrony +2 a potem po wykonaniu zadania dostaniecie Amulet czarow "Wzmacniacz"i Pierscien Obrony +2. Wiec oplaca sie bo zdobedziecie dwa dobre przedmioty!!!

    zelazko
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.01.2007 o 3:49  

    Oczywiscie musici zabic Ragefasta aby mu odebrac ponownie dwa kosztowne przedmioty.

    bluz
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.09.2007 o 19:23  

    wystarczy zauroczyć nimfe Abelę i mozna uzywać jej jako pompki do PDeków - oczywiscie jest to niezybt uczciwe

    Mack the Knife
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.01.2008 o 18:46  

    po co sprzedawac tutaj za 250, jak mozna w sysokim zywoplocie za 500?

    Nobody
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.03.2008 o 15:56  

    Odkryłem ciekawy Bug - oddajemy Fentanowi ankhega , płaci nam 250 , ukutrapiamy go , bierzemy wszystko co miał (30$ i skorupę), idziemy na górę , wracamy - facet żyje... dajemy pancerzyk i zabijamy - tak można bez końca...

    Paul
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.04.2008 o 19:40  

    Te zadanie można wykonać poprzez zabicie Jalanthy Mistmyr (6.000 pd) i zabranie dzieciaka.

    Bla
     

    Wędrowiec
    Temat: bla
    Dodany: 01.05.2009 o 18:14  

    A ja wziąłem teleskop w DZIEŃ i szybko uciekłem z komnaty cudów.

    Niby ktoś wzywa straże, ale wystarczy szybko uciec z komnaty, zanim strażnicy zdążą z nami pogadać. Trzeba tylko pamiętać, żeby nie wchodzić później do budynku.

    qbek
     

    Wędrowiec
    Temat: Ciało dzieciaka można kapła...
    Dodany: 24.07.2009 o 18:46  

    Ciało dzieciaka można kapłance ukraść złodziejem. Ciekawe. :)

    OLD GAMER
     

    Wędrowiec
    Temat: Ragefast
    Dodany: 23.08.2009 o 19:55  

    Jest sposób aby zdobyć 3x Amulet metaczarów: 'Wzmacniacz" i Pierścień ochrony +2: "Pierścień Strażnika"!!!jest to błąd gry i w każdym bądż razie pewne oszustwo ale cóż...A więc przy pierwszej rozmowie z Ragefastem odmawiamy zlecenia na nimfę,okradamy go z amuletu i perscienia po raz pierwszy. Następnie rozmawiamy z nim i zgadzamy sie na propozycję-mag powraca do swojego domu..idziemy za nim i w domu okradamy go ponownie z amuletu i z pierścienia. Wychodzimy rozwiazujemy jego quest'a i powracamy on sie teleportuje na ostatnie pietro gdzie trzeba będzie go dopaść i utłuc... a cóż znajdziemy w jego ekwipunku???3 amulet metaczarów i 3 pierścień +2 do KP i rzutów!!!:) miłego grania:D

    OLD GAMER
     

    Wędrowiec
    Temat: Mała poprawka:)
    Dodany: 23.08.2009 o 20:03  

    Przepraszam, lecz pomyliłem nazwy magów...Powinien być Ramazith z wieży w dzilenicy [0200] a nie Ragefast.

    Stopa
     

    Wędrowiec
    Temat: Księga
    Dodany: 10.11.2009 o 17:35  

    W Domu Pani można okraść Chanthalara Ulbright z księgi dodającej +1 do mądrości na stałe

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 16
    Temat: W dodatku za zabićie Fenten...
    Dodany: 04.05.2010 o 11:27  

    Kiedy zabije Fentena zabiore jego zbroje i toporek, wyjde na góre i znwou zejde na dól to przy jego ciele, dalej leży zborja i toporek, mozna by w ten sposób uzbroić wszystkich mieszkańców Wrót Baldura;D;D nie zabrakło by dla nikogo. W dodatku za zabićie Fentena nie spada poziom reputacji.

    NotLilly
     

    Wędrowiec
    Temat: Ciekawe jest to że w Domu K...
    Dodany: 30.06.2010 o 1:24  

    Ciekawe jest to że w Domu Królowej Wód jak pogadamy z Tenyi dostajemy ciało a gdy zabijemy Jalanthą Mistmyr ona w ekwipunku posiada drugie takie samo ciało
    wredne kapłanki klonowały ciało Cassona i sprzedawały niewinnym podróżnikom za bagatela 2k
    dlatego u mnie zapłaciły za to życiem

    Jarka
     

    Wędrowiec
    Temat: Możemy po zabiciu Ragefasta...
    Dodany: 18.07.2012 o 22:12  

    Możemy po zabiciu Ragefasta okraść nimfę przed rozmową i też zdobędziemy pukiel włosów. Można wtedy oddać ją na komponenty a płaszczyk i tak sobie zrobić (jeśli ktoś brzydzi się dobrymi uczynkami to jest to rozwiązanie).

    Jarka
     

    Wędrowiec
    Temat: A! W razie uwolnienia nimfy...
    Dodany: 18.07.2012 o 22:39  

    A! W razie uwolnienia nimfy ta da nam drugi kosmyk. Z pierwszego robimy płaszczyk, z drugiego się nie da (mag bierze kosmyk, płaszcza w zamian nie daje), ale zawsze to 500 szt. złota do przodu.

    Boo
     

    Wędrowiec
    Temat: A ja przekonałam gościa, ...
    Dodany: 08.11.2015 o 20:23  

    A ja przekonałam gościa, żeby wypuścił nimfę... Co za naiwność...
    Wczytuję grę.



    Ten artykuł skomentowano 16 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw