Icewind Dale 2
Błędy
Oto różnego rodzaju błędy i głupoty jakie znalazłem w grze:
- Kto to widział, aby wojownik musiał kilka razy machnąć mieczem, żeby rozwalić jakiś głupi bęben (Okolice Fortecy Hordy). Każdy dobrze wie, że wystarczy tylko wbić miecz w płótno i bębna nie ma, ale w grze tak nie jest. Mało to zgodne z prawdziwym światem. Nawet zezowaty noworodek lepiej powinien sobie radzić z tak skomplikowanym wrogiem jak bęben.
- W opisie procy Lewa Ręka Ciemności, raz imię Kresselak jest napisane przez samo k, a raz przez ck (Kresselack).
- W opisie "Mikstura Większego Przywrócenia" zamiast Mikstura pisze "Misktura".
- W krainie Chult (Kraina za portalem w konarach drzewa Kuldahar), odnalazłem dziwny czerwony znaczek w lewym górnym rogu ekranu.
Gdy naciśniesz klawisz ALT i ustawisz ekran w to miejsce, powinna być widoczna rozmazana czerwona kropka. Kursor po najechaniu na nią zmienia się, tak jakby można było tego użyć, lecz niestety znajduje się to w niedostępnej części planszy.
- Kolejna anomalia znajduje się w piątym rozdziale, w lokacji, do której wchodzimy z ostatniego poziomu Oka Smoka - Wnętrze wulkanu. Znajduje się tam pewna osoba, która kieruje łodzią, pomagając ci przedostawać się między wysepkami na lawie. Nazywa się on Archon i prowadzi sklepik. Jak wiadomo, lokacja ta wpadła w pętlę czasową - za każdym razem gdy próbujemy opuścić ją przez Pola Rzezi, cofamy się o jeden dzień. Zauważyłem że jeśli sprzedamy jakiś przedmiot Archonowi, gdy widzimy go pierwszy raz, to będzie można to odkupić po ponownym spotkaniu, gdy wrócimy się o jeden dzień. Jak to możliwe, że miał on twoje przedmioty już na kilka dni wcześniej?
- Jak ktoś grał w Icewind Dale 2, to pewnie znalazł też Strzałkę +5. Przedmioty +5 jak wiadomo są niesamowicie umagicznione, pozwalając zadanie większych obrażeń z większą celnością. Przypatrzcie się jednak zdjęciu tej strzałki. Jak można trafiać kogoś krzywą strzałką - ja nie wiem, ale może ktoś mi wytłumaczy.
- Czy wiedzieliście drodzy podróżnicy, że jedna postać może mieć dwa imiona. Jest taki człowiek i stoi on przy Palisadzie Targos, przy swoim domu, który został zniszczony na potrzebę budowy palisady. Komentuje on że wychował się on tutaj. Najdziwniejsze jest to, że gdy najedzie się na niego kursorem, w opisie wyskoczy, że jest to "Bród Harles", ale podczas rozmowy, jego imię brzmi "Harlesford". Hmm, to dziwne.
- Nie wiem czemu, ale najwięcej błędów jest na samym początku gry. Kolejną literówką jest, gdy Gohar (karczmarz w dokach Targos) daje ci część statku Donovana, wspominając przy tym że statek został nazwany imieniem jego żony, mówiąc przy tym że była to "Viera", a tak na prawdę nazywała się ona Veira. Czyżby Gohar za dużo wypił i mu się imiona myliły?
- Pewnie ktoś powie, że się czepiam, ale po to jest ten dział. Kolejną ciekawostką, lub raczej błędem to że w lokacji "Miejsce Kraksy" (spadasz tam z Oswaldem) na ziemi leży kapitan Yurst. Mówi on, że porwała go wiwerna lecz on ją zaatakował i przypadkowo spadł na stado wilków które go uratowały. Nie wiem tylko dlaczego pod nim leżą ciała jakichś magów. Czyżby kapitan wojsk Neverwinter spadając na ziemię wybił sobie oczy, czy może ostatnimi czasy wilki przebierają się za magów?
- Jest pewien mały błąd na doświadczenie w Lodowym Pałacu. Jest tam więzienie, gdzie trzymają więźniów - za uwolnienie każdego dostaje się około 1500 PD. Ale jeśli zaraz po tym jak uwolnimy ich zapiszemy grę i ponownie ją wczytamy, to doświadczenie znowu zostanie przyznane.
- Błędów oczywiście nie ustrzegły się czary. Czar o nazwie "Zasłonięcie Umysłu" ma w opisie odniesienie do innego czaru - "Oczyszczenie umysłu to czar, który chroni daną istotę... ". Widać, że tłumacz miał rozdwojenie jaźni.
- W Podmroku możemy zobaczyć posąg Marketh'a z "IwD", co świadczy, że jesteśmy w byłej Niższej Głębi Dorna" (z resztą jest to "powiedziane" wcześniej w grze). Tylko jak to możliwe, że krajobraz tego miejsca tak bardzo się zmienił po zaledwie 30 latach?! No i położenie tej lokacji też się nie bardzo zgadza...
Teraz nadszedł czas na dziwactwa wyciągnięte z gry. Jeżeli kiedykolwiek bawiłeś się w małego podglądacza i edytowałeś sobie różnymi narzędziami pliki gry, to na pewno znalazłeś kilka dziwnych zjawisk. Oto rzeczy znalezione przeze mnie:
- Autorzy gry zostawili w plikach dziwny przedmiot o nazwie "Kolczuga Zagłady Testera" Nie ma ona żadnych parametrów, a jej opis brzmi następująco:
Super-Łańcuch wyłącznie do testowania ścieżki krytycznej! Nie używać do testowania grywalności. W przeciwnym wypadku zostaniesz uprowadzony przez kosmitów i poddany testom.
Komuś się nudziło. Możesz ją wywołać kodem 00ARMCH. - Oto kolejny przedmiot podobny do poprzedniego, opisany przez Maxa. Jest nim "Ostrze Armageddonu 2002", a oto jego opis:
*Ostrze Armageddonu 2002 jest nową, ulepszoną wersją Ostrza Armageddonu Testera Ścieżki Krytycznej. Miecz ten ma takie same zalety, co jego poprzednik, lecz działa w zestawie reguł 3E.
*Nie stosować do testowania grywalności. Nie zastosowanie się do zakazu zagrożone jest uprowadzeniem przez kosmitów oraz poddaniem cię testom.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 99 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
czy mieliscie czasem kiedys cos takiego ze wasza druzyna nie mogla przesjc przez jakoms lokacje (a napewno bylo by to mozeliwe)nie pokazuje zuje mi sie ikonka kola taka sytuacja spotkala mnie przy wejsciu do smoczego oka oraz gdy chcialem przenisec sie do dnia 3 w wulkanie tez sie nie da wejsc do przesjca ma ktos jakies pomysly?
czy mieliscie czasem kiedys cos takiego ze wasza druzyna nie mogla przesjc przez jakoms lokacje (a napewno bylo by to mozeliwe)nie pokazuje zuje mi sie ikonka kola taka sytuacja spotkala mnie przy wejsciu do smoczego oka oraz gdy chcialem przenisec sie do dnia 3 w wulkanie tez sie nie da wejsc do przesjca ma ktos jakies pomysly?
Nie wiem czy wiecie, ale on mówił o wilkołakach, które można spotkać na tej samej lokacji. W co się one zmieniają po śmierci - sami zobaczcie. Wszystko się zgadza :-P
Nie wiem czy wiecie, ale on mówił o wilkołakach, które można spotkać na tej samej lokacji. W co się one zmieniają po śmierci - sami zobaczcie. Wszystko się zgadza :-P
tak, ci martwi magowie, to nic innego jak wilkołaki, które można spotkać na płn-zach!!
tak, ci martwi magowie, to nic innego jak wilkołaki, które można spotkać na płn-zach!!
