Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Błędy • INSIMILION

    Icewind Dale 2


    Błędy

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Poradniki
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 21.12.2002
    Aktualizacja: 02.10.2008

    Oto różnego rodzaju błędy i głupoty jakie znalazłem w grze:


    • Kto to widział, aby wojownik musiał kilka razy machnąć mieczem, żeby rozwalić jakiś głupi bęben (Okolice Fortecy Hordy). Każdy dobrze wie, że wystarczy tylko wbić miecz w płótno i bębna nie ma, ale w grze tak nie jest. Mało to zgodne z prawdziwym światem. Nawet zezowaty noworodek lepiej powinien sobie radzić z tak skomplikowanym wrogiem jak bęben.

    • W opisie procy Lewa Ręka Ciemności, raz imię Kresselak jest napisane przez samo k, a raz przez ck (Kresselack).

    • W opisie "Mikstura Większego Przywrócenia" zamiast Mikstura pisze "Misktura".

    • W krainie Chult (Kraina za portalem w konarach drzewa Kuldahar), odnalazłem dziwny czerwony znaczek w lewym górnym rogu ekranu.
      Gdy naciśniesz klawisz ALT i ustawisz ekran w to miejsce, powinna być widoczna rozmazana czerwona kropka. Kursor po najechaniu na nią zmienia się, tak jakby można było tego użyć, lecz niestety znajduje się to w niedostępnej części planszy.

    • Kolejna anomalia znajduje się w piątym rozdziale, w lokacji, do której wchodzimy z ostatniego poziomu Oka Smoka - Wnętrze wulkanu. Znajduje się tam pewna osoba, która kieruje łodzią, pomagając ci przedostawać się między wysepkami na lawie. Nazywa się on Archon i prowadzi sklepik. Jak wiadomo, lokacja ta wpadła w pętlę czasową - za każdym razem gdy próbujemy opuścić ją przez Pola Rzezi, cofamy się o jeden dzień. Zauważyłem że jeśli sprzedamy jakiś przedmiot Archonowi, gdy widzimy go pierwszy raz, to będzie można to odkupić po ponownym spotkaniu, gdy wrócimy się o jeden dzień. Jak to możliwe, że miał on twoje przedmioty już na kilka dni wcześniej?

    • Jak ktoś grał w Icewind Dale 2, to pewnie znalazł też Strzałkę +5. Przedmioty +5 jak wiadomo są niesamowicie umagicznione, pozwalając zadanie większych obrażeń z większą celnością. Przypatrzcie się jednak zdjęciu tej strzałki. Jak można trafiać kogoś krzywą strzałką - ja nie wiem, ale może ktoś mi wytłumaczy.

    • Czy wiedzieliście drodzy podróżnicy, że jedna postać może mieć dwa imiona. Jest taki człowiek i stoi on przy Palisadzie Targos, przy swoim domu, który został zniszczony na potrzebę budowy palisady. Komentuje on że wychował się on tutaj. Najdziwniejsze jest to, że gdy najedzie się na niego kursorem, w opisie wyskoczy, że jest to "Bród Harles", ale podczas rozmowy, jego imię brzmi "Harlesford". Hmm, to dziwne.

    • Nie wiem czemu, ale najwięcej błędów jest na samym początku gry. Kolejną literówką jest, gdy Gohar (karczmarz w dokach Targos) daje ci część statku Donovana, wspominając przy tym że statek został nazwany imieniem jego żony, mówiąc przy tym że była to "Viera", a tak na prawdę nazywała się ona Veira. Czyżby Gohar za dużo wypił i mu się imiona myliły?

    • Pewnie ktoś powie, że się czepiam, ale po to jest ten dział. Kolejną ciekawostką, lub raczej błędem to że w lokacji "Miejsce Kraksy" (spadasz tam z Oswaldem) na ziemi leży kapitan Yurst. Mówi on, że porwała go wiwerna lecz on ją zaatakował i przypadkowo spadł na stado wilków które go uratowały. Nie wiem tylko dlaczego pod nim leżą ciała jakichś magów. Czyżby kapitan wojsk Neverwinter spadając na ziemię wybił sobie oczy, czy może ostatnimi czasy wilki przebierają się za magów?

    • Jest pewien mały błąd na doświadczenie w Lodowym Pałacu. Jest tam więzienie, gdzie trzymają więźniów - za uwolnienie każdego dostaje się około 1500 PD. Ale jeśli zaraz po tym jak uwolnimy ich zapiszemy grę i ponownie ją wczytamy, to doświadczenie znowu zostanie przyznane.