Miałem cos takiego,że nie mogłem wejść do smoczego oka i musiałem przechodzić jeszcze raz spory kawałek gry
Miałem cos takiego,że nie mogłem wejść do smoczego oka i musiałem przechodzić jeszcze raz spory kawałek gry
ja znalazlem jeszcze jeden bład: w opisie jakichs magicznych strzal (chyba +1) opis jest w porzadku, ale paramerty są po angielsku. czyzby tlumacze przysnęli?
ja znalazlem jeszcze jeden bład: w opisie jakichs magicznych strzal (chyba +1) opis jest w porzadku, ale paramerty są po angielsku. czyzby tlumacze przysnęli?
..."Miejsce Kraksy" (spadasz tam z Oswaldem) na ziemi leży kapitan Yurst. Mówi on że porwała go wiwerna lecz on ją zaatakował i przypadkowo spadł na stado wilków które go uratowały. Nie wiem tylko dlaczego pod nim leżąodkjakichś magów... (gdybyś odkrył tajemnice wilkołaków w dolinie to byś wiedrział... to magowie likantropijni!!!)
..."Miejsce Kraksy" (spadasz tam z Oswaldem) na ziemi leży kapitan Yurst. Mówi on że porwała go wiwerna lecz on ją zaatakował i przypadkowo spadł na stado wilków które go uratowały. Nie wiem tylko dlaczego pod nim leżąodkjakichś magów... (gdybyś odkrył tajemnice wilkołaków w dolinie to byś wiedrział... to magowie likantropijni!!!)
Statek Oswalda w IWDII ma balon, w jedynce ma śmigło
Statek Oswalda w IWDII ma balon, w jedynce ma śmigło
tak.. ale ten z dwojki jest lepszy, bardziej "realny". W jedynce ma.. wiatrak :|
tak.. ale ten z dwojki jest lepszy, bardziej "realny". W jedynce ma.. wiatrak :|
Ja miałem takie oto błędy:
(w ICWD2 grałem dośc dawno, teraz zaczynam znowu i chciałbym się dowiedzieć jak rozwiązać te problemy)
1.Nie mogłem wyjść z lasów (wiecie o co chodzi)--tam gdzie te ścieżki. Nie mogłem się dostać do takiej jednej lokacji więc musiałem posłużyć się kodem na przejście do innego obszaru :/
pomoło ,ale nie wiem dlaczego nie mogłem przejść.
2.Tak samo jak 2 osoby ttaj piszące miałem błąd nie pokazywało mi się kółko podróży przy wejściu do Smoczego oka.
Tutaj także pomógł kod na przejście do innej lokacji.
Więcej błędów nie miałem ,i gre przeszedłem . PoZdRo
Ja miałem takie oto błędy:
(w ICWD2 grałem dośc dawno, teraz zaczynam znowu i chciałbym się dowiedzieć jak rozwiązać te problemy)
1.Nie mogłem wyjść z lasów (wiecie o co chodzi)--tam gdzie te ścieżki. Nie mogłem się dostać do takiej jednej lokacji więc musiałem posłużyć się kodem na przejście do innego obszaru :/
pomoło ,ale nie wiem dlaczego nie mogłem przejść.
2.Tak samo jak 2 osoby ttaj piszące miałem błąd nie pokazywało mi się kółko podróży przy wejściu do Smoczego oka.
Tutaj także pomógł kod na przejście do innej lokacji.
Więcej błędów nie miałem ,i gre przeszedłem . PoZdRo
Zauważcie, że statek Oswalda ma tendęcję do rozbijania się, może to ma wpływ na jego stan.
Zauważcie, że statek Oswalda ma tendęcję do rozbijania się, może to ma wpływ na jego stan.
A ja bym powiedział że jego stan wpływa na jego tendencje do rozbijania :D A także stan tego, kto go stworzył ;P
A ja bym powiedział że jego stan wpływa na jego tendencje do rozbijania :D A także stan tego, kto go stworzył ;P
Gwoli ścisłości: wszystkie wymienione błędy występują tylko w polskiej wersji. Grając w oryginalną wersję, nie znajdzie sie wymienionych powyzej... Prawdopodobnie te wszystki literówki powstały przy tłumaczeniach :)
Gwoli ścisłości: wszystkie wymienione błędy występują tylko w polskiej wersji. Grając w oryginalną wersję, nie znajdzie sie wymienionych powyzej... Prawdopodobnie te wszystki literówki powstały przy tłumaczeniach :)
I jeszcze może zanim autor bedzie wytykał błędy w grze: może by sprawdzić ortografię w artykule, podróżniku? ;)
I jeszcze może zanim autor bedzie wytykał błędy w grze: może by sprawdzić ortografię w artykule, podróżniku? ;)
W jedynce miał wiatrak, ale to prawdopodobnie dlatego, że po rozbiciu nie miał jak naprawić statku. Domyślam się więc, że przerobił troszke swój statek.
W jedynce miał wiatrak, ale to prawdopodobnie dlatego, że po rozbiciu nie miał jak naprawić statku. Domyślam się więc, że przerobił troszke swój statek.
Gdy wychodzisz z podziemi z umbrowymi kolosami do lokacji z gnazdami białych żmijów w lewym górnym rogu mapy znajdują się drzewa, gdy podświetlimy je altem wyświetli się mały trójkąt który rzekomo można użyć jako dtzwi ! Szkoda że leży na niedostęnej części mapy :(
Gdy wychodzisz z podziemi z umbrowymi kolosami do lokacji z gnazdami białych żmijów w lewym górnym rogu mapy znajdują się drzewa, gdy podświetlimy je altem wyświetli się mały trójkąt który rzekomo można użyć jako dtzwi ! Szkoda że leży na niedostęnej części mapy :(
ogolnie dwojka zawiera o wiele wiecej bledow niz pierwsza czesc gry... co nieco rozczarowuje.
ogolnie dwojka zawiera o wiele wiecej bledow niz pierwsza czesc gry... co nieco rozczarowuje.
Wytykasz literówki ludziom, ale co gorsza robiąc to popełniasz błędy otrograficzne, wstyd... ROTFL!
Wytykasz literówki ludziom, ale co gorsza robiąc to popełniasz błędy otrograficzne, wstyd... ROTFL!
BTW. też nie moge przejsc do 3 dnia w wulkanie :/
BTW. też nie moge przejsc do 3 dnia w wulkanie :/
Las nie był błędem, można go było przejść, ale kombinacja kolejnych wejść była straszna. Zajeło mi to jakieś 4 godziny. Najlepiej oznaczać plansze jakimiś przedmiotami, żeby orientować się czy się nie cofneliśmy.
Las nie był błędem, można go było przejść, ale kombinacja kolejnych wejść była straszna. Zajeło mi to jakieś 4 godziny. Najlepiej oznaczać plansze jakimiś przedmiotami, żeby orientować się czy się nie cofneliśmy.
Troche blędów jest :)
"Czy wiedzielisćie drodzy podrużnicy" - pisze się przez ó...
"Czyżby kapitan wojsk Neverwinter spadając na ziemię wybił sobie oczy, czy może ostatnimi czasy wilki przebierają się za magów."
Zapewne miał na mysli wilkołaki, które to zadomowiły się na przełęczy. Za dnia wyglądają jak magowie, w nocy - jak wilkołaki...
Troche blędów jest :)
"Czy wiedzielisćie drodzy podrużnicy" - pisze się przez ó...
"Czyżby kapitan wojsk Neverwinter spadając na ziemię wybił sobie oczy, czy może ostatnimi czasy wilki przebierają się za magów."
Zapewne miał na mysli wilkołaki, które to zadomowiły się na przełęczy. Za dnia wyglądają jak magowie, w nocy - jak wilkołaki...
Ten artykuł skomentowano 99 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.