    • Błędów oczywiście nie ustrzegły się czary. Czar o nazwie "Zasłonięcie Umysłu" ma w opisie odniesienie do innego czaru - "Oczyszczenie umysłu to czar, który chroni daną istotę... ". Widać, że tłumacz miał rozdwojenie jaźni.

    • W Podmroku możemy zobaczyć posąg Marketh'a z "IwD", co świadczy, że jesteśmy w byłej Niższej Głębi Dorna" (z resztą jest to "powiedziane" wcześniej w grze). Tylko jak to możliwe, że krajobraz tego miejsca tak bardzo się zmienił po zaledwie 30 latach?! No i położenie tej lokacji też się nie bardzo zgadza...


    Teraz nadszedł czas na dziwactwa wyciągnięte z gry. Jeżeli kiedykolwiek bawiłeś się w małego podglądacza i edytowałeś sobie różnymi narzędziami pliki gry, to na pewno znalazłeś kilka dziwnych zjawisk. Oto rzeczy znalezione przeze mnie:

    • Autorzy gry zostawili w plikach dziwny przedmiot o nazwie "Kolczuga Zagłady Testera" Nie ma ona żadnych parametrów, a jej opis brzmi następująco:
      Super-Łańcuch wyłącznie do testowania ścieżki krytycznej! Nie używać do testowania grywalności. W przeciwnym wypadku zostaniesz uprowadzony przez kosmitów i poddany testom.

      Komuś się nudziło. Możesz ją wywołać kodem 00ARMCH.
    • Oto kolejny przedmiot podobny do poprzedniego, opisany przez Maxa. Jest nim "Ostrze Armageddonu 2002", a oto jego opis:

      *Ostrze Armageddonu 2002 jest nową, ulepszoną wersją Ostrza Armageddonu Testera Ścieżki Krytycznej. Miecz ten ma takie same zalety, co jego poprzednik, lecz działa w zestawie reguł 3E.

      *Nie stosować do testowania grywalności. Nie zastosowanie się do zakazu zagrożone jest uprowadzeniem przez kosmitów oraz poddaniem cię testom.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 99 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) · 4 · 5 · Nowsze »

    Oress
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 31.05.2007 o 13:42  

    musisz wszystkie składniki wyłorzyc na stój statku oswalda

    Sagittarius
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.06.2007 o 17:39  

    Wie ktoś jaki jest kod na miecz armagedonu 2002?

    Justyna IRL
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.06.2007 o 0:38  

    Hejka help w lodowej swiatyni zabilam kaplanke Orie jej siostre Lysare a tej trzeciej kupy niczym nie moge rozwalic probowalam juz wszystkiego prosze pomozcie

    Spider
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.06.2007 o 1:45  

    Trzeba aktywowac specjalny tryb w swiątyni. To tam gdzie są "Bitewne kwadraty". Pogadaj o tym z tym magiem w niebieskim płaszczu (Nicademus?)

    Justyna IRL
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.06.2007 o 0:06  

    Dzieki bardzo Spider

    skrytobujca
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.06.2007 o 12:44  

    te wilki to zwolennicy beodwena którzy w nocy zamieniają się w wilkołaki a kiedy wiwerny zaatakowały było ciemno to nie jest błąd!

    Mao
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.07.2007 o 22:04  

    A ja mam taki błąd - w wulkanie korzystałem z żywiołaków wody, więc miałem zapamiętane klika czarów przyzywających. I teraz nie mogę usunąć ich z zapamiętanych zaklęć w księdze z zaklęciami tzn. jest napisane dostępne czary 0, ale nie ma ikonek w dziale "zapamiętane", dlatego nie mogę dać Przemiany Tansera, jak pójdę spać to mogę znów przywołać żywiołaki, ale dać inny czar już nie. Jakieś sugestie?

    Spider
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.07.2007 o 23:15  

    U mnie był taki bład : moja czarownica znala czar "wyładowanie łancuchowe" i mogła je rzucić pięć razy. Jednak gdy dodałem ten czar na pasek szybkiego wyboru (zaraz obok ikonki czarów) to okazało się że mogę go rzucić 15!!! (słownie piętnaście ) razy. Oczywiscie bez rzadnych konsekwencji. O co tu chodzi? Nie mam pojęcia.

    Lucian
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.07.2007 o 1:09  

    mam takie pytanie, czy w IWD 2 można w jakiś sposób zostać wilkołakiem? czy jest na to jakiś mod? czy może ten z miejsca kraksy może zarazić.... wszelkie uwagi prosze wysylac na maila lordkanalia@wp.pl

    gen. barius oczkinsen
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.07.2007 o 23:54  

    mam taki problem - szef mrocznych krasnoludów każe mi zabić wszystkie potwory w jaskiniach, co ochoczo czynie (łącznie z kolosami w 2 części jaskiń) a ten cieć mi nie uznaje kłesta, tzn. niby mam jeszcze jakieś potwory do rozwałki ale nie ma już żadnych, ma kto jaki pomysł?

    stepus
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.07.2007 o 9:11  

    Kiedy włączam 3 dzwignie to golem mowi ze sa wlaczone bitewne kwadraty, ustawiam 1 stopień wchodze na ta szachownice gdzie on stoi i nic sie nie dzieje POMOZCIE?!

    Kastor
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.07.2007 o 8:37  

    Jeśli chodzi o składniki do naprawy statku Oswalda to nie trzeba kłaść ich na stól po zniszczeniu lodowego pałącu ( czy jakoś tak:P) możesz dać te składniki Nathanielowi.Oczywiście jeśli je zebrałeś. Pamiętajcie o rozwalonej zbroi lub mieczu

    Kastor
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.07.2007 o 8:38  

    Ja szczeże mówiąc nie miałem żadnych błedów alob nie zauważyłem ich. Może to dlatego że gram bez kodów i na tym klasycznym dla D and D poziomie trudności

    luque
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.08.2007 o 15:56  

    Zgadzam się z Kastorem najlepiej nie patrzeć w poradnik i grać nie na kodach to żaden błąd nie wystąpi

    Nil
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.08.2007 o 14:27  

    Mam jakiś dziwny błąd kiedy mam walczyć z tą półsmoczycą przed lodową świątynia gra się zawiesza albo wyskakuje jakis error instalowałem na nowo i błąd się powtarza nie moge jej nawet zabić kodem ehh;/ patcha wgralem dalej nic

    lols
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.08.2007 o 12:53  

    Mam taki problem, że doszłem do Driady w lasku ona dała mi pare rad i powinno mi se odblokować przejście w tej lokacji. I TU JEST PROBLEM w solucji jest napisane, że trzeba sie wrócić do lokacji z namiotem i znów dojść do Driady a przejście sie odblokuje A JA DALEJ NIE MAM TEGO PRZEJŚCIA chociarz robiłem wszystko co pisało i to po kilka razy. Czy to może mnieć związek z Extra klasyką a jak nie to jak odblokować to. Z GÓRY DZIEKI I PROSZE O POMOC ;-)

    matt
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.08.2007 o 18:18  

    gre juz zaczynalem z 4 razy, zawsze jakies bledy, nie wiem czemu, nie gram na kodach...szlag mnie trafia, m.in. to samo mam w tym lesie co poprzednik, niech ktos zarzuci kodem na przejście do innego obszaru (jak to zrobic zeby byc w tym obszarze za tym blednym lasem i aby nic waznego nie ominąć :P)
    z gory dzieki!

    lols
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.08.2007 o 20:21  

    hehe dobre

    matt
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.08.2007 o 21:32  

    hehe raczej wkurzające :P jak coś będziesz wiedział daj znać

    gg 2057437

    ftr
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.08.2007 o 2:51  

    Jako ze kilka osob znajdujac informacje o tym bledzie tutaj pisalo do mnie postanowilem napisac odpowiedz na wszysto u zrodla, od ktorego wszyscy sie odwoluja.


    Oto kody, musisz sobie znalezc kod nastepnej lokacji po tej w ktorej jestes,
    poprzenosisz sie do bliskich i zobaczysz czy efekt jest taki jakiego oczekiwales.
    Gdybys zaczynal grac od nowa to chyba patche pomagaja z tymi bledami.
    ctrlaltdelete:setchapter([0-6]) – przejdź do wskazanego rozdziału gry. Zero reprezentuje Prolog
    ctrlaltdelete:movetoarea("AR[liczba]") – załaduj określoną w polu „liczba” lokację. Nazwy lokacji znajdują się na drugiej płycie z grą w katalogu „data”

    Pozdrawiam ftr



    Ten artykuł skomentowano 99 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) · 4 · 5 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw